Welkom Gast ( Inloggen | Registreer gratis )

> regels

4 Pagina's V   1 2 3 > »   
Reply to this topicStart new topic
Buggylocaties Voordelta, o.a. Oostvoorne, Ouddorp, Schouwen-Duiveland
Rens van Lier
plaatsen 31-08-2008, 10:39
Bericht #1

Groep icoon

Groep: BCH

Sinds: 15-03-'02
Uit: Loon op Zand
Lid Nr.: 266
Online: 31-07-2017, 16:17
Buggy Powerkite Zelfbouw † †

BCH-nummer: H151

Beste buggyers,

Hierbij een bericht niet op persoonlijke titel maar als BCH bestuurslid.

Zoals in een ander topic hier op het forum al werd besproken zijn er gisteren mensen van het strand gestuurd met de mededeling dat er een verbod zou gelden. Om de onrust en onduidelijkheid zo laag mogelijk te houden hierbij de informatie die de Buggy Club Holland tot dusver heeft ontvangen.

Zoals bij velen bekend is geldt er op Brugh Haamstede al enige tijd een geheel buggyverbod. De Natuur- en Vogelwacht is naar de Raad van State gestapt. Afgelopen mei is er een uitspraak gekomen, die negatief heeft uitgepakt voor de kitebuggyers op het Verklikkerstrand. De Raad van State was namelijk van mening dat het onvoldoende onderbouwd is dat kitebuggyen geen verstorend/negatief effect op de natuurwaarden heeft en dat het daarom niet zonder meer is toegestaan.

Rijkswaterstaat was op hetzelfde moment bezig om de laatste hand te leggen aan het beheerplan Voordelta. Vanwege deze uitspraak van de Raad van State heeft Rijkswaterstaat (in hun ogen) het zekere voor het onzekere genomen en heeft ze besloten om het kitebuggyen in de gehele Voordelta vergunningplichtig te maken. Dit houdt kortweg in dat kitebuggyen nu overal in de Voordelta is verboden, totdat er een vergunning voor een bepaalde zone is verkregen. Deze vergunning wordt pas verkregen, als je kunt aantonen dat het kitebuggyen in die zone geen negatieve effecten op de natuurdoelen heeft. De Provincie Zeeland is nu met de betrokken gemeenten (Westvoorne, Goedereede, Schouwen-Duiveland, Noord-Beveland en Veere) begonnen om een Passende Beoordeling voor extreme sporten (waaronder met name aandacht voor kitebuggyen) op te stellen, waaruit moet blijken op welke plekken kitebuggyen geen negatief effect heeft en waar dus een vergunning verkregen kan worden. Dit gaat echter wel even duren, omdat het onderzoek van de Passende Beoordeling nog uitgevoerd moet gaan worden.

Er mag dus op dit moment nergens in de Voordelta meer gekitebuggyd worden. Voordelta is Oostvoorne, Ouddorp, Goedereede, Schouwen-Duiveland en Renesse / Burgh-Haamstede. Men is ermee bezig om dit wel weer toegestaan te krijgen, maar dat gaat even duren. Overigens zijn er wel een aantal organisaties (waaronder een aantal gemeenten) die tegen het besluit om kitebuggyen in de gehele Voordelta vergunningplichtig te stellen in beroep gaan bij de Raad van State (de deadline daarvoor is 1 september, aanstaande maandag dus). Maar ook hier zal het wel even duren voordat er een uitspraak ligt.

Tevens is er gemeld dat er ook voor de Slikken van Voorne een verzoek tot handhaving mbt kitebuggyen is gedaan (dit keer door de Flora- en Faunabescherming). De Provincie is dus genoodzaakt ook in dit gebied te gaan handhaven op het kitebuggy-verbod. Wees gewaarschuwd, de boetes zijn hoog.

Het moge duidelijk zijn dat wij ook erg verbaasd zijn door hetgeen nu gaande is. Tevens zijn alle betrokken partijen nog niet officieel geÔnformeerd en weet dus ook niet iedere gemeente hier precies van. Als BCH zijn we ook nog niet officieel op de hoogte gesteld en zijn op dit moment dus wachtende. Wat we nu doen is de informatie die we hebben met jullie delen. Zoals wel duidelijk is zijn er een aantal gemeenten het totaal niet eens met dit verbod dus dat biedt wel wat perspectief. Blijft het feit dat het nu lastig te beoordelen is of je je op het strand moet begeven of niet, het risico van wegsturen/beboeten speelt wel mee. Echter zijn we van mening dat dit pas kan als die nieuwe regels duidelijk zijn doorgevoerd, bebording, APV etc. Dat is nog niet gebeurd.
Hopende jullie snel betere berichten te kunnen mededelen.

Dit bericht is bewerkt door Jordi: 31-08-2008, 11:58
Go to the top of the page

+Quote Post
H37
plaatsen 31-08-2008, 11:05
Bericht #2

Groep icoon

Sinds: 13-05-'03
Lid Nr.: 1.621
Online: 16-01-2010, 00:23
Buggy † † † †

BCH-nummer: H37

(Rens van Lier @ 31-08-2008, 10:39) *
Beste buggyers,

Hierbij een bericht niet op persoonlijke titel maar als BCH bestuurslid.

Zoals in een ander topic hier op het forum al werd besproken zijn er gisteren mensen van het strand gestuurd met de mededeling dat er een verbod zou gelden. Om de onrust en onduidelijkheid zo laag mogelijk te houden hierbij de informatie die de Buggy Club Holland tot dusver heeft ontvangen.

Zoals bij velen bekend is geldt er op Brugh Haamstede al enige tijd een geheel buggyverbod. De Natuur- en Vogelwacht is naar de Raad van State gestapt. Afgelopen mei is er een uitspraak gekomen, die negatief heeft uitgepakt voor de kitebuggyers op het Verklikkerstrand. De Raad van State was namelijk van mening dat het onvoldoende onderbouwd is dat kitebuggyen geen verstorend/negatief effect op de natuurwaarden heeft en dat het daarom niet zonder meer is toegestaan.

Rijkswaterstaat was op hetzelfde moment bezig om de laatste hand te leggen aan het beheerplan Voordelta. Vanwege deze uitspraak van de Raad van State heeft Rijkswaterstaat (in hun ogen) het zekere voor het onzekere genomen en heeft ze besloten om het kitebuggyen in de gehele Voordelta vergunningplichtig te maken. Dit houdt kortweg in dat kitebuggyen nu overal in de Voordelta is verboden, totdat er een vergunning voor een bepaalde zone is verkregen. Deze vergunning wordt pas verkregen, als je kunt aantonen dat het kitebuggyen in die zone geen negatieve effecten op de natuurdoelen heeft. De Provincie Zeeland is nu met de betrokken gemeenten (Westvoorne, Goedereede, Schouwen-Duiveland, Noord-Beveland en Veere) begonnen om een Passende Beoordeling voor extreme sporten (waaronder met name aandacht voor kitebuggyen) op te stellen, waaruit moet blijken op welke plekken kitebuggyen geen negatief effect heeft en waar dus een vergunning verkregen kan worden. Dit gaat echter wel even duren, omdat het onderzoek van de Passende Beoordeling nog uitgevoerd moet gaan worden.

Er mag dus op dit moment nergens in de Voordelta meer gekitebuggyd worden. Voordelta is Oostvoorne, Ouddorp, Goedereede, Schouwen-Duiveland en Renesse / Burgh-Haamstede. Men is ermee bezig om dit wel weer toegestaan te krijgen, maar dat gaat even duren. Overigens zijn er wel een aantal organisaties (waaronder een aantal gemeenten) die tegen het besluit om kitebuggyen in de gehele Voordelta vergunningplichtig te stellen in beroep gaan bij de Raad van State (de deadline daarvoor is 1 september, aanstaande maandag dus). Maar ook hier zal het wel even duren voordat er een uitspraak ligt.

Tevens is er gemeld dat er ook voor de Slikken van Voorne een verzoek tot handhaving mbt kitebuggyen is gedaan (dit keer door de Flora- en Faunabescherming). De Provincie is dus genoodzaakt ook in dit gebied te gaan handhaven op het kitebuggy-verbod. Wees gewaarschuwd, de boetes zijn hoog.

Het moge duidelijk zijn dat wij ook erg verbaasd zijn door hetgeen nu gaande is. Tevens zijn alle betrokken partijen nog niet officieel geÔnformeerd en weet dus ook niet iedere gemeente hier precies van. Als BCH zijn we ook nog niet officieel op de hoogte gesteld en zijn op dit moment dus wachtende. Wat we nu doen is de informatie die we hebben met jullie delen. Zoals wel duidelijk is zijn er een aantal gemeenten het totaal niet eens met dit verbod dus dat biedt wel wat perspectief. Blijft het feit dat het nu lastig te beoordelen is of je je op het strand moet begeven of niet, het risico van wegsturen/beboeten speelt wel mee. Echter zijn we van mening dat dit pas kan als die nieuwe regels duidelijk zijn doorgevoerd, bebording, APV etc. Dat is nog niet gebeurd.
Hopende jullie snel betere berichten te kunnen mededelen.

aaaaaaaaah ph34r.gif mad.gif wacko.gif notworking.gif crying.gif

XXRACER en 5 Yakkiez, PROUD MEMBER OF VP-RIDERS
TOPSPEED: 84.5 Haamstede
kitepowerrrrrrrrr kitepower.nl domein for sale!!! GTRACK

+Quote Post
yamaha fzr
plaatsen 31-08-2008, 11:44
Bericht #3

Groep icoon

Sinds: 25-07-'07
Uit: hendrik ido ambacht
Lid Nr.: 6.792
Online: 14-03-2010, 17:51
Buggy Powerkite Buggy Powerkite Buggy

er is al zoveel over geschreven en gedaan

ik hoop ook dat dat buggyers of men het er nu wel of niet mee eens is
de BCH steunen zodat men zich nog beter in kan zetten tegen dit soort maatregelen

ik hou het hier zeker in de gaten
het zou toch een doodzonde zijn als we nergens onze hobby meer kunnen beoefenen

BCH succes

groet
Arjo

Flying: PL reactor BCH nr: X012
MY RIDES

max: 70,6 - tot:1249.62

+Quote Post
davidov
plaatsen 31-08-2008, 11:45
Bericht #4

Groep: Vaste Bezoeker

Sinds: 18-10-'03
Uit: Belgistan
Lid Nr.: 2.329
Online: 04-10-2016, 17:33
Buggy Kitesurf Flyboard Powerkite Tricken

Dit is wel dik Kl*te. Dank u wel Rijkswaterstaat.

Ps. Maak dit eens wat opvallender op het forum!

# Tetten Rauw #
Supported by: Ozone - Xxtreme - Beachshop - Vise-Racing
# Grondpennnen #

+Quote Post
gruff
plaatsen 31-08-2008, 11:46
Bericht #5

Sinds: 23-10-'07
Lid Nr.: 7.138
Online: 05-08-2015, 19:38
Powerkite Buggy Flyboard † †

Thanx voor duidelijkheid in ieder geval!

Grumble...

+Quote Post
Jordi
plaatsen 31-08-2008, 11:48
Bericht #6

Groep icoon

Groep: Allmost admin

Sinds: 14-01-'02
Uit: Bruinisse
Lid Nr.: 3
Online: 26-09-2017, 12:04
Buggy Kitesurf † † †

BCH-nummer: H46

Staan we hier als buggyers alleen in of geldt dit voor alle "extreme" sporten?

H46

Supporting MG Kites and Racenummers.nl

+Quote Post
davidov
plaatsen 31-08-2008, 11:51
Bericht #7

Sinds: 18-10-'03
Uit: Belgistan
Lid Nr.: 2.329
Online: 04-10-2016, 17:33
Buggy Kitesurf Flyboard Powerkite Tricken

Jordi, ik vrees als buggyers alleen. Aangezien in dat topic van Oostvoorne stond dat flyboarden wel mocht.

Zaterdag en Zondag met 50 buggyers op Ouddorp gaan zitten. Vliegertje uitleggen en genieten van het weer.

Als er controle is => We buggyen toch niet. Simpel.

# Tetten Rauw #
Supported by: Ozone - Xxtreme - Beachshop - Vise-Racing
# Grondpennnen #

+Quote Post
yamaha fzr
plaatsen 31-08-2008, 11:54
Bericht #8

Groep icoon

ik kan overigens niet opmaken wat de sancties zijn

ik wil best een bekeuring krijgen
om deze aan te gaan vechten

want ik ga nooit van me leven een bekeuring betalen om een hobby uit te voeren

MY RIDES

+Quote Post
Jordi
plaatsen 31-08-2008, 11:55
Bericht #9

Groep icoon

Buggy Kitesurf † † †

Verplaatst naar de juiste groep en titel aangepast

[Dit is een automatisch bericht]

H46

+Quote Post
peter pan
plaatsen 31-08-2008, 12:46
Bericht #10

Sinds: 04-03-'08
Uit: Utrecht
Lid Nr.: 7.386
Online: 18-06-2009, 21:43
Flyboard Powerkite Tricken Buggy †

Het is toch van de zotte!

Wel mogen flyboarden, maar buggy-en hů maar???
Wat zijn in Gods naam de argumenten voor deze verboden? Ik ben wel heel benieuwd naar het rapport van de natuurbeheerders (of wie het verbod ook heeft voorgesteld). Is het ergens in te zien of op te vragen?
Ik kan me haast niet voorstellen dat er serieuze bedreigingen ontstaan voor de flora en fauna op het strand als er gebuggyd wordt
Bovendien, de Rijkswaterstaat auto die nu rond moet rijden om te controleren is 100x slechter voor de natuur op het strand dan onze buggy's en vliegers

*frustratie allom hier*

Dit bericht is bewerkt door peter pan: 31-08-2008, 12:47

Elliot Ekko 2.2 ~ Ozone Frenzy 06 10m2 ~ MBS Core 95

+Quote Post
SSRkiter
plaatsen 31-08-2008, 12:53
Bericht #11

Sinds: 23-11-'02
Uit: Rotterdam
Lid Nr.: 1.204
Online: 26-08-2015, 09:18
Buggy Kitesurf Powerkite † †

Als ik het goed begrijp, valt de Brouwersdam hier dus ook onder?
Het komt erop neer dat we dus eigenlijk alleen nog over hebben om te buggyen: IJmuiden (hesjes) en nog ergens op de waddeneilanden (weet ik niet precies, ik kom daar nooit)?

Lijkt erop dat we toch maar professioneel hangjongeren moeten gaan worden...

Heb een beetje het gevoel dat de hobby je gewoon afgepakt gaat worden.

Succes met de acties tegen dit politieke spel!

Ik zou toch graag mijn nieuwe serie Yakuza's eens een keer proberen....

Driving GT-Race and Peter Lynn (for fun), powered by Ozone Yakuza and Ozone Haka

+Quote Post
Bertil
plaatsen 31-08-2008, 13:56
Bericht #12

Groep: BCH Bestuur

Sinds: 19-04-'03
Uit: Hellevoetsluis
Lid Nr.: 1.536
Online: 30-12-2013, 21:40
Buggy † † † †
Gerespecteerd lid
BCH-nummer: H134

@SSRkiter: jazeker, dit verbod geldt voor het gebied van Renesse tot Oostvoorne: dat betekent dat alle bekende lokaties in Zeeland / Zuid-Holland eronder vallen.

@Peter Pan: het is niet zozeer dat flyboarden wel zou mogen, maar de procedures van de Natuur- en Vogelwacht Schouwen Duiveland richtten zich met name tegen het kitebuggyen. Omdat er voor deze sport nu een uitspraak van de Raad van State ligt, heeft Rijkswaterstaat het verbod ook voor deze sport uitgevaardigd.

In feite doet men niets anders dan de huidige Europese natuurwetgeving strikt toepassen; een activiteit is pas toegestaan nadat bewezen is dat deze geen schade aanricht aan de natuur.

Ik zou wel iedereen willen oproepen beheerst met dit verbod om te gaan: gun het BCH bestuur de tijd om met gemeenten en provincie te overleggen. Het bestuur zit er bovenop en is al in gesprek met allerlei partijen, maar dit kost allemaal veel tijd. Het is beter om de officiele weg te bewandelen en niet op eigen houtje acties te starten.

Verder is het natuurlijk juist dat de BCH als officiŽle club nog geen officiŽle mededeling heeft ontvangen van Rijkswaterstaat. Tot die tijd mogen we uitgaan van de APV van de verschillende gemeenten en de bebording op de stranden. Dat betekent dus dat we voorlopig nog kunnen kitebuggyen op alle bekende locaties, want in de gemeentelijke regels staat nog steeds vermeld waar het is toegestaan.

Bertil Voogd | H-134 | team VPRIDERS | MG AERO | Sponsored by Koldenhof Grafimedia Expertise

+Quote Post
Jordi
plaatsen 31-08-2008, 15:39
Bericht #13

Groep icoon

Buggy Kitesurf † † †

(Bertil @ 31-08-2008, 13:56) *
Verder is het natuurlijk juist dat de BCH als officiŽle club nog geen officiŽle mededeling heeft ontvangen van Rijkswaterstaat. Tot die tijd mogen we uitgaan van de APV van de verschillende gemeenten en de bebording op de stranden. Dat betekent dus dat we voorlopig nog kunnen kitebuggyen op alle bekende locaties, want in de gemeentelijke regels staat nog steeds vermeld waar het is toegestaan.

Dus voorlopig zo veel mogelijk genieten van de dagen die we er nog hebben en niet je huis gaan schilderen op een mooie buggydag doh.gif

Verder goed gesproken waarde voorzitter wink.gif

H46

+Quote Post
Erik K.
plaatsen 31-08-2008, 16:51
Bericht #14

Groep icoon

Sinds: 27-09-'04
Uit: Den Haag
Lid Nr.: 3.382
Online: 19-07-2017, 21:24
Buggy Zelfbouw † † †

BCH-nummer: H60

Ik zou hier heel veel vervelende woorden aan vuil kunnen maken grr.gif .
Laten we het er op houden dat ik 'bijzonder ontstemd' ben, dat lijkt me politiek correcter...

Ik hoop dat we snel bewezen krijgen dat het huidige verbod volstrekt belachelijk is,
en we hier voor eens en voor altijd vanaf zijn! boxing.gif

+Quote Post
HeiM
plaatsen 31-08-2008, 16:55
Bericht #15

Groep icoon

Sinds: 28-02-'02
Lid Nr.: 66
Online: 11-11-2015, 00:25
† † † † †

de groene leugen regeert !!

+Quote Post
jantie
plaatsen 31-08-2008, 18:27
Bericht #16

Groep icoon

Sinds: 09-11-'04
Uit: de rails gelopen..
Lid Nr.: 3.540
Online: 28-09-2017, 19:03
Buggy Buggy Buggy Eenlijns Zelfbouw

BCH-nummer: H83

(Jordi @ 31-08-2008, 15:39) *
Dus voorlopig zo veel mogelijk genieten van de dagen die we er nog hebben en niet je huis gaan schilderen op een mooie buggydag doh.gif

nou idd...

ipv aan een nieuwe serie vliegers dan toch maar aan DEZE mijn geld uitgeven.. ermm.gif

2012: 1547km - 23x --- 2013: 1051km - 10x --- 2014: 325km - 5x< > totaal: 23328 buggy-km.
my profile updated on 07-04-2013 - Vmax = 98.55 p/u B'dam 22-01-2012 >>><<<

+Quote Post
yamaha fzr
plaatsen 31-08-2008, 18:50
Bericht #17

Groep icoon

(jantie @ 31-08-2008, 18:27) *
nou idd...

ipv aan een nieuwe serie vliegers dan toch maar aan DEZE mijn geld uitgeven.. ermm.gif

jan
dit antwoord had ik niet van jou verwacht

als de BCH uitgeprocedeert is en het wordt nogsteeds afgewezen
ben ik benieuwd hoelang je moet gaan zitten als je de bekeuringen niet betaalt smile.gif

ik ga dit in ieder geval niet uit de weg !!!!!!!!

verder haya icon-superkots.gif
de mijne staat te koop smile.gif

MY RIDES

+Quote Post
Bertil
plaatsen 31-08-2008, 19:13
Bericht #18

Groep: BCH Bestuur

Sinds: 19-04-'03
Uit: Hellevoetsluis
Lid Nr.: 1.536
Online: 30-12-2013, 21:40
Buggy † † † †
Gerespecteerd lid
BCH-nummer: H134

(Jordi @ 31-08-2008, 15:39) *

Tsja, jij hebt makkelijk kletsen! ermm.gif Het moest gewoon gebeuren nu.
Heeft zo z'n nadelen, zo'n eigen huis....

Bertil Voogd | H-134 | team VPRIDERS | MG AERO | Sponsored by Koldenhof Grafimedia Expertise

+Quote Post
jantie
plaatsen 31-08-2008, 19:13
Bericht #19

Groep icoon

Sinds: 09-11-'04
Uit: de rails gelopen..
Lid Nr.: 3.540
Online: 28-09-2017, 19:03
Buggy Buggy Buggy Eenlijns Zelfbouw

BCH-nummer: H83

(yamaha fzr @ 31-08-2008, 18:50) *
Jan, dit antwoord had ik niet van jou verwacht
als de BCH uitgeprocedeert is en het wordt nogsteeds afgewezen
ben ik benieuwd hoelang je moet gaan zitten als je de bekeuringen niet betaalt
ik ga dit in ieder geval niet uit de weg !!!!!!!!
verder is de hayabusa een hele mooie motor... wub.gif
de mijne staat te koop, maar die komt qua schoonheid niet in de buurt..

als de uitdaging een opgave wordt, hang ik mijn buggy in de wilgen.
geen zin in konstant gezeik of je wel of niet ergens je hobby mag uitoefenen..
begrijp me goed, zolang er bij de stranden geen borden staan ga ik gewoon.
zal morgen gemeente Westvoorne en Rijkswaterstaat eens bellen om te kijken of dit geen vervroegde
1 april grap is van onze geliefde vogelvrienden.

edit:tiepvaut

Dit bericht is bewerkt door jantie: 31-08-2008, 19:15

2012: 1547km - 23x --- 2013: 1051km - 10x --- 2014: 325km - 5x< > totaal: 23328 buggy-km.
my profile updated on 07-04-2013 - Vmax = 98.55 p/u B'dam 22-01-2012 >>><<<

+Quote Post
Jeroen P
plaatsen 31-08-2008, 20:07
Bericht #20

Groep icoon

Sinds: 02-06-'03
Uit: een bloemkool
Lid Nr.: 1.696
Online: 19-10-2016, 13:43
Buggy Tricken Tricken Tricken Tricken
BCH Examinator

(Bertil @ 31-08-2008, 13:56) *
@SSRkiter: jazeker, dit verbod geldt voor het gebied van Renesse tot Oostvoorne: dat betekent dat alle bekende lokaties in Zeeland / Zuid-Holland eronder vallen.........

.....Ik zou wel iedereen willen oproepen beheerst met dit verbod om te gaan: gun het BCH bestuur de tijd om met gemeenten en provincie te overleggen. Het bestuur zit er bovenop en is al in gesprek met allerlei partijen, maar dit kost allemaal veel tijd. Het is beter om de officiele weg te bewandelen en niet op eigen houtje acties te starten.....

Wat moet je hier nu toch weer mee ?!?,.......ik blijf gewoon rijden op ouddorp EN op Brouwersdam, totdat ze me eraf slepen (en dat valt niet mee ).....stelletjes #@#$@#@@ ! .bij de "groenen".....,

We horen het allemaal wel,

gr,
Jeroen

+Quote Post

4 Pagina's V   1 2 3 > » 
Reply to this topicStart new topic
2 Gebruiker(s) lezen dit onderwerp (2 Bezoekers en 0 Anonieme gebruikers)
0 Leden:

Actuele tijd: 21-10-2017, 02:20