Welkom Gast ( Inloggen | Registreer gratis )

> regels

4 Pagina's V  < 1 2 3 4 >  
Reply to this topicStart new topic
Nieuwe Regels Voor Alle Leden Van De Bch, zoals besloten op de Algemene Ledenvergadering van 16 februari 2007
jantie
plaatsen 27-02-2007, 23:18
Bericht #21

Groep icoon

Groep: BCH

Sinds: 09-11-'04
Uit: de rails gelopen..
Lid Nr.: 3.540
Online: 28-09-2017, 19:03
Buggy Buggy Buggy Eenlijns Zelfbouw

BCH-nummer: H83

(Jeroen P @ 27-02-2007, 20:21) *
Ennuuh Jan, beetje eigen schuld dikke bult vind je niet ?, je stemde net als de rest van de leden voor het voorstel, nu kun je het gewoon accepteren of moeilijk gaan doen en lekker schijt eraan hebben maar daar schieten we niets mee op.

gr,
Jeroen

hoor je mij klagen dan..??
als ik antwoord krijg op de vragen die ik gesteld heb vind ik het allemaal best.
het is voor mij nog geen gewoonte om nummers te dragen, die zaten er normaal eigenlijk nooit op.
maar ben zojuist klaar met de bordjes voor zowel BBking als mijzelf en die zitten niet in de weg met opbouw
en transport en vooral het buggyen.

ben eigenlijk alleen nog wel benieuwd of de sanctie na een periode weer vervalt.
zou eigenlijk wel logisch zijn want na 3x mag je de rest van het seizoen niet meer wedstrijdje rijden..
dus na een jaar na datum sanctie weer een schone lei..???

groet,
janus

2012: 1547km - 23x --- 2013: 1051km - 10x --- 2014: 325km - 5x< > totaal: 23328 buggy-km.
my profile updated on 07-04-2013 - Vmax = 98.55 p/u B'dam 22-01-2012 >>><<<
Go to the top of the page

+Quote Post
harry
plaatsen 28-02-2007, 19:01
Bericht #22

Groep icoon

Sinds: 05-07-'04
Uit: Blaricum
Lid Nr.: 2.996
Online: 28-11-2012, 00:39
Buggy Zelfbouw Powerkite    

BCH-nummer: H24

djeesus, hoe moeilijk kan het zijn????

leden BCH : bordjes op en niet zeuren. Je hebt dat nummer ook weer niet voor niets gehaald toch?
hoezo bordje vergeten ? je achteras vergeet je toch ook niet?

niet leden hebben geen nummer en kunnen dus hun BCH nummer niet op doen.

voor beide geld: binnen de lijntje rijden .
erbuiten? ohmy.giff een sanctie van de BCH en/of de Strandpolitie of een berisping/bekeuring van de Strandpolitie.

al die vragen : allemaal leuk hoor maar er valt overal wel wat op te emmeren.

het glas is half vol.
Dit is besloten op de ALV en volgens mij op 1 na allemaal ja op gestemd; dus........ wink.gif

mijn euro

Praten zonder eerst te denken, is als schieten zonder te richten.........

+Quote Post
Frank103
plaatsen 28-02-2007, 20:06
Bericht #23

Groep icoon

Sinds: 28-06-'04
Uit: Schaijk (NBR)
Lid Nr.: 2.969
Online: 24-09-2017, 08:46
Buggy        

BCH-nummer: H217

Ik zat even hardop te denken nav de nieuwe regels van de BCH.

Allereerst vindt ik dat de BCH zeer goed werk verricht om de diverse lokaties te behouden voor onze hobby.
Daarom alleen al zou ik lid willen worden.

Maar nu ik de nieuwe regels zo eens doorlees vraag ik me wel af of ik nu nog wel lid wil worden van de BCH.
Voor mij als puur recreatief rijder voegt het eigenlijk niet zoveel toe, integendeel.
Als ik het nummer niet voer of als ik een keer buiten de toegestane zones rijd, is er niemand die daar iets over te melden heeft. Ik zou het vervelend vinden om iemand te moeten verlinken die een keer iets fout doet, en ik hoop stiekem dat diegene die mij zou betrappen hetzelfde zou voelen.
Is het overigens zo dat de BCH na een melding dat iemand iets verkeerd heeft gedaan meteen een sanctie oplegt, of heeft de "dader" nog kans om zichzelf te verdedigen?

Ik weet dat je een boete van de politie riskeert als je buiten de zones rijdt, maar dat riskeert iemand met een nummer ook. Dus hier zit ook geen verschil.

Dit is niet bedoeld als aanval op de BCH of de nieuwe regels (die zijn nou eenmaal nodig) maar slechts een gedachtegang van mij. En hier mag je het wel of niet mee eens zijn. unsure.gif

Driving: Zelfbouw buggy Flying: Reactor 2.9, 3.8, 4.9, 6.4, 8.3, 10.8

+Quote Post
emiel
plaatsen 28-02-2007, 20:13
Bericht #24

Groep icoon

Sinds: 28-02-'02
Uit: amersfoort
Lid Nr.: 27
Online: 04-04-2016, 21:51
Tricken Buggy Eenlijns Zelfbouw Powerkite
Gerespecteerd lid

(Frank103 @ 28-02-2007, 20:06) *

Allereerst vindt ik dat de BCH zeer goed werk verricht om de diverse lokaties te behouden voor onze hobby.

Maar nu ik de nieuwe regels zo eens doorlees vraag ik me wel af of ik nu nog wel lid wil worden van de BCH.
Voor mij als puur recreatief rijder voegt het eigenlijk niet zoveel toe, integendeel.

redelijk kortzichtig als ik zo vrij mag zijn, en dan gebruik ik het woord egoistisch voor het gemak net niet.

ik zou me toch eens verdiepen in de activiteiten van de BCH als ik jou was. Zij zorgen ervoor dat de buggyers in nederland georganiseerd zijn en komen op voor de rechten van de buggyer. Zonder BCH kunnen we op termijn op geen enkel strand meer rijden. en al helemaal niet recreatief.

ajuus
emiel

Kitedesign.nl - KiteBlog - Fano 2009
Lightcatcher.nl - Lights & Stuff

+Quote Post
Guest_Jerome_*
plaatsen 28-02-2007, 20:24
Bericht #25

Gast

Online:

(Frank103 @ 28-02-2007, 20:06) *

Als ik het nummer niet voer of als ik een keer buiten de toegestane zones rijd, is er niemand die daar iets over te melden heeft. Ik zou het vervelend vinden om iemand te moeten verlinken die een keer iets fout doet, en ik hoop stiekem dat diegene die mij zou betrappen hetzelfde zou voelen.
Is het overigens zo dat de BCH na een melding dat iemand iets verkeerd heeft gedaan meteen een sanctie oplegt, of heeft de "dader" nog kans om zichzelf te verdedigen?

Ik weet dat je een boete van de politie riskeert als je buiten de zones rijdt, maar dat riskeert iemand met een nummer ook. Dus hier zit ook geen verschil.

Dit is niet bedoeld als aanval op de BCH of de nieuwe regels (die zijn nou eenmaal nodig) maar slechts een gedachtegang van mij. En hier mag je het wel of niet mee eens zijn. unsure.gif

Je zou ook kunnen nadenken wat de gevolgen kunnen zijn door jou met buiten het gebied rijden ......
En of je nu lid bent of niet dat laten we dan even in het midden.

Hoe dan ook de BCH spant zich enorm in om gebieden te behouden tot op dit moment zijn veel gebieden toegankelijk zonder een BCH licentie maar ik durf te wedden dat bij problemen en blijkt dat recreanten zonder enige nummers zich niet aan de regels houden de gemeentes sneller zullen overgaan tot een licentie only gebied.

+Quote Post
Frank103
plaatsen 28-02-2007, 20:26
Bericht #26

Groep icoon

Buggy        

Het is ook wel een beetje egoistisch Emiel, maar deze gedachtegang is ook puur voor mezelf.

Ik weet zoals ik schreef dat de BCH goed werk verricht voor alle buggiers. Maar de regels werken (voor mij) niet echt stimulerend om lid te worden.

Ik ben niet tegen de regels, want ik weet ook goed dat ze er zijn om onze buggyspots te behouden.
Het is ook niet zo dat ik nu geen lid meer word, maar je hoeft je als niet lid niet zo'n zorgen te maken over verplichtingen en sancties als er een keer iets verkeerd word gedaan.

Het is misschien meer gemakzucht dan egoisme. unsure.gif

+Quote Post
Guest_Jerome_*
plaatsen 28-02-2007, 20:32
Bericht #27

Gast

Online:

(Frank103 @ 28-02-2007, 20:26) *
Het is ook niet zo dat ik nu geen lid meer word, maar je hoeft je als niet lid niet zo'n zorgen te maken over verplichtingen en sancties als er een keer iets verkeerd word gedaan.

Vergeet niet ook de politie onderneemt sancties en die zijn minder prettig als een waarschuwing .... (boetes t/m inbeslagname)

+Quote Post
Frank103
plaatsen 28-02-2007, 20:44
Bericht #28

Groep icoon

Buggy        

Dat klopt Jerome, maar die sancties gelden ook voor mensen met nummer.

+Quote Post
kappa-man
plaatsen 28-02-2007, 20:58
Bericht #29

Groep: Vaste Bezoeker

Sinds: 23-05-'04
Uit: Almelo
Lid Nr.: 2.854
Online: 04-07-2014, 12:04
Flyboard Eenlijns Zelfbouw Powerkite  

(Jerome @ 28-02-2007, 20:32) *
Vergeet niet ook de politie onderneemt sancties en die zijn minder prettig als een waarschuwing .... (boetes t/m inbeslagname)

Met alle respect hoor, maar zo'n vaart loopt het in Nederland niet met inbeslagname

dan moet er op zijn minst sprake zijn van recidive en voordat daarvan sprake is zul je toch zeker een keer of 3-4 op dezelfde lokatie opgeschreven moeten worden EN geregistreerd worden.

Don't need a weaterman to know which way the wind blows
Mijn vliegertas: | Flysurfer Titan 12.5 | C-Quad 2.2, 4.2, 8.5 | Nasa LK 145 en LK280 | Spoetnik 4

+Quote Post
HeiM
plaatsen 28-02-2007, 21:45
Bericht #30

Groep icoon

Sinds: 28-02-'02
Lid Nr.: 66
Online: 11-11-2015, 00:25

Met alle respect hoor, maar zo'n vaart loopt het in Nederland niet met inbeslagname

dan moet er op zijn minst sprake zijn van recidive en voordat daarvan sprake is zul je toch zeker een keer of 3-4 op dezelfde lokatie opgeschreven moeten worden EN geregistreerd worden.

Weet je wat: Neem de gok !! Je kan het hooguit voor iedereen verzieken !! En het mooie is dat niemand weet wie je bent, dus kan niemand je wat maken, prachtig toch? WAT EEN KANS MAN !!!.

Djeeeezzzzz !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! doh.gif

+Quote Post
kappa-man
plaatsen 28-02-2007, 21:50
Bericht #31

Sinds: 23-05-'04
Uit: Almelo
Lid Nr.: 2.854
Online: 04-07-2014, 12:04
Flyboard Eenlijns Zelfbouw Powerkite  

(HeiM @ 28-02-2007, 21:45) *
Weet je wat: Neem de gok !! Je kan het hooguit voor iedereen verzieken !! En het mooie is dat niemand weet wie je bent, dus kan niemand je wat maken, prachtig toch? WAT EEN KANS MAN !!!.

Djeeeezzzzz !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! doh.gif

wat ik hiermee duidelijk probeer te maken is dat de regels van de BCH op dit moment wellicht scherper en strakker zijn dan die van de overheid.

Zoals je wellicht kan zien doe ik zelf niet aan buggien. Ik vind je reaktie dan ook een beetje overtrokken. Toch bedankt voor je bijdrage!

Don't need a weaterman to know which way the wind blows
Mijn vliegertas: | Flysurfer Titan 12.5 | C-Quad 2.2, 4.2, 8.5 | Nasa LK 145 en LK280 | Spoetnik 4

+Quote Post
Guest_Jerome_*
plaatsen 28-02-2007, 22:27
Bericht #32

Gast

Online:

(kappa-man @ 28-02-2007, 20:58) *

Dan vergeet je dat een buggy'r 1 groot nadeel heeft: het wetboek .... hierin staan erg leuke regeltjes die onze sport eigenlijk onmogelijk maakt en zelfs als men de letter van de wet volgt volledig verbied.

+Quote Post
Bertil
plaatsen 01-03-2007, 10:17
Bericht #33

Groep: BCH Bestuur

Sinds: 19-04-'03
Uit: Broek op Langedijk
Lid Nr.: 1.536
Online: 29-11-2017, 12:59
Buggy        
Gerespecteerd lid
BCH-nummer: H134

@Jan:

Een antwoord op jouw vragen:

Vraag 1. De zonering op de Voornse Slikken (Autostrand) is vastgelegd in een advies van de werkgroep "Recreatief medegebruik Slikken van Voorne". Dit advies is overgenomen door het Bestuurlijk Overleg "Gebiedsgerichte aanpak Voorne-Putten-Rozenburg". Daarmee is de zonering een feit geworden. Momenteel wordt gewerkt aan een "Inrichtingsplan" m.b.t. dit gebied; dit moet voor 1 mei 2007 klaar zijn. In dit inrichtingsplan zal ook de bebording worden geregeld.
Mijn advies voor nu is: hou je aan de zone (ook al wordt deze niet aangegeven door bebording) en hou rekening met de andere strandgebruikers die ook in deze zone mogen komen.

Wellicht handig om te weten:
- paal 6.0 staat ongeveer waar vroeger het strandpaviljoen "De Zeemeeuw" stond.
- de kitebuggy-zone (zone 3 voor extreme sporten) begint bij paal 7.6 (dus 1,6 kilometer vanaf het voormalige strandpaviljoen) en loopt tot paal 10. Hier heb je dus een stuk van 2,4 kilometer waar je kunt buggyen (maar je moet dus 1,6 kilometer lopen voordat je bij de zone bent).

Vraag 2. De Fisly geeft inderdaad geen regels voor de borden, maar slechts voor de nummers. Als je nummers dus voldoen, mag je het bord zodanig aanpassen dat dit precies groot genoeg is.
Als je met een tandem rijdt, moet in ieder geval de combinatie voorzien zijn van een nummer. Als dus de voorste buggy is voorzien van een nummer, is dat genoeg.

Dit bericht is bewerkt door Bertil: 01-03-2007, 10:18

Bertil Voogd | H-134 | team VPRIDERS | MG AERO | Sponsored by Koldenhof Grafimedia Expertise

+Quote Post
BuggyClubHolland
plaatsen 01-03-2007, 10:24
Bericht #34

Groep icoon

Sinds: 06-04-'03
Lid Nr.: 1.493
Online: 14-04-2016, 12:07

BCH-nummer: H0

(Bertil @ 01-03-2007, 10:17) *
@Jan:

Vraag 1. De zonering op de Voornse Slikken (Autostrand) is vastgelegd in een advies van de werkgroep "Recreatief medegebruik Slikken van Voorne". Dit advies is overgenomen door het Bestuurlijk Overleg "Gebiedsgerichte aanpak Voorne-Putten-Rozenburg". Daarmee is de zonering een feit geworden. Momenteel wordt gewerkt aan een "Inrichtingsplan" m.b.t. dit gebied; dit moet voor 1 mei 2007 klaar zijn. In dit inrichtingsplan zal ook de bebording worden geregeld.
Mijn advies voor nu is: hou je aan de zone (ook al wordt deze niet aangegeven door bebording) en hou rekening met de andere strandgebruikers die ook in deze zone mogen komen.

- de kitebuggy-zone (zone 3 voor extreme sporten) begint bij paal 7.6 (dus 1,6 kilometer vanaf het voormalige strandpaviljoen) en loopt tot paal 10. Hier heb je dus een stuk van 2,4 kilometer waar je kunt buggyen (maar je moet dus 1,6 kilometer lopen voordat je bij de zone bent).

Vraag 2. De Fisly geeft inderdaad geen regels voor de borden, maar slechts voor de nummers. Als je nummers dus voldoen, mag je het bord zodanig aanpassen dat dit precies groot genoeg is.
Als je met een tandem rijdt, moet in ieder geval de combinatie voorzien zijn van een nummer. Als dus de voorste buggy is voorzien van een nummer, is dat genoeg.

Bovenstaand bericht mag gelezen worden als een officieel antwoord van het BCH bestuur.

Svp verzoek: Stuur ons geen PB's maar doe dit via ons gebruikelijke emailadressen:
voorzitter@buggyclubholland.com / secretaris@buggyclubholland.com / penningmeester@buggyclubholland.com

+Quote Post
Guest_bbking_*
plaatsen 01-03-2007, 11:35
Bericht #35

Gast

Online:

(Bertil @ 01-03-2007, 10:17) *
@Jan:

De zonering op de Voornse Slikken (Autostrand) is vastgelegd in een advies van de werkgroep "Recreatief medegebruik Slikken van Voorne". Dit advies is overgenomen door het Bestuurlijk Overleg "Gebiedsgerichte aanpak Voorne-Putten-Rozenburg". Daarmee is de zonering een feit geworden. Momenteel wordt gewerkt aan een "Inrichtingsplan" m.b.t. dit gebied; dit moet voor 1 mei 2007 klaar zijn. In dit inrichtingsplan zal ook de bebording worden geregeld.

Geweldig dat dit op zo'n korte termijn al is geregeld, ben blij dat de BCH hierin heeft kunnen bemiddelen(zoals vermeld op de ALV), was eigenlijk bang dat dit een langdurig traject zou worden vanwege alle consternatie over het autostrand. yahoo.gif

+Quote Post
harry
plaatsen 01-03-2007, 13:22
Bericht #36

Groep icoon

Sinds: 05-07-'04
Uit: Blaricum
Lid Nr.: 2.996
Online: 28-11-2012, 00:39
Buggy Zelfbouw Powerkite    

BCH-nummer: H24

(harry @ 28-02-2007, 19:01) *
leden BCH : bordjes op en niet zeuren. Je hebt dat nummer ook weer niet voor niets gehaald toch?
hoezo bordje vergeten ? je achteras vergeet je toch ook niet?

niet leden hebben geen nummer en kunnen dus hun BCH nummer niet op doen.

voor beide geld: binnen de lijntje rijden .
erbuiten? ohmy.giff een sanctie van de BCH en/of de Strandpolitie of een berisping/bekeuring van de Strandpolitie.

Dusss....

geen vragen meer? naar ik aanneem???? crying.gif

wat mij persoonlijk betreft: overal in europa de borden op de buggy.

grt harry

Praten zonder eerst te denken, is als schieten zonder te richten.........

+Quote Post
jantie
plaatsen 01-03-2007, 15:46
Bericht #37

Groep icoon

(harry @ 01-03-2007, 13:22) *
Dusss....

geen vragen meer....????

grt harry

dus wel..

maar dat doe ik even onder 4 ogen met Bertil... wink.gif

2012: 1547km - 23x --- 2013: 1051km - 10x --- 2014: 325km - 5x< > totaal: 23328 buggy-km.

+Quote Post
BuggyClubHolland
plaatsen 01-03-2007, 21:46
Bericht #38

Groep icoon

Sinds: 06-04-'03
Lid Nr.: 1.493
Online: 14-04-2016, 12:07

BCH-nummer: H0

RECTIFICATIE

Soms zijn ook wij iets te enthousiast in onze berichten.....

Hierboven is eerder door Bertil gepost dat de zonering op het Autostrand (paal 7.6 tot 10) al in werking zou zijn getreden.

DIT IS NOG NIET HET GEVAL!

Het blijkt dat de zone inderdaad is voorgesteld en dat dit advies wordt overgenomen. De zone wordt echter pas van kracht na het inrichtingsplan (wordt verwacht per 1-5-2007) en een bezwaarprocedure. Theoretisch zou dit dus ongeveer half mei 2007 kunnen worden.

Tot die tijd geldt dat de nieuwe zone nog verboden gebied is voor extreme sporten en blijven de huidige regels gehandhaafd. Die regels zijn dat kitebuggyen in principe niet is toegestaan, maar in de praktijk wordt gedoogd.

Het advies moet dan ook nog luiden: mijdt de nieuwe zone totdat deze werkelijk is ingegaan en houd er rekening mee dat er op de oude lokatie sprake is van gedoogbeleid.

Onze excuses voor de onduidelijkheid en onze dank aan Jan voor het uitzoeken van hoe het nu werkelijk zit.

Bestuur Buggyclub Holland

Svp verzoek: Stuur ons geen PB's maar doe dit via ons gebruikelijke emailadressen:
voorzitter@buggyclubholland.com / secretaris@buggyclubholland.com / penningmeester@buggyclubholland.com

+Quote Post
jantie
plaatsen 01-03-2007, 22:33
Bericht #39

Groep icoon

zie hier de mail die ik zo juist heb mogen ontvangen:

Hallo meneer Lageweg,

Naar aanleiding van ons telefonisch contact van vanmiddag heb ik even navraag gedaan over de nieuwe regelgeving voor het recreatief gebruik van de Slikken van Voorne (zo heet het voormalig autostrand tegenwoordig). De Algemene Verordening van het Recreatieschap Voorne-Putten-Rozenburg is geldend voor dit gebied en daarin wordt bepaald wat wel en niet mag. Door middel van een aanwijzingsbesluit kan het Dagelijks Bestuur van het recreatieschap deze regels aanpassen.

Voor de Slikken van Voorne is zo'n aanwijzingsbesluit in voorbereiding, maar nog niet geldend. Wanneer die precies in werking zal treden, is nog niet bekend. De publicatie van het aanwijzingsbesluit in het Provinciaal Blad is bepalend voor de inwerkingtreding van het besluit. Zolang het aanwijzingsbesluit dus nog niet in het Provinciaal Blad is gepubliceerd, gelden de oude regels nog. Het Provinciaal Blad is voor iedereen toegankelijk (o.a. via de website van de provincie en bibliotheek).

Naast publicatie in het Provinciaal Blad zullen de deelnemers van het recreatieschap (de betreffende gemeenten) publiceren (plaatselijke pers, publicatiebord en wellicht internet). Ook de beheerders (Zuid-Hollands Landschap enz.) krijgen het aanwijzingsbesluit.

Ik hoop dat ik u hiermee voldoende van informatie heb voorzien.

Met vriendelijke groet,
Hugo Vreugdenhil.

Medewerker beleid Planvorming & Advisering
Groenservice Zuid-Holland (www.gzh.nl)
tel: 010-2981069
fax: 010-2981020
email: H.Vreugdenhil@pzh.nl

+Quote Post
geniese
plaatsen 01-03-2007, 23:48
Bericht #40

Sinds: 22-01-'05
Uit: Wervershoof
Lid Nr.: 3.727
Online: 10-05-2013, 07:02
Buggy Buggy Buggy    

Ola,

Dat be buggyers zich aan de regels dienen te houden met of zonder nummer vind ik niet meer dan logisch.
Hoe zit het met zeilwagens en blokarts en flyboards?
Die kunnen de boel volgens mij ook aardig verstieren.
Is er voor hun en dan doel ik meer op de zeilwagens en blokarts ook een verordening bij hun vereniging?
Denk dat dat wel belangrijk is om in goed overleg te gaan met zulke verenigingen zodat zij niet alsnog de boel verzieken voor de rest?
Flyboarders hebben volgens mij geen vereniging dus die kunnen doen en laten wat ze willen?

Groeten Paulus

buggyloos, nog 1 knoopkite en weer een vampir race 2.0

+Quote Post

4 Pagina's V  < 1 2 3 4 >
Reply to this topicStart new topic
1 Gebruiker(s) lezen dit onderwerp (1 Bezoekers en 0 Anonieme gebruikers)
0 Leden:

Actuele tijd: 14-12-2017, 20:03