Welkom Gast ( Inloggen | Registreer gratis )

> regels

5 Pagina's V   1 2 3 > »   
Reply to this topicStart new topic
Downtime Forum
Jordi
plaatsen 08-02-2013, 17:24
Bericht #1

Groep icoon

Groep: Allmost admin

Sinds: 14-01-'02
Uit: Bruinisse
Lid Nr.: 3
Online: 26-09-2017, 12:04
Buggy Kitesurf      

BCH-nummer: H46

Update 27 mei 2012: Inmiddels is er bericht van eigenaar Vliegerop:

Hier een bericht van Vliegerop voor Vliegerforum leden.
Zoals jullie weten heeft Vliegerforum de laatste tijd kuren.
Dit vinden wij heel vervelend voor iedereen die gebruik maakt van het forum.
Wij willen graag dat Vliegerforum levendig blijft maar de oplossing is niet simpel.
Niemand weet namelijk meer de wachtwoorden van de server. Dus er moet iemand met kennis naar de server toe (in Alblasserdam) om het op te lossen.
Gelukkig hebben we inmiddels een hele aardige buggiër gevonden die dit wil doen.
Vanwege een buitenland project van de hosting firma kan hij daar helaas pas op 8 juni terecht.
Heb dus nog even geduld en hopelijk kan hij het dan oplossen.
Ondertussen hopen we dat het forum weer een paar ‘goeie dagen’ heeft. Like Vliegerop op Facebook dan blijf je op de hoogte.

Beste medebezoekers,

Zoals jullie de laatste tijd merken ligt het forum steeds meer plat, wij als team zouden dit net zo graag opgelost zien als jullie, maar helaas ontbreekt het ons aan de toegang, mogelijkheden en kennis om dit te doen. De "nieuwe" eigenaar heeft indertijd hiervoor een beheerder aangesteld en die is naar eigen zeggen nog regelmatig op het forum, maar heeft de problemen die wij ervaren nooit opgemerkt en er is in de logs schijnbaar niets terug te vinden, een vreemd verhaal aangezien op Facebook toch genoeg berichten met klachten van jullie zijn en wij dit ook telefonisch en per mail hebben aangegeven bij de eigenaar.

We proberen de beheerder hier nogmaals op aan te spreken en hopen dat de problemen toch opgelost kunnen worden. Andere alternatieven zijn uiteraard zo gemaakt en bestaan misschien al, maar het zou zonde zijn dat alle informatie die hier in alle jaren is opgebouwd verloren zou gaan en het overbekende adres staat toch bij vele vliegeraars in de favorietenlijst.

hoewel er weinig berichten meer worden geplaatst zie ik veel bekende namen met grote regelmaat voorbijkomen onderin de homepage en blijft het zo een mooi centraal punt om naast facebook (waar berichten imho toch erg snel uit het oog verdwijnen) nieuws met elkaar te kunnen delen, terug te vinden en elkaar van adviezen te kunnen voorzien.
Go to the top of the page

+Quote Post
Erik K.
plaatsen 08-02-2013, 18:28
Bericht #2

Groep icoon

Groep: BCH

Sinds: 27-09-'04
Uit: Den Haag
Lid Nr.: 3.382
Online: 19-07-2017, 21:24
Buggy Zelfbouw      

BCH-nummer: H60

Bedankt voor de update Jordi,
Het zou inderdaad eeuwig zonde zijn als VliegerForum.nl niet meer aktief onderhouden kon worden en daardoor ter ziele gaat...

+Quote Post
Bert W
plaatsen 08-02-2013, 20:09
Bericht #3

Groep: Vaste Bezoeker

Sinds: 22-08-'06
Uit: Nijeveen
Lid Nr.: 5.682
Online: Gisteren, 19:06
Buggy Powerkite Zelfbouw    

Helemaal mee eens, dat vliegerforum in een behoefte voorziet. Overigens als er wat te doen is zoals laatst het ijsbuggyen, dan wordt er echt wel gepost. En het is een veel betere database voor van alles en nog wat, als Facebook, wat ik toch als een snel vluchtig medium zie, waar vaak meer waarde aan wordt gehecht, dan het verdient.

+Quote Post
frans ullings
plaatsen 08-02-2013, 20:46
Bericht #4

Groep icoon

Sinds: 06-09-'06
Uit: breda
Lid Nr.: 5.766
Online: 09-05-2016, 21:25
Buggy Powerkite Zelfbouw Eenlijns Tricken

BCH-nummer: H676

Vliegerforum moet zeker blijven bestaan!!!

Hier is nog steeds heel veel informatie te vinden over alle takken van de vliegersport,
het zou zonde zijn als dit zou verdwijnen.

Hoop dat het goed gaat komen!!!

+Quote Post
wenzel
plaatsen 08-02-2013, 22:37
Bericht #5

Sinds: 02-11-'04
Uit: Antwerpen - België
Lid Nr.: 3.526
Online: 07-12-2017, 07:37
Buggy        

Ik vreesde al dat het gedaan was met vliegerforum,
zelf ben ik geen grote berichtenschrijver, maar toch kom ik elke
dag voorbij om elk nieuw berichtje te lezen.

Het zou meer dan spijtig zijn moest het ooit gedaan geraken met VliegerForum.nl,
enkel en alleen al omdat het naam en faam heeft in het kitewereld.

Mvg,

wenzel
B-1196

+Quote Post
jantie
plaatsen 09-02-2013, 14:51
Bericht #6

Groep icoon

Sinds: 09-11-'04
Uit: de rails gelopen..
Lid Nr.: 3.540
Online: 28-09-2017, 19:03
Buggy Buggy Buggy Eenlijns Zelfbouw

BCH-nummer: H83

ik zou het ook zeker zonde vinden, maar dat was al bekent.
zelf schrijf ik niet zo heel veel maar toch... ahum.. rolleyes.gif

+Quote Post
Jordi
plaatsen 09-02-2013, 15:10
Bericht #7

Groep icoon

Buggy Kitesurf      

Als het uit mijn bericht nog niet duidelijk is, Vliegerop heeft geen intenties om het forum stop te zetten, noch zal het team stoppen of "overlopen". Hetgeen wat nu speelt is dat het forum nu wel erg vaak helemaal niet bereikbaar is en dat er naar ons idee niemand achteraan zit om het op te lossen. Deze onzekerheid leidt soms tot reacties op sociale media om het huidige forum links te laten liggen en ons als gemeenschap te richten op andere mogelijkheden.

Persoonlijk zou ik graag zien dat er een nieuwe beheerder vanuit de bezoekers opstaat die de tijd, kennis en enthousiasme heeft om er met de zelfde bevlogenheid mee bezig te zijn als Jerome en Erwin altijd hadden, ik heb ook de indruk dat Vliegerop hier wel voor open zou kunnen staan. Maar zoals met alle vrijwillige functies zijn dergelijke mensen zeer moeilijk/niet te vinden.

Nog mooier zou imho zijn dat het platform in handen kwam van de BCH en het publiek eigendom wordt van de buggygemeenschap, de mensen waar het forum uiteindelijk het meest door gebruikt word en er het meeste belang bij hebben dat het blijft.

+Quote Post
jantie
plaatsen 09-02-2013, 18:36
Bericht #8

Groep icoon

dat zou zeker mooi zijn als dat haalbaar is..

+Quote Post
johan sandduster
plaatsen 09-02-2013, 19:51
Bericht #9

Groep icoon

Sinds: 06-11-'05
Uit: Veldhoven
Lid Nr.: 4.874
Online: 24-11-2017, 20:37
Buggy Powerkite Tricken Eenlijns Zelfbouw

BCH-nummer: H76

ENu maar hopen dat alles goed komt. Er is inderdaad een heleboel informatie te vinden op dit forum. Ik blijf het ook belangrijk vinden om op op het forum vragen aan geest verwanten te kunnen stellen en afspraken te maken. Op Facebook hoeft van mij niet altijd iedereen te weten dat k ga buggyen b.v. wink.gif

+Quote Post
Matn
plaatsen 09-02-2013, 20:30
Bericht #10

Groep icoon

Sinds: 04-03-'07
Uit: Uit Leeuwarden, spot IJmuiden
Lid Nr.: 6.358
Online: 24-04-2017, 15:22
Buggy Zelfbouw      

BCH-nummer: H191

QUOTE(Jordi @ 09-02-2013, 13:56) *
Nog mooier zou imho zijn dat het platform in handen kwam van de BCH en het publiek eigendom wordt van de buggygemeenschap, de mensen waar het forum uiteindelijk het meest door gebruikt word en er het meeste belang bij hebben dat het blijft.

Ja leuk en dan een 'vind ik leuk' button integreren en zo cool.gif

+Quote Post
jantie
plaatsen 09-02-2013, 23:23
Bericht #11

Groep icoon

wat is de moeite om dat ff te posten..?? wink.gif

+Quote Post
Erik K.
plaatsen 09-02-2013, 23:53
Bericht #12

Groep icoon

Buggy Zelfbouw      

*like*

+Quote Post
jantie
plaatsen 10-02-2013, 10:00
Bericht #13

Groep icoon

vreemd dat in dit topic bij niemand de handtekening word weergeven...

+Quote Post
Rene
plaatsen 10-02-2013, 12:34
Bericht #14

Groep icoon

Groep: Moderator

Uit: Glanerbrug
Lid Nr.: 12
Online:

QUOTE(jantie @ 10-02-2013, 08:46) *
vreemd dat in dit topic bij niemand de handtekening word weergeven...

Het staat in Vliegerforum.nl nieuws, dus nieuwtjes betreffende VF. En blijkbaar is er een instelling dat de handtekeningen uit staan.
Was mij iig nooit opgevallen.

+Quote Post
jantie
plaatsen 10-02-2013, 12:54
Bericht #15

Groep icoon

nee mij ook niet, maar zat vanochtend te rommelen met de mijne en toen zag ik het..

+Quote Post
Bert W
plaatsen 10-02-2013, 23:55
Bericht #16

Sinds: 22-08-'06
Uit: Nijeveen
Lid Nr.: 5.682
Online: Gisteren, 19:06
Buggy Powerkite Zelfbouw    

QUOTE(Jordi @ 09-02-2013, 13:56) *
Als het uit mijn bericht nog niet duidelijk is, Vliegerop heeft geen intenties om het forum stop te zetten, noch zal het team stoppen of "overlopen". Hetgeen wat nu speelt is dat het forum nu wel erg vaak helemaal niet bereikbaar is en dat er naar ons idee niemand achteraan zit om het op te lossen. Deze onzekerheid leidt soms tot reacties op sociale media om het huidige forum links te laten liggen en ons als gemeenschap te richten op andere mogelijkheden.

Persoonlijk zou ik graag zien dat er een nieuwe beheerder vanuit de bezoekers opstaat die de tijd, kennis en enthousiasme heeft om er met de zelfde bevlogenheid mee bezig te zijn als Jerome en Erwin altijd hadden, ik heb ook de indruk dat Vliegerop hier wel voor open zou kunnen staan. Maar zoals met alle vrijwillige functies zijn dergelijke mensen zeer moeilijk/niet te vinden.

Ik ben eigenlijk wel nieuwsgierig, hoeveel bandbreedte er voor nodig is, om het forum goed te laten draaien. Nu op steeds meer plaatsen glasvezel beschikbaar komt, met een heel snelle upload en vast ip adres, moet het mogelijk zijn om het forum elders onder te brengen, zonder dat het financieel uit de klauwen loopt. Over een paar maanden kan ik zelf b.v. kiezen uit een upload van 50 of 100 mb op glasvezel, daar moet een wat kleiner forum waar ik vliegerforum toe reken wel op kunnen draaien.

+Quote Post
Erik K.
plaatsen 11-02-2013, 00:30
Bericht #17

Groep icoon

Buggy Zelfbouw      

Bandbreedte zal niet het probleem zijn, server/database configuratie is meer de bottleneck heb ik het vermoeden...

+Quote Post
jantie
plaatsen 11-02-2013, 17:26
Bericht #18

Groep icoon

is de BCH-club i.cm. sponsoren niet financieel draagkrachtig genoeg om VliegerForum.nl 'over te nemen'..??

+Quote Post
Jordi
plaatsen 11-02-2013, 19:29
Bericht #19

Groep icoon

Buggy Kitesurf      

QUOTE(jantie @ 11-02-2013, 16:12) *
is de BCH-club i.cm. sponsoren niet financieel draagkrachtig genoeg om VliegerForum.nl 'over te nemen'..??

Ik gok dat de overname Vliegerop toen een setje vliegers heeft gekost , vraag me sterk af of het forum nu nog een dergelijk bedrag waard is, er rest alleen een "bejaarde" server en potentiele reclameinkomsten van banners. Server(ruimte) heeft de BCH zelf wel vermoed ik.

Op dit moment weet ik niet wat en of ik nog iets moet ondernemen, mailtjes sturen naar zowel vliegerop als de BCH is een moeizaam/langzaam/niet werkend proces, dus mijn enige hoop is dat de juiste mensen hier meelezen en actie ondernemen.

+Quote Post
Rene
plaatsen 11-02-2013, 19:55
Bericht #20

Groep icoon

Groep: Moderator

Uit: Glanerbrug
Lid Nr.: 12
Online:

Op 9 januari heb ik gebeld met Vliegerop over "de niet aanwezige admin op Vliegerforum en de vele downtime van Vliegerforum". Het bleek dat de toen door Vliegerop aangewezen admin er niet meer werkte sinds wat ik begreep juni 2012.
Vliegerop beloofde dat men op zeer korte termijn naar een geschikte admin zou kijken of iig wat berichten zou plaatsen over de gang van zaken.
Tot op heden hebben wij, team Vliegerforum, er niets meer van vernomen......
De tijd zal het leren...

+Quote Post

5 Pagina's V   1 2 3 > » 
Reply to this topicStart new topic
1 Gebruiker(s) lezen dit onderwerp (1 Bezoekers en 0 Anonieme gebruikers)
0 Leden:

Actuele tijd: 14-12-2017, 16:17