Welkom Gast ( Inloggen | Registreer gratis )

> regels

3 Pagina's V  < 1 2 3  
Reply to this topicStart new topic
Hoe start/land ik een 4 lijns vlieger?
vliegeren
plaatsen 05-07-2008, 11:54
Bericht #41

Groep: Vaste Bezoeker

Sinds: 01-07-'08
Lid Nr.: 7.613
Online: 07-07-2008, 12:46
Powerkite Eenlijns      

Ikj kereeg bij me vlieger
De peter lyn twister oppervlakte 4.1 eemn groot pen er bij gratis en een mooien tas
Go to the top of the page

+Quote Post
Gekbeestje
plaatsen 22-07-2009, 01:02
Bericht #42

Sinds: 25-06-'09
Uit: Leeuwarden
Lid Nr.: 8.228
Online: 10-10-2009, 18:13
Powerkite        

QUOTE(Al3x @ 15-08-2007, 11:06) *
Nog wat tips voor het landen: (mede voor de post hierboven)
Vlieg je vlieger helemaal naar de hoek van de wind zodat die daar lekker stil blijft staan.
En dan langzaam maar zeker steeds meer kracht opbouwen (gewoon vol poweren) zodat de kite langzaam uit de wind vliegt en schuin naar beneden komt Dan een beetje goochelen met de remlijn. (als je hem rechts uit de wind vliegt aan de linker remlijn trekken en andersom).

Als die zo gaat tollen. dat gebeurd dus als je midden in het windvenster vol aan de rem gaat hangen.
Om te voorkomen kun je proberen gedoseert te remmen zodat de kite wel strak in de lucht blijft.
Maar als het echt hard waait is dit erg moeilijk omdat er zo veel kracht op staat.

Als je het tollen enzo niet heb kunnen voorkomen. Ga dan volledig aan je remmen hangen, pak je handvatten onderaan beet en klem de hendels dussen je knieen. Zo kun je alle tolschokken enzo opvangen en komt die vanzelf naar beneden.... ooit tongue.gif

Gr
Alex.

Ik wil hier toch nog even op terugkomen... Als ik mijn vlieger (4 lijns) probeer te landen aan de buitenkant van het windvenster en hij komt netjes op z'n kont op de grond terecht, dan glijdt hij direct door richting het midden. Hij blijft wel op de grond, maar schuurt over de grond. Dat is iets wat ik liever niet heb ivm eventueel scherpe schelpen of andere rotzooi. Enig idee wat ik hier aan kan doen? Of moet ik hem gewoon wat meer in het midden (powerzone) gaan laten landen? Want dat vind ik best wel tricky met windkracht 4 of sneller.

+Quote Post
Applejack
plaatsen 22-07-2009, 08:07
Bericht #43

Groep icoon

Groep: BCH

Sinds: 01-08-'08
Uit: Hazerswoude-Rijndijk
Lid Nr.: 7.691
Online: 09-01-2017, 23:29
Buggy        

BCH-nummer: H211

Ja, in het midden landen.
Als je een harnas gaat gebruiken wordt dat een stuk makkelijker als je wat overpowered vliegt.
Je gebruikt je gewicht dan om de bovenlijnen te houden zeg maar en hebt dan je handen vrij om je onderlijnen te pakken.
Ik bedoel, je houd nu je handvaten vrij hoog vast omdat je ook alle kracht zelf moet houden.
Met een harnas kan je je handvaten meer in het midden vasthouden waardoor het landen een stuk lichter wordt.

Ride: GT-Race Special | Fly: Vapor | GPS: Suunto Ambit | GT-Race.nl | Suunto | Vliegers&Co | Kitebuggies.nl |

+Quote Post
Gekbeestje
plaatsen 22-07-2009, 11:32
Bericht #44

Sinds: 25-06-'09
Uit: Leeuwarden
Lid Nr.: 8.228
Online: 10-10-2009, 18:13
Powerkite        

Aah oke, toch wel dus. Nouja, voorlopig lekker door kiten. Thx!

+Quote Post
kitingDodo
plaatsen 30-10-2009, 00:26
Bericht #45

Sinds: 26-08-'09
Uit: Deventer
Lid Nr.: 8.350
Online: 05-05-2016, 13:01
Powerkite Powerkite      

QUOTE(speedyeagle @ 11-04-2006, 17:31) *
Wat nog iets makkelijker is: bij het uitleggen van je lijnen doe je je handles met de remlijnen achter een grondpen.

De enige manier. Tevens heb ik een tentharing in mijn zak. Als ik de vlieger neerlaat druk ik die haring achter mijn remlijnen. Al rustig een shaggie draaiend kan ik dan terug sjokken. Ook lekker als je even rust wil.

Tentharing in je zak: heerlijk om bij een mogelijke val zelf als speenvarken te eindigen. Lijkt me niet een verstandige optie. Bij de genoemde pin met golfbal erop is het risico al kleiner. Bijkomend voordeel, ook zonder vlieger vind je hem nog een keer terug. Voor een kleine 5 euro te koop in de vliegerwinkel. Maar ook hier: beter niet in je zak.

Kiting Dodo

Flysurfer Speed III 15CE DLX, S-Kites, Ozone Samurais, Flexifoil Rages & Blades, Spacekites Torrero XT, Tauros, Picador, Matador, Wilde Hilde & Willy, en nog veel meer + 1 Tricker : Revolution Baressi Zie ze vliegen op youtube
Liever een keer te veel gevliegerd, dan een keer te weinig geleefd.

+Quote Post
speedyeagle
plaatsen 03-11-2009, 16:35
Bericht #46

Groep icoon

Groep: BCH

Sinds: 02-04-'06
Uit: Assen
Lid Nr.: 5.155
Online: 13-10-2016, 20:56
Buggy Buggy Buggy Buggy Powerkite

BCH-nummer: H003

QUOTE(kitingDodo @ 29-10-2009, 23:26) *
Tentharing in je zak: heerlijk om bij een mogelijke val zelf als speenvarken te eindigen. Lijkt me niet een verstandige optie. Bij de genoemde pin met golfbal erop is het risico al kleiner. Bijkomend voordeel, ook zonder vlieger vind je hem nog een keer terug. Voor een kleine 5 euro te koop in de vliegerwinkel. Maar ook hier: beter niet in je zak.

Kiting Dodo

Inmiddels al gestopt met roken en golfballen op de pin in de buggy. wink.gif

Dit bericht is bewerkt door speedyeagle: 03-11-2009, 16:35

+Quote Post
Taz!
plaatsen 07-11-2009, 23:26
Bericht #47

Sinds: 03-10-'05
Uit: Altena
Lid Nr.: 4.752
Online: 24-02-2013, 12:05
Kitesurf Buggy Zelfbouw    

Nou lees hier veel optie's om je 4 lijner op te laten en weer te laten landen in je uppie, maar hier is nog een optie.

Ik heb op de meeste kite's een set lijnen zitten en die blijven er gewoon aan incl. de handels.
Nadat je je kite geland hebt (onderlijnen rustig aantrekken) hou je de spanning op je onderlijnen, zodat je kite aan de grond blijft.
Je neemt nu je handles in 1 hand en pakt met de andere hand de 4 lijnen bijelkaar. (de meeste spanning op de onderlijnen)
Met de andere hand begin je de lijnen om de handles te winden door de handles rond de lijnen te draaien.
Als je bij de kite bent dan steek je de lijnen tussen de bijde handles, zodat ze vast blijven zitten.
Je pakt nu de kite aan de tip beet en trekt deze in de wind, zodat je kite in de lengte in de wind ligt.
Je slaat de tip naar binnen en legt hier de handles op.
Je vouwt nu de boven en onderkant van je kite naar binnen en begint je kite op de rollen/vouwen, in de tas, klaar roken!

Als je de kite weer uit de tas haalt, rol/vouw de kite uit en pak je handles, leg de kite vol in de winden ga er voor staan en begin de handles af te rollen.
neem hierbij de lijnen weer in de andere hand, als het goed is staat er nu meer druk op de onderlijnen en blijft de kite liggen als de kite zich vult.
let er wel op dat je de lijnen net zo afrolt dan dat je ze hebt opgewonden, want anders ben je 15 min bezig om de draaing uit je lijnen te halen.
Klaar met afrollen, handles in beide handen, bovenlijnen op spanning trekken en klaar voor een dag kiteplezier!

Heel verhaal, maar als je het goed doet, dan kun je kiten binnen 5 min.

veel kitefun!! wink.gif

zelfbouw buggy, Flexifoil Buggy, Nasa wing 210, peter lynn pepper: 2.5, 3.5 en 4.5 / Reactor 2.9 (rasta)/ Libre Vampire 2.3, 4.0, 5.2, 6.5, 8 en Vampire race 10.2 / Speed 7 en div tube kites. Chineese draak uit Pekin!
http://album.zoom.nl/user/Taz voor foto's

+Quote Post
bertje
plaatsen 13-02-2010, 21:25
Bericht #48

Sinds: 02-09-'04
Uit: 's-Gravendeel
Lid Nr.: 3.270
Online: 23-04-2015, 20:34
Buggy Powerkite      

QUOTE(Taz! @ 07-11-2009, 22:26) *
Nou lees hier veel optie's om je 4 lijner op te laten en weer te laten landen in je uppie, maar hier is nog een optie.

Ik heb op de meeste kite's een set lijnen zitten en die blijven er gewoon aan incl. de handels.
Nadat je je kite geland hebt (onderlijnen rustig aantrekken) hou je de spanning op je onderlijnen, zodat je kite aan de grond blijft.
Je neemt nu je handles in 1 hand en pakt met de andere hand de 4 lijnen bijelkaar. (de meeste spanning op de onderlijnen)
Met de andere hand begin je de lijnen om de handles te winden door de handles rond de lijnen te draaien.
Als je bij de kite bent dan steek je de lijnen tussen de bijde handles, zodat ze vast blijven zitten.
Je pakt nu de kite aan de tip beet en trekt deze in de wind, zodat je kite in de lengte in de wind ligt.
Je slaat de tip naar binnen en legt hier de handles op.
Je vouwt nu de boven en onderkant van je kite naar binnen en begint je kite op de rollen/vouwen, in de tas, klaar roken!

Als je de kite weer uit de tas haalt, rol/vouw de kite uit en pak je handles, leg de kite vol in de winden ga er voor staan en begin de handles af te rollen.
neem hierbij de lijnen weer in de andere hand, als het goed is staat er nu meer druk op de onderlijnen en blijft de kite liggen als de kite zich vult.
let er wel op dat je de lijnen net zo afrolt dan dat je ze hebt opgewonden, want anders ben je 15 min bezig om de draaing uit je lijnen te halen.
Klaar met afrollen, handles in beide handen, bovenlijnen op spanning trekken en klaar voor een dag kiteplezier!

Heel verhaal, maar als je het goed doet, dan kun je kiten binnen 5 min.

veel kitefun!! ;)

+Quote Post
bertje
plaatsen 19-02-2010, 10:20
Bericht #49

Sinds: 02-09-'04
Uit: 's-Gravendeel
Lid Nr.: 3.270
Online: 23-04-2015, 20:34
Buggy Powerkite      

Ik heb deze reactie nooit geplaatst. Hoe zit dat?????

+Quote Post
hjdeurlo
plaatsen 19-02-2010, 12:47
Bericht #50

Sinds: 24-09-'09
Uit: Beesd
Lid Nr.: 8.433
Online: 19-01-2011, 10:40
Flyboard Powerkite      

QUOTE *

?

Maar als het geen kabouters zijn zou je bijna denken dat een of andere spyware/adware geprobeerd heeft te posten via je inloggegevens in je cookie (als je echt heel heel zeker weet dat je niet per ongeluk gepost hebt). Controleer voor de zekerheid je pc even met een virusscanner en anti-spyware scanner..

Dit bericht is bewerkt door hjdeurlo: 19-02-2010, 12:48

Kites: Peter Lynn Vibe 1.9, Peter Lynn TwisterII 3.0 , Ozone Manta II 8m & 12m
Flyboard: Custom Trampa board

+Quote Post
Pulsar
plaatsen 19-02-2010, 22:40
Bericht #51

Sinds: 24-09-'07
Uit: Deventer
Lid Nr.: 7.075
Online: 07-05-2013, 20:58
Flyboard Zelfbouw Powerkite    

QUOTE *

Je hebt gewoon op quote gedrukt en toen op post. Je hebt dus de tekst van iemand erboven gekopieerd met de citeerfunctie, waarschijnlijk per ongeluk. Dat doe je al met twee kliks op de goeie plek. Die tekst heb jij inderdaad niet getypt, vandaar dat de eerste lijn in je post dit is: QUOTE(TAZ! Dat betekent dat de tekst in dat hok oorspronkelijk door Taz! getypt is, niet door jou. Ik heb bovenaan deze post precies hetzelfde gedaan met jouw tekst.

Dit bericht is bewerkt door Pulsar: 19-02-2010, 22:42

Power: PL Vibe 1.9 - PL Vibe 2.3 - PL Hornet 2.0 - PL Twister 4.1 - PL Twister 5.6
Ride: Trampa (14ply 35deg channels)
Former gear: Libre Dragonboard Sirius - PL Guerilla 13 - Flysurfer Speed I 10 - Ozone Manta II 10
Homemade: PL Vibe 1.8 - Star 6.0 (Depower) - 3 Nasawings - Pixie 1.5 (fun foil) - Flowform 3.0 (slk) - Frog (laundry)

+Quote Post
Taz!
plaatsen 08-03-2010, 10:10
Bericht #52

Sinds: 03-10-'05
Uit: Altena
Lid Nr.: 4.752
Online: 24-02-2013, 12:05
Kitesurf Buggy Zelfbouw    

lekker is dat, ik dacht dat het een duidelijke uitleg van mij was, maar geeft niet hoor zo kunnen ze het nog eens goed teruglezen wink.gif
geen zorgen hoef er geen geld voor hoor.

zelfbouw buggy, Flexifoil Buggy, Nasa wing 210, peter lynn pepper: 2.5, 3.5 en 4.5 / Reactor 2.9 (rasta)/ Libre Vampire 2.3, 4.0, 5.2, 6.5, 8 en Vampire race 10.2 / Speed 7 en div tube kites. Chineese draak uit Pekin!
http://album.zoom.nl/user/Taz voor foto's

+Quote Post

3 Pagina's V  < 1 2 3
Reply to this topicStart new topic
1 Gebruiker(s) lezen dit onderwerp (1 Bezoekers en 0 Anonieme gebruikers)
0 Leden:

Actuele tijd: 18-10-2017, 03:02