Welkom Gast ( Inloggen | Registreer gratis )

> regels

Reply to this topicStart new topic
Alternatief Voor La Franqui /camping?
Hemp
plaatsen 19-01-2016, 23:52
Bericht #1

Groep: Vaste Bezoeker

Sinds: 26-03-'15
Lid Nr.: 9.868
Online: 01-04-2016, 23:26
Buggy † † † †

Goedendag heren en dames.

Ik zoek een alternatief om te kitebuggy en strandzeilen in Frankrijk deze zomer, liefst Middelandse zee voor de grens van Spanje.
La Franqui is goed, alleen de camping die aan het strand zit weet nog niet of ze dit jaar nu wel of niet gaan verbouwen/ open gaan.

Ik ben dus opzoek naar een buggy strand waar ik vanuit de camping het strand op kan zonder de buggy te demonteren of op een fietsendrager te moeten tillen.
Het is tenslotte vakantie.

Go to the top of the page

+Quote Post
MartijnH707
plaatsen 20-01-2016, 12:25
Bericht #2

Groep icoon

Groep: BCH

Sinds: 18-05-'11
Uit: Den Haag
Lid Nr.: 9.051
Online: 09-08-2017, 16:14
Buggy † † † †

BCH-nummer: H707

Even een vraag voor de zekerheid, is de camping met de site http://www.camping-la-franqui.com/ de camping waaraan je refereert als zijnde de camping die aan het strand zit.

(ik ben namelijk ook van plan dit jaar naar het zuiden van Frankrijk te gaan voor een vakantie aan het strand, ja om te buggien.)

+Quote Post
d.wagenveld
plaatsen 20-01-2016, 19:10
Bericht #3

Sinds: 18-03-'03
Uit: leeuwarden
Lid Nr.: 1.450
Online: 02-04-2016, 22:55
Buggy Buggy Powerkite † †

Wel vreemd dat de camping la franqui weer aangeeft dat ze niet weten of ze open gaan. Wij kregen dit in mei 2015 ook al te horen.

Omdat ik ook niet met de buggy wil slepen hebben wij een alternatief gevonden in Camping Cote vermeille. Deze camping ligt zo'n 300 meter van het strand. Enige nadeel (wij gingen eind april begin mei)
mei) is dat er soms water op het strand stond. Wij hebben daar een super vakantie gehad met temperaturen van 25 graden en een sterke wind. Deze camping is ons goed bevallen. Dit jaar waren wij ook van plan om weer bij camping la franqui te boeken maar er word niet gereageerd op onze email met een boeking.
van plan weer te boeken bij La Franqui. Natuurlijk waren wij nieuwschierig waarom ze niet open waren en zijn over het strand naar deze camping gelopen. Geen kip te zien en ze waren ook niet aan het verbouwen.
dan maar weer boeken bij camping Cote Vermeille. Wij gaan van 18 juni tot en met 2 juli het is dan lekker rustig op de camping en je mag je eigen plaats uitzoeken als je met een tent gaat.

Grt david

+Quote Post
Hemp
plaatsen 23-01-2016, 13:07
Bericht #4

Buggy † † † †

QUOTE(MartijnH707 @ 20-01-2016, 12:25) *
Even een vraag voor de zekerheid, is de camping met de site http://www.camping-la-franqui.com/ de camping waaraan je refereert als zijnde de camping die aan het strand zit.

(ik ben namelijk ook van plan dit jaar naar het zuiden van Frankrijk te gaan voor een vakantie aan het strand, ja om te buggien.)

Hoi Martijn.

Ja dat is de camping. Ze reageren slecht op email enzo (niet) telefonisch zijn ze bereikbaar in het frans , wat ik niet spreek, maar via een Ier die ik daar vorig jaar ontmoet heb krijg ik wel wat te horen.

Het laatste nieuws is dat ze half februari weten of ze gaan verbouwen en dus wel of niet open gaan, zodra ik iets weet zal ik het laten weten.

+Quote Post
Hemp
plaatsen 23-01-2016, 13:22
Bericht #5

Buggy † † † †

QUOTE(d.wagenveld @ 20-01-2016, 19:10) *
Wel vreemd dat de camping la franqui weer aangeeft dat ze niet weten of ze open gaan. Wij kregen dit in mei 2015 ook al te horen.

Omdat ik ook niet met de buggy wil slepen hebben wij een alternatief gevonden in Camping Cote vermeille. Deze camping ligt zo'n 300 meter van het strand. Enige nadeel (wij gingen eind april begin mei)
mei) is dat er soms water op het strand stond. Wij hebben daar een super vakantie gehad met temperaturen van 25 graden en een sterke wind. Deze camping is ons goed bevallen. Dit jaar waren wij ook van plan om weer bij camping la franqui te boeken maar er word niet gereageerd op onze email met een boeking.
van plan weer te boeken bij La Franqui. Natuurlijk waren wij nieuwschierig waarom ze niet open waren en zijn over het strand naar deze camping gelopen. Geen kip te zien en ze waren ook niet aan het verbouwen.
dan maar weer boeken bij camping Cote Vermeille. Wij gaan van 18 juni tot en met 2 juli het is dan lekker rustig op de camping en je mag je eigen plaats uitzoeken als je met een tent gaat.

Grt david

Hoi David.

Klopt helemaal. vorig jaar ging het niet door in verband met allerlei problemen met vergunningen (natuurgebied) en problemen op andere camping . Dat is althans wat ik gehoord heb.
Het resultaat was dat het er heel rustig was.

Vorig jaar ook op de camping geweest waar jij het over hebt. Ik zit helaas in de drukke periode en heb een iets andere indruk. Ik vond het een campingfabriek en er werd mij toen al verteld
dat ik voor december moest boeken om een plek te hebben. En de enige vrije plek die je kon uitzoeken was op het dak van een caravan van iemand anders. Mij iets te druk.

Ik wacht nog wel even tot half februari en anders misschien een plek aan de Atlantische kust . IdeeŽn voor goede plekken zijn welkom

Gegroet Sikko

+Quote Post
Bert W
plaatsen 25-01-2016, 14:20
Bericht #6

Sinds: 22-08-'06
Uit: Nijeveen
Lid Nr.: 5.682
Online: 12-10-2017, 20:51
Buggy Powerkite Zelfbouw † †

Aan de atlantische kust kan je in Bretagne terecht bij St Anna la Palud, kilometer of 15 van Douarnierez. Breed vlak hard stuk strand van meerdere kilometers lang, waar ook veel aan strandzeilen wordt gedaan. Golfsurfen is er ook mogelijk.

Buggyen is net motor rijden, je wil steeds weer .....................................

+Quote Post
wenzel
plaatsen 26-01-2016, 11:38
Bericht #7

Sinds: 02-11-'04
Uit: Antwerpen - BelgiŽ
Lid Nr.: 3.526
Online: Gisteren, 06:55
Buggy † † † †

Bedoel je dan deze camping: http://www.camping-treguer-plage.com/nl/

of zijn er nog andere leuke spots gekend buiten de alom bekende??

Na enkele jaren amper of niet meer te hebben gebuggyd moet ik er is terug mee beginnen dus alle leuke spots zijn welkom.

wenzel
B-1196

Kite buggy is not a hobby, it's a passion! B-1196 Rage 2.5, Rage 3.5, Rage 4.7, Rage 6.0, Wingine 8.0

+Quote Post
Bert W
plaatsen 28-01-2016, 01:30
Bericht #8

Ik zat toen op Camping Kervel: http://www.franceloc.nl/camping-frankrijk-...-kervel-NL.html

Het Strand waar ik heb gebuggy'd was iets verderop. https://www.google.nl/maps/@48.1379071,-4.2...#33;3m1!1e3

Er wordt daar ook met strandzeilers gereden. http://www.tourismebretagne.com/a-voir-a-f...e-anne-la-palud

Aan het strand zelf ligt ook nog een camping.

Buggyen is net motor rijden, je wil steeds weer .....................................

+Quote Post
Bert W
plaatsen 28-01-2016, 01:32
Bericht #9

QUOTE(wenzel @ 26-01-2016, 11:38) *
Bedoel je dan deze camping: http://www.camping-treguer-plage.com/nl/

of zijn er nog andere leuke spots gekend buiten de alom bekende??

Na enkele jaren amper of niet meer te hebben gebuggyd moet ik er is terug mee beginnen dus alle leuke spots zijn welkom.

wenzel
B-1196

Ik bedoelde niet deze camping, die ligt zuidelijker, maar de omgeving van Morbihan staat nog wel op het verlanglijstje.

+Quote Post
wenzel
plaatsen 28-01-2016, 23:12
Bericht #10

Sinds: 02-11-'04
Uit: Antwerpen - BelgiŽ
Lid Nr.: 3.526
Online: Gisteren, 06:55
Buggy † † † †

Quiberon lijkt best okee.
Bij quineville een paar maal een huisje gehuurd en dat is ook best een aantrekkelijk strand, alleen moet je met de getij goed kijken wanneer je tot daar zou gaan.

Kite buggy is not a hobby, it's a passion! B-1196 Rage 2.5, Rage 3.5, Rage 4.7, Rage 6.0, Wingine 8.0

+Quote Post
johan sandduster
plaatsen 30-01-2016, 12:40
Bericht #11

Groep icoon

Sinds: 06-11-'05
Uit: Veldhoven
Lid Nr.: 4.874
Online: 29-09-2017, 17:20
Buggy Powerkite Tricken Eenlijns Zelfbouw

BCH-nummer: H76

QUOTE(Hemp @ 23-01-2016, 13:22) *
Hoi David.

Klopt helemaal. vorig jaar ging het niet door in verband met allerlei problemen met vergunningen (natuurgebied) en problemen op andere camping . Dat is althans wat ik gehoord heb.
Het resultaat was dat het er heel rustig was.

Vorig jaar ook op de camping geweest waar jij het over hebt. Ik zit helaas in de drukke periode en heb een iets andere indruk. Ik vond het een campingfabriek en er werd mij toen al verteld
dat ik voor december moest boeken om een plek te hebben. En de enige vrije plek die je kon uitzoeken was op het dak van een caravan van iemand anders. Mij iets te druk.

Ik wacht nog wel even tot half februari en anders misschien een plek aan de Atlantische kust . IdeeŽn voor goede plekken zijn welkom

Gegroet Sikko

Wij zijn ook een aantal malen daar in de buurt geweest en kampeerde dan wel verder weg.(Barcares) Reden daar dan naartoe.
Hoe bevalt de buggy Sikko? tongue.gif

fly's with: Ozone R1 11m en 9m Ozone Yakuza 4m Tribal 3.3m Ozone Yakuza 2.7m ,Wingine 2.0m
Buggy : Xxtreme Apexx

+Quote Post
Hemp
plaatsen 30-01-2016, 17:11
Bericht #12

Buggy † † † †

QUOTE(johan sandduster @ 30-01-2016, 12:40) *
Wij zijn ook een aantal malen daar in de buurt geweest en kampeerde dan wel verder weg.(Barcares) Reden daar dan naartoe.
Hoe bevalt de buggy Sikko? tongue.gif

Hoi Johan.

Buggy bevalt prima. Alleen de leercurve van mij valt wat tegen.
Maar dat is te wijten aan het te weinig op het strand te zijn. dit wordt weer veroorzaakt door dingen die veel vrije tijd verbruiken, sommige noemen dat WERK!!

Zijn daar paar jaar geleden ook op een andere camping geweest, maar het zo met de buggy het strand oprijden bevalt heel goed.
Heb vorig jaar de caravan verbouwt zo dat er 2 buggy's in paste, en om nu 2 buggy's zonder veel gesleutel mee te krijgen valt niet mee.

ken jij deze camping http://www.campingespiguette.fr/nl/ weet niet of daar in de zomer ook gereden kan worden.

Gegroet en Tot ziens

Sikko

+Quote Post
Bertus
plaatsen 23-02-2016, 15:24
Bericht #13

Groep icoon

Sinds: 25-03-'02
Uit: renkum
Lid Nr.: 305
Online: 16-08-2017, 06:52
Buggy Buggy Buggy † †

BCH-nummer: H35

https://www.google.nl/maps/place/La+Barre-d...#33;6m1!1e1
hier zijn wij 2 jaar achter elkaar geweest,zeer groot strand,hard en glad,echt een aanrader,

+Quote Post
johan sandduster
plaatsen 26-02-2016, 13:51
Bericht #14

Groep icoon

QUOTE(Hemp @ 30-01-2016, 17:11) *
Hoi Johan.

Buggy bevalt prima. Alleen de leercurve van mij valt wat tegen.
Maar dat is te wijten aan het te weinig op het strand te zijn. dit wordt weer veroorzaakt door dingen die veel vrije tijd verbruiken, sommige noemen dat WERK!!

Zijn daar paar jaar geleden ook op een andere camping geweest, maar het zo met de buggy het strand oprijden bevalt heel goed.
Heb vorig jaar de caravan verbouwt zo dat er 2 buggy's in paste, en om nu 2 buggy's zonder veel gesleutel mee te krijgen valt niet mee.

ken jij deze camping http://www.campingespiguette.fr/nl/ weet niet of daar in de zomer ook gereden kan worden.

Gegroet en Tot ziens

Sikko

Hoi Sikko

Fijn dat de buggy bevalt, is ook een hele goede.
Zag ook dat er een Apexx bij stond, wie rijdt daar mee?
De camping die had ik ook al eens op het oog ja,maar ben er nog nooit geweest. Dat is wel een hele grote hoor. Volgens mij mag je daar wel buggyen, maar de regels kunnen veranderd zijn, even informeren.

Groetjes Johan.

fly's with: Ozone R1 11m en 9m Ozone Yakuza 4m Tribal 3.3m Ozone Yakuza 2.7m ,Wingine 2.0m

+Quote Post
Hemp
plaatsen 01-04-2016, 23:26
Bericht #15

Buggy † † † †

QUOTE(johan sandduster @ 26-02-2016, 14:51) *
Hoi Sikko

Fijn dat de buggy bevalt, is ook een hele goede.
Zag ook dat er een Apexx bij stond, wie rijdt daar mee?
De camping die had ik ook al eens op het oog ja,maar ben er nog nooit geweest. Dat is wel een hele grote hoor. Volgens mij mag je daar wel buggyen, maar de regels kunnen veranderd zijn, even informeren.

Groetjes Johan.

Hoi Johan.

Had je reactie niet gezien. De Apexx is van Els ,vriendin van de vrouw, is de oude van Ruud. met een mastvoet die Ruud nog had liggen. Rijden nu meestal met 2 buggy's naar Brouwersdam.
Mar het wordt daar wel weer wat te druk. Waar hang jij meestal uit?
Maar Camping La Franqui is open dus gaan we daar weer heen.

Gegroet Sikko

+Quote Post
Hemp
plaatsen 01-04-2016, 23:30
Bericht #16

Buggy † † † †

QUOTE(Hemp @ 23-01-2016, 14:07) *
Hoi Martijn.

Ja dat is de camping. Ze reageren slecht op email enzo (niet) telefonisch zijn ze bereikbaar in het frans , wat ik niet spreek, maar via een Ier die ik daar vorig jaar ontmoet heb krijg ik wel wat te horen.

Het laatste nieuws is dat ze half februari weten of ze gaan verbouwen en dus wel of niet open gaan, zodra ik iets weet zal ik het laten weten.

Hoi Martijn .

Campimg LA Franqui ( Chemin des Coussoules) is open je kunt een plek boeken en ze reageren weer op email.

Gegroet Sikko

+Quote Post
d.wagenveld
plaatsen 02-04-2016, 22:55
Bericht #17

Sinds: 18-03-'03
Uit: leeuwarden
Lid Nr.: 1.450
Online: 02-04-2016, 22:55
Buggy Buggy Powerkite † †

goede avond

ja klop helemaal , ik ben er wel achter, rond 1 maart boeken, want toe kregen pas bericht van camping la- Franqui mad.gif
derde week van februari geboekt bij camping cote vermeill
we hebben nu al weer zin in,volgend jaar beter.

groet David

+Quote Post
johan sandduster
plaatsen 03-04-2016, 00:13
Bericht #18

Groep icoon

QUOTE(Hemp @ 02-04-2016, 00:26) *
Hoi Johan.

Had je reactie niet gezien. De Apexx is van Els ,vriendin van de vrouw, is de oude van Ruud. met een mastvoet die Ruud nog had liggen. Rijden nu meestal met 2 buggy's naar Brouwersdam.
Mar het wordt daar wel weer wat te druk. Waar hang jij meestal uit?
Maar Camping La Franqui is open dus gaan we daar weer heen.

Gegroet Sikko

Hoi Sikko

Met de zomervakantie gaan we meestal vliegen de laatste jaren.
Buggyen doe ik ook vaak op ijmuiderslag.
Meestal vlak en hard. Wel een stuk lopen, maar dat heb ik er graag voor over 😝

Groetjes Johan

+Quote Post

Reply to this topicStart new topic
1 Gebruiker(s) lezen dit onderwerp (1 Bezoekers en 0 Anonieme gebruikers)
0 Leden:

Actuele tijd: 17-10-2017, 04:54