Welkom Gast ( Inloggen | Registreer gratis )

> 

Reply to this topicStart new topic
Tips Voor De Pl Twister 5.5, tips gezocht twister 5.5 en een harnas/backstrap
jowipaulissen
plaatsen 27-04-2016, 20:09
Bericht #1

Groep: Nieuwkomer

Sinds: 09-04-'16
Uit: Stein (Limburg)
Lid Nr.: 17.098
Online: 29-04-2016, 13:24
Powerkite Zelfbouw      

Beste Vliegeraars,

Omdat ik niet echt een antwoord kon vinden op het forum (het is ook zo een door elkaar soms..) plaats ik hier mijn specifieke vraag maar.

Na te hebben gevlogen met een hornet II 4.0 (kan ik prima handelen) heb ik besloten een iets krachtigere vlieger aan te schaffen, namelijk de twister 5.5 van peter lynn.
Ik wilde wat meer ''lift'' om eens te gaan experimenteren met springen.
Prachtig ding, maar eerlijk gezegd na de eerste keer heb ik de schrik aardig in de benen. Met vergelijkbaar vliegerweer was de hornet minder agressief en minder sterk dan de twister.
De kitekillers zijn dan ook aardig wat keren gebruikt.

We wonen in Limburg, dus vliegeren op een veld van de boer, het weer is hier al wat wisselvalliger en de wind is met vlagen wat sterker.

Wie heeft tips om het vliegeren rustig op te bouwen en de vlieger wat handelbaarder te houden?

Daarnaast wilde ik nog vragen of iemand weet of je een backstrap kunt gebruiken met kitekillers en of het wel verstandig is bij een twister?
Als je in een harnas of backstrap hangt, en de vlieger gaat flink trekken, dan gaat hij echt met je aan de wandel

Ik hoor graag jullie tips!!
Go to the top of the page

+Quote Post
paratroep
plaatsen 28-04-2016, 09:13
Bericht #2

Groep icoon

Groep: BCH

Sinds: 14-08-'04
Uit: Oude wetering
Lid Nr.: 3.199
Online: 09-11-2016, 22:18
Buggy Buggy Buggy Buggy  

BCH-nummer: H170

Dat de Twister krachtiger is, is niet zo heel vreemd aangezien deze groter is. Dat is wat je zocht toch? ;-)
Begin met je Twister in wat minder wind, dat is eigenlijk de enige manier om 'm goed te leren kennen!

Kitekillers zijn met een harnas of backstrap niet meer te gebruiken. Sowieso zou ik een backstrap niet aanraden..

+Quote Post
jowipaulissen
plaatsen 28-04-2016, 17:32
Bericht #3

Powerkite Zelfbouw      

QUOTE(paratroep @ 28-04-2016, 10:13) *
Dat de Twister krachtiger is, is niet zo heel vreemd aangezien deze groter is. Dat is wat je zocht toch? ;-)
Begin met je Twister in wat minder wind, dat is eigenlijk de enige manier om 'm goed te leren kennen!

Kitekillers zijn met een harnas of backstrap niet meer te gebruiken. Sowieso zou ik een backstrap niet aanraden..

Heb je wel een punt, denk dat ik wat overmoedigd aan de slag ben gegaan.

Dus met een backstrap heb je eigenlijk totaal geen veiligheid? Ik zag dat Peter lynn adviseert jezelf voor over te laten vallen en de backstrap over je rug en hoofd te laten vliegen.
Lijkt me met een grote vlieger ook geen succesvol plan toch??

+Quote Post
paratroep
plaatsen 28-04-2016, 18:03
Bericht #4

Groep icoon

Sinds: 14-08-'04
Uit: Oude wetering
Lid Nr.: 3.199
Online: 09-11-2016, 22:18
Buggy Buggy Buggy Buggy  

BCH-nummer: H170

Heb je wel een punt, denk dat ik wat overmoedigd aan de slag ben gegaan.

Dus met een backstrap heb je eigenlijk totaal geen veiligheid? Ik zag dat Peter lynn adviseert jezelf voor over te laten vallen en de backstrap over je rug en hoofd te laten vliegen.
Lijkt me met een grote vlieger ook geen succesvol plan toch??

Dat klopt ja, een backstrap krijg je bijna niet af en de vlieger op die manier weg laten vliegen is meestal ook geen strak plan..

Mocht je meer steun willen zou ik kijken naar een harnas, wil je de mogelijkheid om de vlieger los te gooien houden dan zou je er een %snappy% bij kunnen zoeken.
http://www.vliegersenco.nl/index.php/acces...len150/libre151
Hier vind je een aantal typen, volgens mij rollen de duurdere wat soepeler maar daar kan deze winkel je waarschijnlijk wel bij helpen!

Dit bericht is bewerkt door paratroep: 28-04-2016, 18:03

+Quote Post
roger-4007
plaatsen 29-04-2016, 10:34
Bericht #5

Groep icoon

Sinds: 01-05-'11
Uit: kerkrade
Lid Nr.: 9.037
Online: 13-07-2017, 00:19
Buggy Buggy Buggy Buggy Powerkite

BCH-nummer: H203

Hallo Jowi,

Ik vaarg me af wat jij er op termijn met de kite mee wil gaan doen springen is leuk maar je kan er nog zo veel meer mee.
zelf heb ik een buggy en vrienden weer een board en gaan zelfs het water op

zelf ben ik met vrienden vaak in het weekend te vinden bij Thorn op het in aanbouw zijnde Groeskamp (Bungalowpark)
kom gerust een kijkje nemen en een praatje maken

Roger

H-203 begonnen met de Buggy op 1-6-2011 en nu ....... km gereden met een top van 81.2 km/h.@ Les Hemmes 15-06-2013

+Quote Post
jowipaulissen
plaatsen 29-04-2016, 13:26
Bericht #6

Powerkite Zelfbouw      

QUOTE(roger-4007 @ 29-04-2016, 11:34) *
Hallo Jowi,

Ik vaarg me af wat jij er op termijn met de kite mee wil gaan doen springen is leuk maar je kan er nog zo veel meer mee.
zelf heb ik een buggy en vrienden weer een board en gaan zelfs het water op

zelf ben ik met vrienden vaak in het weekend te vinden bij Thorn op het in aanbouw zijnde Groeskamp (Bungalowpark)
kom gerust een kijkje nemen en een praatje maken

Roger

Hoi Roger, Buggy en water heb ik niet direct interesse in omdat daar hier toch wel te weinig plek voor is.
Wil niet zeggen dat ik het niet leuk vind om eens te proberen, maar dan moet ik toch eerst meer controle hebben over de vlieger denk ik.

Kom zeker een keertje kijken!

+Quote Post

Reply to this topicStart new topic
1 Gebruiker(s) lezen dit onderwerp (1 Bezoekers en 0 Anonieme gebruikers)
0 Leden:

Actuele tijd: 17-10-2017, 04:58