Welkom Gast ( Inloggen | Registreer gratis )

> 

Reply to this topicStart new topic
Twinskin Vlieggedrag
fytsboy56
plaatsen 06-05-2012, 22:14
Bericht #1

Groep: Nieuwkomer

Sinds: 13-07-'11
Lid Nr.: 9.110
Online: 29-05-2012, 20:52

Ik heb enkele twinskins en ik vind het fijne kites, maar bij wat stevige vlagerige wind lijkt het toch moeilijk om de juiste afstelling te krijgen ....

Vandaag bv stond er een vlagerige wind en de kite wil bij vlagen dan juist omhoog, dus de trekkracht is dan juist omhoog en de vlieger vliegt dan over mijn hoofd heen. Als ik dan de kite meer power dmv de powerstrap, dan zakt hij met iets minder wind (tussen de vlagen) juist weer achteruit naar beneden.

Mijn vraag is of er geen algemene afstelling bestaat voor de twinskins ? Dus dat je kunt checken of de kite goed afgesteld staat ?

Dit vlieggedrag is bijzonder waarneembaar bij de Guerilla II en de Synergie, bij de Venom I in iets mindere mate
Go to the top of the page

+Quote Post
WardM
plaatsen 31-07-2012, 15:42
Bericht #2

Groep: Vaste Bezoeker

Sinds: 14-07-'02
Uit: bavel
Lid Nr.: 756
Online: 26-06-2013, 14:04

Ik heb zelf een Guerilla II van 9m2 en een Synergy 12m2 en ik herken je verhaal. Met hardere vlagen kruipen ze dan te ver boven je hoofd waarna ze vervolgens weer terugvallen en net iets te ver naar beneden zakken, waarna ze de wind weer vol pakken en je omhoog tillen. Aan de powerstrap trekken heeft idd weinig zin in die situaties, heb er helaas ook nog geen oplossing voor gevonden. Het is dan voornamelijk een kwestie van je kite heel goed in de gate houden en de bar naar je toe trekken zodra die over je hoofd wilt vliegen.. Tijdens het kitesurfen zelf zijn de vlagen goed op te vangen en heb je er weinig last van, tis vooral met het op- en neerlaten irritant en stresvol. Ik mis toch wel een echte de-power zoals tubes wel vaak hebben, de 'fladdermodus'. De twinskins staan bekend als stabiel en betrouwbaar maar wat dit betreft vind ik het tegenvallen. Ben benieuwd of andere twinskin gebruikers ook last hebben van dit probleem, en er misschien wel een oplossing voor hebben?

Foil kiters do it, without pumping...
Go to the top of the page

+Quote Post

Reply to this topicStart new topic
1 Gebruiker(s) lezen dit onderwerp (1 Bezoekers en 0 Anonieme gebruikers)
0 Leden:

Actuele tijd: 17-10-2017, 00:58