Welkom Gast ( Inloggen | Registreer gratis )

> 

Reply to this topicStart new topic
Voorstellen
Laurensb13
plaatsen 11-05-2016, 14:39
Bericht #1

Groep: Nieuwkomer

Sinds: 11-05-'16
Lid Nr.: 18.375
Online: 24-06-2016, 13:06
Powerkite        

Hallo forumleden,

Mijn naam is Laurens.
Ik kite al een aantal jaar. Dit doe ik hoofdzakelijk op het strand. Ik heb ooit een flyboard gehad maar door een blessure (heeft niets met een kite te maken wink.gif ) aan mijn knie kan ik dit niet meer doen. Door die blessure heb ik een aantal jaar niet meer gekite. Deze week ben ik op Texel en heb mijn perter lynn hornet mee genomen. Na 2 tellen de kite in de lucht gehad te hebben was ik weer verkocht. Ik wil weer meer gaan kiten en wil gaan kijken of het buggy rijden haalbaar is voor mij .Ik hoop op dit forum daar informatie over te vinden.

Groet Laurens
Go to the top of the page

+Quote Post
Bert W
plaatsen 12-05-2016, 00:02
Bericht #2

Groep: Vaste Bezoeker

Sinds: 22-08-'06
Uit: Nijeveen
Lid Nr.: 5.682
Online: Gisteren, 19:06
Buggy Powerkite Zelfbouw    

Wat voor blessure heb je ?

Als je dit forum doorspit, kom je er vanzelf achter, dat b.v. JeroenP met een beenprothese rijdt. Er is veel mogelijk in een buggy

Buggyen is net motor rijden, je wil steeds weer .....................................

+Quote Post
Laurensb13
plaatsen 12-05-2016, 09:14
Bericht #3

Powerkite        

QUOTE(Bert W @ 12-05-2016, 01:02) *

Als je dit forum doorspit, kom je er vanzelf achter, dat b.v. JeroenP met een beenprothese rijdt. Er is veel mogelijk in een buggy

Ik had een gat in mijn kraakbeen achter mijn knieschijf.
Dat houdt voor mij in dat ze daar al het kraakbeen hebben weg gehaald en vervolgens wat gaatjes in mijn knieschijf hebben geboord.
Met een beetje geluk kom er dan (een soort) kraakbeen weer terug.

Het nadeel is dat ik nu maar even kan rennen en bijna geen klappen kan opvangen met mijn knie.

Gelukkig zie ik veel verbetering. Deze week 2x een uurtje achter mijn kite aangesleept! biggrin.gif

Dit bericht is bewerkt door Laurensb13: 12-05-2016, 09:14

+Quote Post
Laurensb13
plaatsen 12-05-2016, 09:14
Bericht #4

Powerkite        

QUOTE(Bert W @ 12-05-2016, 01:02) *

Dat houdt voor mij in dat ze daar al het kraakbeen hebben weg gehaald en vervolgens wat gaatjes in mijn knieschijf hebben geboord.

Het nadeel is dat ik nu maar even kan rennen en bijna geen klappen kan opvangen met mijn knie.

Gelukkig zie ik veel verbetering. Deze week 2x een uurtje achter mijn kite aangesleept! biggrin.gif

Dit bericht is bewerkt door Laurensb13: 12-05-2016, 09:14

+Quote Post
MartijnH707
plaatsen 12-05-2016, 13:27
Bericht #5

Groep icoon

Groep: BCH

Sinds: 18-05-'11
Uit: Den Haag
Lid Nr.: 9.051
Online: 01-11-2017, 00:46
Buggy        

BCH-nummer: H707

QUOTE (Laurensb13 @ 11-05-2016, 15:39) *
Hallo forumleden,

Mijn naam is Laurens.
Ik kite al een aantal jaar. Dit doe ik hoofdzakelijk op het strand. Ik heb ooit een flyboard gehad maar door een blessure (heeft niets met een kite te maken wink.gif ) aan mijn knie kan ik dit niet meer doen. Door die blessure heb ik een aantal jaar niet meer gekite. Deze week ben ik op Texel en heb mijn perter lynn hornet mee genomen. Na 2 tellen de kite in de lucht gehad te hebben was ik weer verkocht. Ik wil weer meer gaan kiten en wil gaan kijken of het buggy rijden haalbaar is voor mij .Ik hoop op dit forum daar informatie over te vinden.

Groet Laurens

Hoi Laurens,

Mijn knie is suboptimaal, op een röntgenfoto was duidelijk zichtbaar dat ik aan de binnenkant van mijn linker knie minder kraakbeen heb, en onverwachte bewegingen kan ik slecht opvangen. Dus een dag fietsen gaat goed, maar na een dagje skien heb ik toch op zijn minst vocht in mijn knie. En zelfs als ik last van mijn knie heb (door wat voor een rede dan ook) heb ik daar tijdens het buggien geen (extra) last van.
Wat voor mijn knie bij het buggien het meest belast is het monteren van mijn achterwielen en een eventuele klim van en naar het strand. Gelukkig kan je ook gewoon op de grond zitten wanneer je je buggy in elkaar zet of je koopt/maakt een aanhanger waar die in zijn geheel op kan.
Ik heb op zijn minst drie minder aangename out of buggy experiences gehad. Maar daarbij heb ik nog nooit een klap of wat dan ook op mijn knie gehad.

Wat ik in het begin van het buggien wel veel deed was (te) veel kracht op de pedalen zetten, maar ook daarbij heb ik geen (of nauwelijks) last van mijn knie gehad. En echt klappen die ik met mijn benen heb moeten opvangen die zijn er niet, ok je moet je soms even wat 'vastzetten' bij een upwind turn, maar klappen opvangen met je bennen (wanneer je in de buggy zit) nee die zijn er (volgens mij) niet.

Met andere woorden een slechte knie staat het buggien niet in de weg. Naast Jeroen Potters zijn er nog meer buggiers die minder goed ter been zijn maar dat is dus geen belemmering.

Los daarvan heb ik in het verleden ook wel (bewust) leuke sprongen gemaakt met een Vennom en mij op mijn voeten door het zand laten sleuren en dat leverde vaak een knie vol met vocht op.

Kortom als je kan zitten en je voeten een beetje kan bewegen is dat geen beletsel om in een buggy te stappen.

+Quote Post
Bert W
plaatsen 12-05-2016, 23:59
Bericht #6

Groep: Vaste Bezoeker

Sinds: 22-08-'06
Uit: Nijeveen
Lid Nr.: 5.682
Online: Gisteren, 19:06
Buggy Powerkite Zelfbouw    

QUOTE(Laurensb13 @ 12-05-2016, 10:14) *

Zoals je onder jouw post al kan lezen, wordt de knie niet erg belast in de buggy, dus ik denk, dat het prima gaat. De knie krijgt er niet zo heel veel van langs.

Met een whiplash gaan buggyen, zou ik weer niet doen, ik ben al 2 keer met m'n kop in het zand gestuiterd en heb bij een out of buggy experience ook al eens mijn eigen achterwiel op m'n hoofd gehad. Ik was redelijk blij met een goede helm op mijn knar.

Prbeer eens een buggy te lenen, dan kan je een en ander eens uittesten.

Buggyen is net motor rijden, je wil steeds weer .....................................

+Quote Post
Laurensb13
plaatsen 13-05-2016, 17:05
Bericht #7

Powerkite        

Bedankt voor de info en de tips.

Ik zal eens gaan kijken of ik ergens een buggy kan lenen.
Kunnen jullie mij ook wat tips geven als het gaat om de kite.
-welke maat kan ik het beste beginnen.
-4lijns of de-power

Groet Laurens

+Quote Post
rova
plaatsen 14-05-2016, 07:38
Bericht #8

Groep icoon

Groep: Beheerder

Sinds: 12-12-'09
Uit: Ergens in Zeeland
Lid Nr.: 8.518
Online:
Buggy Kitesurf      

BCH-nummer: H250

Hoi Laurens,

Als je ooit in de buurt van de Brouwersdam bent dan is er altijd wel een buggy beschikbaar om het eens te proberen.
Zeker deze periode als het maar een beetje waait is er altijd wel iemand op het strand.

Verder zou je een mailtje kunnen sturen naar info@kiteproducts4u.com die ook een testcentere heeft waar je materiaal zou kunnen proberen.
Met hem kan je misschien een afspraak maken als hij ergens een test dag heeft.

Succes met het uit proberen.

Groet,

Rob

+Quote Post

Reply to this topicStart new topic
1 Gebruiker(s) lezen dit onderwerp (1 Bezoekers en 0 Anonieme gebruikers)
0 Leden:

Actuele tijd: 14-12-2017, 16:17