Welkom Gast ( Inloggen | Registreer gratis )

> regels

2 Pagina's V   1 2 >  
Reply to this topicStart new topic
Libre Zebra Z3
Review_Beheer
plaatsen 13-06-2012, 11:19
Bericht #1





Groep: Review+tutorial

Sinds: 08-09-'03
Uit: Op het strand
Lid Nr.: 2.189
Online: 20-06-2012, 11:02
         
 



Goedendag vliegervrienden.

Na een tijdje met Vapors te hebben gereden moet ik toch weer met de tijd meegaan en de nieuwste racemat halen.
Dat werd dus de Libre Zebra Z3. Ook wel zzz genoemd. Niet omdat ie slaapverwekkend is....

Afgelopen week kwamen ze binnen. Eerst de 3.8 t/m de 7.7. Dat zijn voor mij de maten die het meest uit de tas komen. Misschien later nog twee maten groter.

Maar goed. Eerst naar het strand met het spul. Er stond een goede wind, kracht eind 3 bfd of net in de 4 bfd. Aangezien de 7.7 de grootste is die aangelijnt.
De zzz zit tegenwoordig weer in een rugzak. Volgens mij gebruikt Libre die nu standaard, telkens met andere opdruk.
De mat uit de tas en het mooie zachte gleitschirmtuch ziet er top uit. Kleuren zijn zeer helder. Verder valt op dat de steltoom eraf is. Verstellen zou kunnen. Moet je alleen een knoopje verzetten. De drie rijen hebben een eigen knoopje dus het zou kunnen voor de tuners onder ons. De toming is weer top afgewerkt en mooi dun, net als de huidige zz.
Verder is duidelijk dat ook deze mat erg licht gebouwd is. Geen versterkingen van mylar oid in de luchtinlaten. De luchtinlaten zijn wel typisch Libre. Die schuine.

Goed.....aanlijnen op 14 meter. Opgooien en eens kijken wat ie doet.....o, ja weer de rem iets strakker.....dan vind ik hem lekkerder sturen.
Zoals het een racemat betaamd schiet hij direct naar waar hij hoort......randje venster.
Hmmm voelt lekker. Direct het grote verschil merkbaar met de Vapor. De zzz vind het niet erg dat ik wat meer in de rem ga hangen. Dus die hoef ik niet volle bak op te laten, maar kan met minder druk erin rustig naar boven gebracht worden. Nu valt pas echt op dat het profiel van deze mat anders is. Tjonge, wat is deze lang en dun.......
In de buggy en wegwezen.
Harde stuk strand op......drukopbouw is weer lekker stevig. Vergelijkbaar aan de zz. Aangezien ik vaak een maatje kleiner rij vind ik dat wel prettig. Met de Vapor moest ik, als ik kleiner reed hard aan het werk om weer op snelheid te komen in het parcour. Deze is weer gauw op druk. Begint dan ook mooi door te trekken. Daar zit voor mij verschil in met de zz. Die trok wat minder hard door als het rack wat langer was. Deze doet eigenlijk hetzelfde als de Vapor. Druk opbouwen en dan voel je dat ie verder gaat. Mooi!
Maar het grootste verschil met de Vapor is dat de zzz meer met de rem gevlogen kan worden en je daardoor ook wat meer kracht kunt lozen, maar ook meer eruit kunt halen. Aanremmen en hij geeft wat extra.
Koersen? Upwind komt een vapor verder heb ik het idee. Maar downwind loopt deze wel erg mooi. Dat kon de zz ook eg goed.
Stabiel? Jazeker. Maar uk ben nog benieuwd hoe hij zich gedraagt als ik hem in het binnenland pak. De zz vond het niet zo lekker om een andere mat tegen te komen...die sloeg dan weleens weg als hij plotseling druk verloor. De Vapor had daar helemaal geen last van.

Voordelen/nadelen?
Tov de zz.....geen nadelen...o, ja de prijs.....
Voordelen....geen steltoom, trekt meer door, geen last van stallen.

Tov de Vapor.....de piloot kan zelf meer uit deze halen. Daar zit voor mij een voordeel. Ik kom nu makkelijker de bochten door omdat op de zzz minder kracht staat met de rem los. De Vapor vliegt makkelijk en doet het altijd, maar heeft altijd veel power. De Vapor komt wel iets hoger aan de wind.

Ik hoop dat de review nuttig was en kan de discussie losbarsten.

Deze review is geschreven door gebruiker speedyeagle
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Kitestuf
plaatsen 13-06-2012, 12:30
Bericht #2



Groep icoon

Groep: BCH

Sinds: 03-02-'03
Uit: Tilburg
Lid Nr.: 1.334
Online: 22-10-2017, 11:27
Zelfbouw Buggy      
BCH Examinator
BCH-nummer: H 106



Beetje jammer dat je een review schijft vanuit het vergelijk met een andere vlieger.
Volgens mij is het verstandiger om de goede en slechte punten van de Z3 objectief te noemen.

Een nieuweling heeft niets aan een vergelijk als hij/zij de andere vlieger ook niet kent.



Go to the top of the page
 
+Quote Post
speedyeagle
plaatsen 13-06-2012, 13:08
Bericht #3



Groep icoon

Groep: BCH

Sinds: 02-04-'06
Uit: Assen
Lid Nr.: 5.155
Online: 13-10-2016, 20:56
Buggy Buggy Buggy Buggy Powerkite
 
BCH-nummer: H003



QUOTE(Kitestuf @ 13-06-2012, 12:16) *
Beetje jammer dat je een review schijft vanuit het vergelijk met een andere vlieger.
Volgens mij is het verstandiger om de goede en slechte punten van de Z3 objectief te noemen.

Een nieuweling heeft niets aan een vergelijk als hij/zij de andere vlieger ook niet kent.

Beetje jammer dat nooit iemand een review schrijft......

Maar ja dat had ik ook kunnen doen ja, maar daar heb ik niet voor gekozen dit keer. En een zzz is geen nieuwelings kite.

Go to the top of the page
 
+Quote Post
Matn
plaatsen 13-06-2012, 13:26
Bericht #4



Groep icoon

Groep: BCH

Sinds: 04-03-'07
Uit: Uit Leeuwarden, spot IJmuiden
Lid Nr.: 6.358
Online: 24-04-2017, 15:22
Buggy Zelfbouw      
 
BCH-nummer: H191



Ik vind het best een nuttige vergelijking, een Vapor schijnt toch min of meer een/de norm te zijn, zoals de Yakuza het daarvoor was.

Voor Arend met een Vapor als voorgaande mat is een vergelijking mischien juist wel op z'n plaats, Arend vind dit er van, daar moeten we het mee doen.

Uiteindelijk blijft het een persoonlijke ervaring en dat is wel weer objectief (-:

Go to the top of the page
 
+Quote Post
Star
plaatsen 13-06-2012, 13:44
Bericht #5





Groep: Vaste Bezoeker

Sinds: 05-05-'09
Uit: Belgie
Lid Nr.: 8.115
Online: 08-12-2015, 11:12
Powerkite Buggy Tricken    


Bedankt voor deze review, ik vind het nuttig en bruikbaar.

Dirk | B-1168
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Leovanderhoef
plaatsen 13-06-2012, 14:38
Bericht #6



Groep icoon

Groep: BCH

Sinds: 29-02-'12
Uit: Delft
Lid Nr.: 9.272
Online: 18-05-2015, 12:59
Buggy Powerkite      
 
BCH-nummer: H505



Nice. Ik vond het ook erg bruikbaar om hem in vergelijking te zien met (twee) andere gangbare top-race matten. Bedankt voor het uitschrijven hiervan.

XXRacer – Ozone Yakuza 2.7 tm 10.0
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kitingDodo
plaatsen 13-06-2012, 22:55
Bericht #7





Groep: Vaste Bezoeker

Sinds: 26-08-'09
Uit: Deventer
Lid Nr.: 8.350
Online: 05-05-2016, 13:01
Powerkite Powerkite      


Tof dat iemand de moeite neemt om een review te schrijven. En slaapverwekkend was het allerminst. Iedere mening/review is er een, uit een reeks van meningen komen normaal wel een aantal gemeenschapelijke punten naar voren. Het maakt in ieder geval nieuwsgierig en kan je waarschuwen voor een miskoop of op het spoor zetten van een topper.

Het uiterlijk van de zebra's is gewoon erg helder en herkenbaar.

ps: Net mijn 2e keer in een buggy gereden afgelopen weekeinde. Wellicht wordt ik ook nog eens een fanaat. Nu nog die zeespiegel omhoog zodat het strand wat dichter bij Deventer komt te liggen?

Deventer aan zee, mmmm klinkt niet slecht
Deventer koekraces in 2020? Hoef ik niet te hard er aan trekken om alvast ervaring op te doen.

Dus bedankt Arend

Flysurfer Speed III 15CE DLX, S-Kites, Ozone Samurais, Flexifoil Rages & Blades, Spacekites Torrero XT, Tauros, Picador, Matador, Wilde Hilde & Willy, en nog veel meer + 1 Tricker : Revolution Baressi Zie ze vliegen op youtube
Liever een keer te veel gevliegerd, dan een keer te weinig geleefd.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
speedyeagle
plaatsen 16-06-2012, 11:59
Bericht #8



Groep icoon

Groep: BCH

Sinds: 02-04-'06
Uit: Assen
Lid Nr.: 5.155
Online: 13-10-2016, 20:56
Buggy Buggy Buggy Buggy Powerkite
 
BCH-nummer: H003




Go to the top of the page
 
+Quote Post
Tomahawk
plaatsen 18-06-2012, 12:46
Bericht #9



Groep icoon

Groep: BCH

Sinds: 07-11-'08
Uit: Hoek, Zld
Lid Nr.: 7.891
Online: 12-05-2016, 00:13
Buggy Powerkite      
 
BCH-nummer: H800



Arend, mooie review, ook namens mij bedankt.

Dit Visit My Wifes Website heeft niets met vliegeren te maken, maar toch....
PR FR: 82,7 km/h (18-07-09, Les Hemmes, Hornet 3.0)
PR NL: 75,0 km/h (02-05-11, Paulina, Wingine 4.0)
PR AT: 104 km/h (18-02-10, Bichlbach, op skies)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
jantie
plaatsen 18-06-2012, 12:55
Bericht #10



Groep icoon

Groep: BCH

Sinds: 09-11-'04
Uit: de rails gelopen..
Lid Nr.: 3.540
Online: 28-09-2017, 19:03
Buggy Buggy Buggy Eenlijns Zelfbouw
 
BCH-nummer: H83



goed bezig Arend,
je schrijft dat de Z niet zo hoog loopt als en Vapor.
Net niet of erg niet?

2012: 1547km - 23x --- 2013: 1051km - 10x --- 2014: 325km - 5x< > totaal: 23328 buggy-km.
my profile updated on 07-04-2013 - Vmax = 98.55 p/u B'dam 22-01-2012 >>><<<
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Mike
plaatsen 18-06-2012, 16:23
Bericht #11



Groep icoon

Groep: BCH

Sinds: 01-03-'02
Uit: limboland
Lid Nr.: 118
Online: 18-05-2016, 08:16
Buggy Powerkite Tricken Eenlijns  


Dat is in het weekeinde hier in Limburg getest door enne heer Van B en voor zover ik het kon zien was het niet echt bijster veel verschil. De vapor liep iets hoger.
Over de Z3, wat staat dat ding rete strak in de Lucht cool.gif Alleen die kleuren (is persoonlijk) vind ik een beetje goedkoop uitzien.

Greetz, Mike

www.vliegergek.nl H95
Drive: GT-Race full option by: GT-Race.nl Fly:Reactor II
Go to the top of the page
 
+Quote Post
speedyeagle
plaatsen 20-06-2012, 15:59
Bericht #12



Groep icoon

Groep: BCH

Sinds: 02-04-'06
Uit: Assen
Lid Nr.: 5.155
Online: 13-10-2016, 20:56
Buggy Buggy Buggy Buggy Powerkite
 
BCH-nummer: H003



@ Jan...net niet (een Vapor komt wel ver voor je had ik altijd het idee), maar downwind loopt ie volgens mij harder......maten zijn bijna hetzelfde dus tegen een Vapor wat rackjes rijden met iemand die net zo weinig kan als ik moet een keer kunnen ;-)

Maar vanmorgen was ik present op het vliegveldje in het Noorden, samen met Frans.
Even met de 7.7 gereden op 14 meter lijnen.....kan nu ook zeggen dat dat gewoon kan in het binnenland. Ding geeft geen krimp.
Viel wel duidelijk op dat de luchtinlaten van de zzz veel smaller en kleiner zijn dan de zz. (zie ook vorige foto)
Ook het oplaten zie je een ander ding de zz gaat direct vullen en opstijgen. De zzz moet eerst zijn tips vullen, maar als die strak staan heb je volgens mij een jachtgeweer nodig om hem de lucht uit te krijgen.
Ik heb een set 16 en 18 meter voor binnenland in de tas, maar ik denk niet dat ik die 14 meters gauw wissel. Dit terwijl er op dat veld altijd wisselende wind is in het rack. Voorin altijd wat minder en middenin een Bam! Dan hebben we het nog niet over de vlagen.

Wat wel altijd grappig is op gras...ik hield de 7.7 niet meer toen de wind verder aantrok en er nog een extra vaagje kwam. Ik voelde me net een F1 coureur.....vlaag....bam en achterstevoren op het natte gras. Gewoon weggespint en een 180.....

Maar ik vind het wel een lekker vliegertje!

Go to the top of the page
 
+Quote Post
jantie
plaatsen 21-06-2012, 06:43
Bericht #13



Groep icoon

Groep: BCH

Sinds: 09-11-'04
Uit: de rails gelopen..
Lid Nr.: 3.540
Online: 28-09-2017, 19:03
Buggy Buggy Buggy Eenlijns Zelfbouw
 
BCH-nummer: H83



duidelijk..!

2012: 1547km - 23x --- 2013: 1051km - 10x --- 2014: 325km - 5x< > totaal: 23328 buggy-km.
my profile updated on 07-04-2013 - Vmax = 98.55 p/u B'dam 22-01-2012 >>><<<
Go to the top of the page
 
+Quote Post
JuuL
plaatsen 03-07-2012, 21:41
Bericht #14



Groep icoon

Groep: BCH

Sinds: 28-02-'02
Lid Nr.: 34
Online: 16-02-2016, 21:03
         


De 3.8 vloog lekker en snel. "lijkt" minder power per m2 te hebben dan een spirit.
kan ook een voordeel zijn!

Eerst maar eens een grote maat 10 of 12m2 testen..

bedankt Arend voor het "lenen" van je 3.8!


Go to the top of the page
 
+Quote Post
Kitestuf
plaatsen 04-07-2012, 07:06
Bericht #15



Groep icoon

Groep: BCH

Sinds: 03-02-'03
Uit: Tilburg
Lid Nr.: 1.334
Online: 22-10-2017, 11:27
Zelfbouw Buggy      
BCH Examinator
BCH-nummer: H 106



QUOTE(JuuL @ 03-07-2012, 21:27) *
De 3.8 vloog lekker en snel. "lijkt" minder power per m2 te hebben dan een spirit.
kan ook een voordeel zijn!


Vermoedelijke reden omdat de Z3 een reflexprofiel heeft en de Spirit niet.

Go to the top of the page
 
+Quote Post
speedyeagle
plaatsen 04-07-2012, 17:49
Bericht #16



Groep icoon

Groep: BCH

Sinds: 02-04-'06
Uit: Assen
Lid Nr.: 5.155
Online: 13-10-2016, 20:56
Buggy Buggy Buggy Buggy Powerkite
 
BCH-nummer: H003



QUOTE(JuuL @ 03-07-2012, 21:27) *
De 3.8 vloog lekker en snel. "lijkt" minder power per m2 te hebben dan een spirit.
kan ook een voordeel zijn!

Eerst maar eens een grote maat 10 of 12m2 testen..

bedankt Arend voor het "lenen" van je 3.8!

Graag gedaan....

En het gekke is dat het Lijkt minder power te hebben, maar je voor het gevoel en kneiter van een mat voor je te hebben. huh.gif

Ik kon de 3.8 nog houden op de lange baan waar over het algemeen 2.7 tot 3.2 rondvlogen. In het parourt had ik het niet gedurft. Maar daar was Juul....


Go to the top of the page
 
+Quote Post
henry j
plaatsen 04-07-2012, 18:28
Bericht #17



Groep icoon

Groep: BCH

Sinds: 07-03-'07
Uit: kollum
Lid Nr.: 6.373
Online: 24-01-2015, 12:10
Buggy Buggy      
 
BCH-nummer: H102



het lijkt mij een goeie vlieger, maar ze zijn aardig aan de prijs tervergelijking met de z1 z2.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
JuuL
plaatsen 04-07-2012, 20:15
Bericht #18



Groep icoon

Groep: BCH

Sinds: 28-02-'02
Lid Nr.: 34
Online: 16-02-2016, 21:03
         


QUOTE(henry j @ 04-07-2012, 18:14) *
het lijkt mij een goeie vlieger, maar ze zijn aardig aan de prijs tervergelijking met de z1 z2.

Gewoon kopen. Niet naar de prijs kijken dan weet je het ook niet!

Go to the top of the page
 
+Quote Post
speedyeagle
plaatsen 05-07-2012, 08:27
Bericht #19



Groep icoon

Groep: BCH

Sinds: 02-04-'06
Uit: Assen
Lid Nr.: 5.155
Online: 13-10-2016, 20:56
Buggy Buggy Buggy Buggy Powerkite
 
BCH-nummer: H003



QUOTE(JuuL @ 04-07-2012, 20:01) *
Gewoon kopen. Niet naar de prijs kijken dan weet je het ook niet!

voor Henry is alles aan de prijs..... laugh.gif

Go to the top of the page
 
+Quote Post
Rens van Lier
plaatsen 05-07-2012, 10:18
Bericht #20



Groep icoon

Groep: BCH

Sinds: 15-03-'02
Uit: Loon op Zand
Lid Nr.: 266
Online: 02-12-2017, 16:06
Buggy Powerkite Zelfbouw    
 
BCH-nummer: H151



Je moet de Z3 ook niet vergelijken met de Z1 en Z2. De enige overeenkomst die er is, is de kleurstelling. Verder is de Z3 een compleet nieuwe racemat gemaakt van de meest hoogwaardige materialen. Het is een racemat in het allerhoogste segment.
Go to the top of the page
 
+Quote Post

2 Pagina's V   1 2 >
Reply to this topicStart new topic
1 Gebruiker(s) lezen dit onderwerp (1 Bezoekers en 0 Anonieme gebruikers)
0 Leden:

 



  Actuele tijd: 16-12-2017, 06:09