Welkom Gast ( Inloggen | Registreer gratis )

> regels

Reply to this topicStart new topic
Wolkenstürmer Electra Ii
Review_Beheer
plaatsen 03-08-2011, 11:03
Bericht #1

Groep: Review+tutorial

Sinds: 08-09-'03
Uit: Op het strand
Lid Nr.: 2.189
Online: 20-06-2012, 11:02

Hochleistung unlimited……von piloten fur piloten…….

Twee zinnetjes die worden gebruikt door Wolkensturmer om hun nieuwe mat in de markt te zetten. Ik moet zeggen als je dat gebruikt verwacht je nogal wat van dat ding.
Aangezien ik toch nog geen mat had voor windje 2/3 heb ik een Electra II 10.5 laten aanrukken. Neugier…..

In de maten 4.0, 5.0, 6.3, 8.0, 10.5 verkrijgbaar op het moment. Hmm een hochleister verwacht je van 2.3 t/m 16…..

En een aantal zagen hem afgelopen zondag op IJmuiden in de lucht hangen.

Allereerst uitpakken.
Hij zit in een gewone zak, geen rugzak.
Wat eruit komt is een witte mat met zwarte accenten. Een zwarte band omrand de mat. En de ribben schijnen zwart door het doek…fraai. De toming is wat dik en heeft een felle kleur (oranje) maar netjes genoeg, al had ik de losse naaieindjes even netjes aangebrand. Lijkt nu iets slordig. Maar goed….over het algemeen zo even keurig. Er zit gaas in de luchtinlaten en dirtouts onder aan de tips……..

Nou ja, er was toch weinig wind zondag dus maar die kant op.

Op het strand uitgelegd en 18 meter lijnen eraan. Er zitten knoopjes op de toming dus daar de lijnen achter. Hup de lucht in. Mat vult zich direct en loopt mooi naar Zenith. Ziet er goed uit, staat mooi en rustig.
De buggy in. Mat naar beneden sturen en rijden. Redelijk vlot brengt ie me weg. Na een rack wel weer terug, want de rem staat veels te slap. Kan hem haast niet besturen zoals ik wil. De rem 10 cm krapper en weer weg. Hmm zint me nog niet en ik zet hem nog 10 cm verder op de rem. Zo reageert ie kort na een commando over de rem. En dat zint me wel.
Wegwezen en rijden met dat ding.
Valt direct op dat ie eigenlijk en beetje powerloos vliegt. Sommigen noemen dat zijdezacht. Ja, dat klopt. Dus ook heel erg weinig lift in de buggy. Ja, dat willen we toch?
Kan er meer potentie uit? Jazeker…trek de rem maar aan. Zeer duidelijk komt er bakken meer kracht op de vlieger te staan en rij je erg vlot naar voren. Ergens wel lekker, iets overpowered en je laat iets de rem los en vanuit een drift loopt je buggy opeens weer rechtdoor. Als je daarvan houdt prima, maar je moet daardoor wel aan het werk. Doordat de wind net iets tekort was moet je hem constant aanremmen en dat kost kracht. Wel was daardoor lekker dat je in een draai of een upwind turn totaal met de rem eraf helemaal geen lift hebt en je kunt gooien en smijten met die mat zonder van je zitje te komen. Hij reageert erg makkelijk en goed zowel over de rem als sturen via de powerlijnen. Ergens een zeer simpele mat om te rijden, maar door de rem te gebruiken kun je er meer uithalen.
En de koers? Downwind loopt ie heel erg mooi en loopt ook door. Doordat je met die rem kunt spelen staat ie gauw op de plek waar je hem hebben wilt zonder dat je bang hoeft te zijn hem leeg te trekken. Upwind….volgens mij komt ie daar iets tekort. Maar doordat de wind me iets in de steek begon te laten had ik dat even wat meer willen doen…..Volgende keer dan maar.

Dan moet ik toch zeggen……hochleister? Nee, ik vind van niet. Een goede intermediate komt meer in de buurt. Dan is Hochleister Unlimited toch wel erg positief (?) gebracht…..de gekozen maten geeft toch ook aan dat ze niet direct denken dat de master buggyrijders een set gaan kopen. Ze dekken wind 2/3 tot 6/7 wel af. Maar juist doordat je de mat van erg zacht zonder rem tot veel meer power met remmen kunt rijden kan elke mat een groot bereik aan. Als de wind gister een kracht meer was geworden kon ik hem ook gewoon houden. Dus een matje wisselen omdat de wind iets aantrekt hoeft niet. Ik denk dat je een vier erg lang kunt houden waarbij de rest al een 3, 3.5 in de hand heeft. En misschien dan laat ie zijn werkelijke gezicht zien en is het toch een hochleister unlimited. Door met een maat groter te rijden en tijdens de rit te tunen met de rem.

Deze review is geschreven door gebruiker speedyeagle

Toegevoegd bestand  electra.jpg ( 17.69k ) Aantal keren gedownload: 17
Go to the top of the page

+Quote Post

Reply to this topicStart new topic
1 Gebruiker(s) lezen dit onderwerp (1 Bezoekers en 0 Anonieme gebruikers)
0 Leden:

Actuele tijd: 19-10-2017, 18:57