Welkom Gast ( Inloggen | Registreer gratis )

> regels

2 Pagina's V  < 1 2  
Reply to this topicStart new topic
'rigi Foil' En Andere Technieken..., Hoezo zie je dat (nog) niet bij power kites
MartijnH707
plaatsen 18-11-2012, 23:46
Bericht #21



Groep icoon

Groep: BCH

Sinds: 18-05-'11
Uit: Den Haag
Lid Nr.: 9.051
Online: 09-08-2017, 16:14
Buggy        
 
BCH-nummer: H707



Je doelt op de C-quad?

Voordeel van een matras is dat je er meer een vleugelvorm in kan aanbrengen. (is mijn vermoeden)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
crins
plaatsen 19-11-2012, 12:01
Bericht #22





Groep: Vaste Bezoeker

Sinds: 13-10-'11
Lid Nr.: 9.211
Online: 29-10-2013, 11:55
Zelfbouw Tricken Powerkite    


De XXLite waar ik op doel zit eerder tussen de NPW en een matrass in.
De C-quad heeft weer iets andere eigenschappen:
- wel een frame
- minder toomlijnen
- minder efficient profiel dan een matras
- blijft wat groter/onhandiger na inpakken...

Een enkellaags matras heeft een heel behoorlijk neusprofiel, nog steeds behoorlijk veel toomlijnen, maar geen frame.
Is licht en klein in te pakken.
http://media.joomeo.com/medium/5092a15ed28f4.jpg

Lijkt me ook wat bouwen betreft tussen een NPW en een 'echte' racemat in te zitten.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
marc ten brink
plaatsen 19-11-2012, 12:17
Bericht #23



Groep icoon

Groep: BCH

Sinds: 28-02-'02
Uit: Hoensbroek
Lid Nr.: 45
Online: 31-05-2016, 20:44
         


Ik weet dat in het verleden Libre pogingen heeft gedaan met enkeldeks foils (jaren 90).
Qua prestatie deden ze best goed alleen waren ze niet de bocht om te krijgen,
waardoor ze niet bruikbaar waren voor de buggyscene.
groeten Marc

Sponsored by GT Race
GT Rapide++,IceKiteBike Chrono
Driven by the wind. H2
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Brain
plaatsen 14-02-2013, 14:00
Bericht #24





Groep: Vaste Bezoeker

Sinds: 04-11-'08
Lid Nr.: 7.890
Online: 14-02-2013, 15:04
Kitesurf Powerkite Tricken Flyboard  


Hallo,

ik zit eigenlijk nooit op dit forum, maar toevallig kwam ik langs dit topic.
sinds enkele maanden ben ik bezig met een proto type single skin kite.
het is vrij lastig om de stuursnelheid te verhogen aangezien je erg veel drag hebt van extra toomlijnen.
In de fase waar ik nu in zit, ben ik bezig alles om te toomen naar depower wat zeker nog een aantal maanden gaat duren.
Naast dit project ben ik bezig met tube's en matras depowers.
Als jullie het leuk vinden, zal ik binnenkort foto's/video's plaatsen

Groeten Bryan
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Bert W
plaatsen 14-02-2013, 15:26
Bericht #25





Groep: Vaste Bezoeker

Sinds: 22-08-'06
Uit: Nijeveen
Lid Nr.: 5.682
Online: 12-10-2017, 20:51
Buggy Powerkite Zelfbouw    


Natuurlijk vinden we het leuk als je e.e.a. upload.

Ik ben benieuwd, of je die single skin goed aan het vliegen krijgt.

Buggyen is net motor rijden, je wil steeds weer .....................................
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Bert W
plaatsen 14-02-2013, 15:29
Bericht #26





Groep: Vaste Bezoeker

Sinds: 22-08-'06
Uit: Nijeveen
Lid Nr.: 5.682
Online: 12-10-2017, 20:51
Buggy Powerkite Zelfbouw    


QUOTE(crins @ 19-11-2012, 10:47) *
De XXLite waar ik op doel zit eerder tussen de NPW en een matrass in.
De C-quad heeft weer iets andere eigenschappen:
- wel een frame
- minder toomlijnen
- minder efficient profiel dan een matras
- blijft wat groter/onhandiger na inpakken...

Een enkellaags matras heeft een heel behoorlijk neusprofiel, nog steeds behoorlijk veel toomlijnen, maar geen frame.
Is licht en klein in te pakken.
http://media.joomeo.com/medium/5092a15ed28f4.jpg

Lijkt me ook wat bouwen betreft tussen een NPW en een 'echte' racemat in te zitten.



En toch pak je altijd een maatje kleiner, dan een matras, in januari op het ijs, kwam ik heel goed vooruit met de 6.3 c-quad, terwijl met de matrassen met een 8 a 9 m werd gevlogen

Buggyen is net motor rijden, je wil steeds weer .....................................
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Kitestuf
plaatsen 14-02-2013, 16:12
Bericht #27



Groep icoon

Groep: BCH

Sinds: 03-02-'03
Uit: Tilburg
Lid Nr.: 1.334
Online: 12-10-2017, 21:16
Zelfbouw Buggy      
BCH Examinator
BCH-nummer: H 106



QUOTE(Bert W @ 14-02-2013, 14:15) *
En toch pak je altijd een maatje kleiner, dan een matras, in januari op het ijs, kwam ik heel goed vooruit met de 6.3 c-quad, terwijl met de matrassen met een 8 a 9 m werd gevlogen


Bert dit komt omdat de C-quad 6.3 geprojecteerd 6.3 mtr is.
Vlak is deze ook 8.5 mtr dus dan zit je wel goed als matrassen 8 a 9 mtr vlogen...
cool.gif

Go to the top of the page
 
+Quote Post
Bert W
plaatsen 14-02-2013, 21:00
Bericht #28





Groep: Vaste Bezoeker

Sinds: 22-08-'06
Uit: Nijeveen
Lid Nr.: 5.682
Online: 12-10-2017, 20:51
Buggy Powerkite Zelfbouw    


Aha dat verklaart e.e.a., heb ik mij nooit zo in verdiept. wink.gif

Buggyen is net motor rijden, je wil steeds weer .....................................
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Rein-Art
plaatsen 15-07-2013, 15:42
Bericht #29





Groep: Vaste Bezoeker

Sinds: 04-06-'07
Uit: ... het mooiste strand van West-Europa (be)
Lid Nr.: 6.652
Online: 12-11-2013, 12:42
Zelfbouw Flyboard Eenlijns Powerkite Kitesurf


Werken doet het in elk geval super. Stabiliteit, depower en goed draaien in een enkele kite krijgen was wel een werkje van lange adem, maar daar komt nog iets nieuws op de markt biggrin.gif

FLYSURFER
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Rein-Art
plaatsen 18-10-2013, 12:19
Bericht #30





Groep: Vaste Bezoeker

Sinds: 04-06-'07
Uit: ... het mooiste strand van West-Europa (be)
Lid Nr.: 6.652
Online: 12-11-2013, 12:42
Zelfbouw Flyboard Eenlijns Powerkite Kitesurf


Na een dik anderhalf jaar ontwikkelen is het eindelijk zover, de PEAK is officieel uit. Mijn ontwikkelings-baby voor Flysurfer.
De eerste single-skin met echte depower !

http://vimeo.com/77198501#at=0

FLYSURFER
Go to the top of the page
 
+Quote Post
crins
plaatsen 29-10-2013, 10:57
Bericht #31





Groep: Vaste Bezoeker

Sinds: 13-10-'11
Lid Nr.: 9.211
Online: 29-10-2013, 11:55
Zelfbouw Tricken Powerkite    


Mooi die PEAK!
Ik werd er een week of twee geleden op gewezen.
Mooi ook dat je Rigifoil, H-straps en D-ribs gebruikt!
Wat me vooral opvalt is dat de neus aan de onderkant ver! doorloopt! Voorbij de tien procent schat ik.
Geeft dat nog voldoende druk in de neus?
Dan zou de luchtinlaat bij 'dubbeldekkers' met een scharknose ook verder naar achteren kunnnen wink.gif
Bij de nieuwe QUANTUM van Ozone zit de eerste rij toomlijnen oko weer verder naar achteren en de neus blijf toch stabiel....
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Rein-Art
plaatsen 11-11-2013, 20:22
Bericht #32





Groep: Vaste Bezoeker

Sinds: 04-06-'07
Uit: ... het mooiste strand van West-Europa (be)
Lid Nr.: 6.652
Online: 12-11-2013, 12:42
Zelfbouw Flyboard Eenlijns Powerkite Kitesurf


QUOTE(crins @ 29-10-2013, 11:57) *
Mooi die PEAK!
Wat me vooral opvalt is dat de neus aan de onderkant ver! doorloopt! Voorbij de tien procent schat ik.
Geeft dat nog voldoende druk in de neus?

Geeft zeker nog voldoende druk in de neus smile.gif . De lange neus helpt vooral goed om m bij ontlasters niet te snel weer naar voor te laten schieten!

FLYSURFER
Go to the top of the page
 
+Quote Post

2 Pagina's V  < 1 2
Reply to this topicStart new topic
1 Gebruiker(s) lezen dit onderwerp (1 Bezoekers en 0 Anonieme gebruikers)
0 Leden:

 



  Actuele tijd: 18-10-2017, 12:03