Welkom Gast ( Inloggen | Registreer gratis )

> 

Reply to this topicStart new topic
Samen Op Ijmuidenstrand!, samen respectvol tot een oplossing komen!
mikki
plaatsen 08-02-2011, 14:49
Bericht #1

Groep: Vaste Bezoeker

Sinds: 08-02-'11
Lid Nr.: 8.978
Online: 11-02-2011, 20:55

ik wil hier graag de mensen uitnodigen die op rustige, wijze ideeen willen uitwisselen betreft het gedoe rond het ijmuiderstrand.

Als we het al over fronten moeten hebben, dan in mijn optiek graag over een front dat zich samen naar de gemeente opstelt .

Het is tijd om met een veilige, goede oplossing te komen (op te eisen)...want als het aan de gemeente ligt, gaan ze alleen een paar extra bordjes plaatsen!
(en ik denk dat dat voor iedereen niet de oplossing is_

Ik ga ervoor;

als hondebezitter/wandelaar zou ik graag veilig op een stukje strand willen lopen. (geen voertuigen, extreme sport enz)

De actieve strand bezoekers willen (volgens mij) een plek waar ze ongehinderd (veilig) hun sporten kunnen beoefenen (geen wandelaars/kinderen/honden/paarden enz)

Zo ingewikkeld is het niet.

Niet de hobby/liefhebberij van een ander af lopen zeiken !

RESPECT

We willen allemaal hetzelfde ...en het strand is er!!

laten we bedenken wat voor iedereen een goede (eerlijke) oplossing kan zijn.

(Ik hoop dat de Administrator in zou willen grijpen als het alsnog dreigt te ontaarden in een moddergevecht)

Dit bericht is bewerkt door mikki: 08-02-2011, 15:01
Go to the top of the page

+Quote Post
mikki
plaatsen 08-02-2011, 15:17
Bericht #2

Elders stelde ik al de vraag of iemand weet of er voorbij het stukje naaktstrand een weg loopt waar je met de auto kan komen om
zo verder wandelend het strand op te kunnen gaan??

Misschien is dit een betere plek voor de mensen die activiteiten willen beoefenen?( buggyers)
niet om mensen ergens weg te sturen!, maar omdat ik merk dat veel wandelaars/hondebezitters vanaf Zilt (de parkeerplaats) gaan lopen en
bij ongeveer de paal van het naaktstrand weer keren om vervolgens bij de strandtenten een bakkie te gaan doen.

dan zou het volgens mij een veel minder risico zijn dat je in elkaars 'vaarwater' zit.

(bij de paal een bord zetten dat het activiteitenstrand is en dat gewenst is dat je daar omheen loopt..??)

Is dit iets??

mikki

+Quote Post
Soundwave
plaatsen 08-02-2011, 15:30
Bericht #3

Sinds: 21-10-'08
Uit: Gorinchem
Lid Nr.: 7.866
Online: 20-10-2014, 15:20
Powerkite Tricken      

Ik ben geen kenner op dit gebied...maar is/was ijmuiden niet al opgedeeld in 4 zones, elk met zijn eigen toegestane activiteiten?

HQ Tramontana 2001 | HQ Tramontana Vented | HQ Jive | HQ Gipsy | HQ Skater | HQ DeltaHawk | HQ Speedwing
Speedwing Classic (stack 4x) | Hurricane PowerDemon | Speedwing SuperPro | Rhombus Thunderbird 1.8
Rhombus Zipper | Elliot Sigma 1.3 | NPW5 150 | Flying Machines Magic
.........and many more

+Quote Post
mikki
plaatsen 08-02-2011, 15:58
Bericht #4

Ik ben geen kenner op dit gebied...maar is/was ijmuiden niet al opgedeeld in 4 zones, elk met zijn eigen toegestane activiteiten?

tja, hou je maar vast;

Zone 1 (activiteitengebied):
• Blokarten
• Vliegeren
• Kitesurfen
• Balsporten (geen golf)
• Golfsurfen (zie spelregels)
• Activiteiten georganiseerd door even
• Wandelen

http://witteherder.nl/petitie/images/stori...artijmuiden.jpg (kaartje krijg ik er niet op..)

Zone 2 (recreatiegebied):
Strandrecreatie

• Zwemmen
• Balsporten (geen golf)
• Wandelen
Zone 3 (activiteitengebied):
• Blokarten
• Vliegeren
• Kitesurfen
• Balsporten (geen golf)
• Paardrijden (zie spelregels)
• Kitebuggyen (zie spelregels)
• Golfsurfen (zie spelregels)
• Activiteiten georganiseerd door evenementenburo’s
• Wandelen
Zone 4 (recreatiegebied):
• Strandrecreatie
• Zwemmen
• Balsporten (geen golf)
• Paardrijden
• Wandelen

Honden
• Het hele jaar toegestaan. Losloopgebied!
• Vanaf 1 april – 1 oktober niet in zone 1 en 2.

Kitebuggyen
• Bij het Coraaltje en strandpaviljoen Beach Inn is een genummerd hesje verkrijgbaar dat
verplicht is om te dragen tijdens het kitebuggyen. Ook worden hier de regels uitgereikt die je
verplicht bent na te leven.
• Je moet WA verzekerd zijn.
• Er kan niet gebuggyed worden bij grote drukte op het strand.
• Je respecteert andere strandgebruikers en brengt ze niet in gevaar. Hou afstand!
• Hou extra rekening met mogelijke schrikreacties van kinderen en dieren.
• Kitebuggyers van rechts hebben voorrang.
• Aanwijzingen van toezichthouders en politie moeten direct opgevolgd worden.

Voor de zones 1 en 3 geldt dat er een strook van 40 meter tot aan de vloedlijn vrij is voor wandelaars
zodat zij niet gehinderd worden door de activiteiten.

Dus; voor buggy%s een middenstuk (40 meter van beide zijden af) en geen doorgaand stuk van de ene zone naar de andere ...Lekker logisch
voor de wandelaars ;iig de vloedlijn en het stuk langs de duinen (dus niet het middenstuk)(maar dan wel weer tussen de zone 1 en 2 in!)

ben je er nog? ;-)

kortom..buggy%s rijden over het stuk waar ze enkel mogen (geen lijntjes op de grond)
en wandelaars komen ook per ongeluk in een activiteiten stuk (en voor honden is het losloopgebied)(geen lijntjes??)

Volgens mij is het deel dat ik bedoel zone 4..
-maak daar het activiteitenstrand van (zorg voor een goede toegangsweg!)
, laat wandelaars desnoods via de duinen eromheen lopen .
mag van mij zelfs groter, verder doorlopen

en laat het eerste gedeelte een stuk zijn waar je vrij over het strand kan lopen! (geen gekke zones/stukjes/ daar wel-daar niet...)

vele malen duidelijker of niet?

Dit bericht is bewerkt door mikki: 08-02-2011, 16:12

+Quote Post
EvilFreD
plaatsen 08-02-2011, 16:45
Bericht #5

Sinds: 07-02-'11
Lid Nr.: 8.974
Online: 17-02-2011, 11:02

En dan vraag je eens aan de eerste de beste eenmalige bezoeker die net van het strand afkomt welke van deze regels hij kende of ergens gelezen had voordat hij het strand opging!

Iedereen wordt volgens de wet geacht de wet te kennen, overal waar ie zich bevindt. Maar hoe vaak is dat ook zo?
Regeltjes zijn leuk en achteraf wordt er altijd mee gewapperd om te laten zien wie in zijn recht was.
Maar op bepaalde plaatsen is het wel zo wenselijk dat die regels ook duidelijk kenbaar gemaakt worden.
Ik zie tenslotte niet iedereen vantevoren het gemeentereglement raadplegen voordat ze het strand opgaan.
Een buggier kan misschien niet anders, maar een wandelaar wel degelijk.
Een bordje links of rechts met een paar pictogrammen is dus in mijn ogen écht niet voldoende.

+Quote Post
mikki
plaatsen 08-02-2011, 16:58
Bericht #6

je hebt helemaal gelijk!...
dat is ook waarom ik vind dat de gemeente eens van z'n luie r.. af dient te komen en zien waar we mee te maken hebben!

Als er dus een groot bord voor je staat waarop staat wie er wel mag komen en wie niet (zonder al die kleine regeltjes )

een duidelijk deel activiteiten en een duidelijk deel wandelgebied!

dan hoeft niemand een heel examen af te leggen over op welke meter ze wel of niet mogen lopen.

Het is heel erg sneu dat de gebeurtenis dat de kitebuggyer de hond doodreed de druppel moet zijn om bij de gemeente voor eens en altijd duidelijkheid op te eisen.

+Quote Post
moonwalker
plaatsen 08-02-2011, 19:21
Bericht #7

Lid Nr.: 8.975
Online: 16-02-2011, 17:49

QUOTE(mikki @ 08-02-2011, 13:40) *
ik wil hier graag de mensen uitnodigen die op rustige, wijze ideeen willen uitwisselen betreft het gedoe rond het ijmuiderstrand.

Als we het al over fronten moeten hebben, dan in mijn optiek graag over een front dat zich samen naar de gemeente opstelt .

Het is tijd om met een veilige, goede oplossing te komen (op te eisen)...want als het aan de gemeente ligt, gaan ze alleen een paar extra bordjes plaatsen!
(en ik denk dat dat voor iedereen niet de oplossing is_

Ik ga ervoor;

als hondebezitter/wandelaar zou ik graag veilig op een stukje strand willen lopen. (geen voertuigen, extreme sport enz)

De actieve strand bezoekers willen (volgens mij) een plek waar ze ongehinderd (veilig) hun sporten kunnen beoefenen (geen wandelaars/kinderen/honden/paarden enz)

Zo ingewikkeld is het niet.

Niet de hobby/liefhebberij van een ander af lopen zeiken !

RESPECT

We willen allemaal hetzelfde ...en het strand is er!!

laten we bedenken wat voor iedereen een goede (eerlijke) oplossing kan zijn.

(Ik hoop dat de Administrator in zou willen grijpen als het alsnog dreigt te ontaarden in een moddergevecht)

Goed plan, ik hoop dat er veel goede samenwerkings voorstellen komen, niet uit elkaar drijven maar nader tot elkander komen...en samen sterk maken richting gemeente Velsen !

Kom maar op allemaal...zou ik zeggen !

+Quote Post
jantie
plaatsen 08-02-2011, 23:49
Bericht #8

Groep icoon

Groep: BCH

Sinds: 09-11-'04
Uit: de rails gelopen..
Lid Nr.: 3.540
Online: 28-09-2017, 19:03
Buggy Buggy Buggy Eenlijns Zelfbouw

BCH-nummer: H83

in de uitzending van vanavond op HVN is het doel anders wel duidelijk.. dry.gif

edit:tiepvaut

Dit bericht is bewerkt door jantie: 08-02-2011, 23:49

2012: 1547km - 23x --- 2013: 1051km - 10x --- 2014: 325km - 5x< > totaal: 23328 buggy-km.
my profile updated on 07-04-2013 - Vmax = 98.55 p/u B'dam 22-01-2012 >>><<<

+Quote Post
mikki
plaatsen 09-02-2011, 00:02
Bericht #9

jantie, ik hoor dat de buggyers een gesprek gaan hebben met die man van de gemeente..
en ik hoor van haar dat ze wil dat het op het strand veilig is....dat is toch wat alle strandgangers willen??
ik hoor haar niet zeggen dat nergens meer mag worden gebuggyd?

..doe je best met die gemeentepannekoek en bespreek een goede oplossing! dit is toch al een goed begin?

+Quote Post
Bert W
plaatsen 09-02-2011, 00:17
Bericht #10

Sinds: 22-08-'06
Uit: Nijeveen
Lid Nr.: 5.682
Online: 14-12-2017, 17:45
Buggy Powerkite Zelfbouw    

QUOTE(mikki @ 08-02-2011, 22:53) *
jantie, ik hoor dat de buggyers een gesprek gaan hebben met die man van de gemeente..
en ik hoor van haar dat ze wil dat het op het strand veilig is....dat is toch wat alle strandgangers willen??
ik hoor haar niet zeggen dat nergens meer mag worden gebuggyd?

..doe je best met die gemeentepannekoek en bespreek een goede oplossing! dit is toch al een goed begin?

Strekking van dit nieuwsitem van RTV N-H is toch anders !! Ik maak er wel degelijk uit op, dat ze een compleet verbod wil.

http://www.rtvnh.nl/nieuws/53532/Petitie+t...doodrijden+hond

Buggyen is net motor rijden, je wil steeds weer .....................................

+Quote Post
mikki
plaatsen 09-02-2011, 00:27
Bericht #11

zouden jullie je daar dan zomaar bij neerleggen??

als er een goed alternatief/ oplossing is , leg je die toch op tafel!

waarom zouden ze dat dan weigeren?? de combi wandelaars en buggys werkt gewoon niet meer...(te veel , te snel, te enthousiast, te risicovol ..in deze combi)
een tussenstuk met aan weerszijde wandelaars is voor jullie toch ook niet prettig?
maar waarom zouden de buggyers niet een breed stuk kunnen benutten (in mijn idee is na het naaktstrand een veilig gebied)

zorg dat ze jullie helpen met je hobby op veilige manier te kunnen uitoefenen.

everybody happy? of heb je een ander idee...mag ook..?

+Quote Post
Guest_Jerome_*
plaatsen 09-02-2011, 00:57
Bericht #12

Gast

Online:

Mikki mischien zou je beter in gesprek kunnen gaan met de gemeente en de Buggyclub Holland dit zijn de organisaties die voor beide belangen gaan optreden.
De individu hier kan weinig doen (alhoewel de BCH jullie berichten ook leest volgens mij) en de BCH & Gemeente zal namens alle individuen spreken.

+Quote Post
mikki
plaatsen 09-02-2011, 01:17
Bericht #13

De mensen die de petitie hebben opgezet hebben binnenkort ook een gesprek met de gemeente..

ik had het gevoel dat op dit forum de mensen wat meer openstaan voor wederzijds begrip, en wil aansturen op een goede oplossing voor alle partijen.
En hier zijn ook vliegeraars , buggyers en andere wind-fanaten ;-) dus het gaat jullie net zo goed aan!

Het moet niet zo zijn dat het straks op het strand aanvoelt als een stille oorlog tussen kampen ..dus...gaat het jullie ook aan ;-)

we volgen de ontwikkelingen

+Quote Post
EvilFreD
plaatsen 09-02-2011, 01:32
Bericht #14

Sinds: 07-02-'11
Lid Nr.: 8.974
Online: 17-02-2011, 11:02

Laa het evenwel wel duidelijk zijn dat de mensen die de petitie opgestart hebben NIET spreken namens alle hondeigenaars.
De mensen die namens het BCH met de gemeente gaan praten spreken wel namens alle buggy'ers.
Eigenlijk zou de gemeente naar veel meer partijen moeten luisteren als deze twee.
Of toch in ieder geval de belangen en de ideën van andere partijen afwegen.

Er zijn genoeg hondenbezitters die niet tegen kiters zijn, maar in de media hoor je niets over sympathisanten, alleen zwart-wit. Dat hebben ze graag in medialand.
Dat de werkelijkheid anders is, bewijst het feit dat er een aantal hondenliefhebbers hier op het forum is ingelogd.
Speciaal om de dialoog aan te gaan en jullie kant van het verhaal te horen alvorens een oordeel te vellen.

+Quote Post
aitana
plaatsen 09-02-2011, 09:41
Bericht #15

Lid Nr.: 8.976
Online: 05-03-2011, 17:20

Klopt Evilfred. Het gesprek gaat niet namens alle hondenliefhebbers want het gros heeft geen moeite met buggy's op het strand maar wel dat er een beter beleid moet komen qua veiligheid om dit soort ongelukken te voorkomen in de toekomst.

+Quote Post
wagleri
plaatsen 10-03-2011, 01:19
Bericht #16

Sinds: 08-05-'08
Lid Nr.: 7.503
Online: 12-03-2011, 22:37
Buggy Flyboard Powerkite    

even een vraagje over die hesjes voor buggiers. zijn daar kosten aan verbonden? en hoe zit het met flyboarders, hoeven die er geen aan?

+Quote Post
NUKUBU
plaatsen 11-03-2011, 13:41
Bericht #17

Groep icoon

Groep: BCH

Sinds: 25-07-'07
Uit: zwolle
Lid Nr.: 6.790
Online: 17-10-2016, 21:08
Buggy Buggy Buggy Buggy Buggy

BCH-nummer: H712

Buggyers met een H nummer kunnen deze bestellen of zelf maken en hun H nummer erop zetten.
Buggyers zonder H nummer kunnen deze hesjes huren bij de beach inn of vliegerwinkel het coraaltje, de kosten zijn 10 euro inleg met achterlaten van pers gegevens naam straat woonplaats en men dient een dekkende wa verzekering te hebben voor vliegeren, bij retour hesje 7.50 euro terug.

Voor flyboarders of blowkarters geldt het hesjes plicht niet.

Tudeluu NUKUBU

Dit bericht is bewerkt door René H145: 15-03-2011, 19:50
Moderator edit: moderator edit

Cooper motor 2.3 3.0 3.8 4.5 5.5 6.5 8.0 10.0Riding:xxtreme Apexx 2008:1255km 2009:2255km 2010:3255km 2011:1982km2012:1469km 20133355km 2014: 5000km2015:854km top speed 85,5kmh

+Quote Post

Reply to this topicStart new topic
1 Gebruiker(s) lezen dit onderwerp (1 Bezoekers en 0 Anonieme gebruikers)
0 Leden:

Actuele tijd: 18-12-2017, 00:07