Welkom Gast ( Inloggen | Registreer gratis )

> regels

11 Pagina's V  < 1 2 3 4 5 > »   
Reply to this topicStart new topic
Mijn Eerste Zelfbouw Project, RC matrasje
Kitestuf
plaatsen 31-07-2008, 06:52
Bericht #41



Groep icoon

Groep: BCH

Sinds: 03-02-'03
Uit: Tilburg
Lid Nr.: 1.334
Online: 22-10-2017, 11:27
Zelfbouw Buggy      
BCH Examinator
BCH-nummer: H 106



(Erik K. @ 30-07-2008, 23:06) *
smile.gif Alle profielen zitten nu op het bovendek.
Het was toch best nog wel lastig, die kleine bochtjes! Maar die heb ik nu allemaal gehad biggrin.gif

Zojuist van een strookje Icarex 88 toomlusjes gemaakt, en nu de panelen van het onderdek voorbereiden...
Ik heb alleen één constant terugkerend probleem:
Mijn bovendraad draait om z'n eigen as, waardoor ik regelmatig de boel moet afhechten om een draadbreuk te voorkomen. Is iemand bekend met dit fenomeen?

Edit:
Mijn klos met garen 'ligt' in deze machine ipv dat ie staat. Bij het afrollen blijft het klosje stilstaan. Ik heb nu een staande voet voor de klos naast de machine gezet zodat ie gewoon kan afrollen. Ik ben benieuwd...


Mijn klos ligt ook in de machine, soms ook problemen mee, wat ik heb gedaan is het afdekplaatje voor het klosje weggelaten.
lijn rond je naald heb ik geen last van,
met veel lijnbreuk van je garen probeer een maatje dikkere naald.. wink.gif

mijn paracopter doet het weer na de crash in het water maar vliegen voor geen meter!!
standaard doet ie het gewoon niet, met eigen matje vliegt ie iets langer maar nog veel tuning nodig.

Go to the top of the page
 
+Quote Post
Erik K.
plaatsen 01-08-2008, 00:49
Bericht #42



Groep icoon

Groep: BCH

Sinds: 27-09-'04
Uit: Den Haag
Lid Nr.: 3.382
Online: 19-07-2017, 21:24
Buggy Zelfbouw      
 
BCH-nummer: H60



Vandaag toch nog even tijd gehad om m'n paracopter uit te proberen smile.gif
Zelfde kwaliteit waarschijnlijk, niet echt lekker vliegend te krijgen, maar het waaide dan ook wat harder dan ik verwacht had. Kortom, gewoon té weinig power én te weinig gewicht om hem lekker stabiel te krijgen. Dit is meer een speeltje voor de windstille dagen denk ik.

Vanavond laat nog even met het onderdek verder gegaan.
Het probleem met de draaiende draad zat 'm in de naald (Jeans, 70), een te kleine opening waarschijnlijk waardoor de draad om zijn eigen as ging draaien. Ik heb er een gewone '80' ingezet en het hele probleem is foetsie! Het klosje ligt ook gewoon weer in de machine zoals het hoort.

7 Panelen zitten nu met hun 'toomlusjes' in elkaar, ik hoop morgen-avond de rest van het onderdek af te kunnen maken, en dan het geheel in elkaar te stikken smile.gif

O ja, het onderdek stk ik nu niet meer op de waypoints, maar er iets vanaf, zodat ik straks met de profielen naaien geen dubbele stiklijn meer krijg. Aldoende leert men! smile.gif

Go to the top of the page
 
+Quote Post
Kitestuf
plaatsen 01-08-2008, 06:52
Bericht #43



Groep icoon

Groep: BCH

Sinds: 03-02-'03
Uit: Tilburg
Lid Nr.: 1.334
Online: 22-10-2017, 11:27
Zelfbouw Buggy      
BCH Examinator
BCH-nummer: H 106



(Erik K. @ 01-08-2008, 01:49) *
O ja, het onderdek stk ik nu niet meer op de waypoints, maar er iets vanaf, zodat ik straks met de profielen naaien geen dubbele stiklijn meer krijg. Aldoende leert men! smile.gif


We hebben er weer een nieuwe zelfbouwer bij!! wink.gif
Wat word je volgende vlieger??

Dit bericht is bewerkt door Kitestuf: 01-08-2008, 06:52

Go to the top of the page
 
+Quote Post
Erik K.
plaatsen 02-08-2008, 01:10
Bericht #44



Groep icoon

Groep: BCH

Sinds: 27-09-'04
Uit: Den Haag
Lid Nr.: 3.382
Online: 19-07-2017, 21:24
Buggy Zelfbouw      
 
BCH-nummer: H60



g.gif Nou, met zo'n vaart zal het allemaal wel niet lopen Maarten smile.gif
Ik heb alleen wel deze week alvast een nieuw ontwerp gemaakt, moest toch 7 uur in de TGV zitten...
Iets met een RM profiel en wat meer gelijkend aan een parapente model.

Maar goed, eerst deze afmaken, we zijn weer een stapje verder:
Vanavond heb ik het onderdek afgemaakt, alle cellen netjes voorzien van 'homemade toomlusjes':




De middelste cel zit ook al vast aan het onderdek, morgen de rest hoop ik smile.gif


O ja, ook nog even langs de modelbouw specialist geweest en advies gevraagd over het tekort aan vermogen dat ik tijdens de eerste vlucht met de paracopter merkte. Wat blijkt, een NiCad accu moet je kennelijk eerst drie keer op- en ontladen wil ie vol op power komen. Dat wist ik nog niet.
Verder wel gelijk maar in een LiPo accu en lader geïnvesteerd ( blink.gif ). Als ik deze nu aan de motor hang, heeft hij absoluut veel meer vermogen als die testvlucht met de nieuwe NiCad, dus dat belooft wat smile.gif

Go to the top of the page
 
+Quote Post
RuudE
plaatsen 02-08-2008, 19:28
Bericht #45





Groep: Vaste Bezoeker

Sinds: 03-05-'07
Uit: Eindhoven
Lid Nr.: 6.529
Online: 25-11-2009, 18:27
Buggy Zelfbouw Eenlijns    


Hey Erik,

Je sprak over het feit dat je paracopter slecht tot niet vloog vanwege oa. een gebrek aan power.
Wat constateerde jij bij het proberen vliegen van je paracopter? Had je een stijgende lijn of wilde hij niet stijgen?

Ook ik heb vandaag namelijk mijn paracopter binnen gekregen.
Helaas is het plezier tot nu toe nog van korte duur geweest.
Stijgkracht was totaal geen, in tegendeel eenmaal zwevende (voor maar slechts een paar meter) lag hij al weer op de grond.
Een van de zaken die ik tegenkwam was dat het scherm niet echt lekker boven de paracopter wilde komen als je hem met de hand wilde laten opstijgen (zeg maar het wegwerpen van de paracopter).
Na, met als nood, een tyrips aan de toming van de niet stuurbare toming geknoopt te hebben werd dit al iets beter.
Maar ook het aanbrengen van een steltoompje met dyneema lijn bracht geen uitkomst.

Zelfs het laten proberen op te stijgen uit rijdende situatie wou niet lukken en heeft er toe geleid dat de paracopter over zijn neus kukelde en de plastic ring rondom de propellor is kapot gebroken sad.gif

Helaas bij mij tot nu toe nog geen succes wat betreft het vliegen met de huidige samenstelling.
Eerst eens kijken of ik het apparaatje nog een beetje hersteld/verstevigd kan krijgen of ik het aan het vliegen kan krijgen alvorens ik aan enig naaiwerk ga beginnen.

Groeten Ruud

Vierlijners: Tribal III 2.6 - 3.0 - 4.0 - 5.0 - 6.0 - 8.0 - 10.0
Driving Wheels: XXTreme XXRacer
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Erik K.
plaatsen 02-08-2008, 21:34
Bericht #46



Groep icoon

Groep: BCH

Sinds: 27-09-'04
Uit: Den Haag
Lid Nr.: 3.382
Online: 19-07-2017, 21:24
Buggy Zelfbouw      
 
BCH-nummer: H60



Ook bij mij kwam het 'matje' niet lekker boven de gondel wanneer je hem uit de hand lanceerde. Dat had volgens mij meer met de wind te maken. Hij vloog een paar meter vooruit, ligt stijgend, maar werd dan de bocht omgegooid, om vervolgens met de wind mee naar beneden te suizen en (hardhandig) te 'landen'...

Met name de verbinding van de achterlijnen is erg vreemd. Er zitten een paar klemmetjes om de 'achterlijn' (eerste stuk is plastic overigens) aan de gondel te bevestigen. Die klemmetjes kunnen zomaar kantelen en dan blijven steken, waardoor één achterlijn ineens 15mm korter wordt. Ook dan vliegt ie uiteraard niet.

Maar nogmaals, ik had volgens mij vermogen tekort, en er werd mij in de modelbouwzaak verteld dat dat 'normaal' is met nieuwe NiCad accu's. Dat in combinatie met de wind (2bft) maakte het wel heel kritisch denk ik zo. Ik voel gewoon (en hoor het ook) dat er nu meer power uit de motor komt, nu ik een LiPo accu erin heb gezet.

Ik hoop vanavond alle cellen dicht te hebben, en dan de komende dagen aan het sluiten van de TE en de toming te kunnen werken. Ik denk dat ik de mat eerst maar eens probeer af te stellen zonder de gondel eraan. Alleen een gewicht ter grootte van de gondel en de lijnen op dezelfde afstand als op de gondel. Pas als dat goed gaat, knoop ik hem eens aan de gondel. Dat zal wel op vakantie worden denk ik zo.

Go to the top of the page
 
+Quote Post
Erik K.
plaatsen 03-08-2008, 02:01
Bericht #47



Groep icoon

Groep: BCH

Sinds: 27-09-'04
Uit: Den Haag
Lid Nr.: 3.382
Online: 19-07-2017, 21:24
Buggy Zelfbouw      
 
BCH-nummer: H60



biggrin.gif Hij zit in elkaar!
Tenminste, de TE moet nog gesloten worden, maar voor de rest lijkt het behoorlijk op een matras. smile.gif
Op één kleine afwijking na, zit ie behoorlijk in elkaar heb ik het idee.

Uiteraard ging er vanavond nog wel even het eea mis.
Zo bleek ik een profiel verkeerd gesneden te hebben, het werd een gesloten cel, en ik had er vrolijk een uitsparing voor een inlet uitgehaald. doh.gif Dat moest dus eerst herstelt worden, maar daarna ging het aan een stuk door. Toen ik daarna de linker kant klaar en gesloten had, bleek dat ik in mijn enthousiasme het laatste profiel niet had vastgezet. De boel maar weer losgehaald en het profiel vastgezet waarna ook de tip weer kon worden gesloten. cool.gif



Maar nou de TE sluiten, zijn daar nog gouden tips voor?
Ik heb net al even geprobeerd wat te vouwen, maar de 10mm extra stof van m'n cellen en profielen zit behoorlijk in de weg. Kan ik dat zonder problemen schuin wegknippen?

Go to the top of the page
 
+Quote Post
RuudE
plaatsen 03-08-2008, 06:35
Bericht #48





Groep: Vaste Bezoeker

Sinds: 03-05-'07
Uit: Eindhoven
Lid Nr.: 6.529
Online: 25-11-2009, 18:27
Buggy Zelfbouw Eenlijns    


Hey Erik,

Wat is een gouden tip om je TE te sluiten? Denk dat er verschillende manieren zijn, die door diverse zelfbouwers worden gebruikt.

De manier zoals ik te werk ga is als volgt:
Allereerst naai ik onder en bovendek bij de TE dicht ter hoogte waar je TE hoort te eindigen. Alles wat er dan teveel aan stof zit (alles wat na de stiknaad zit) knip ik resoluut weg.
Vervolgens neem ik zoomband (dit is 25 mm brede spinnakkerdoek) die ik met behulp van een zoombandapperaat om de TE naai.

Dit is een zoombandapparaat (foto komt van de site van Vliegerop):


Door het opstaande gedeelte van het apparaatje voer je de zoomband door, hier wordt hij 2x gevouwen.
Je TE van de vlieger leg je tegen het opstaande gedeelte aan waar de zoomband heen gaat. In principe leg je de TE nu tussen de gevouwen zoomband in en wordt je TE aan beide kanten mooi omsloten door de zoomband.

Door dat de naald en het transport er voor zorgen dat de zoomband/TE worden genaaid en verder getransporteerd kun je zo aan een stuk door je hele TE heel erg mooi en strak afwerken en hoef je er alleen maar voor te zorgen dat je de TE van de vlieger netjes tussen de zoomband wordt gelegd.

Helaas heb ik geen goede foto van mijn TE zoals ik dit bij mijn Tribals heb toegepast, maar bij mijn luchtinlets heb ik dit ook toegepast vandaar dat ik daar een foto van plaats.



Aan de rechterzijde bij de luchtinlet zie je aan de onder en bovenkant een dikkere witte rand, dit is de zoomband die om het vliegerdoek heen is gestikt met behulp van een zoombandapparaat.



Bij mijn Tribals zie je aan de onderzijde ook allemaal zo'n witte zoomband. (let op! ik heb wit gekozen, maar er zijn tal van kleuren zoomband te verkrijgen)

Yakkuza´s hebben ook zoiets vergelijkbaars aan de TE, wel iets bredere band en van een mooier en ander materiaal, let er maar eens op.

Overigens is een zoombandapparaat erg prijzig (wij hebben 40 euro´s betaald in Duitsland) dus voor 1 vlieger koop je dit apparaatje ook niet.

Maar er zijn ook andere methodes die worden toegepast, aangezien ik daar geen ervaringen mee heb kan ik mijn mond daar maar beter over houden dan kan ik je daar ook geen verkeerde info over geven, ik denk dat andere matrasbouwers je daar maar uitleg over kunnen geven.

Succes ermee en wel nog ff wat foto's voor je op vakantie gaat als je matje klaar is wink.gif

Groeten Ruud

Vierlijners: Tribal III 2.6 - 3.0 - 4.0 - 5.0 - 6.0 - 8.0 - 10.0
Driving Wheels: XXTreme XXRacer
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Erik K.
plaatsen 03-08-2008, 23:29
Bericht #49



Groep icoon

Groep: BCH

Sinds: 27-09-'04
Uit: Den Haag
Lid Nr.: 3.382
Online: 19-07-2017, 21:24
Buggy Zelfbouw      
 
BCH-nummer: H60



biggrin.gif Hij is klaar! Vanavond de toom erop gezet, morgen maar eens bij daglicht kijken smile.gif

Maar goed, vandaag (zondag) eerst de TE afgewerkt (omvouwen en stikken).
Daarna eerst maar eens een toomlat gemaakt om vervolgens te beginnen het het knopen van 112 dunne toomlijntjes.

Morgen probeer ik nog wel wat foto's van het complete matje mét toom te plaatsen, nu eerst nog een paar van het laatste stukje van het bouwproces:




Het matje zit in elkaar, de TE is nog open.



M'n versgemaakte toomlat, een aluminium 'U' profiel met een opgeplakte papieren liniaal.
De randjes zijn later nog wel iets beter opgeschuurd.



Werkt super!



Bijna klaar smile.gif


Helaas regent het nu pijpestelen, anders was ik er nu nog even mee naar buiten gelopen...
Best wel spannend, zal ie een beetje vliegen? g.gif

Dit bericht is bewerkt door Erik K.: 03-08-2008, 23:31

Go to the top of the page
 
+Quote Post
vliegerik
plaatsen 04-08-2008, 06:59
Bericht #50





Groep: Vaste Bezoeker

Sinds: 18-08-'05
Uit: Leeuwarden
Lid Nr.: 4.519
Online: 11-02-2016, 17:11
Buggy Powerkite Zelfbouw Flyboard Eenlijns
 



Ik ben zeer benieuwd wat dat projectje gaat doen als je m in de lucht gooit. Het ziet er goed uit!

Zonder tegenwind is er nog nooit een vlieger opgegaan
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Erik K.
plaatsen 04-08-2008, 11:44
Bericht #51



Groep icoon

Groep: BCH

Sinds: 27-09-'04
Uit: Den Haag
Lid Nr.: 3.382
Online: 19-07-2017, 21:24
Buggy Zelfbouw      
 
BCH-nummer: H60



Vandaag het matje maar eens de buitenlucht laten proeven en snel wat foto's geschoten.

Er zal nog wel het eea aan de toom moeten worden aangepast denk ik zo:
- Hij stijgt niet boven mijn hoofd (staat veel te zwaar)
- Tips klappen makkelijk in
- Aantal toompjes zijn zo te zien niet nauwkeurig geknoopt

Maar, dat is ook weer een uitdaging op zich, hebben we wat te doen op vakantie smile.gif
Eerst nog maar eens wat heilige geschriften van oa. Ad doorpluizen!

Had ik iedereen al bedankt voor de goede adviezen en motiverende woorden?
Bij deze dan! icon-worship.gif

Foto's van de eerste 'vlucht':





Go to the top of the page
 
+Quote Post
Kevin van Gorp
plaatsen 04-08-2008, 11:58
Bericht #52



Groep icoon

Groep: BCH

Sinds: 30-09-'03
Uit: Veldhoven
Lid Nr.: 2.269
Online: Gisteren, 15:21
Buggy        
 
BCH-nummer: H142



Heey erik jongen! jij hebt niet stil gezeten terwijl ik op vakantie was. Zet er een steltoompje op dan kun je hem hem lichter zetten. Ik moest dat 0.7 matje van maarten ook een heel stuk lichter zetten om hem vliegend te krijgen. als je hem dan eenmaal vliegend hebt dan moet je het verschil terug meten en aanpassen in surfplan en nieuwe secundaire lijntjes maken voor je matje. Maar ik denk ook dat je op deze manier je remlijnen veel te strak hebt staan gooi die eerst eens los. Het kan zijn dat je tips weer te licht staan t.o.v. de rest daarom klappen ze in. Hang er een 0.5 liter flesje onder en vul die met water of zand zodat je een gewicht van ongeveer een halve kilo krijgt net zo veel als je gondeltje. zoek een bult op en gooi hem naar beneden. kijk dan eens wat hij doet.

Dit bericht is bewerkt door kevin van gorp: 04-08-2008, 12:01

Driving :: OZONE Yakuza GT :: XXtreme ApeXX ::
Sponsored by :: Ozone :: Vliegers&Co ::
Kevin van Gorp :: H142 ::
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Erik K.
plaatsen 04-08-2008, 23:25
Bericht #53



Groep icoon

Groep: BCH

Sinds: 27-09-'04
Uit: Den Haag
Lid Nr.: 3.382
Online: 19-07-2017, 21:24
Buggy Zelfbouw      
 
BCH-nummer: H60



Vanavond inderdaad maar eens een flesje eronder gehangen en wat 'werpoefeningen' gedaan. Eerst in volle wind (3-4bft) en dan is ie uiteraard niet echt stabiel te krijgen. Daarna de beschutting van wat bomen opgezocht en begonnen met de eerste afstelling (vanmiddag had ik er al een steltoom in geknoopt).

Er waren toch wel behoorlijke aanpassingen nodig, komt dat vanwege de AoA van 0-1 graden in het ontwerp?
Mijn verstellingen tot nu toe:
- A-C 7mm verstelt (lichter)
- A-lijn ±8mm extra ingekort
- D-lijn, (buitenste groep, cel 1-4) maar liefst 15mm ingekort

Gevolg: een prachtige, rustige glijvlucht onder een hoek van ±25 graden naar beneden wanneer ik hem rustig van boven mijn hoofd gooi biggrin.gif Misschien dat ik hem nog een mm zwaarder zet, maar dat komt wel met de RC gondel eronder.
Het ziet er allemaal best goed uit, en ik ben eigenlijk gewoon stom verbaasd. Dat ie überhaupt zo makkelijk lijkt te vliegen, had ik niet verwacht! Het is tenslotte pas de eerste. g.gif smile.gif

Straks in Frankrijk gaat dat gondeltje er wel onder heb ik zo het idee!

Erik

Go to the top of the page
 
+Quote Post
Pulsar
plaatsen 05-08-2008, 00:17
Bericht #54





Groep: Vaste Bezoeker

Sinds: 24-09-'07
Uit: Deventer
Lid Nr.: 7.075
Online: 07-05-2013, 20:58
Flyboard Zelfbouw Powerkite    


Vergeet geen filmpjes te maken! jerry.gif

Power: PL Vibe 1.9 - PL Vibe 2.3 - PL Hornet 2.0 - PL Twister 4.1 - PL Twister 5.6
Ride: Trampa (14ply 35deg channels)
Former gear: Libre Dragonboard Sirius - PL Guerilla 13 - Flysurfer Speed I 10 - Ozone Manta II 10
Homemade: PL Vibe 1.8 - Star 6.0 (Depower) - 3 Nasawings - Pixie 1.5 (fun foil) - Flowform 3.0 (slk) - Frog (laundry)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
RuudE
plaatsen 05-08-2008, 18:49
Bericht #55





Groep: Vaste Bezoeker

Sinds: 03-05-'07
Uit: Eindhoven
Lid Nr.: 6.529
Online: 25-11-2009, 18:27
Buggy Zelfbouw Eenlijns    


Hey,

Ik heb vandaag nog eens met de paracopter gestoeid en eens geprobeerd of hij nog op een windstille avond wilde vliegen.
Helaas kan ik zeggen, na 5 pogingen zocht de paracopter wederom de grond op met een crash en wederom een breuk aan de gondel sad.gif

Ik denk dat het er op neer komt dat ik de electronica uit de gondel kan gaan slopen en eens naar een modelbouwzaak moet gaan om te kijken wat ik er nog aan mee kan aanvangen en of het spul uberhaupt nog wel bruikbaar is. Aan dat laatste begin ik namelijk steeds meer te twijfelen.

Voorbeeld; de batterij geeft het na 10 minuten draaien (niet op full power) gewoon op.

Mijn keuze om door te gaan met dit paracopter project zal toch afhangen van wat ik bij een modelbouwzaak te horen krijg.
Het is in ieder geval dik balen, ik hoop voor Erik dat hij meer succes heeft in combinatie met zijn zelfgemaakte scherm.

Groeten Ruud

Vierlijners: Tribal III 2.6 - 3.0 - 4.0 - 5.0 - 6.0 - 8.0 - 10.0
Driving Wheels: XXTreme XXRacer
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Erik K.
plaatsen 05-08-2008, 19:20
Bericht #56



Groep icoon

Groep: BCH

Sinds: 27-09-'04
Uit: Den Haag
Lid Nr.: 3.382
Online: 19-07-2017, 21:24
Buggy Zelfbouw      
 
BCH-nummer: H60



(RuudE @ 05-08-2008, 19:49) *
...modelbouwzaak...

Pas op Ruud, afgepast geld meenemen en zeker álle plastic kaartjes thuislaten!
Voor je het weet is je probleem namelijk verholpen: LiPo accuutje met lader hier, motortje daar, krachtig mini-servotje erop, beetje koolstof troep, een paar klemmetjes, wat peperdure secondenlijm + 'activator'...

Wel kl*te voor je dat je gondel nu al 'totall loss' is smile.gif
Maar hé, zelf een gondeltje in elkaar zetten is ook 'part of the fun' smile.gif

Go to the top of the page
 
+Quote Post
RuudE
plaatsen 05-08-2008, 19:50
Bericht #57





Groep: Vaste Bezoeker

Sinds: 03-05-'07
Uit: Eindhoven
Lid Nr.: 6.529
Online: 25-11-2009, 18:27
Buggy Zelfbouw Eenlijns    


(Erik K. @ 05-08-2008, 20:20) *
... afgepast geld meenemen...


Ik denk dat ik beter geen geld mee kan nemen wink.gif
Heb al eens zitten te tellen, (nieuwe zender, incl. ontvanger, servo, batterij, motortje, propje etc.) € 150,00 wil niets zeggen.
Als je dan met een echte modelbouwer gaat praten dan loopt dat bedrag al vlot op naar de € 500,00/€600,00 (we spreken dan wel over errug goed materiaal)

€ 150,00 vind ik al een behoorlijk smak geld, laat staan de € 500,00.
Eerst eens kijken wat ik met het huidige materiaal kan doen wat in de huidige paramotor zit.

Groeten Ruud

Vierlijners: Tribal III 2.6 - 3.0 - 4.0 - 5.0 - 6.0 - 8.0 - 10.0
Driving Wheels: XXTreme XXRacer
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Kevin van Gorp
plaatsen 05-08-2008, 20:37
Bericht #58



Groep icoon

Groep: BCH

Sinds: 30-09-'03
Uit: Veldhoven
Lid Nr.: 2.269
Online: Gisteren, 15:21
Buggy        
 
BCH-nummer: H142



500 á 600 euro is zwaar overdreven. Dat is voor een vliegtuigje wel ja. Het is duur spul dat is wel waar. De zender en ontvanger is het duurst en het belangrijkste. Een goede lader is ook heel belangrijk. De rest moet je gewoon zo goedkoop mogelijk zien te houden omdat het idd wel een kapot kan gaan tijden het testen.

Zo'n skysurfer gondeltje kan je voor 50 euro op de kop tikken. Ik heb de standaard electronica in die skysurfer nog niet zien werken dus ik weet niet of het voldoende is. Maar dat lijkt me toch van wel. Het afstellen van de mat luistert gewoon heel nauwkeurig. Maar ik vind de degelijkheid van het gondeltje ook erg minimaal ik heb de mijne ook al kapot na een looping.

Daarom ben ik nu met een gondel bezig van helemaal alluminuim. Ik denk dat ik daar voor 20 euro aan alluminium en boutjes en moertjes in zitten. En ik voor 50 euro aan electronica met een brushless en een regelaar. De lipo had ik nog.

Gistern heb ik mijn allu gondel vliegend gekregen. Alleen was hij wel aan de zware kant hij steeg niet snel genoeg naar mijn zin. Vandaag heb ik na een stuk of 100 gaten te boren in het allu (heel netjes) aan het proberen gegaan om hem via het AOA systeem te laten vliegen. Ik krijg hem nu ook niet vliegend. De remlijnen worden steeds in de prop gezogen en daarmee heb ik ook een servotje gemolt. Ook slaat de prop steeds stuk op een of andere manier in de ring. raar. Hier moet ik dus allemaal nog wat of verzinnen.

Om het geval vliegend te krijgen moet ik gewoon weer boven op een bult of op een duin gaan staan en zonder motor dat ding laten zweven. Dit is veel afstellen. Maar dat is goed te doen. Lukt dat dan ga je met de motor weer verder.

Pas idd op met de verkopers in die modelbouwwinkels. Die zien je het liefste met een turbine toestel de winkel uit gaan en een dag later met een doos met brokstukken terug komen met de vraag kan je dit maken?
Maar let wel een zender ontvanger is duur en een lader ook maar dat moet je gewoon hebben en is heel belangrijk.

Als je vragen hebt stel ze gewoon hier dan komen we er wel uit met foto's en msn als het moet.

succes

Dit bericht is bewerkt door kevin van gorp: 05-08-2008, 20:46

Driving :: OZONE Yakuza GT :: XXtreme ApeXX ::
Sponsored by :: Ozone :: Vliegers&Co ::
Kevin van Gorp :: H142 ::
Go to the top of the page
 
+Quote Post
buggyboy
plaatsen 05-08-2008, 22:02
Bericht #59





Groep: Vaste Bezoeker

Sinds: 06-06-'06
Uit: +- Brugge
Lid Nr.: 5.357
Online: 21-01-2017, 14:21
Buggy Zelfbouw Powerkite Eenlijns  


jep

Wel opletten met die zenders sommige hebben een bereik van enkele kilometers

ik ken een persoon die in twee weekends voor enkele DUIZENDEN euro s modelvliegers gecrachst heeft

door de storing teweeggebracht van iemand die ook met een speelgoed helicoptertje bezig was

en dezelfde frekwentie gebruikte

grtjs
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Erik K.
plaatsen 05-08-2008, 22:52
Bericht #60



Groep icoon

Groep: BCH

Sinds: 27-09-'04
Uit: Den Haag
Lid Nr.: 3.382
Online: 19-07-2017, 21:24
Buggy Zelfbouw      
 
BCH-nummer: H60



Vanavond toch alvast maar met de gondel aan de gang gegaan en de nodige aanpassingen doorgevoerd.
Het standaard gondeltje heeft wel een heel kleine servo-uitslag, en de bevestiging van de lijnen is origineel 'Made in China' notworking.gif

Dus, maar weer naar de Modelbouwwinkel voor wat Koolstof en ander klein spul, en het volgende in elkaar geflanst:
Op de bestaande stuurarm, een 12 cm koolstof latje bevestigd zodat ik én een iets grotere uitslag kan maken én een verschil in uitslag tussen voor en achterlijnen kan creëren smile.gif Daaraan gaan nu 'stuurstangen' van koolstof omhoog, zodat m'n lijnen zoveel als mogelijk boven mijn motor hangen. Aan de bovenzijde heb ik nieuwe geleiders gemaakt die in één lijn met elkaar staan (en de stuurstang).





Ik blijf alleen m'n twijfels houden over dat standaard servootje dat ze erin hebben gepropt.
Dat ziet en klinkt niet als de sterkste servo. Als ik hem aan zijn eigen gewicht hang, kreunt ie al om de stuuruitslag te kunnen maken g.gif

De lol is er al helemaal en hij heeft nog geen meter gevlogen! biggrin.gif

Go to the top of the page
 
+Quote Post

11 Pagina's V  < 1 2 3 4 5 > » 
Reply to this topicStart new topic
1 Gebruiker(s) lezen dit onderwerp (1 Bezoekers en 0 Anonieme gebruikers)
0 Leden:

 



  Actuele tijd: 12-12-2017, 09:05