Welkom Gast ( Inloggen | Registreer gratis )

> 

Reply to this topicStart new topic
Nieuwe Kite: Upgrade Voor C-quads
Maarten112
plaatsen 07-04-2016, 16:34
Bericht #1

Groep: Vaste Bezoeker

Sinds: 02-11-'15
Lid Nr.: 11.283
Online: 05-10-2016, 13:10
Buggy Kitesurf      

Beste vliegerforum leden,

Al jaren kitebuggy ik af en toe (jaar of 13) met een peter lynn competition en c-quads (4.2 en 2.2), maar wil weer eens wat anders. De c-quads zijn antiek en de buggy werd me te klein. Behalve af en toe kitebuggyen, kitesurf ik.

Kort geleden heb ik een elliot virus gekocht, met als doel gewoon een beetje relaxed cruisen. Heel blij met de buggy, enorme vooruitgang omdat ik nu eindelijk ook op zachter zand kan rijden.

Ik zou graag ook de c-quads eens willen vervangen, en dan met name de 2.2 . Ik kan er prima mee overweg maar vind vooral de 2.2 in harde vlagen erg zenuwachtig.

Wat wil ik: gewoon lekker een beetje rond cruisen. Ik hoef niet de snelste van het strand te zijn. Ik zoek een stabiele, gemoedelijke vlieger die niet te saai is, geschikt voor de Nederlandse kust (met name Texel) en dan met name voor de wat hardere wind.

Ik weeg 80 kg.

Ik moet eerlijk bekennen dat ik de ontwikkelingen in de kitebuggy vliegers weinig gevolgd heb.

Ik zit op 't moment te kijken naar de HQ Beamer of PL Hornet, kwa maat een 3.0 ofzo. Is dat wat voor in de Buggy?

Zouden jullie mij een beetje in de goede richting kunnen sturen wat een leuke upgrade is voor mijn c-quad? 2e hands is ook een optie!

alvast bedankt!!
Go to the top of the page

+Quote Post
MartijnH707
plaatsen 08-04-2016, 12:14
Bericht #2

Groep icoon

Groep: BCH

Sinds: 18-05-'11
Uit: Den Haag
Lid Nr.: 9.051
Online: 09-08-2017, 16:14
Buggy        

BCH-nummer: H707

Volgens mij is de overstap naar welke matras dan ook een goede. Sowieso ben je dan af van het wegklappen, daarmee bedoel ik dat wanneer een c-quad door een vlag net uit het windvenster wordt gedreven de vlieger om klapt. De meeste fabrikanten hebben op hun site informatie staan over de vliegers die ze aanbieden en de karakteristieken. (zoals bijvoorbeeld voor welke windkracht ze te gebruiken zijn)

Wellicht is het ook aardig om naar een depower kite te kijken. Wel iets prijziger maar een grotere windrange.
En af en toe organiseert www.kitebuggy4u.com testdagen, waar ik met plezier en voldoende uitleg meerdere depowers heb mogen testen. (ook te vinden op facebook waar de vorige testdagen werden aangekondigd.)
Met de intermediates kan je heerlijk relaxed cruisen terwijl je toch een bak vermogen beschikbaar hebt.

Daarnaast vermoed ik dat er dit jaar weer een redelijk aantal handle vliegers worden aangeboden, omdat de top zich lijkt te bewegen naar depower kites.

Wat vooral meeweegt is jouw persoonlijke voorkeur, budget en de hoeveelheid wind.
En een advies dat ook aan mij gegeven is wil ik jou niet onthouden: testen, testen, testen. (en sommige mensen willen best hun vlieger even uitlenen)

+Quote Post
wc.pronk
plaatsen 09-04-2016, 19:50
Bericht #3

Sinds: 22-09-'03
Uit: Pijnacker
Lid Nr.: 2.240
Online: 05-10-2017, 19:49
Buggy        

QUOTE(MartijnH707 @ 08-04-2016, 13:14) *
Volgens mij is de overstap naar welke matras dan ook een goede. Sowieso ben je dan af van het wegklappen, daarmee bedoel ik dat wanneer een c-quad door een vlag net uit het windvenster wordt gedreven de vlieger om klapt. De meeste fabrikanten hebben op hun site informatie staan over de vliegers die ze aanbieden en de karakteristieken. (zoals bijvoorbeeld voor welke windkracht ze te gebruiken zijn)

Wellicht is het ook aardig om naar een depower kite te kijken. Wel iets prijziger maar een grotere windrange.
En af en toe organiseert www.kitebuggy4u.com testdagen, waar ik met plezier en voldoende uitleg meerdere depowers heb mogen testen. (ook te vinden op facebook waar de vorige testdagen werden aangekondigd.)
Met de intermediates kan je heerlijk relaxed cruisen terwijl je toch een bak vermogen beschikbaar hebt.

Daarnaast vermoed ik dat er dit jaar weer een redelijk aantal handle vliegers worden aangeboden, omdat de top zich lijkt te bewegen naar depower kites.

Wat vooral meeweegt is jouw persoonlijke voorkeur, budget en de hoeveelheid wind.
En een advies dat ook aan mij gegeven is wil ik jou niet onthouden: testen, testen, testen. (en sommige mensen willen best hun vlieger even uitlenen)

Hallo Maarten

Met een Beamer 3 kan je prima rijden die heb ik al 9 jaar, verder heb ik o.a. de Viper 3,9 en de 5,3 ook lekker om mee te toeren,

Groet Wouter

Fly Quadrifoil 1.5, HQ Beamer 2.0 + 3.0, PL Core 2.3 + PL Viper S 3,9 + 5.3 + 6.8 + Reactor 8.6 + Libre Vampir Pro 10,2 + Jojo RM 12
Safety:Charly Insider, Libre Harnas GPS:Garmin Etrex 30

+Quote Post
Maarten112
plaatsen 10-04-2016, 10:32
Bericht #4

Buggy Kitesurf      

Hoi Wouter en Martijn,

Bedankt voor jullie uitgebreide reactie! Ik ga sowieso even kitebuggy4u in de gaten houden! depowerkites spreken me nog steeds niet erg aan voor in de buggy, misschien mede omdat ik normaal al met een depower op het water sta en de 4 lijners weer eens wat anders zijn. Overigens ook vanwege de prijs, ik buggy relatief weinig en vind 't dan wel erg duur.

Afgelopen vrijdag kwam ik voor 150,- euro een overjarige HQ beamer V 4.0 tegen. Voor die prijs kon ik hem niet laten liggen, en heb hem direct gekocht. Ben heel benieuwd hoe die vliegt en wat de high end van mij/de beamer is :-) Mogelijk dat ik als de beamer goed bevalt er nog een kleiner maatje bij koop voor de hardere wind. A.s. vrijdag ga ik een weekje naar Texel, dus de nieuwe vlieger kan daar mooi even uitgeprobeerd worden!

Een echte racemat spreekt me ook nog steeds aan en ga daarvoor aankomend jaar inderdaad even de 2e handsmarkt in de gaten houden.

Nogmaals bedankt beiden!

+Quote Post
Jordi
plaatsen 13-04-2016, 16:21
Bericht #5

Groep icoon

Groep: Allmost admin

Sinds: 14-01-'02
Uit: Bruinisse
Lid Nr.: 3
Online: 26-09-2017, 12:04
Buggy Kitesurf      

BCH-nummer: H46

Hoi Wouter en Martijn,

Bedankt voor jullie uitgebreide reactie! Ik ga sowieso even kitebuggy4u in de gaten houden! depowerkites spreken me nog steeds niet erg aan voor in de buggy, misschien mede omdat ik normaal al met een depower op het water sta en de 4 lijners weer eens wat anders zijn. Overigens ook vanwege de prijs, ik buggy relatief weinig en vind %t dan wel erg duur.

Afgelopen vrijdag kwam ik voor 150,- euro een overjarige HQ beamer V 4.0 tegen. Voor die prijs kon ik hem niet laten liggen, en heb hem direct gekocht. Ben heel benieuwd hoe die vliegt en wat de high end van mij/de beamer is :-) Mogelijk dat ik als de beamer goed bevalt er nog een kleiner maatje bij koop voor de hardere wind. A.s. vrijdag ga ik een weekje naar Texel, dus de nieuwe vlieger kan daar mooi even uitgeprobeerd worden!

Een echte racemat spreekt me ook nog steeds aan en ga daarvoor aankomend jaar inderdaad even de 2e handsmarkt in de gaten houden.

Nogmaals bedankt beiden!

A.s. weekend ben ik ook op Texel, kom gerust een praatje maken als je nog iets wilt weten.

Buggyen met LEI%s gaat trouwens ook prima zolang je er geen wedstrijden mee wil winnen, pak momenteel zelf ook mijn LEI%s als mijn Chrono 12 te groot word,
als ik nog eens goed leer kitesurfen zullen de LEI%s verdwijnen voor een kleinere Chrono om beide sporten met 1 type vlieger te kunnen beoefenen.

H46

Supporting MG Kites and Racenummers.nl

+Quote Post
Maarten112
plaatsen 23-04-2016, 18:08
Bericht #6

Buggy Kitesurf      

QUOTE(Jordi @ 13-04-2016, 17:21) *
A.s. weekend ben ik ook op Texel, kom gerust een praatje maken als je nog iets wilt weten.

Buggyen met LEI%s gaat trouwens ook prima zolang je er geen wedstrijden mee wil winnen, pak momenteel zelf ook mijn LEI%s als mijn Chrono 12 te groot word,
als ik nog eens goed leer kitesurfen zullen de LEI%s verdwijnen voor een kleinere Chrono om beide sporten met 1 type vlieger te kunnen beoefenen.

Shit, ik zie je berichtje nu pas helaas. Blijkbaar geen mail gekregen van vliegerforum....zie nu pas dat je e-mail notificatie actief moet aanvinken. stom! Ik heb je nog zien buggyen dan. Als ik je bericht had gezien kwam ik uiteraard even hoi zeggen :-) Wat een pracht kite is die Chrono 12! Omdat het zo buiig was had ik zelf geen zin (met het oog op super mooi weer erna), maar jij reed toch nog lekker rond ondanks de matige wind en regen. Tijdens het lunchen in de strandtent heb ik zitten kijken.

Zelf deze week met mijn nieuwe beamer V 4.0 rond gereden. Moet zeggen: leuke vlieger hoor. Duidelijk een allround en beginners/intermediate vlieger - niet zo snel en mega stabiel - maar alsnog in de buggy wel veel fun. Weet nog redelijk wat kracht te genereren en heeft amper lift. En wat is die beamer tov mijn c-quads een enorme vooruitgang. Vooral in vlagerige condities is het een ontzettende verbetering tov c-quads. Ben er blij mee! Merkte wel dat die 4.0 < 12 knopen wel echt langzaam is, en > 23 knopen wel aan de grote kant wordt, nog maar een ander maatje bijkopen:-) Ik ga in ieder geval ook de tweedehands markt in de gaten houden, misschien dat er nog eens een leuke racemat voorbij komt.

Meteen nog even een vraag: Ik vlieg als ik buggy met een rugband, maar word daar inmiddels wel een beetje simpel van. Heup of zitharnas vind ik veel prettiger. Ik heb een zooitje windsurf en kitesurf harnassen, maar vrees dat die echt totaal ruk zitten in de buggy. Welke harnassen gebruiken jullie? Ook nog suggesties voor een prettige en betaalbare Snatch Block met quick release?

+Quote Post
wc.pronk
plaatsen 24-04-2016, 18:20
Bericht #7

Sinds: 22-09-'03
Uit: Pijnacker
Lid Nr.: 2.240
Online: 05-10-2017, 19:49
Buggy        

Maarten

Die notificatei werkte voorheen niet echt lekker, als harnas gebruik ik een Peter Lynn maar ik zoek ook nog een snatch block met een veertje opdat de lijn erin blijft zitten, afsluitbaar dus. Bij 23 knots rij ik wel met mijn Beamer 3.0 maar niet met mijn P L Viper 3.9

Groet Wouter

Dit bericht is bewerkt door wc.pronk: 24-04-2016, 18:23

Fly Quadrifoil 1.5, HQ Beamer 2.0 + 3.0, PL Core 2.3 + PL Viper S 3,9 + 5.3 + 6.8 + Reactor 8.6 + Libre Vampir Pro 10,2 + Jojo RM 12
Safety:Charly Insider, Libre Harnas GPS:Garmin Etrex 30

+Quote Post
Jordi
plaatsen 25-04-2016, 18:06
Bericht #8

Groep icoon

Groep: Allmost admin

Sinds: 14-01-'02
Uit: Bruinisse
Lid Nr.: 3
Online: 26-09-2017, 12:04
Buggy Kitesurf      

BCH-nummer: H46

QUOTE(Maarten112 @ 23-04-2016, 19:08) *
Shit, ik zie je berichtje nu pas helaas. Blijkbaar geen mail gekregen van vliegerforum....zie nu pas dat je e-mail notificatie actief moet aanvinken. stom! Ik heb je nog zien buggyen dan. Als ik je bericht had gezien kwam ik uiteraard even hoi zeggen :-) Wat een pracht kite is die Chrono 12! Omdat het zo buiig was had ik zelf geen zin (met het oog op super mooi weer erna), maar jij reed toch nog lekker rond ondanks de matige wind en regen. Tijdens het lunchen in de strandtent heb ik zitten kijken.

Zelf deze week met mijn nieuwe beamer V 4.0 rond gereden. Moet zeggen: leuke vlieger hoor. Duidelijk een allround en beginners/intermediate vlieger - niet zo snel en mega stabiel - maar alsnog in de buggy wel veel fun. Weet nog redelijk wat kracht te genereren en heeft amper lift. En wat is die beamer tov mijn c-quads een enorme vooruitgang. Vooral in vlagerige condities is het een ontzettende verbetering tov c-quads. Ben er blij mee! Merkte wel dat die 4.0 < 12 knopen wel echt langzaam is, en > 23 knopen wel aan de grote kant wordt, nog maar een ander maatje bijkopen:-) Ik ga in ieder geval ook de tweedehands markt in de gaten houden, misschien dat er nog eens een leuke racemat voorbij komt.

Meteen nog even een vraag: Ik vlieg als ik buggy met een rugband, maar word daar inmiddels wel een beetje simpel van. Heup of zitharnas vind ik veel prettiger. Ik heb een zooitje windsurf en kitesurf harnassen, maar vrees dat die echt totaal ruk zitten in de buggy. Welke harnassen gebruiken jullie? Ook nog suggesties voor een prettige en betaalbare Snatch Block met quick release?

Idd jammer dat we je niet gesproken hebben, we hebben je dan idd wel zien kijken bij onze spullen smile.gif

Rugband zou ik persoonlijk nooit gebruiken, heb er zelf ooit toen ik net begon een ongelukje mee gehad waardoor ik nu net boven mijn oksels mooie littekens heb.
Snatchblok kan ik je niet meer helpen, heb ik nooit gehad, gebruikte zelf een Libre Katrol.

Denk dat een wind- of kitesurf zittrapeze wel kan in de buggy, alleen zijn ze vaak wat dik wat niet echt prettig is. Bij een heuptrapeze komt het aangrijpingspunt te hoog te liggen, net als met je rugband) waardoor je sneller over de sidebars word getrokken. Ik gebruik zelf een Libre trapeze, vind ik persoonlijk de meest fijne. Andere gebruiken de Peter Lynn trapeze, daar zit je meer op dan dat het echt een broekje is, heeft als voordeel dat hij nooit iets afknelt, kreeg zelf het idee dat ik in een schommel zat... maar dat is persoonlijk.

Qua vliegers weet ik dat Bertil Voogd (H134) nog een serie Coopers heeft liggen waar hij helemaal niets mee doet (heeft een nieuwere serie vliegers) die kun je wel een poot uitdraaien tongue.gif

H46

Supporting MG Kites and Racenummers.nl

+Quote Post
Maarten112
plaatsen 25-04-2016, 19:46
Bericht #9

Buggy Kitesurf      

QUOTE(wc.pronk @ 24-04-2016, 19:20) *
Maarten

Die notificatei werkte voorheen niet echt lekker, als harnas gebruik ik een Peter Lynn maar ik zoek ook nog een snatch block met een veertje opdat de lijn erin blijft zitten, afsluitbaar dus. Bij 23 knots rij ik wel met mijn Beamer 3.0 maar niet met mijn P L Viper 3.9

Groet Wouter

Inmiddels krijg ik mailtjes...stuk beter ! smile.gif Ik zag inderdaad de harnassen van Peter Lynn met katrol, maar het lijkt mij waardeloos dat de trapezelijn altijd onder spanning moet staan. Vandaar dat ik idd ook aan een snatch blok zat te denken. Zag er op texel een paar duitsers mee rijden en leek me perfect - mits er een quick release op zit.

QUOTE(Jordi @ 25-04-2016, 19:06) *
Idd jammer dat we je niet gesproken hebben, we hebben je dan idd wel zien kijken bij onze spullen smile.gif

Rugband zou ik persoonlijk nooit gebruiken, heb er zelf ooit toen ik net begon een ongelukje mee gehad waardoor ik nu net boven mijn oksels mooie littekens heb.
Snatchblok kan ik je niet meer helpen, heb ik nooit gehad, gebruikte zelf een Libre Katrol.

Denk dat een wind- of kitesurf zittrapeze wel kan in de buggy, alleen zijn ze vaak wat dik wat niet echt prettig is. Bij een heuptrapeze komt het aangrijpingspunt te hoog te liggen, net als met je rugband) waardoor je sneller over de sidebars word getrokken. Ik gebruik zelf een Libre trapeze, vind ik persoonlijk de meest fijne. Andere gebruiken de Peter Lynn trapeze, daar zit je meer op dan dat het echt een broekje is, heeft als voordeel dat hij nooit iets afknelt, kreeg zelf het idee dat ik in een schommel zat... maar dat is persoonlijk.

Qua vliegers weet ik dat Bertil Voogd (H134) nog een serie Coopers heeft liggen waar hij helemaal niets mee doet (heeft een nieuwere serie vliegers) die kun je wel een poot uitdraaien tongue.gif

Inderdaad, rugband is echt waardeloos. Kracht zit echt op een rot plek op je lichaam. Snel vervangen dat ding smile.gif Ik had 't allemaal nog liggen omdat ik 14 jaar geleden ofzo heel even gepowerkite & gebuggyed heb (toen dus met rugband, c-quads en pl competition) maar vrij snel overstapte op 't kitesturfen. Begon afgelopen tijd toch weer te kriebelen om ook te buggyen en toen voor een leuke prijs een elliot virus op kenda beach racers op de kop getikt. Maar merkte toen al snel dat ik de c-quads toch niet zo top meer vond vliegen....haha! Als powerkite nog steeds erg leuke dingen, maar voor in de buggy niet geweldig. Dus dan maar wat andere kites kopen.

Ik heb inmiddels via marktplaats nog een PL hornet III 6m2 op de kop getikt (demo model uit het magazijn van PL) voor de heel weinig wind dagen...en met een beetje geluk ook nog een hornet 2m2 (model II denk ik) voor als 't echt heel hard waait. Lijkt me een prima quiver om met zo goed als alle wind gewoon te kunnen cruisen. Snelheidsrecords zal ik er niet mee gaan rijden, maar dat is niet erg. Coopers, inderdaad heel mooi...maar ik vond 't kwa prijs wel ff prima om met de hornets en beamer aan de slag te gaan. Als ik het zo leuk blijf vinden als nu koop ik tzt gewoon een nieuw setje racematten, na de verschillende matten eens getest te hebben:D Of natuurlijk een interessante 2e hands deal voor een leuke, niet te oude, set. Voor nu is dit gewoon veel fun voor een leuke prijs, en durft m'n vriendin er ook mee te kiten. Voor haar dus ook top om daar binnenkort eens voor 't eerst mee in de buggy te gaan.

Heb jij zo'n libre katrol op een libre trapeze: http://www.vliegerzone.nl/a-27933601/trape...-systeem-libre/ / http://www.kitedeal.nl/libre-umlenksatz ?

Of dit idee: http://kite-marburg.de/index.php?cPath=976_23_27_441_445

Ik vraag me zo af bij al die trapezes met katrol aan de haak...of je trapezelijn nooit los gaat tijdens het vliegen?
Keuze voor een kitesurf harnas is makkelijker wacko.gif

Thanks voor alle hulp!

+Quote Post
MartijnH707
plaatsen 26-04-2016, 18:01
Bericht #10

Groep icoon

Sinds: 18-05-'11
Uit: Den Haag
Lid Nr.: 9.051
Online: 09-08-2017, 16:14
Buggy        

BCH-nummer: H707

Ik vraag me zo af bij al die trapezes met katrol aan de haak...of je trapezelijn nooit los gaat tijdens het vliegen?
Keuze voor een kitesurf harnas is makkelijker wacko.gif

Thanks voor alle hulp!

Ik gebruik voor mijn vierlijnsvlieger een PL Divine harnes met een Prodigy Spreader, erg prettig dat de katrol kan draaien (en dan bedoel ik niet alleen het katrolletje zelf)

En ja soms gaat de lijn van de katrol, maar dat is vooral als je de spanning op je lijnen kwijt bent. (sowieso is er dan iets sub optimaal).

+Quote Post
Maarten112
plaatsen 26-04-2016, 18:15
Bericht #11

Buggy Kitesurf      

QUOTE(MartijnH707 @ 26-04-2016, 19:01) *
Ik gebruik voor mijn vierlijnsvlieger een PL Divine harnes met een Prodigy Spreader, erg prettig dat de katrol kan draaien (en dan bedoel ik niet alleen het katrolletje zelf)

En ja soms gaat de lijn van de katrol, maar dat is vooral als je de spanning op je lijnen kwijt bent. (sowieso is er dan iets sub optimaal).

Thanks voor het delen van je ervaring! Mooi harnas inderdaad voor in de buggy!! Hoe zit het met veiligheid? Je hebt met een prodigy spreader bar geen enkele vorm van safety/quick release meer toch? Ben je op dagen dat je echt flink gepowered bent dan nog wel in staat om - bij een noodsituatie - je kite uit te haken?

+Quote Post
paratroep
plaatsen 27-04-2016, 17:39
Bericht #12

Groep icoon

Sinds: 14-08-'04
Uit: Oude wetering
Lid Nr.: 3.199
Online: 09-11-2016, 22:18
Buggy Buggy Buggy Buggy  

BCH-nummer: H170

QUOTE(Maarten112 @ 26-04-2016, 18:15) *
Thanks voor het delen van je ervaring! Mooi harnas inderdaad voor in de buggy!! Hoe zit het met veiligheid? Je hebt met een prodigy spreader bar geen enkele vorm van safety/quick release meer toch? Ben je op dagen dat je echt flink gepowered bent dan nog wel in staat om - bij een noodsituatie - je kite uit te haken?

Dat gaat niet lukken.. mocht het mis gaan ben je waarschijnlijk toch al te laat en omdat die spreader zo 'flexibel' is krijg je 'm niet (makkelijk) uitgehaakt..

+Quote Post
Maarten112
plaatsen 28-04-2016, 13:19
Bericht #13

Buggy Kitesurf      

Dat gaat niet lukken.. mocht het mis gaan ben je waarschijnlijk toch al te laat en omdat die spreader zo %flexibel% is krijg je %m niet (makkelijk) uitgehaakt..

Komend vanuit het kitesurfen ben ik hier verbaasd over...aangezien bij het kitesurfen het echt not done is om zonder enige vorm van quick release te varen. Nou snap ik dat de kitesurfkites natuurlijk totaal anders zijn...meer kracht, meer lift.

Praktische vraag: is een quick release gewoon overbodig bij kitebuggyen? Die prodigy spreader lijkt me namelijk wel top! Hebben jullie ooit de situatie mee gemaakt waarin je een quick release hebt gemist? Of heerst onder de meeste buggyers de mening dat een quick release weinig toevoegt?

Dit bericht is bewerkt door Maarten112: 28-04-2016, 13:20

+Quote Post
Maarten112
plaatsen 29-04-2016, 12:05
Bericht #14

Buggy Kitesurf      

QUOTE(Maarten112 @ 28-04-2016, 14:19) *
Komend vanuit het kitesurfen ben ik hier verbaasd over...aangezien bij het kitesurfen het echt not done is om zonder enige vorm van quick release te varen. Nou snap ik dat de kitesurfkites natuurlijk totaal anders zijn...meer kracht, meer lift.

Praktische vraag: is een quick release gewoon overbodig bij kitebuggyen? Die prodigy spreader lijkt me namelijk wel top! Hebben jullie ooit de situatie mee gemaakt waarin je een quick release hebt gemist? Of heerst onder de meeste buggyers de mening dat een quick release weinig toevoegt?

Inmiddels 2e hands een Libre Seatharnas met Arminator gescoord voor een nette prijs! Ik zal 't vanzelf wel merken of 't bevalt om geen quick release te hebben of niet. Moet eerlijk bekennen dat ik nog nooit met buggyen met de c-quads/rugband een situatie heb meegemaakt dat ik de boel moest losgooien, ook niet in > 25 knopen. Ik zal hier nog wel even vermelden hoe 't bevalt! Voorlopig een leuk nieuw setje bij elkaar gesprokkeld, lijkt me een prima low budget set voor mij om een beetje te cruisen en voor m'n vriendin om haar eerste buggy meters te gaan maken:

- Elliot virus (kenda beach racers, spatbordje, garmin gps met zelf ontworpen 3d geprinte houder)
- PL hornet III 2.0, HQ Beamer V 4.0, PL hornet III 6.0
- Libre seat harnas met Libre Arminator

Hopelijk snel weer even rijden. Is maasvlakte 2 een beetje te doen? Of beter naar het vuurtorenstrand?

Iedereen nog bedankt voor alle hulp en info!

+Quote Post
Maarten112
plaatsen 07-09-2016, 16:00
Bericht #15

Buggy Kitesurf      

Even een update:

Deze zomervakantie met de nieuwe vliegers en harnas een paar dagen in de baai van douarnenez kunnen rijden. Helaas geen plaats om de Elliot virus mee te nemen (nog eens wat voor fabriceren op de caravan) en daarom dus de PL competition maar mee. Nieuwe kites bevallen heel goed en 't harnas ook!

Ik ben nog even op de maasvlakte 2 gaan kijken afgelopen weekend, maar daar valt volgens mij echt niet te rijden. De zone waar je nu mag rijden heeft amper strand, zelfs met laag water. De "p2" parkeerplaats was niet toegankelijk wegens gevaarlijk drijfzand.

+Quote Post
Bert W
plaatsen 07-09-2016, 22:25
Bericht #16

Sinds: 22-08-'06
Uit: Nijeveen
Lid Nr.: 5.682
Online: 12-10-2017, 20:51
Buggy Powerkite Zelfbouw    

Was het stuk strand waar je gereden hebt bij Douarnenez zelf, of een stukje verderop bij St Anna La Palaud ?

Daar heb ik een aantal jaren terug gereden met een competition, dat ging vanwege het erg harde strand erg goed.

Buggyen is net motor rijden, je wil steeds weer .....................................

+Quote Post
Maarten112
plaatsen 05-10-2016, 13:10
Bericht #17

Buggy Kitesurf      

QUOTE(Bert W @ 07-09-2016, 23:25) *
Was het stuk strand waar je gereden hebt bij Douarnenez zelf, of een stukje verderop bij St Anna La Palaud ?

Daar heb ik een aantal jaren terug gereden met een competition, dat ging vanwege het erg harde strand erg goed.

Irritant, geen mailtje gehad over je antwoord! Maar, beter laat dan nooit:

inderdaad, St Anna La Palaud was het. Perfect te doen met een pl competition! Natuurlijk wat beperkingen doordat het gewoon een erg kleine buggy is, maar alsnog heel erg vermaakt en veel kilometers gereden.

Je hebt direct aan het strand 2 campings zitten, maar wij zaten een paar honderd meter verderop: https://www.anwbcamping.nl/frankrijk/bretag...la-mer-d-iroise

Met laag water kan je evt vanaf het strand wat voor deze camping ligt zo naar St Anna La Palaud buggyen. Heel officieel mag het geloof ik niet, maar als je zoals wij in het voorseizoen er bent is het overal super rustig.

Let wel op: de laatste paar dagen van onze vakantie waren de basisschool vakanties begonnen in Frankrijk. Als de zon dan z'n werk doet, wordt het wel degelijk behoorlijk druk op het strand. De Fransen hebben er geen enkel probleem mee om middenin de buggy zone te gaan jeux de boulen, zonnen, etc. Dus het is dan wel goed opletten geblazen. Er zijn ook altijd wel klasjes met landzeilers bezig die veel ruimte inpikken.

Inmiddels heb ik er nog een Reactor II 3.5 bij gekocht. Binnenkort ga ik weer richting Texel, dus dan mag de Reactor II ook mooi mee biggrin.gif

+Quote Post
Bert W
plaatsen 12-10-2016, 00:35
Bericht #18

Sinds: 22-08-'06
Uit: Nijeveen
Lid Nr.: 5.682
Online: 12-10-2017, 20:51
Buggy Powerkite Zelfbouw    

Ik heb indertijd gewoon tussen de landzeilers gereden, af en toe de vlieger even omhoog en er op letten, dat een landzeiler net andersom draait als een buggy. Toendertijd ook even gebabbeld met een zeil instructeur, geen enkel probleem om daar te rijden.

Buggyen is net motor rijden, je wil steeds weer .....................................

+Quote Post

Reply to this topicStart new topic
1 Gebruiker(s) lezen dit onderwerp (1 Bezoekers en 0 Anonieme gebruikers)
0 Leden:

Actuele tijd: 17-10-2017, 04:54