Welkom Gast ( Inloggen | Registreer gratis )

> regels

3 Pagina's V  < 1 2 3 >  
Reply to this topicStart new topic
Ijmuiden Locatie Info, centraal topic
stefan 27
plaatsen 24-09-2008, 21:33
Bericht #21

Groep icoon

Groep: BCH

Sinds: 13-05-'07
Uit: hapert
Lid Nr.: 6.573
Online: 10-01-2017, 22:01
Buggy Buggy Zelfbouw    
BCH Examinator
BCH-nummer: H127

QUOTE(speedyeagle @ 24-09-2008, 22:31) *
Zeg maar gerust: Er is/was geen handhaving. Als alle partijen willen en controleren is handhaving best mogelijk. Ik hoop niet dat dit aanstuurd op een verbod.

dit is weer nederland op en top

Groeten Stefan

stitch&Repair
Fear is the biggest enemy of progression
Go to the top of the page

+Quote Post
Matn
plaatsen 25-09-2008, 07:15
Bericht #22

Groep icoon

Sinds: 04-03-'07
Uit: Uit Leeuwarden, spot IJmuiden
Lid Nr.: 6.358
Online: 24-04-2017, 15:22
Buggy Zelfbouw      

BCH-nummer: H191

QUOTE(speedyeagle @ 24-09-2008, 21:31) *
Zeg maar gerust: Er is/was geen handhaving. Als alle partijen willen en controleren is handhaving best mogelijk. Ik hoop niet dat dit aanstuurd op een verbod.

Ik geloof niet dat de rijders hier debet aan zouden zijn, over het algemeen zijn de regels heel erg goed nageleefd!

Maar als winkels wel verkopen maar niet registreren... tja dan lijkt me dat het lek wel boven is.

Ook Beach Inn hanteerde hun eigen regels met consumptiegebruik, verdient naar mijn idee ook geen schoonheidsprijs.

Dus hessie aan en zones beetje in acht houden.

+Quote Post
lennert
plaatsen 25-09-2008, 07:44
Bericht #23

Groep icoon

Sinds: 11-01-'08
Uit: Oegstgeest
Lid Nr.: 7.290
Online: 28-12-2013, 22:11
Buggy Powerkite Zelfbouw    

BCH-nummer: H500

QUOTE(Matn @ 25-09-2008, 08:15) *
Ik geloof niet dat de rijders hier debet aan zouden zijn, over het algemeen zijn de regels heel erg goed nageleefd!

Maar als winkels wel verkopen maar niet registreren... tja dan lijkt me dat het lek wel boven is.

Ook Beach Inn hanteerde hun eigen regels met consumptiegebruik, verdient naar mijn idee ook geen schoonheidsprijs.

Dus hessie aan en zones beetje in acht houden.

Ook heeft beach Inn nooit gevraagd om mijn aanvullende WA verzekering.
Vroeg 10 euro borg waar van je 7,50 terug kreeg, soms als je voor 10 euro cosumpties had gebruikt kreeg je de volle 10 euro terug.

Ik wilde altijd een hesje kopen, maar dat was nergens meer mogelijk. Als je iets koopt hoef het maar 1 keer geregistreerd te zijn, lijkt me niet zo moeilijk om na te leven?! En dan zou ik ook geen problemen met openingstijden hebben.

Maargoed trek wel een hesje zonder nummer aan, vind het al lang prima. Maar het nut? Tja de kleur valt wel op moeten we zeker maar denken?

Buggy; driving: MG Aero , flying: Yakuza
Snowkite; Ozone Manta III (10m en 15m). HQ Montana V (7m). (pansh blaze II 5m) snowkiteboard: ozone chasta signature model -160 x26.5

+Quote Post
speedyeagle
plaatsen 25-09-2008, 08:04
Bericht #24

Groep icoon

Sinds: 02-04-'06
Uit: Assen
Lid Nr.: 5.155
Online: 13-10-2016, 20:56
Buggy Buggy Buggy Buggy Powerkite

BCH-nummer: H003

ik denk niet dat het de bedoeling is om zonder nummer te gaan rijden. Het voorzien in eigen hesje voor niet BCH leden oftwel mensen zonder H nummer zal bedoeld worden het hesje van coraaltje of beach inn. Daar kun je dus zelf in voorzien alszijde eigen hesje. Zolas ik alles lees veranderd er alleen dat de BCH leden met H nummer een eigen hesje mogen maken.

Dat neemt niet weg dat wij/iedereen zich gewoon aan de zone moeten houden om ook de locatie te kunnen behouden. Dat is de insteek.

+Quote Post
Matn
plaatsen 25-09-2008, 08:11
Bericht #25

Groep icoon

Buggy Zelfbouw      

Kortom de winkels mogen blijven cashen??

Hesje kost €15, ik lig er niet wakker van hoor maar bij de gamma oid kost het €2,50 en heb er ook 1 van m'n werk en dus 1 van de winkel (die ze nog steeds verkoopt).

Zonebeleid is prima hoor, hulde daarvoor maar dat instanties daar geld voor opstrijken is niet te prijzen los van wat hun inzet geweest is.

+Quote Post
Ad Branger
plaatsen 25-09-2008, 10:21
Bericht #26

Groep: Vaste Bezoeker

Sinds: 09-08-'04
Lid Nr.: 3.168
Online: 28-11-2017, 22:12
Zelfbouw Buggy      
Gerespecteerd lid

Helaas is de informatie die ik heb ontvangen niet geheel correct geweest.
Onderstaand is juist:

BCH-leden:
De hesjesplicht moet weliswaar nog steeds worden nageleefd, maar voor leden van de BCH zijn de hesjes niet meer via de BCH te verkrijgen. Gezien de kleine oplage was het voor de BCH niet werkbaar om hesjes te blijven maken met een specifiek H-nummer erop. Een buggyrijder die lid is van de BCH mag vanaf heden in zijn eigen gele (!) hesje voorzien. Hier moet duidelijk het H-nummer op worden afgebeeld. Naast de verplichte hesjes, zal het voor BCH-leden op het strand van IJmuiden ook verplicht zijn het BCH-nummer op de buggy te voeren. Heb je als BCH-lid geen eigen hesje, dan kun je uiteraard ook een hesje afhalen bij Beach Inn of het Coraaltje.

Niet-BCH-leden:
Niet-BCH-leden zijn nog steeds aangewezen op de hesjes (met nummerregistratie) die verkrijgbaar zijn bij Beach Inn en het Coraaltje. Indien je de hesjes wilt gebruiken van de Beach Inn of het Coraaltje ben je uiteraard gebonden aan hun openingstijden.

Excuses voor de onduidelijkheid.

Groeten, Ad

+Quote Post
Rens van Lier
plaatsen 25-09-2008, 10:56
Bericht #27

Groep icoon

Sinds: 15-03-'02
Uit: Loon op Zand
Lid Nr.: 266
Online: 02-12-2017, 16:06
Buggy Powerkite Zelfbouw    

BCH-nummer: H151

Bedankt voor het bericht Ad.
De berichtgeving van Ad wordt gekenmerkt door de informatieve waarde ervan. De doelstelling is om alle buggyers zo goed mogelijk te informeren. Ik heb met Ad gesproken over de hesjesplicht op IJmuiden en heb hem helaas niet goed geïnformeerd. Mijn excuses hiervoor, er was een misverstand. Met de laatste post van Ad is de juiste informatie verschaft.
De BCH leden hebben in de nieuwsbrief van augustus al kunnen lezen wat er voor hen geldt, voor recreanten is er geen verandering opgetreden. De gemeente wil graag dat de buggyers op IJmuiden traceerbaar zijn. We kunnen met z'n allen niet meer doen dan ons best, vooralsnog gaat het erg goed op IJmuiden en laten we daar allen blij om zijn en het voortzetten!

Vriendelijke groeten,
Rens

+Quote Post
Matn
plaatsen 25-09-2008, 12:52
Bericht #28

Groep icoon

Buggy Zelfbouw      

De berichtgeving van Ad is zondermeer van het hoogste niveau, je ziet ook dat dit direct voor waarheid aangenomen wordt laugh.gif .

De regels rondom IJmuiden zijn prima en blijkt ook dat een ieder zich daar wel in schikt.

Alleen de verstrekking van de hesjes is vanaf het begin niet erg duidelijk en eenduidig geweest. Soms kon je ze kopen later weer niet en weer even later weer wel, soms werd je naam dan opgeschreven maar soms ook weer niet.
Ook kon je ze huren tegen een tarief wat niet altijd constant was.
Voor BCH leden werden ze verstrekt maar soms ook weer niet.

Voor iedereen gelijk was duidelijker, sneller en naar mijn idee een stuk socialer geweest.

Heb je eenmaal een eigen hesje dan is het gedoe er omheen al snel vergeten.

+Quote Post
Rene
plaatsen 25-09-2008, 16:01
Bericht #29

Groep icoon

Groep: Moderator

Sinds: 14-01-'02
Uit: Glanerbrug
Lid Nr.: 12
Online:

Staan er borden met zoneringen? (ben er al zeker 1 jaar niet geweest...)
Ben benieuwd of dáár dan ook aanvullende info op staat met betrekking tot de hesjesplicht.
Stel: ik lees geen VF , ben geen BCH lid of whatever, hoe dan??

+Quote Post
Guest_Jerome_*
plaatsen 25-09-2008, 20:03
Bericht #30

Gast

Online:

QUOTE(Matn @ 25-09-2008, 13:52) *
De berichtgeving van Ad is zondermeer van het hoogste niveau, je ziet ook dat dit direct voor waarheid aangenomen wordt laugh.gif .

De regels rondom IJmuiden zijn prima en blijkt ook dat een ieder zich daar wel in schikt.

Alleen de verstrekking van de hesjes is vanaf het begin niet erg duidelijk en eenduidig geweest. Soms kon je ze kopen later weer niet en weer even later weer wel, soms werd je naam dan opgeschreven maar soms ook weer niet.
Ook kon je ze huren tegen een tarief wat niet altijd constant was.
Voor BCH leden werden ze verstrekt maar soms ook weer niet.

Voor iedereen gelijk was duidelijker, sneller en naar mijn idee een stuk socialer geweest.

Heb je eenmaal een eigen hesje dan is het gedoe er omheen al snel vergeten.

Iedereen 1 hesje kan makkelijk: Wordt lid van de BCH heb je eigen hesje met je eigen nummer smile.gif

+Quote Post
speedyeagle
plaatsen 25-09-2008, 21:28
Bericht #31

Groep icoon

QUOTE(Jerome @ 25-09-2008, 21:03) *
Iedereen 1 hesje kan makkelijk: Wordt lid van de BCH heb je eigen hesje met je eigen nummer smile.gif

Da klop geen r..t van! Ik ben al meer dan ander half jaar lid, maar moet nog steeds een hesje huren.

Brevet halen? Anders geen H nummer en dus geen eigen hesje.

O, maar je hoeft maar 1x keer een hesje te huren bij beach inn. Ze noteren niks, vragen niet naar je WA en weten niet eens wat ze moeten doen als je terug komt met die dingen. Dus gewoon betalen en houden zou ik zeggen. (oeps geintje) laugh.gif

+Quote Post
yamaha fzr
plaatsen 25-09-2008, 21:35
Bericht #32

Groep icoon

Sinds: 25-07-'07
Uit: hendrik ido ambacht
Lid Nr.: 6.792
Online: 14-03-2010, 17:51
Buggy Powerkite Buggy Powerkite Buggy

arend blijf ik nog steeeds met de vraag

wat is een x nummer ???

Flying: PL reactor BCH nr: X012
MY RIDES

max: 70,6 - tot:1249.62

+Quote Post
speedyeagle
plaatsen 26-09-2008, 11:33
Bericht #33

Groep icoon

QUOTE(yamaha fzr @ 25-09-2008, 22:35) *

wat is een x nummer ???

Dat zijn denk ik de mensen die wel BCH lid zijn, maar geen brevet hebben. Onder aan de H lijst in het BCH lidgebeuren staan een aantal van die X-sen.

+Quote Post
rorikev
plaatsen 26-09-2008, 11:36
Bericht #34

Groep icoon

Sinds: 15-06-'06
Uit: Teteringen
Lid Nr.: 5.377
Online: 23-03-2011, 22:39
Powerkite Buggy Tricken    

QUOTE(yamaha fzr @ 25-09-2008, 22:35) *

wat is een x nummer ???

Kijk eens op de ledenlijst van de BCH!click

Leden die nog geen brevet en dus nog geen H nummer hebben zijn geregistreerd onder een X nummer.
Omdat je toch geregistreerd bent en men via dat nummer kan zien wie je bent zou je in principe ook een geel hesje kunnen maken met je X nummer erop en X nummers op je buggy bevestigen.

Misschien goed als de BCH hier een uitspraak over doet?

Arend moet toch ook nog wachten op z'n licentie.
Volgens de windvoorspellingen zal het stoppen/remmen wel lukken alleen het rijden niet rolleyes.gif

Dit bericht is bewerkt door rorikev: 26-09-2008, 11:40

stokvliegers :speedwing progress, speedwing prodesign 3 st in stack. stuntkites : desire 2003
matrassen :c-quad 1.4, spark 1.5, c-quad 2.2, Ozone imp Quattro 3.5, pepper 4.5,buster II 6, c-quad 6.3 en 8.5
Buggy: libre v-max rvs kloon

+Quote Post
Guest_Jerome_*
plaatsen 26-09-2008, 13:41
Bericht #35

Gast

Online:

Het is dus zeker niet de bedoeling dat er hesjes met een X nummer gaan komen.
Niet leden van de BCH zijn dus aangewezen op de 3 punten waar hesjes te halen zijn: Coraaltje, Beach Inn & Moonair

Wil je deze overlast niet dan is toch je licentie behalen en lid worden van de BCH de enigste optie.

+Quote Post
rorikev
plaatsen 26-09-2008, 13:46
Bericht #36

Groep icoon

Powerkite Buggy Tricken    

QUOTE *
Het is dus zeker niet de bedoeling dat er hesjes met een X nummer gaan komen.
Niet leden van de BCH zijn dus aangewezen op de 3 punten waar hesjes te halen zijn: Coraaltje, Beach Inn & Moonair

Wil je deze overlast niet dan is toch je licentie behalen en lid worden van de BCH de enigste optie.

Ter info:
X nummer betekent dat je lid bent van de BCH! cool.gif

Arend heeft toch ook als groep BCH?

Dit bericht is bewerkt door rorikev: 26-09-2008, 13:47

stokvliegers :speedwing progress, speedwing prodesign 3 st in stack. stuntkites : desire 2003
matrassen :c-quad 1.4, spark 1.5, c-quad 2.2, Ozone imp Quattro 3.5, pepper 4.5,buster II 6, c-quad 6.3 en 8.5

+Quote Post
Matn
plaatsen 26-09-2008, 14:01
Bericht #37

Groep icoon

Buggy Zelfbouw      

QUOTE(Jerome @ 25-09-2008, 21:03) *

?? werd er niet een post geplaatst dat je als BCH lid in je eigen hesje moet voorzien?? Arend mag dus zelf een geel hesje halen maar jah wat moet ie er nu op zetten??

Alle goede intenties ten spijt, als er hesjes met nummers verkocht/verhuurd worden en deze worden niet geregistreerd is de traceerbaarheid op basis van nummer al gestrand.

Wat rest is een fel kleurtje op het strand, Theo Massen zou wel zeggen; "OK MOAI" wink.gif

+Quote Post
yamaha fzr
plaatsen 26-09-2008, 14:05
Bericht #38

Groep icoon

Sinds: 25-07-'07
Uit: hendrik ido ambacht
Lid Nr.: 6.792
Online: 14-03-2010, 17:51
Buggy Powerkite Buggy Powerkite Buggy

dan wil ik ook die status:)

wel lid
maar nog geen nummer

thanks voor uitleg

QUOTE(speedyeagle @ 26-09-2008, 12:33) *
Dat zijn denk ik de mensen die wel BCH lid zijn, maar geen brevet hebben. Onder aan de H lijst in het BCH lidgebeuren staan een aantal van die X-sen.

Flying: PL reactor BCH nr: X012
MY RIDES

max: 70,6 - tot:1249.62

+Quote Post
speedyeagle
plaatsen 26-09-2008, 16:14
Bericht #39

Groep icoon

Voorop gesteld ben ik zeker van plan mijn nummer ooit te gaan halen. Dat hangt samen met het feit of de agenda van mij en een BCH examinator samen vallen.

Maar als ik vanuit de laatste keer dat ik op ijmuiden reed de gang van zaken bekijk.............. .

Beach inn verleent aan iedereen hesjes. WA of niet. Legitimatie werd ook niet naar gevraagd en het nummer van het hesje niet opgeschreven. Het lek zit gewoon daar en als ik de BCH /gemeente was zou ik morgen nog alle hesjes daar vandaan halen. De BCH heeft daar van mij uit ook een mail over ontvangen.

Als het aan mij ligt is dus het X verhaal een betere manier om mensen op een snelle en eerlijke manier te traceren. De BCH zal dan automatisch meer leden krijgen. En blijft dan altijd overkoepelend van al die mensen. Plus dat de WA verplicht is alszijnde lid. Alleen maar voordelen. Het X verhaal moeten we dan niet zien als een soort H nummer, maar als registratie nummer alszijnde: Ik ben ook lid, en stel dankzij mijn lidmaatschap ook mijn contibutiegeld beschikbaar om goede dingen voor te doen!!

+Quote Post
rorikev
plaatsen 26-09-2008, 19:03
Bericht #40

Groep icoon

Powerkite Buggy Tricken    

QUOTE(speedyeagle @ 26-09-2008, 17:14) *
Voorop gesteld ben ik zeker van plan mijn nummer ooit te gaan halen. Dat hangt samen met het feit of de agenda van mij en een BCH examinator samen vallen.

Maar als ik vanuit de laatste keer dat ik op ijmuiden reed de gang van zaken bekijk.............. .

Als het aan mij ligt is dus het X verhaal een betere manier om mensen op een snelle en eerlijke manier te traceren. De BCH zal dan automatisch meer leden krijgen. En blijft dan altijd overkoepelend van al die mensen. Plus dat de WA verplicht is alszijnde lid. Alleen maar voordelen. Het X verhaal moeten we dan niet zien als een soort H nummer, maar als registratie nummer alszijnde: Ik ben ook lid, en stel dankzij mijn lidmaatschap ook mijn contibutiegeld beschikbaar om goede dingen voor te doen!!

Applaus voor die vent. jerry.gif jerry.gif jerry.gif

Ik ben lid geworden van de BCH om het goede werk van de BCH te steunen en zsm een licentie te behalen, maar volgens sommigen ben je blijkbaar alleen lid al je een H nummer hebt. notworking.gif
Zie het X nummer als een soort L op de leswagen. Deze mensen steunen de BCH en de gedachten van de BCH, en zijn nog bezig om de licentie te behalen. Of was ieder lid van de BCH al meteen zo goed dat ze meteen hun licntie haalden?

Rob

+Quote Post

3 Pagina's V  < 1 2 3 >
Reply to this topicStart new topic
1 Gebruiker(s) lezen dit onderwerp (1 Bezoekers en 0 Anonieme gebruikers)
0 Leden:

Actuele tijd: 14-12-2017, 21:39