Welkom Gast ( Inloggen | Registreer gratis )

> regels

Reply to this topicStart new topic
Pkd Stijgt Niet, probleem met pkd matras
Strupi
plaatsen 31-07-2014, 16:04
Bericht #1

Groep: Vaste Bezoeker

Sinds: 09-07-'03
Uit: Boxtel
Lid Nr.: 1.860
Online: 26-04-2015, 01:53
Tricken Powerkite      

Hallo allemaal, heb van een kennis een buster 4.0 gekregen die ongeveer 10 jaar oud is. Vlieger is nog nooit in de lucht geweest. Heb er 25 meter lijnen aan geknoopt maar het enigste wat de vlieger wil is de grond in. Ben al met de stuur en kracht lijnen aan het rommelen geweest maar niets helpt. Wie heeft enig idee wat er aan de hand kan zijn

Just started
Go to the top of the page

+Quote Post
Jordi
plaatsen 31-07-2014, 18:41
Bericht #2

Groep icoon

Groep: Allmost admin

Sinds: 14-01-'02
Uit: Bruinisse
Lid Nr.: 3
Online: 26-09-2017, 12:04
Buggy Kitesurf      

BCH-nummer: H46

QUOTE(Strupi @ 31-07-2014, 17:04) *
Hallo allemaal, heb van een kennis een buster 4.0 gekregen die ongeveer 10 jaar oud is. Vlieger is nog nooit in de lucht geweest. Heb er 25 meter lijnen aan geknoopt maar het enigste wat de vlieger wil is de grond in. Ben al met de stuur en kracht lijnen aan het rommelen geweest maar niets helpt. Wie heeft enig idee wat er aan de hand kan zijn

Neem aan dat je gecontroleerd hebt of je boven en onderlijnen gelijk van lengte zijn, het klinkt alsof je de remlijnen veel te strak hebt staan, aan de vlieger is niets af te stellen.

H46

Supporting MG Kites and Racenummers.nl

+Quote Post
kitingDodo
plaatsen 31-07-2014, 23:12
Bericht #3

Sinds: 26-08-'09
Uit: Deventer
Lid Nr.: 8.350
Online: 05-05-2016, 13:01
Powerkite Powerkite      

Bij de Buster moet je om te beginnen aan de bovenlijnen de bovenste twee knoopjes SAMEN in je lus van de bovenlijn knopen. Als je meer lift wilt moet je de 2e en 3e knoop, wederom samen, pakken. Voor maximale lift pak je de 3e en 4e knoop samen.

Maar de eerst keer dus de eerste 2 knoopjes.

Goed, dan moeten de bovenlijnen en onderlijnen zo afgesteld staan dat de onderlijnen licht doorbuigen in de vlucht. Als de onderlijnen te strak staan zie je dat bij het optrekken van de vlieger deze eerst een sprongetje maakt van ongeveer 2 meter hoog, maar daarna net zo snel weer terugvalt. Als de onderlijnen te strak staan kun je dit corrigeren door de bovenlijnen in te korten. Dit doe je door het aanhechtingspunt 5cm te verplaatsen in de richting van de handles. Als er daar geen knoopje zit: Leg een knoopje in de bovenlijn van de handles, op 5 cm dichter bij de handles dan het nu het geval is.

Probeer de vlieger opnieuw te starten, eventueel gevolgd door nog een inkorting zoals boven beschreven. Als dit nog niet genoeg is zul je aan de vliegerkant een stukje touw aan de onderlijn moeten maken en de procedure nogmaals doorlopen met het extra stukje touw.

Onderlijnen inkorten (als ze zo lang zijn dat remmen niet meer werkt) is overigens (met de originele handles) veel makkelijker; lijnen lostrekken uit de vernauwing, verschuiven en weer vasttrekken in de vernauwing van de handles.

Ik stuur je een gescande Manual waarin het knopen van de bovenlijnen uitgelegd wordt.

Dodo

Flysurfer Speed III 15CE DLX, S-Kites, Ozone Samurais, Flexifoil Rages & Blades, Spacekites Torrero XT, Tauros, Picador, Matador, Wilde Hilde & Willy, en nog veel meer + 1 Tricker : Revolution Baressi Zie ze vliegen op youtube
Liever een keer te veel gevliegerd, dan een keer te weinig geleefd.

+Quote Post
Strupi
plaatsen 01-08-2014, 07:45
Bericht #4

Tricken Powerkite      

Beste Jordi en Dodo, bedankt voor de reacties. Lijnen zijn goed van lengte deze gebruik ik ook voor mn B4RT. Had de onderlijnen al zo lang mogelijk gezet en de bovenlijnen korter. Ga nu ook maar met de knoopjes aan de gang en met de handleiding. Voor zover hartelijk dank.

Just started

+Quote Post
Jordi
plaatsen 01-08-2014, 12:33
Bericht #5

Groep icoon

Groep: Allmost admin

Sinds: 14-01-'02
Uit: Bruinisse
Lid Nr.: 3
Online: 26-09-2017, 12:04
Buggy Kitesurf      

BCH-nummer: H46

QUOTE(Strupi @ 01-08-2014, 08:45) *
Beste Jordi en Dodo, bedankt voor de reacties. Lijnen zijn goed van lengte deze gebruik ik ook voor mn B4RT. Had de onderlijnen al zo lang mogelijk gezet en de bovenlijnen korter. Ga nu ook maar met de knoopjes aan de gang en met de handleiding. Voor zover hartelijk dank.

Die opmerking over het niet kunnen afstellen van de vlieger was minder handig, helemaal vergeten dat die dat systeem hadden ondanks dat ik de vlieger indertijd ontelbare keren heb klaargemaakt voor lessers: http://www.vliegerforum.nl/index.php?showtopic=9434

H46

Supporting MG Kites and Racenummers.nl

+Quote Post
kitingDodo
plaatsen 05-08-2014, 21:10
Bericht #6

Sinds: 26-08-'09
Uit: Deventer
Lid Nr.: 8.350
Online: 05-05-2016, 13:01
Powerkite Powerkite      

Ik kan mij de eerste keer ook nog herinneren dat ik met een 2.0 uitvoering een uurtje of zo heb zitten klieren totdat iemand mij dat systeem uitlegde. Is toch wel prettig dat je de 'angle of attack' in kunt stellen. Inmiddels zijn er wel wat meer vliegers waarbij dat kan: Elliot Magma, Flexifoil Blade, Libre Vampir etc. Ik maak er met name bij de Blades regelmatig gebruik van.

Flysurfer Speed III 15CE DLX, S-Kites, Ozone Samurais, Flexifoil Rages & Blades, Spacekites Torrero XT, Tauros, Picador, Matador, Wilde Hilde & Willy, en nog veel meer + 1 Tricker : Revolution Baressi Zie ze vliegen op youtube
Liever een keer te veel gevliegerd, dan een keer te weinig geleefd.

+Quote Post
Strupi
plaatsen 07-08-2014, 20:21
Bericht #7

Tricken Powerkite      

Mede namens de handleiding van dodo vandaag gevlogen. Waarom ze de bovenste lijnen zo lang hebben gemaakt is mij een raadsel. Nogmaals dank voor de hulp.

Just started

+Quote Post

Reply to this topicStart new topic
1 Gebruiker(s) lezen dit onderwerp (1 Bezoekers en 0 Anonieme gebruikers)
0 Leden:

Actuele tijd: 19-10-2017, 19:07