Welkom Gast ( Inloggen | Registreer gratis )

> 

Reply to this topicStart new topic
Streetkiting, Handels ''direct aan kite
daynewoudstra
plaatsen 21-04-2013, 13:12
Bericht #1

Groep: Vaste Bezoeker

Sinds: 14-03-'10
Uit: Ens
Lid Nr.: 8.594
Online: 28-07-2013, 12:41
Powerkite Flyboard

In het vorige onderwerp heb ik om wat tips en ervaringen gevraagd over de kite direct aan de handels te knopen. Er is ook gevraagd aan mij om te laten weten hoe het gegaan was. Ik vind dat ik genoeg te melden had om er een nieuw onderwerp te posten.

Mijn eerste poging heb ik mijn windtools mosquito pro 3.0 gepakt, omdat ik nog niet in mijn oude lijnen wou knippen heb ik het einde van de tooming gepakt en daar een katteklauw in gemaakt en hopen dat het niet los schiet. De kite de lucht in gegooid, wat makkelijker ging dat ik had gedacht. Het vloog prima nog niks om op aan te merken. Het waaide niet zo hard dus er zat weinig power achter.

De eerste poging ging zo goed dat ik gelijk lust had naar meer power. Toen heb ik me pansh ace 6.0 gepakt. Aangezien deze kite op normale lijnen al voor geen meter vliegt, was ik bang dat direct op handels vliegen al helemaal een ramp zou worden. Het werd helemaal geen ramp ik heb er nog nooit zo lekker mee gevlogen. Hij was stabiel, krachtig en goed bestuurbaar. Toen de spullen weer opgepakt heb ik me board opgehaald en ben ik naar een dijk gefietst. Op het gras kwam ik nog niet vooruit maar wel op het fietspad. Als het iets harder had gewaaid was ik zo 7 km veder geboard. Groot nadeel is wel dat je niet upwind kan. en zijwaarts wou ook nog niet zo goed. Nog iets ik had beide handels in 1 hand en kon nog steeds me kite besturen of kon dit sowieso al?

Na dit dagje was ik super enthousiast en kreeg gelijk allemaal ideen:

me wielen van me mountboard vervangen door longboard wielen of een longboard kopen en daar straps op maken.
Ook ga ik proberen om me peterlynn guerilla op een paar meter lijn te vliegen, ik verwacht hier niet veel van, maar ik ga het gewoon proberen.

nu hopen dat het snel weer lekker gaat waaien!

Dayne
Go to the top of the page

+Quote Post
Pulsar
plaatsen 03-05-2013, 22:03
Bericht #2

Sinds: 24-09-'07
Uit: Deventer
Lid Nr.: 7.075
Online: 07-05-2013, 20:58
Flyboard Zelfbouw Powerkite

Haal gewoon een longboard en vergeet die straps. Daar heb je bij cruisen op asfalt geen enkele behoefte aan.

Ik speel zelf al tijden met het idee een wing te maken voor met mijn longboard. Het enige wat me tegenhoudt is dat ik er van uit ga dat het zo idioot hard moet waaien voor dat ding gaat werken, dat ik hem nooit ga gebruiken.

Power: PL Vibe 1.9 - PL Vibe 2.3 - PL Hornet 2.0 - PL Twister 4.1 - PL Twister 5.6
Ride: Trampa (14ply 35deg channels)
Former gear: Libre Dragonboard Sirius - PL Guerilla 13 - Flysurfer Speed I 10 - Ozone Manta II 10
Homemade: PL Vibe 1.8 - Star 6.0 (Depower) - 3 Nasawings - Pixie 1.5 (fun foil) - Flowform 3.0 (slk) - Frog (laundry)

+Quote Post
Rene
plaatsen 04-05-2013, 09:44
Bericht #3

Groep icoon

Groep: Moderator

Sinds: 14-01-'02
Uit: Glanerbrug
Lid Nr.: 12
Online:

Nee hoor, je hebt met je (long)board weinig weerstand op een verharde ondergrond, met een goed "zeiltje" is denk ik 3 bft wel genoeg.
Kijk anders even op deze site: http://www.kitewing.com/
Enjoy!

+Quote Post
Pulsar
plaatsen 04-05-2013, 16:06
Bericht #4

Sinds: 24-09-'07
Lid Nr.: 7.075
Online: 07-05-2013, 20:58
Flyboard Zelfbouw Powerkite

Ja precies. Ik ga er van uit dat ik met 3 beaufort de grotere kitewingmaat nodig heb, en met 5.5 vierkante meter, en te lang om vertikaal vast te houden, is dat ding niet echt compact of handig te noemen. Dan nog, 3 beaufort hier in de straat, dat gebeurt ook niet vaak.

Als ik er zelf een zou maken, dan ga ik er ook van uit dat hij (veel) minder efficient wordt dan die van Kitewing zelf, die berekend zijn en wellicht getest in de windtunnel etc. Ik zou hem willen gebruiken op het fietspad, om naar werk te rollen, dus in betrekkelijk beschutte gebieden, en niet op een verlaten dijk waar het lekker doorwaait. Ik vrees dus dat het voordeel van de zelfbouw versie klein zou zijn.

Then again, ik board ook vaak genoeg zonder zeil, volledig met de voet aangedreven. Als het apparaat een beetje werkt, is dat misschien al goed genoeg. Ik twijfel...

Power: PL Vibe 1.9 - PL Vibe 2.3 - PL Hornet 2.0 - PL Twister 4.1 - PL Twister 5.6
Ride: Trampa (14ply 35deg channels)
Former gear: Libre Dragonboard Sirius - PL Guerilla 13 - Flysurfer Speed I 10 - Ozone Manta II 10
Homemade: PL Vibe 1.8 - Star 6.0 (Depower) - 3 Nasawings - Pixie 1.5 (fun foil) - Flowform 3.0 (slk) - Frog (laundry)

+Quote Post
geloof68
plaatsen 24-11-2014, 22:00
Bericht #5

Groep: Nieuwkomer

Sinds: 27-10-'06
Lid Nr.: 5.965
Online: 24-11-2014, 21:57
Kitesurf

Lantaarnpalen waren een paar keer het probleem bij mijn pogingen op een longboard. Daarnaast heb ik ervaren dat matrasjes zoals de IMP niet lekker vliegen op korte lijnen 5 tot 12m. Ik vlieg die dus alleen maar weer op de standaard lengte.

+Quote Post
kitingDodo
plaatsen 29-11-2014, 11:40
Bericht #6

Sinds: 26-08-'09
Lid Nr.: 8.350
Online: 05-05-2016, 13:01
Powerkite Powerkite

QUOTE(Pulsar @ 04-05-2013, 17:06) *
Dan nog, 3 beaufort hier in de straat, dat gebeurt ook niet vaak.

Tenzij je op het nieuwe industrieterrein aan de A1 gaat uitproberen natuurlijk !
Wel op het asphalt blijven, de wei is hier en daar behoorlijk nat.

Dodo

Flysurfer Speed III 15CE DLX, S-Kites, Ozone Samurais, Flexifoil Rages & Blades, Spacekites Torrero XT, Tauros, Picador, Matador, Wilde Hilde & Willy, en nog veel meer + 1 Tricker : Revolution Baressi Zie ze vliegen op youtube
Liever een keer te veel gevliegerd, dan een keer te weinig geleefd.

+Quote Post

Reply to this topicStart new topic
1 Gebruiker(s) lezen dit onderwerp (1 Bezoekers en 0 Anonieme gebruikers)
0 Leden:

Actuele tijd: 19-10-2017, 17:28