Welkom Gast ( Inloggen | Registreer gratis )

> 

Reply to this topicStart new topic
Handels ''direct'' Aan Kite, flyboarden met weinig ruimte.
daynewoudstra
plaatsen 18-04-2013, 16:33
Bericht #1

Groep: Vaste Bezoeker

Sinds: 14-03-'10
Uit: Ens
Lid Nr.: 8.594
Online: 28-07-2013, 12:41
Powerkite Flyboard      

Bij mij in de buurt is er weinig ruimte om te flyboarden, dus ga ik niet zo vaak. Ik had al eerder foto's gezien dat mensen hun kite bijna direct aan hun handels hebben. Toen bedacht ik me dat er genoeg weggetjes zijn waar ik zou kunnen rijden met board en hele korte lijnen.

Voor dat ik in mijn oude lijnen ga knippen, vroeg ik mij af of er mensen tips hebben over de lengte die toch wel minimaal tussen je handels en kite moet zitten en of dat dit idee sowieso een ramp gaat worden.

Ik was dit van plan te proberen met een 3m of hier misschien een 2m voor aan te schaffen.

Dayne Woudstra
Go to the top of the page

+Quote Post
Jordi
plaatsen 18-04-2013, 18:37
Bericht #2

Groep icoon

Groep: Allmost admin

Sinds: 14-01-'02
Uit: Bruinisse
Lid Nr.: 3
Online: 26-09-2017, 12:04
Buggy Kitesurf      

BCH-nummer: H46

Bij mij in de buurt is er weinig ruimte om te flyboarden, dus ga ik niet zo vaak. Ik had al eerder foto%s gezien dat mensen hun kite bijna direct aan hun handels hebben. Toen bedacht ik me dat er genoeg weggetjes zijn waar ik zou kunnen rijden met board en hele korte lijnen.

Voor dat ik in mijn oude lijnen ga knippen, vroeg ik mij af of er mensen tips hebben over de lengte die toch wel minimaal tussen je handels en kite moet zitten en of dat dit idee sowieso een ramp gaat worden.

Ik was dit van plan te proberen met een 3m of hier misschien een 2m voor aan te schaffen.

Dayne Woudstra

Denk dat een kitewing handiger is als je er toch iets voor aan gaat schaffen, heb het vroeger wel eens geprobeerd met vliegers, direct aan handles, maar een succes was dat nooit.

H46

Supporting MG Kites and Racenummers.nl

+Quote Post
john33
plaatsen 18-04-2013, 19:52
Bericht #3

Groep: Vaste Bezoeker

Sinds: 04-03-'10
Uit: Geldrop
Lid Nr.: 8.582
Online: 11-08-2013, 12:06

ik heb wel eens een paar keer geprobeerd, maar helemaal super is het niet.
Ligt ook een beetje aan de vlieger.

Ik boardde met de hendels direct aan de kite, wat ik merkte is dat de kite in beginsel vooruit wil vliegen, en direct aan hendels, of met korte lijnen snel gaat "zwabberen".
De kite wil wegduiken en vliegt snel naar de rand van je hele kleine windvenster met resultaat inklappen.

ALs je zo iets wil doen zou ik een kite nemen die je flink op de rem kan laten vliegen, in mijn ervaring vallen instap matten van peter lynn af.
Ik heb een hornet en een twister gevlogen en met iets te veel druk op de lijnen is de fut er uit.
Dan liever een Ozone Flow o.i.d, deze vliegen prima met wat druk op de remlijnen, met name met de start kun je de kite wat meer in het windvenster houden door flink op de rem te gaan staan.

Ik heb geen ervaring met race matten zoals reactor, Vapor of yakuza, dus ik kan daarvan niet zeggen hoe ze vliegen op heel korte lijnen.

+Quote Post
MartijnH707
plaatsen 18-04-2013, 21:17
Bericht #4

Groep icoon

Groep: BCH

Sinds: 18-05-'11
Uit: Den Haag
Lid Nr.: 9.051
Online: 09-08-2017, 16:14
Buggy        

BCH-nummer: H707

Ik heb zelf een keer min of meer uit noodgeboren (een gebroken lijn) mijn vlieger direct aan de handels geknoopt. (Een vapor 6.zoveel) en de vlieger wil direct naar het eind van het windvenster.
Ik was blij dat ik alleen downwind naar mijn tentje hoefde te gaan. (Daar lagen nieuwe lijnen)
Ik vermoed dat een kitewing een stuk prettiger is dan hele korte lijnen.
Maar na een paar minuten kan je het met hele korte lijnen al redelijk onder de knie hebben. Al is het lastig om zo snel een windvlaag op te vangen.

Succes en laat ons weten wat je hebt gedaan en hoe het bevallen is.

+Quote Post

Reply to this topicStart new topic
1 Gebruiker(s) lezen dit onderwerp (1 Bezoekers en 0 Anonieme gebruikers)
0 Leden:

Actuele tijd: 20-10-2017, 00:23