Welkom Gast ( Inloggen | Registreer gratis )

> regels

2 Pagina's V  < 1 2  
Reply to this topicStart new topic
Speedwing
p.van harskamp
plaatsen 01-04-2005, 17:41
Bericht #21

Groep icoon

Groep: BCH

Sinds: 25-06-'02
Uit: hoofddorp
Lid Nr.: 663
Online: 15-07-2015, 11:25

als het echt hard waait [kracht 7a8] dan pak ik meestal mijn speedwing progres of 2 en dat gaat prima.gr.pim

h107--chevy.
member dc8
Go to the top of the page

+Quote Post
maartenh
plaatsen 07-03-2006, 00:27
Bericht #22

Groep icoon

Groep: BCH

Sinds: 06-03-'06
Uit: Wageningen
Lid Nr.: 5.094
Online: 23-12-2015, 17:39
Buggy        

BCH-nummer: H6

(Drizzt @ 09-03-2005, 18:20) *
ik hoor niemand hier over de speedwing promax, zijn er geen mensen di edaar ervaring mee hebben ?....

Hallo allemaal, ik ben nieuw op dit forum, maar al wel 2 jaar bezig met deze mooie hobby. Ik heb zowel een progress als promax. Bij mijn ervaring moet ik wel eerst even zeggen dat ik rijd met een PL XR met verbrede achteras.
Ik gebruik de progress als vlieger wanneer mijn rebble 2 me te veel wordt. Erg fijn te vliegeren, kan tegen een stootje, lees ook wel crash. En het is een vlieger waar je iemand zonder enige ervaring enig idee kan geven wat de sport nu leuk maakt.
De promax is een beetje een verhaal appart, extreem veel power, minder crach bestendig, dat wil zeggen de (ik weet niet hoe zo'n ding officieel heet) zeg maar dwarsstok, springt uit z'n verbindingen bij een crash. Waarbij deze dan de neiging heeft het doek te doorboren. Dit is simpel op te lossen door deze gewoon tijdelijk aan elkaar te tapen. Doordat ik een lichte buggy heb, maar wel wat meer zeg maar glij-weerstand door de verbrede achteras, kan je naar mijn ervaringen op Romo de grote jongens met grote buggies en race matrassen bij erg harde wind leuk bijhouden. Met de promax ben je net iets eerder weg en zij halen je dan weer bij/ in. Was erg lachen die gezichten van wat zijn dat voor malloten met van die kleine buggies. Hierbij moet ik natuurlijk wel zeggen dat ik niet weet wat het niveau van de Duitsers die we daar troffen was.

Verder is het voordeel, tenminste bij de xr, met lage side-bars, dat je deze vliegers op een bar kan besturen. Hierdoor heb je dus maar, wanneer je een harnas gebruikt, de mogelijkheid om ze met een hand te besturen. Dit is dus ideaal om te kunnen filmen vanuit de bug.

+Quote Post
john koga
plaatsen 05-09-2006, 17:40
Bericht #23

Groep: Nieuwkomer

Sinds: 30-07-'06
Lid Nr.: 5.538
Online: 05-09-2006, 20:50
Tricken Powerkite      

(jt van dorp @ 20-09-2003, 05:55) *
de speedwing issook niet erg craschbestendig als ie eenmaal op snelheid komt, uitgescheurde vleugelhoezen, stokbreuk en nog meer van dat soor t ongein zie je veel bij harde crasches.....

john koga
ben zelf in bezit van meerdere speedwings,buiten een scheurtje na enkele zware crasches waarbij een zelfs op beton doen ze het allemaal nog heel goed.Toch een bewijs dat de vliegers wel van goede kwaliteit zijn.

+Quote Post
john koga
plaatsen 05-09-2006, 17:56
Bericht #24

Sinds: 30-07-'06
Lid Nr.: 5.538
Online: 05-09-2006, 20:50
Tricken Powerkite      

(p.van harskamp @ 01-04-2005, 17:41) *
als het echt hard waait [kracht 7a8] dan pak ik meestal mijn speedwing progres of 2 en dat gaat prima.gr.pim

john koga
Deze zomer voor eerst met een speedwing progress gevlogen op vakantie in spanje, voor deze vlieger heb kracht nodig om hem in toon te houden,wel is hij niet zo snel en wendbaar als mijn speedwing pro.
Denlk eraan om ook de speedwing promax te gaan vliegen , wordt wel afgeraden omdat de trekkracht enorm is.Lijkt me juist wel wat de uitdaging is.

+Quote Post
Billy
plaatsen 08-03-2007, 15:31
Bericht #25

Groep: Vaste Bezoeker

Sinds: 20-09-'06
Uit: Amsterdam
Lid Nr.: 5.821
Online: 23-08-2007, 14:53
Powerkite Buggy Tricken Zelfbouw  

ik vlieg ook met een progress stack , erg trage saaie vlieger die precies doet wat hij zegt dat hij doet .
trekken en sleuren !
toch best wel mooi spul wink.gif

Vliegt:Speed&Powerdeltas&Trickers, diverse matrasvliegers
Karretje:Libre Hardcore

+Quote Post
maxie.1
plaatsen 09-03-2007, 17:30
Bericht #26

Sinds: 21-08-'06
Lid Nr.: 5.673
Online: 24-02-2008, 16:31
Powerkite Zelfbouw Buggy Kitesurf  

heb zel een speedwing pro en een superspeed wing ook uit het zelfde boekje allen de pro hebben we de tekening wat uit vergroot het zijn me eerste vliegers waar ik mee begonnen ben daar ben ik gepakt door het vlieger virus tongue.gif laugh.gif cool.gif

+Quote Post
vtje
plaatsen 12-03-2007, 17:05
Bericht #27

Sinds: 16-11-'05
Uit: Almere
Lid Nr.: 4.907
Online: 07-10-2010, 13:45
Zelfbouw Powerkite      

Heb het ontwerp uit het 2e boek (Speedwing met coupe) vergroot, stokken zijn nu 2 meter.
Afstand tussen middenstaander en doek (coupe) is 1 meter.
Deze Speedwing trekt als beest!

+Quote Post
Billy
plaatsen 14-03-2007, 08:49
Bericht #28

Sinds: 20-09-'06
Uit: Amsterdam
Lid Nr.: 5.821
Online: 23-08-2007, 14:53
Powerkite Buggy Tricken Zelfbouw  

speedwingstrekken sowieso als een beest in de grote maten, je kan er ok leuke jumps mee maken trouwens.

Vliegt:Speed&Powerdeltas&Trickers, diverse matrasvliegers
Karretje:Libre Hardcore

+Quote Post
tychopaat
plaatsen 29-03-2007, 12:17
Bericht #29

Sinds: 29-03-'07
Uit: Kijkduin
Lid Nr.: 6.428
Online: 24-09-2016, 09:49
Powerkite        

Jumpen is mij nog nooit gelukt eigenlijk.......maar dat ze trekken daar heb je inderdaad gelijk in. Ik ging vorige week mijn Promax uitlaten. Mijn oom wilde het ook proberen hij heeft het geweten. Hij stuurde de vlieger het windvenster in en daar ging ie mee over het strand. Het resultaat: een gebroken sleutelbeen, gekneusde ribben, pijnlijke heup en blauwe plekken all over voor de komende weken.

+Quote Post
scooterandre
plaatsen 02-04-2007, 08:50
Bericht #30

Sinds: 11-09-'06
Uit: Oldenzaal
Lid Nr.: 5.784
Online: 06-10-2009, 20:44
Powerkite Zelfbouw Eenlijns    

Nog een leuke trick:

Parkeer de speedwing boven in het windvenster en probeer het dan op zijn rug te krijgen dmv wat links-rechts bewegingen gevolgd door een felle ruk aan een lijn. De vlieger zal dan naar beneden wapperen en, als de lijnen weer strak komen te staan in de powerzone, met een flinke plof weer in de normale stand weer wegvliegen. Let op! Dit kan nose down zijn.

Succes!!!

In bezit van:
Spoetnik4 (met opdruk), Hembra, Speedwing pro, Zip, Revolution,
Waldof Box, Double Star 3mtr, Sanyo Eagle, Beamer 3,6, Pepper 2,5

+Quote Post
Chaguy
plaatsen 02-05-2007, 11:13
Bericht #31

Sinds: 02-05-'07
Lid Nr.: 6.521
Online: 03-05-2007, 10:47
Zelfbouw Tricken      

Heb gisteren in Cadzand nog lekker gevlogen met een treintje van 3 pro's achter elkaar.
zoals gezegd je moet wel met twee zijn om ze een beetje fatsoenlijk in de lucht te krijgen .
Eenmaal in de lucht is het zelfs bij 3 tot 4 Bf lekker kikken.

+Quote Post
EddyM
plaatsen 01-09-2010, 20:15
Bericht #32

Sinds: 27-08-'10
Uit: friesland
Lid Nr.: 8.833
Online: 10-10-2010, 22:06
Powerkite        

Ik heb zelf 2 speedwings prodisign.heb ze namelijk gestackt en vind het leuke vliegers om mee te vliegeren.
met de toom heb ik nooiet problemen mee ze vliegen bij mij altijd goed.
ga er binnenkort 2 bij kopen en ben nu zelf bezig om er eentje te maken.

Groeten

+Quote Post
Ky*
plaatsen 20-09-2010, 19:32
Bericht #33

Sinds: 30-04-'10
Lid Nr.: 8.651
Online: 25-10-2010, 00:55
Buggy        

Ik heb de progress en overweeg nog steeds of ik de promax zal aanschaffen, ik kan er alles meedoen, hoef de vlieger niet in de gaten te houden omdat ik in de handles voel wat ie gaat doen, trekt super maar pas vanaf windkracht 5/6 stap ik ermee in de buggy en dan heb ik altijd erg veel lol met die vlieger! Ook beginners geef ik hem graag in de handen omdat hij super stabiel is, gemakkelijk in het windvenster te parkeren en geen gekkigheid ermee.

+Quote Post
kitingDodo
plaatsen 20-09-2010, 23:14
Bericht #34

Sinds: 26-08-'09
Uit: Deventer
Lid Nr.: 8.350
Online: 05-05-2016, 13:01
Powerkite Powerkite      

QUOTE(Drizzt @ 09-03-2005, 18:20) *
ik hoor niemand hier over de speedwing promax, zijn er geen mensen di edaar ervaring mee hebben ?....

Levende mensen? Sorry, kon het even niet laten.

Delta's zijn niet erg populair in Nederland. Dat geldt in het bijzonder voor power en speeddeltas. trickdeltas gaat nog wel een beetje. De Promax is met 200 Euro aanschafprijs al een vlieger die voor veel deltavliegers buiten hun bereik valt. Wat design betreft zijn ze voor mij een echte 'no-go'. Andere merken kunnen meer snelheid en trekkracht geven, gecombineerd met een veel fraaier design. Als je over het power-segment spreekt zijn ook die niet goedkoop (vaak zelfs duurder). Speedwing heeft veel naamsbekendheid door zijn goedkope instappers en verkoopt zo ook af en toe een Pro-max. in de 2e hands markt ben ik ze afgelopen jaar een keer of 3-4 op marktplaats tegengekomen.

Mooie alternatieven zijn
Kites spitfire Graviton & Positron, S-Kites 09-7.8 m2 !, HQ_Devilwing 1.7-3.2 m spanwijdte, design vindt je bij Spacekites, types Torrero, Picador, Tauros maar voor echte kracht de Matador (4m spanwijdte). Goedkoop is de Hurricane met veel m2 per Euro (maar ook geen schoonheid), S-Quick en zo kun je nog even doorgaan.

Let op: S-kites zijn in vierkante meter, niet in meter spanwijdte

De S-Kite 1.5 is momenteel een van mijn favorite vliegers, al bij 6 km/uur wind te vliegen, bij 12km/u wordt hij langzamerhand sterk daarboven wordt hij beresterk. De Spacekites Tauros trok mij met windkracht 20km/u controleerbaar ski-end op profielzolen over het strand. Bij de matador hang je dan in de lucht. Het mooie van dat grotere spul is met name dat je al bij windkracht 1.5 aan de bak kunt, zeker als je het ook nog eens gaat stacken.

Flysurfer Speed III 15CE DLX, S-Kites, Ozone Samurais, Flexifoil Rages & Blades, Spacekites Torrero XT, Tauros, Picador, Matador, Wilde Hilde & Willy, en nog veel meer + 1 Tricker : Revolution Baressi Zie ze vliegen op youtube
Liever een keer te veel gevliegerd, dan een keer te weinig geleefd.

+Quote Post

2 Pagina's V  < 1 2
Reply to this topicStart new topic
1 Gebruiker(s) lezen dit onderwerp (1 Bezoekers en 0 Anonieme gebruikers)
0 Leden:

Actuele tijd: 21-10-2017, 02:21