Welkom Gast ( Inloggen | Registreer gratis )

> regels

Reply to this topicStart new topic
Peter Lynn Guerilla
Review_Beheer
plaatsen 03-09-2004, 20:40
Bericht #1

Groep: Review+tutorial

Sinds: 08-09-'03
Uit: Op het strand
Lid Nr.: 2.189
Online: 20-06-2012, 11:02

Auteur: Alex (gebruiker wind)

Peter Lynn Guerilla 13
Zero 4 pro carbon bar
27 m lijnen

Kite is leverbaar in 9, 11, 13, 15, 18, 22m

Verpakking:

De 13 zit in de typische Peter Lynn rugzak. Je kunt het onderste gedeelte open ritsen waardoor de tas groter wordt. Aan de binnenkant zit een soort binnenzak met hele kleine masen erin. Ik vind de tas niet echt ideaal. Er zit geen goede opberg mogelijkheid voor je bar. Je kunt hem er wel in stoppen, maar het is wat netter als er een apart vak voor zit. Als je de tips erin laat, dan moet je de tas wel openritsen. Ook niet echt ideaal. Er zijn wel betere oplossingen te bedenken.

Optuigen:

Als je de kite helemaal met de wind mee uitrolt, kan je de tips erin doen. Deze kan je kleiner maken in drie stukken. Maar als je veel op zee vaart zou ik ze in elkaar laten zitten in de kite, anders komt er snel zand tussen de delen. Ook kunnen ze wat beter afgewerkt worden. De hoesjes waar de tips ingaan in de kite zijn wel weer ok. Als je de tip het dichtste bij de wind erin hebt gedaan vouw je deze dubbel en kan je er iets (zand, volle waterfles, etc.) opleggen zodat de kite niet wegwaait. Dan kan je de andere tip klaarmaken. De kite kan je vullen door de rits open te zetten op de onderkant van de kite. Ondertussen kan je de lijnen uitlopen en vastmaken. De kite vult niet zo snel als PL zegt, maar als je de rits een beetje openhoudt gaat het redelijk snel. Zorg er wel voor dat de kite zoveel mogelijk gevuld is, dat maakt het oplaten makkelijker.

Oplaten van de kite:

Dit gaat het makkelijkste met wat hulp, maar kan ook prima alleen. De lijnen liggen vanaf de kite in een hoek van ongeveer 45 graden schuin tegen de wind in. De lijnen van de tip het verste bij je vandaan moeten over de kite heen liggen (vandaar de hulp). Als je klaar bent loop je in de richting van de lijnen naar achteren en de onderste tip komt omhoog. Blijf naar achteren lopen en de kite komt helemaal omhoog. Rustig naar 12u sturen en je bent klaar.

Neerlaten van de kite met hulp:

Stuur de kite tot vlak boven de grond. Iemand kan nu de onderste tip vastpakken met twee handen. Als je dan naar de kite toeloopt komt deze weer helemaal vlak op het strand te liggen. Tip dubbel, zand erop en klaar.

Neerlaten alleen:

Uithaken en loslaten. De kite komt nu vrijwel zonder druk naar beneden. Dan kan je via de stuurlijn waar nog wat druk op staat naar de kite toelopen om de kite vast te leggen.

Mijn ervaringen op het water:

Deze kite is echt super makkelijk in gebruik. Ik ken geen enkele andere kite die zooooo stabiel is! Tijdens de waterstart kan je de bar loslaten, de kite blijft rustig boven je staan. Zo heb je veel tijd om je board aan je voeten te doen. Bij het insturen de bar iets aantrekken om de kite wat sneller te laten draaien. Dan de bar weer van je af en er komt een geweldige versnelling. Hier moet je wel even aan wennen. Als je de kite voor het eerst hebt opgelaten en de bar van je afhoudt, lijkt het allemaal zo rustig en zit er niet gek veel kracht in. Maar als je de kite snel laat draaien en de bar van je afduuwt blijft de kite versnellen. Dit gaat sneller dan de G1. Ook de draaisnelheid is beter dan de G1. Ik kan de draaisnelheid niet zo goed vergelijken met tubes, omdat ik daar niet veel mee gevaren heb. Maar als er genoeg wind staat en de bar goed naar je toe trekt gaat het erg makkelijk. De hoge AR tubes zullen alleen wel wat sneller zijn.

Als er golven staan is het ook goed te doen om van de golf af te sturen. Zolang je de kite hoog hebt staan (tussen 11 en 1) zakt deze gewoon weer terug in het windvenster. Je kunt er dus niet onderdoor varen. Bij het terugdraaien tegen de golf stuur je de kite wat in en je hebt meteen weer snelheid.

Bij een goeie crash hoef je niet echt op de kite te letten. De bar rechthouden en van je af duwen. De kite blijft dan in de lucht staan en gaat vanaf de rand langzaam naar 12 u.

Het springen gaat ook super makkelijk. De kite terugsturen, afzetten en bar aantrekken. De bar kan je beter niet in één keer van je af duwen. Dan heb je een vrij harde landing. Gewoon rustig terug laten komen tijdens het insturen voor een lichte versnelling en druk opbouw. Nieuwe tricks oefenen is door de grote stabiliteit erg goed te doen. Een foutje wordt niet meteen afgestrafd. Als je te snel instuurt, krijg je wel veel snelheid waardoor het landen lastiger gaat. Ik kan dit ook niet echt vergelijken met tubes.

Water herstart:

Dit heb ik nog niet hoeven doen vanwege een crash. En ik ben zeker geen pro.... De stabiliteit is gewoon top. Ik heb de kite wel expres op het water geland om het uit te proberen. Hier zit echt een groot verschil met de G1. Bij de G2 lopen de tips schuin af. Bij de G1 waren deze recht. Het gevolg was dat als de kite met de tips op elkaar in het water ligt, dat de lijnen van de bovenste lijnen achter de onderste tip bleven hangen. En dan kan je het vergeten en wordt het zwemmen. Doordat de tips schuin aflopen heb je hier geen last van. De techniek is wel wat anders dan bij een tube. Als de kite met de LE op het water ligt trek je een van de achterste lijnen naar je toe. Deze tip komt plat op het water te liggen, met de andere er bovenop. Hiervandaan trek je aan een van de stuurlijnen om de kite iets naar de wind te draaien. De bovenste tip komt dan los en je kan de kite van het water afsturen. Moet je even doorhebben, maar dan is het ook makkelijk. Ik denk dat het alleen aan !
low end niet zo makkelijk gaat. Er moet dus wel wat wind voor staan.

Windbereik:

Volgens PL ligt het windbereik tussen de 15 en 27 Knopen. Dit klopt ongeveer wel. Ik weeg zo'n 75 kg en vaar met een Underground Wave Tray 142.

Vanaf 17 knopen is de kite echt super. Bij minder dan 15 wordt het ook snel minder. Deze kite (net als alle PL kites) moet je wel met wind varen. Tegen de onderkant van het bereik wordt de kite langzaam en verliest snel druk. Wat je kan doen, is een extra knoopje in de pigtails van de LE leggen op zo'n 7 cm, en daar je stuurlijnen aan vastmaken. Je lijkt zo te depoweren, maar de kite wordt er sneller van. Ik heb de kite ook met 25 knopen gevaren, en dat ging nog prima. Ik had nog zo'n 3-5 cm depower over, dus 28 tot 30 kn moet nog net lukken. Teruglopen wordt wel moeilijk vanaf 25, dus het is wel handig als je goed hoogte kunt houden voor de bovenkant van het bereik. Ook wordt bodydraggen naar je board lastig vanaf 25 kn. Tijdens het varen worden de vlagen zo rustig opgevangen dat je er pas achter komt als je de kant weer oploopt. De grote depower range is top, en de vlagen worden heel rustig opgevangen.

Conclusie:

· Rugzak kan beter
· Kwaliteit tips kan beter
· Super stabiel
· Grote versnelling
· Prima high end alleen mindere low end
· Groot windbereik
· Ideaal tussen 18 en 25 knopen.
· Andere manier van waterstarten, maar gaat wel prima
· Goede opvang van vlagen

Dit review gaat over mijn ervaringen. Als er iemand andere ervaringen heeft, of aanvullingen post ze!!!!

Als je de kite een keer wilt proberen, dan kan dat.

De vlieger was beschikbaar gesteld door vliegerwinkel warmelucht.

Wil jij je mening en of ervaring kwijt over deze vlieger?
Go to the top of the page

+Quote Post
Review_Beheer
plaatsen 03-09-2004, 20:43
Bericht #2

Groep: Review+tutorial

Sinds: 08-09-'03
Uit: Op het strand
Lid Nr.: 2.189
Online: 20-06-2012, 11:02

Hier kun je opmerking plaatsen over de bijbehorende review

+Quote Post
pippinNL
plaatsen 04-09-2004, 08:10
Bericht #3

Groep: Vaste Bezoeker

Sinds: 29-07-'04
Uit: Bilthoven
Lid Nr.: 3.114
Online: 20-07-2005, 18:21
Kitesurf Powerkite Flyboard    

ik heb pas geleden m'n guerilla2 13m binnen....ik ben er heel tevreden over......hoewel ik er nog niet mee gevlogen heb dry.gif
de wind van deze dagen he sad.gif

PowerKites: C-quad 2.2,3.2-NPW 200,250-Speedwing ProDesign(6x), Pro, nog een paar.
KitesurfKites: Arc630-WipikaFreeAir5.0-Guerilla2 13.0
Boards: WizzidTwinTip170-NaishStubbie115

+Quote Post
vliegerik
plaatsen 01-09-2006, 11:57
Bericht #4

Sinds: 18-08-'05
Uit: Leeuwarden
Lid Nr.: 4.519
Online: 11-02-2016, 17:11
Buggy Powerkite Zelfbouw Flyboard Eenlijns

Ik heb zo'n vermoeden dat deze review over de guerilla 2 gaat!

Zonder tegenwind is er nog nooit een vlieger opgegaan

+Quote Post
Alexy
plaatsen 11-02-2007, 11:44
Bericht #5

Sinds: 27-07-'06
Uit: Hilversum
Lid Nr.: 5.527
Online: 15-10-2017, 17:33
Flyboard Powerkite      

(late reactie)

Ja deze gaat over de Guerilla II, de tas van de guerilla I is namelijk heel anders (makkelijker maar groter). Ook kan je de stokken bij de I niet 'opvouwen'. Beetje late reactie, maar de naam van dit topic moet dus even verandert worden in 'Peter Lynn Guerilla II'...

Groetjes! laugh.gif

Vlieger: PL Scorpion 13.0
Plank: Scrub Regolith
Harnas: Libre DeLuxe met spinning spreader

+Quote Post
vermeiretim
plaatsen 04-04-2008, 17:48
Bericht #6

Sinds: 26-12-'07
Uit: belgie oosterzele
Lid Nr.: 7.261
Online: 12-03-2013, 11:10
Buggy Eenlijns Powerkite    

ik heb me pas een pl geurilla gekocht en ik vind hem nog al moeilijk
alleen op te late mad.gif

+Quote Post
David.J
plaatsen 04-04-2008, 19:05
Bericht #7

Sinds: 14-08-'07
Uit: Annen
Lid Nr.: 6.887
Online: 14-11-2009, 22:34
Powerkite Flyboard Kitesurf    

(vermeiretim @ 04-04-2008, 18:48) *
ik heb me pas een pl geurilla gekocht en ik vind hem nog al moeilijk
alleen op te late mad.gif

Oefening baart kunst wink.gif

Vliegt: Peter lynn Twister 7.7, Ozone Haka 5.0, Slingshot Turbo Diesel 2007
Rijdt :Libre Acro, Brunotti Onyx 2008

+Quote Post
Pulsar
plaatsen 04-04-2008, 20:39
Bericht #8

Sinds: 24-09-'07
Uit: Deventer
Lid Nr.: 7.075
Online: 07-05-2013, 20:58
Flyboard Zelfbouw Powerkite    

(vermeiretim @ 04-04-2008, 18:48) *
ik vind hem nog al moeilijk alleen op te late mad.gif

Heb ik geen problemen mee eigenlijk. Kwestie van genoeg op te blazen en in de goeie hoek ten opzichte van de wind achteruit te lopen. smile.gif

Power: PL Vibe 1.9 - PL Vibe 2.3 - PL Hornet 2.0 - PL Twister 4.1 - PL Twister 5.6
Ride: Trampa (14ply 35deg channels)
Former gear: Libre Dragonboard Sirius - PL Guerilla 13 - Flysurfer Speed I 10 - Ozone Manta II 10
Homemade: PL Vibe 1.8 - Star 6.0 (Depower) - 3 Nasawings - Pixie 1.5 (fun foil) - Flowform 3.0 (slk) - Frog (laundry)

+Quote Post
vissie
plaatsen 09-05-2008, 14:25
Bericht #9

Sinds: 03-03-'08
Uit: Workum-mirns-Kijkduin
Lid Nr.: 7.385
Online: 14-01-2013, 12:30
Kitesurf Powerkite Flyboard    

Ik heb gister er 1 opgehaald.
Eerste indruk:
Toen de kite er uit was. Dacht ik echt. WAT LOMP. maargoed. Hij zag er top uit. Wel mooie tas erbij met dus zo'n soort hoes er in. Schuine tips. Want ik heb ook een guerilla 2. Het op en aftuigen is echt te simpel. Veel makkelijker dan een tube.
Meer komt nog. Als ik de kite in de lucht heb.
Morgen misschien?

Ozone..Spleene..

+Quote Post

Reply to this topicStart new topic
1 Gebruiker(s) lezen dit onderwerp (1 Bezoekers en 0 Anonieme gebruikers)
0 Leden:

Actuele tijd: 18-12-2017, 00:06