Welkom Gast ( Inloggen | Registreer gratis )

> 

Reply to this topicStart new topic
Oud Kitesurf Setje
marc janssen
plaatsen 09-08-2012, 14:18
Bericht #1

Groep: Vaste Bezoeker

Sinds: 12-04-'02
Uit: venray
Lid Nr.: 388
Online: 03-10-2012, 21:07

Dag iedereen,

Toen het kitesurfen net begon in Nederland heb ik het een keertje geprobeerd met een C-quad, en dat ging toen eigenlijk nog behoorlijk goed. Alleen een bochtje draaien was moeilijk aangezien er toen nog gekitesurft werd met surfplanken in plaats van wakeboards. Nu heel wat jaartjes verder wil ik het weer gaan proberen. Echter heb ik in de tussentijd een ongelukje gehad waaraan ik een klapvoet heb overgehouden. Ik wil het dus eigenlijk eerst een dagje proberen voordat ik duur les ga nemen of een hel set ga kopen. Is er iemand die nog een oud setje thuis heeft liggen dat ik kan lenen of huren voor een vriendenprijsje. Ik heb al die jaren wel gebuggyed, dus het vliegeren zal geen probleem zijn.

Gr Marc

Groetjes Marc (H-39)

Go big or go home
Go to the top of the page

+Quote Post
davidov
plaatsen 09-08-2012, 18:20
Bericht #2

Sinds: 18-10-'03
Uit: Belgistan
Lid Nr.: 2.329
Online: 04-10-2016, 17:33
Buggy Kitesurf Flyboard Powerkite Tricken

Kiten met een tube-kite (kitesurfkite) is iets totaal verschillend als een c-quad of een matras.

Alle handelingen zijn verschillend. Vanaf lijnen aanknopen, oplaten, depower, landen,....

Door een oud setje ga je het jezelf enkel moeilijker maken. Kites van 4 jaar geleden hebben niet de veiligheid / gemak van nu.

Bespaar ons, en vooral jezelf een ongeluk en volg les!

# Tetten Rauw #
Supported by: Ozone - Xxtreme - Beachshop - Vise-Racing
# Grondpennnen #

+Quote Post
JohnJansen
plaatsen 10-08-2012, 09:27
Bericht #3

Groep icoon

Groep: BCH

Sinds: 20-05-'02
Uit: Hapert
Lid Nr.: 516
Online: 14-04-2014, 19:57
Buggy Tricken Buggy Tricken  

BCH-nummer: H064

Dag iedereen,

Toen het kitesurfen net begon in Nederland heb ik het een keertje geprobeerd met een C-quad, en dat ging toen eigenlijk nog behoorlijk goed. Alleen een bochtje draaien was moeilijk aangezien er toen nog gekitesurft werd met surfplanken in plaats van wakeboards. Nu heel wat jaartjes verder wil ik het weer gaan proberen. Echter heb ik in de tussentijd een ongelukje gehad waaraan ik een klapvoet heb overgehouden. Ik wil het dus eigenlijk eerst een dagje proberen voordat ik duur les ga nemen of een hel set ga kopen. Is er iemand die nog een oud setje thuis heeft liggen dat ik kan lenen of huren voor een vriendenprijsje. Ik heb al die jaren wel gebuggyed, dus het vliegeren zal geen probleem zijn.

Gr Marc

Marc,

Ik heb hier nog twee kitesurf vliegers die je wel mag lenen of evt kopen als ze bevallen en je wilt ermee doorgaan. Liquid force Hifi uit 2008 13m2 en 7m2, zijn niet de beste vliegers maar wel erg makkelijk om mee te beginnen.
Lessen raad ik normaal ook iedereen aan maar ik denk als iemand jou even uitlegt hoe die vlieger werkt dat je zo weg vaart...
Board, trapeze etc. heb ik helaas niet voor je.

Gr John

Dit bericht is bewerkt door JohnJansen: 10-08-2012, 09:28

+Quote Post
KiteKoen
plaatsen 12-08-2012, 21:58
Bericht #4

Sinds: 11-07-'02
Uit: IJsselstein
Lid Nr.: 745
Online: 27-04-2013, 12:33
Buggy Kitesurf Powerkite Zelfbouw  

Kom op.
Er zijn jochies van 15 die geen cent te makken hebben, die nemen ook lessen bij een kitesurf school.
Neem gewoon les...

Flysurfers: Psycho 4 8m, Speed 4 10m DLX, Speed 3 19m DLX
Kiteboards: Flyboards Radical4 M ´12, Spleene Door 164 ´06

+Quote Post
Arc
plaatsen 24-09-2012, 00:51
Bericht #5

Sinds: 20-09-'02
Uit: Rijswijk
Lid Nr.: 1.032
Online: 24-05-2013, 20:18
Kitesurf Tricken Powerkite    

Als ji met een C-quad kan vliegeren, dan zal lesnemen je niet heel veel extra's brengen. Verdiep je even in de veiligheidsaspecten van de kit en de quickrelease van je bar en begin met een redelijk windje op het strand. Gaat het ok, boardje mee en gaan oefenen benedenwinds van anderen of het water. De relanch is iets wat je eerst ff wil oefenen terwijl je kunt staan om het principe door te krijgen.

airborn by: PL C-Quad 6.3; PL Arc 6.3; PL Arc 840; PL Guerilla 13; PL Venom 13; PL Synergy 10, Charger 12 & 15; Brunotti Vulture; Underground flex 2008 128x38 & Underground 2010 8-bit flex 132x39

website Airxpress
Peter Lynn Teamrider

+Quote Post
marc janssen
plaatsen 25-09-2012, 22:53
Bericht #6

Sinds: 12-04-'02
Uit: venray
Lid Nr.: 388
Online: 03-10-2012, 21:07

Hoi,

ik heb nu twee north rhino's. Ik ga de komende maanden een beetje oefen met de kites. Zal niet al te veel problemen opleveren aangezien ik al behoorlijk wat jaartjes vlieger. En toch ook met de eerste generatie kitesurf vliegers. En zal ik voor komend jaar een goede plek moeten zoeken voor beginners. Iemand nog sugesties? Ik dacht zelf aan oostvoorne, maar ben daar al heel lang niet meer geweest.

gr Marc

QUOTE (Arc @ 23-09-2012, 22:37) *
Als ji met een C-quad kan vliegeren, dan zal lesnemen je niet heel veel extra's brengen. Verdiep je even in de veiligheidsaspecten van de kit en de quickrelease van je bar en begin met een redelijk windje op het strand. Gaat het ok, boardje mee en gaan oefenen benedenwinds van anderen of het water. De relanch is iets wat je eerst ff wil oefenen terwijl je kunt staan om het principe door te krijgen.

Groetjes Marc (H-39)

Go big or go home

+Quote Post
wenzel
plaatsen 26-09-2012, 07:53
Bericht #7

Sinds: 02-11-'04
Uit: Antwerpen - België
Lid Nr.: 3.526
Online: 07-12-2017, 07:37
Buggy        

Ik heb het indertijd geleerd in Bergen op zoom,
je kan er een lange tijd gewoon recht staan.

Kite buggy is not a hobby, it's a passion! B-1196 Rage 2.5, Rage 3.5, Rage 4.7, Rage 6.0, Wingine 8.0 en een paar peter lynn vapors

+Quote Post

Reply to this topicStart new topic
1 Gebruiker(s) lezen dit onderwerp (1 Bezoekers en 0 Anonieme gebruikers)
0 Leden:

Actuele tijd: 17-12-2017, 18:33