Welkom Gast ( Inloggen | Registreer gratis )

> 

Reply to this topicStart new topic
Vragen Over Peter Lynn Charger(12), Voor op het land
Funky
plaatsen 31-05-2012, 21:58
Bericht #1

Groep: Vaste Bezoeker

Sinds: 12-03-'08
Lid Nr.: 7.401
Online: 23-04-2016, 15:12
Flyboard Powerkite

Ik heb de volgende vragen over een Peter Lynn charger 12 (voor op het land)

-Wat doet deze kite in zeer vlagerige binnenlandse wind ? Is de Charger inklapperig?

-Is deze kite geschikt voor iemand met ruime ervaring met depower foils maar niet met met twinskins?

-Redt een piloot van 87 kg het met deze vlieger tot 20 knopen in het binnenland en 25 plus aan de kust?

Libre Vampir 10.5 - Peter Lynn Reactor 10.8
Peter Lynn Charger 12.0+15.0 - Trampa@Vertigo's
Go to the top of the page

+Quote Post
Pulsar
plaatsen 03-06-2012, 12:02
Bericht #2

Sinds: 24-09-'07
Uit: Deventer
Lid Nr.: 7.075
Online: 07-05-2013, 20:58
Flyboard Zelfbouw Powerkite

- Twinskins staan er om bekend dat ze idioot goed vlagen opvreten, dus dat zou in orde moeten zijn. Dat is ook de reden waarom alle Amerikaanse buggiers in het binnenland met Phantoms rijden: high aspect ratio foil kites kunnen normaal geen vlagen hebben, maar Twinskins wel. De Charger heeft een lagere AR dan de Phantom dus dat zou alleen maar nog beter moeten zijn. Wel even bij zeggen dat dit theorie is: ik heb nooit een Charger in flinke vlagen gevlogen.

- Zeker wel. Het oplaten is even oefenen, dus kijk even de instructiefilmpjes. Het vlieggedrag met tubes verschilt behoorlijk, maar de principes hoe het ding werkt blijven gelijk. Ik heb Chargers in handen gegeven van mensen die helemaal geen ervaring hadden met depowers, at all, en dat ging ook altijd goed. Vooral het Auto-Zenith helpt een beginner enorm.

- Geen flauw idee. Ik heb het niet geprobeerd, en dat lijkt me de enige manier om hier iets over te zeggen. Lijkt me vooral af te hangen van de hoeveelheid ervaring van de rider.

Power: PL Vibe 1.9 - PL Vibe 2.3 - PL Hornet 2.0 - PL Twister 4.1 - PL Twister 5.6
Ride: Trampa (14ply 35deg channels)
Former gear: Libre Dragonboard Sirius - PL Guerilla 13 - Flysurfer Speed I 10 - Ozone Manta II 10
Homemade: PL Vibe 1.8 - Star 6.0 (Depower) - 3 Nasawings - Pixie 1.5 (fun foil) - Flowform 3.0 (slk) - Frog (laundry)

+Quote Post
WardM
plaatsen 31-07-2012, 15:57
Bericht #3

Sinds: 14-07-'02
Uit: bavel
Lid Nr.: 756
Online: 26-06-2013, 14:04

Tijdens het kitesurfen vangen ze idd goed vlagen op en is het allemaal erg stabiel, alleen als je op het land staat met de vlieger boven je hoofd hebben ze tijdens vlagerige harde wind wel de neiging om te ver boven je hoofd door te vliegen tijdens vlagen en dan vervolgens terug te zakken, waarne ze de wind weer pakken en je optillen. Aan de powerstrap gaan trekken heeft geen zin omdat de vlieger dan tussen de vlagen door juist naar beneden zal zakken. Het kan behoorlijk irritant en stresvol zijn. Ik heb het hier over mijn Synergy 12m2, weet niet of dit bij de Charger beter is. Uiteraard zijn alle vliegers bij harde vlagerige wind wat onvoorspelbaarder maar je hebt er bij twinskins (voor zover ik weet) toch minder over te zeggen vergeleken met tubes en flysurfer-achtigen.

Foil kiters do it, without pumping...

+Quote Post
wimpi
plaatsen 22-08-2012, 20:54
Bericht #4

Sinds: 08-09-'05
Uit: Wilrijk (Antwerpen) Belgi
Lid Nr.: 4.643
Online: 26-08-2012, 21:56
Powerkite Eenlijns Flyboard

Had nu ook een vraag over deze charger. Ik ben na jaren inactiviteit terug van plan om het water op te gaan. Heb ooit de Venom II 16m gehad en deze vloog wel leuk vanaf 4BFT.

Kitesurfen heb ik er echter niet mee gedaan.

Dus gezien mijn goede ervaringen met de twinskinkites dacht ik aan die charger maar dan een 12m.

Het kiten met de Venom is al jaren geleden. Ik schat een jaar of 6-7 geleden. Zijn de twinskin kites ook meer gevolueerd zoals bijv de C-kites naar de bowkites?

Is een 12m dan voldoende om met 4BFT mezelf te kunnen laten varen (75kg).

Zelf heb ik nog een Cabrinha Element 17m liggen die ik overjaars heb gekocht en geloof het of niet maar deze is nooit nooit gebruikt, licht hier zelfs nog nieuw te wezen maar deze is al van 2004 en zal niet de veiligheid kunnen bieden dan als ik een nieuwe zou kopen.
Ik had een North 14m maar zoals hierboven gezegd zijn de twinskins vergevingsgezinder.

Is de 12m genoeg voor een 4Bft kleine 5bft om 75kg te trekken?

+Quote Post
Nicksnut
plaatsen 23-08-2012, 12:04
Bericht #5

Sinds: 22-09-'11
Uit: Breda
Lid Nr.: 9.201
Online: 01-01-2013, 15:30
Flyboard Powerkite

QUOTE(Funky @ 31-05-2012, 21:44) *
Ik heb de volgende vragen over een Peter Lynn charger 12 (voor op het land)

-Wat doet deze kite in zeer vlagerige binnenlandse wind ? Is de Charger inklapperig?

-Is deze kite geschikt voor iemand met ruime ervaring met depower foils maar niet met met twinskins?

-Redt een piloot van 87 kg het met deze vlieger tot 20 knopen in het binnenland en 25 plus aan de kust?

Charger is zeker niet inklapperig, mocht hij (meestal in te zachte wind) toch inklappen kan je een paar snukken aan de powerlines geven en hij gaat weer vrolijk verder.

Kite is zeker geschikt voor iemand met depower ervaring want ik had nog helemaal geen ervaring (alleen een half jaar 4-lijns ervaring) en het ging mij ook prima af smile.gif
Het oplaten en vooral landen is alleen even oefenen als je in je eentje bent.

Ik ben gisteren voor het eerst in echt harde wind gaan kiten, er werd mij overal verteld dat ik de 15m moest nemen om in het binnenland met een 15 knopen goed te kunnen landboarden etc. en als ik de 19m zou pakken (die ik eerst wou) ik te overpowered zou zijn. Ik weeg zelf rond de 83 kg en heb gisteren met +/- 20-22 knopen op de brouwersdam voor het eerst goed kunnen landboarden op nog een redelijk gepowerde setting.. ik zat midden in mijn range ongeveer dus had hem milder af kunnen stellen maar ook veel krachtiger.
Dus aan de hand van de ervaring die ik gisteren op heb gedaan zou ik zeggen pak de 15m, niet de 12.. maar neem mijn advies niet te hoog aan want ik ben zelf niet extreem ervaren.
Ik weet alleen dat ik er spijt van heb dat ik niet de 19m gekocht heb.

Hoop dat je er wat aan hebt !

Kites: Peter Lynn Twister IIR 4,1m / Peter Lynn Synergy 12m / Peter Lynn Charger 15m | Board: Ground Industries - Flightlite 100

+Quote Post
Arc
plaatsen 24-09-2012, 00:46
Bericht #6

Sinds: 20-09-'02
Uit: Rijswijk
Lid Nr.: 1.032
Online: 24-05-2013, 20:18
Kitesurf Tricken Powerkite

QUOTE(wimpi @ 22-08-2012, 20:40) *
H

Is de 12m genoeg voor een 4Bft kleine 5bft om 75kg te trekken?

Ja en nee, afhankelijk van je board en skills. Je zult echt wel wegkomen met een kleine 5 BFT, maar het is dan wel een beetje werken en hoogte lopen zal niet heel makkelijk gaan. Neem dan een Charger 15, is behoorlijk snel en een duidelijk verschil met de Synergy's.

airborn by: PL C-Quad 6.3; PL Arc 6.3; PL Arc 840; PL Guerilla 13; PL Venom 13; PL Synergy 10, Charger 12 & 15; Brunotti Vulture; Underground flex 2008 128x38 & Underground 2010 8-bit flex 132x39

website Airxpress
Peter Lynn Teamrider

+Quote Post

Reply to this topicStart new topic
1 Gebruiker(s) lezen dit onderwerp (1 Bezoekers en 0 Anonieme gebruikers)
0 Leden:

Actuele tijd: 17-12-2017, 16:44