Welkom Gast ( Inloggen | Registreer gratis )

> regels

Reply to this topicStart new topic
Radsail Basic 2.4
Review_Beheer
plaatsen 11-05-2008, 15:07
Bericht #1

Groep: Review+tutorial

Sinds: 08-09-'03
Uit: Op het strand
Lid Nr.: 2.189
Online: 20-06-2012, 11:02

Auteur: Rik(vissie)

Maten: Je hebt radsail basic waar de 1.8 – 2.4 – 3.0 ondervalt.
Verder heb je de radsail pro: 2.0 – 3.0 – 4.0 – 5.0 – 6.0 – 7.0.

Verpakking:
De 2.4 zit in een mooie rugzak. Makkelijk mee te nemen en is niet groot. Er zit ook een voor vakje in. Waar ik altijd mijn handless en lijnen in deed. Naast de tas zit een klein vakje waar je iets in kan doen, meestal deed ik daar een blikje drinken in of iets dergelijks. De radsail 2.4 past makkelijk in de tas. Wat er ook meegeleverd wordt is een handleiding en een cd. Op de cd staat echt nuttige informatie.

Voorbereiding voor vlucht:
Is erg simpel. Je haalt de vlieger uit de tas, legt het uit op de grond. Ik legde er altijd een fles water op. Lijnen uit rollen. Rem en stuurlijnen vast maken. En klaar ben je.

Oplaten:
Het oplaten is ook vrij simpel. Als er maar wat wind staat. De 2.4 heeft wel wat wind nodig met het opstijgen. Op de cd staat dit ook afgebeeld. Je handless aantrekken en stap achter uit en meteen de lucht in. Met weinig wind moet je wel geconcentreerd opletten. Met wat meer wind lukt het prima alleen. Iemand erbij is wel erg handig. Die hem dan makkelijk kan opgooien.

Landen:
Kan op 2 manieren. Of gewoon uit de windvenster sturen dan valt hij rustig op de grond. Of gewoon de remlijnen aantrekken. Waardoor hij meteen naar beneden valt. Op de remlijnen reageert hij vrij snel. Ik koos altijd voor de eerste manier. Gewoon helemaal naar buiten sturen dus.

Windbereik:
Eolo zegt dat het windbereik van de radsail 10 km/h tot 35 km/h is.
Ik vloog vooral met veel wind. Als mijn 5.2 te groot werd.

Conclusie:
Voordelen:
  • Erg goeie beginners vlieger. Hiermee kun je echt leuk het vlieger wereldje ontdekken.
  • Mooie vlieger. Goed afgewerkt en een leuke tas erbij.
  • Snelle vlieger.

Nadelen:
  • Niet stabiel. Maar dat kun je niet verwachten van een kleine vlieger.
  • Hij is wit. Wordt snel vies.
Go to the top of the page

+Quote Post

Reply to this topicStart new topic
1 Gebruiker(s) lezen dit onderwerp (1 Bezoekers en 0 Anonieme gebruikers)
0 Leden:

Actuele tijd: 18-12-2017, 00:13