Welkom Gast ( Inloggen | Registreer gratis )

> Pass the ... regels

Lees de forum regels in het Sticky bericht deze vind je boven alle berichten in deze sectie.

6 Pagina's V  < 1 2 3 4 5 > »   
Closed TopicStart new topic
Pass The Ozone Frenzyfx, aanmeldtopic
sunsation
plaatsen 19-01-2008, 10:33
Bericht #41

Groep: Vaste Bezoeker

Sinds: 09-08-'07
Uit: twente
Lid Nr.: 6.858
Online: 21-05-2008, 11:21
Powerkite Flyboard

Ja, dat is een goede wind voor het flyboard om ook mooie sprongen te maken.
Maar met de FrenzyFX lukt je dit al bij zo'n kleine 3Bft. wink.gif
De FrenzyFX gaat idd mee naar Schier, dus kun je hem daar proberen, de wind lijkt me daar geen probleem, als het maar niet meer is als 5 bft.
Boven deze windkracht is hij overpowered, dus wil niet hebben dat deze vlieger in meer wind gevlogen wordt.

Een week lijkt me voldoende om de vlieger te testen, hierbij heb je hem ook in het weekend, en je weet wanneer je de vlieger ongeveer ontvangt, dus kun je er meestal wel rekening mee houden vind ik.
Daar moet je rekening mee houden als je je aanmeld.
Alleen als het weer de hele week slecht is geweest (dit hou ik ook in de gaten, dus een enkele keer mogelijk) kun je hem iets langer houden, om de vlieger netjes te houden.
Dit staat voorop, de vlieger MOET in een goede staat blijven, dus mag niet smerig worden of kapot gaan. Dit is de verantwoordelijkheid voor de persoon die zich heeft aangemeld. Mocht dit toch gebeuren, dan krijgt de persoon die zich heeft aangemeld de rekening als er iets kapot gaat aan de vlieger, wees er dus voorzichtig mee!
Binnenkort geef ik meer informatie over de verantwoordelijkheid van de aanmelder en i.v.m. veiligheid, wie de vlieger mag vliegen.

Groet, Sunsation.

Dit bericht is bewerkt door sunsation: 19-01-2008, 10:36

Pansh Ace 6m en 12m. Brunotti seat harnas.
Pass the Pansh - Pansh forum - Panshkite
Go to the top of the page

+Quote Post
sunsation
plaatsen 01-02-2008, 15:00
Bericht #42

Powerkite Flyboard

Beste moderators en admins,

Ik heb een melding gekregen dat er members zijn die zich aan willen melden, maar die niet in dit topic kunnen reageren.
Kunnen jullie dit uitzoeken hoe dit komt?
Alvast bedankt.

Met vriendelijke groet, Sunsation.

+Quote Post
Devoted
plaatsen 15-02-2008, 00:30
Bericht #43

Sinds: 06-04-'06
Uit: Hengelo
Lid Nr.: 5.169
Online: 30-09-2008, 15:57
Flyboard Flyboard Flyboard Powerkite Buggy

De FrenzyFX gaat idd mee naar Schier, dus kun je hem daar proberen, de wind lijkt me daar geen probleem, als het maar niet meer is als 5 bft.
Boven deze windkracht is hij overpowered, dus wil niet hebben dat deze vlieger in meer wind gevlogen wordt.

Lijkt mij toch niet dat dit waar is.
Of het is een kite met weinig depower. Lijkt mij stug, maar ik heb geen idee. Ik kan mij niet voorstellen dat Ozone een 10.0 op de markt brengt die niet te hanteren is boven 5 bft.
Of ubnung macht der meister. Lijkt mij eerder het geval aangezien ik eerder genoemde reden niet klakkeloos als waarheid beschouw.

Edit...Ik lees je bericht net nog een keer in combinatie met eerdere berichten. Wanneer je met 5 bft 5.0 bedoelt dan blijf ik bij bovenstaand verhaal. Bedoel je 5.9 bft dan moet ik mijn verhaal aanpassen. Beetje onduidelijk wat je bedoelt.

Dit bericht is bewerkt door Devoted: 15-02-2008, 00:40

+Quote Post
mauriceu
plaatsen 15-02-2008, 08:14
Bericht #44

Sinds: 28-09-'07
Uit: Arnhem
Lid Nr.: 7.088
Online: 23-11-2012, 15:57
Powerkite Flyboard

(Devoted @ 15-02-2008, 00:30) *
Lijkt mij toch niet dat dit waar is.
Of het is een kite met weinig depower. Lijkt mij stug, maar ik heb geen idee. Ik kan mij niet voorstellen dat Ozone een 10.0 op de markt brengt die niet te hanteren is boven 5 bft.
Of ubnung macht der meister. Lijkt mij eerder het geval aangezien ik eerder genoemde reden niet klakkeloos als waarheid beschouw.
Edit...Ik lees je bericht net nog een keer in combinatie met eerdere berichten. Wanneer je met 5 bft 5.0 bedoelt dan blijf ik bij bovenstaand verhaal. Bedoel je 5.9 bft dan moet ik mijn verhaal aanpassen. Beetje onduidelijk wat je bedoelt.

Ik begrijp je commentaar niet helemaal, Sunsation geeft een advies aan hem niet te testen in 5 bft of meer. Hij is de gene die verantwoordelijk is voor de vlieger dus dat lijkt me een legitieme eis.
Verder moet je ervan uit gaan dat iedereen die hem wil proberen de vlieger dus niet kent. En dan lijkt het me zeker niet verstandig dit in te sterke wind te doen. Ik heb zelf de voorloper van deze vlieger van 2006 en dan de 14 meter en vergis je niet hoeveel lift dat deze vlieger kan hebben in een beetje wind.
Natuurlijk zijn er mannen (en vrouwen wink.gif ) die deze vliegers helemaal kennen en er allerlij gekkigheid mee uit kunnen halen. Maar dan gaat dat om lange oefening en niet minder belangrijk, hun eigen vlieger!

En geloof me de Frenzy is ook relatief een low wind monster hetgeen betekent dat je met 3 4 bft hele leuke dingen kunt doen.

Kortom trek niet meteen alles in twijfel wat er geschreven wordt door mannen als Sunsation maar wacht even af tot je hem in handen hebt. Ik denk dat dat een heleboel zal verduidelijken. Ik weet zeker dat je een heleboel lol kunt beleven met deze vlieger en daar heb je echt geen 5 bft voor nodig smile.gif

Groeten,

Maurice

Ozone Fury 2,0 - 4,5 - 6,0 | Ozone Frenzy 14,0
Flyboard Scrub Photon

+Quote Post
sunsation
plaatsen 15-02-2008, 08:55
Bericht #45

Powerkite Flyboard

Ik bedoel idd. 20 knopen.
20 knopen is 5.1 Bft.
ik heb de vlieger gevlogen met deze windsnelheid, letterlijk samen met Mike.
Hij had m'n harnas vast en de trimmer helemaal aangetrokken en toch werden we samen de lucht ingetrokken.
Dit kun je aan hem navragen.
Heb toen gelijk de safety aangetrokken en de vlieger weer opgeruimd.
Daarom wil ik dat de vlieger tot deze grens gevlogen wordt.
De vlieger wordt idd al erg leuk bij 3 Bft., je kunt dan al mooie sprongen maken en flyboarden.
Als je in hogere windkracht wil vliegeren, kun je de 7m. beter nemen, die is getest tot 9Bft.
De 5 meter wordt dit jaar niet meer gemaakt.
Hopelijk is het zo duidelijker. wink.gif

Groet, Gerben.

Dit bericht is bewerkt door sunsation: 15-02-2008, 08:57

+Quote Post
Guest_Jerome_*
plaatsen 15-02-2008, 09:00
Bericht #46

Gast

Online:

(sunsation @ 01-02-2008, 15:00) *
Beste moderators en admins,

Ik heb een melding gekregen dat er members zijn die zich aan willen melden, maar die niet in dit topic kunnen reageren.
Kunnen jullie dit uitzoeken hoe dit komt?
Alvast bedankt.
Met vriendelijke groet, Sunsation.

Mogelijk zijn dit gebruikers die nog als nieuwe gebruiker zijn in het forum.

We gaan het uitzoeken.

+Quote Post
sunsation
plaatsen 15-02-2008, 09:37
Bericht #47

Powerkite Flyboard

Ja, dat klopt.
Hier ben ik ook wantrouwend over maar heb afgesproken dat deze personen actief moeten zijn op het forum en dat ze anders de vlieger niet opgestuurd krijgen.
We moeten ergens een grens trekken wat geoorlooft is en wat een risicogroep kan zijn.
Weet nog niet of dit door kan gaan, ik wil het eerst in de gaten houden of deze mensen vaak genoeg op het forum komen en dat ze af en toe een berichtje plaatsen.
Bedankt dat je ernaar wil kijken.

Groet, Gerben.

+Quote Post
Devoted
plaatsen 15-02-2008, 11:22
Bericht #48

Nou...bij mijn weten gaat 5 bft ong. van 17 tot 21 knopen. Dan is het best krap om de ondergrens van 5 bft (17 knopen) als max te nemen. Vandaar mijn commentaar. Sunsattion zelf zegt dat alleen mensen met depowerervaring deze vlieger mogen testen, dus niet iedereen kan deze kite dan zomaar even proberen.

Verder zijn er dus een hele hoop vliegeraars die niks anders doen dan depower vliegen en dus de nodige ervaring hebben. Kunnen deze de kite dan tot 17 knopen gebruiken? Daarom vroeg ik mij af waar in de 5 bft Sunsation de kite niet meer in de lucht wil hebben. En zijn idee is dat 20 knopen 5.1 bft. Ik dnek dus van niet en je zuo kunnen stellen dat depowervliegers de kite juist eens in 5 bft willen testen. Die jongens jaag je dus weg. Maar zoals eerder vermeld....5 bft is een ruime meetlaat.

windconversietabel

+Quote Post
sunsation
plaatsen 15-02-2008, 11:37
Bericht #49

Powerkite Flyboard

Ik wil niemand wegjagen, zou juist graag willen dat mensen met veel ervaring deze vlieger gaan proberen, ik volg alleen maar het advies van Ozone op.
Zij vertellen ook dat de windrange 5 tot 20 knopen is.
Voor je eigen veiligheid zeg ik dit dus, maar als je denk dat je het wel kunt hou ik je niet tegen.
Het is dus een advies.
Heb de vlieger gevlogen in 5 Bft. en hij wordt dan echt bloedsnel en zeer krachtig.
Dit zal ik zelf iig niet meer doen en een kleinere vlieger nemen.
Maar ik weeg ook 75kg.
Je mag het zelf gaan proberen volgende week als je wil, je zult zien dat hij veel kracht heeft. wink.gif

Groet, Gerben.

+Quote Post
Devoted
plaatsen 15-02-2008, 15:04
Bericht #50

D'r wordt nogal wat langs mij heen gekletst. Ik zeg niks over het vlieggedrag. Ik zeg alleen dat jij beweert de max grans van 5 bft aan te houden. Nu is 5.9 ook nog 5 bft en ik vroeg mij af welke grens jij in gedachten hebt. Enerzijds zeg je 20 knopen, anderzijds 5.1 bft. Dat is tegenstrijdig en onduidelijk. Da's alles.

Dat ik door jouw advies een idee ga ontwikkelen is wat anders. Maar specificeer je advies dan duidelijk. Dus heb je die kite nu in 20 knopen gevlogen of in 5 bft. Want als jij zegt in 5.0 bft dan roep ik dat het depowerbereik wel wat beter kan voor een 9.0. Zeg jij 20 knopen, dan zeg ik dat het depowerbereik wel mee valt voor een 9.0. Kortom...je snapt em nu wel denk ik.

5 bft gaat van 17 t/m 21 knopen volgens het knmi (20 is dus hoog in de 5 bft) en 3 bft gaat van 7 t/m 10 knopen. Dat geldt dus ook voor de 3 bft waar jij het over hebt.
3.0 bft is compleet anders dan 3.9 bft.
Je laat de marges groot en dat zaait verwarring. Hoe leuk is de kite bij 3.0 bft (7 knp) en hoe leuk bij 3.9 bft (10 knp) Je kan jou advies namelijk lezen als een low-wind vlieger en of de 9.0 dat is waag ik te betwijfelen. Vandaar mijn vragen.

20 knopen is 5.1 Bft.

De vlieger wordt idd al erg leuk bij 3 Bft

+Quote Post
sunsation
plaatsen 15-02-2008, 16:14
Bericht #51

Powerkite Flyboard

Je hebt gelijk, laat het 5.9 zijn.
Ik ga m niet meer vlieger met die snelheid, iig niet als het vlagerige wind is.
Ik vind de vlieger leuk worden vanaf 3 a 3.5 bft.
Het is geen low wind vlieger, daar heb je een grotere maat voor nodig.
Ik spreek alleen maar uit m'n eigen ervaring.
Hopelijk is het zo duidelijk, wil alleen maar zeggen dat hij veel kracht heeft en dat was positief bedoeld.

Groet, Gerben.

+Quote Post
mauriceu
plaatsen 16-02-2008, 10:16
Bericht #52

Powerkite Flyboard

(Devoted @ 15-02-2008, 15:04) *
D'r wordt nogal wat langs mij heen gekletst. Ik zeg niks over het vlieggedrag. Ik zeg alleen dat jij beweert de max grans van 5 bft aan te houden. Nu is 5.9 ook nog 5 bft en ik vroeg mij af welke grens jij in gedachten hebt. Enerzijds zeg je 20 knopen, anderzijds 5.1 bft. Dat is tegenstrijdig en onduidelijk. Da's alles.

Was niet de bedoeling om je op de plaats te zetten of zo maar ik denk dat iedereen die de vlieger opgestuurd krijgt toch al wat vlieger en depower ervaring heeft en goed weet wat binnen zijn of haar mogelijkheden zal liggen...
Dus ik denk dat je met gezond verstand een heel eind komt en dat het "knopen tellen" minder van belang is.

Ik denk maar zo, als je de lap ziet en je voelt de wind weet je snel genoeg of iets wel of niet kan...

Flyboard Scrub Photon

+Quote Post
miels
plaatsen 16-02-2008, 11:15
Bericht #53

Sinds: 18-03-'07
Uit: vriezenveen
Lid Nr.: 6.395
Online: 06-10-2012, 23:10
Kitesurf Flyboard

(mauriceu @ 16-02-2008, 10:16) *
Was niet de bedoeling om je op de plaats te zetten of zo maar ik denk dat iedereen die de vlieger opgestuurd krijgt toch al wat vlieger en depower ervaring heeft en goed weet wat binnen zijn of haar mogelijkheden zal liggen...
Dus ik denk dat je met gezond verstand een heel eind komt en dat het "knopen tellen" minder van belang is.

Ik denk maar zo, als je de lap ziet en je voelt de wind weet je snel genoeg of iets wel of niet kan...

somigen kunnen ook de wind verkeerd schatten
kijk maar is 1 keer op you tube dan vind je genoeg van die onozel stuntelige filmpjes

achja en iedereen vind van zichzelf dat die een gezond verstand heeft tongue.gif

greetz miels wink.gif

Je kitespullen haal je bij itoshop

+Quote Post
mauriceu
plaatsen 16-02-2008, 15:57
Bericht #54

Powerkite Flyboard

(miels @ 16-02-2008, 11:15) *
somigen kunnen ook de wind verkeerd schatten
kijk maar is 1 keer op you tube dan vind je genoeg van die onozel stuntelige filmpjes

achja en iedereen vind van zichzelf dat die een gezond verstand heeft tongue.gif

greetz miels wink.gif

Meestal past dat gezonde verstand niet meer in mijn auto als alle vliegers er in liggen laugh.gif
Ach ja... volwassen mensen aan het vliegeren... wie heeft het nog over gezond verstand! cool.gif

Flyboard Scrub Photon

+Quote Post
Devoted
plaatsen 16-02-2008, 20:23
Bericht #55

(mauriceu @ 16-02-2008, 15:57) *
Meestal past dat gezonde verstand niet meer in mijn auto als alle vliegers er in liggen laugh.gif
cool.gif

Ik laat doorgaans mijn gezonde verstand overal liggen behalve waar het zijn moet. Werkt prima in het dagelijks leven. wink.gif

+Quote Post
mike&cquad4.2
plaatsen 24-02-2008, 18:01
Bericht #56

Sinds: 08-09-'07
Lid Nr.: 7.011
Online: 26-09-2008, 05:58
Powerkite

(sunsation @ 15-02-2008, 08:55) *
ik heb de vlieger gevlogen met deze windsnelheid, letterlijk samen met Mike.
Hij had m'n harnas vast en de trimmer helemaal aangetrokken en toch werden we samen de lucht ingetrokken.

dat ging inderdaad veels te hard. was blij dat ik gerben vast had, anders had ik hem een kilometer verderop moeten opzoeken tongue.gif

gr mike

pansh ace 8.0 - HQ Montana ||| 12,5
>>>>>>scrub quasar 2<<<<<<

+Quote Post
miels
plaatsen 26-02-2008, 08:31
Bericht #57

Sinds: 18-03-'07
Uit: vriezenveen
Lid Nr.: 6.395
Online: 06-10-2012, 23:10
Kitesurf Flyboard

Heey allemaal

ik heb op schiermonikoog lkkr kunnen spelen met die frenzy in windje 5 op full power
en zelf vind ik dat je hem makkelijk nog had kunnen door vliegen tot windje 6 en mieschien op full depower in windje 7

en zelf denk ik dat je weinig aan deze vlieger hebt in windje 3 of 4

greetz miels

Je kitespullen haal je bij itoshop

+Quote Post
jvanoort
plaatsen 26-02-2008, 09:23
Bericht #58

Groep: Pass the ...

Sinds: 23-07-'07
Lid Nr.: 6.785
Online: 23-04-2015, 20:45

(miels @ 26-02-2008, 08:31) *
Heey allemaal

ik heb op schiermonikoog lkkr kunnen spelen met die frenzy in windje 5 op full power
en zelf vind ik dat je hem makkelijk nog had kunnen door vliegen tot windje 6 en mieschien op full depower in windje 7

greetz miels

Precies: het gaat dus ook niet om de grens van de vlieger, maar die van de piloot! Ik (75 kilo, weinig depower ervaring) zou hem in 5bf echt niet vliegen. Een maat van mij (120 kilo) zou daar aanzienlijk minder problemen mee hebben.

Punt is dat dit een 'leen' vlieger is en dat men niet alle grenzen van potentiele piloten van tevoren kent. Dus moet er een grens worden gesteld... 5bf is voor jou dan wat weinig, maar je weet wel dat hij potentie heeft en dat je hem wilt kopen wink.gif
En als ie kapot gaat is de organisator van dit hele spel verantwoordelijk....ik snap dus wel dat ie een aantal regels opstelt...

Groeten

+Quote Post
sunsation
plaatsen 26-02-2008, 09:38
Bericht #59

Powerkite Flyboard

(miels @ 26-02-2008, 08:31) *
Heey allemaal

5 a 6 Bft ging idd goed. smile.gif
Lekker hoge sprongen kunnen maken.
Je moet wel weten wat je moet doen. wink.gif

greetz miels

Dan heb je Maandag niet goed opgelet...kwam toch nog zo'n dikke 2 meter van de grond af. wink.gif
Zelf vind ik hem leuk worden vanaf 3,5 bft.

(jvanoort @ 26-02-2008, 09:23) *
Precies: het gaat dus ook niet om de grens van de vlieger, maar die van de piloot! Ik (75 kilo, weinig depower ervaring) zou hem in 5bf echt niet vliegen. Een maat van mij (120 kilo) zou daar aanzienlijk minder problemen mee hebben.

Punt is dat dit een 'leen' vlieger is en dat men niet alle grenzen van potentiele piloten van tevoren kent. Dus moet er een grens worden gesteld... 5bf is voor jou dan wat weinig, maar je weet wel dat hij potentie heeft en dat je hem wilt kopen wink.gif
En als ie kapot gaat is de organisator van dit hele spel verantwoordelijk....ik snap dus wel dat ie een aantal regels opstelt...
Groeten

Idd, je moet weten wat je doet vanaf zo'n 5 bft.
maar het kan wel als je weet hoe je hem onder controle kunt houden.
Ben helemaal gek van de FX na dit weekend. biggrin.gif

Groet, Gerben.

Dit bericht is bewerkt door sunsation: 26-02-2008, 09:47

+Quote Post
PowerFreak
plaatsen 26-02-2008, 11:45
Bericht #60

Groep: Pass the ...

Sinds: 27-03-'05
Uit: Stiens
Lid Nr.: 3.902
Online: 01-07-2013, 20:22
Flyboard Kitesurf Powerkite

(sunsation @ 26-02-2008, 09:38) *
Dan heb je Maandag niet goed opgelet...kwam toch nog zo'n dikke 2 meter van de grond af. wink.gif
.

Heb ik wat gemist ?? @ zondag heb je maybe net de 2 meter zien halen.. ph34r.gif
Ik verkijk me zelf ook altijd @ jump hoogte hoor,dat komt gewoon omdat m;n hoofd 2 meter boven m;n voeten zitten :

Flysurfer Psycho4 8 || Psycho4 12 DELUXE
Flysurfer Flyradical S'10 || Trampa Custom || Pat Love Wire
Flysurfer || Vliegers&Co

+Quote Post

6 Pagina's V  < 1 2 3 4 5 > » 
Closed TopicStart new topic
1 Gebruiker(s) lezen dit onderwerp (1 Bezoekers en 0 Anonieme gebruikers)
0 Leden:

Actuele tijd: 13-12-2017, 14:08