Welkom Gast ( Inloggen | Registreer gratis )

> 

Reply to this topicStart new topic
C-quad 4.2 ......help
sur5all
plaatsen 06-05-2003, 20:14
Bericht #1

Groep: Vaste Bezoeker

Sinds: 22-04-'03
Uit: rotterdam
Lid Nr.: 1.548
Online: 16-06-2005, 20:55

Goedendag,

Ik heb wat problemen met de c-quad 4.2, ik heb deze vlieger nu al 2 jaar maar ik heb m nog steeds niet onder de knie.
Het probleem is niet dat ik niet met 4 lijns kan vliegeren heb ook een revolution en daar heb ik geen problemen mee.

Het probleem is,........de vlieger wil niet rustig boven mij hangen, als ik de remlijnen helemaal vrij laat dan gaat de vlieger over me heen en valt naar beneden,..als ik de remlijn wat strakker zet dan heeft de vlieger al teveel neigingen om naar beneden te komen en gaat nerveus van links en rechts,..moet m dus constant corrigeren
Deze vlieger heb ik gekocht om te buggy-en bij lichte wind maar dat is voorlopig niet te doen zou het kunnen dat de toom helemaal fout staat ??

Hebben meerdere mensen hier last mee ???
Ik lees op het forum dat iedereen te spreken is over de C-quad maar ik wil m het liefst in de prullenbak gooien.

Ik vlieger al zeker 10 jaar,..en ben zeker niet onervaren met power etc.
Dus daar mag het niet aan liggen.

Dus tips en ervaringen gevraagd !!

Mvg,

www.silvantheband.com
Go to the top of the page

+Quote Post
jt van dorp
plaatsen 06-05-2003, 20:38
Bericht #2

Sinds: 02-06-'02
Uit: Elburg
Lid Nr.: 570
Online: 04-10-2012, 07:46
Flyboard Kitesurf Buggy    

ik wil m het liefst in de prullenbak gooien.

zonde, doneer em dan aan mij smile.gif

denk dat et toch in je lijnen zit.....

+Quote Post
Nightfeeder
plaatsen 06-05-2003, 21:13
Bericht #3

Sinds: 03-05-'03
Uit: Amersfoort
Lid Nr.: 1.579
Online: 12-04-2013, 09:39
Powerkite        

..........onder de knie....................

is dat niet lastig als die juist in de lucht moet hangen?
ja flauw ik weet het heb ook al met zout gestrooid net. maar het lijkt er op dat je remlijnen niet de goeie lengte hebben? ik weet er niet zo veel van maar als ze te kort zijn lijkt het me dat je je suf blijft corrigeren omdat je steeds net te veel of niet genoeg lijn geeft

"The way your heart sounds, makes all the difference in learning to live" (Dream Theater)

mosquito pro ks 4.0, c-quad 2.2

+Quote Post
Boy P
plaatsen 06-05-2003, 21:56
Bericht #4

Sinds: 10-09-'02
Uit: Vlaardingen
Lid Nr.: 1.001
Online: 20-03-2010, 18:37
Buggy Zelfbouw Powerkite    

dat is het probleem met 4.2, hij is niet perfect af te stellen, je moet gewoon zoeken naar een happy-average (dit houdt in ff een dagje kloten met de instelling) je zal hem nooit zo kunnen instellen dat hij perfect boven je blijft staan (zullen niet veel vlieger zijn die dat kunnen) het belangrijkste is dat je hem een soged afstelt in de wind waarin je hem gaat gebruiken (bij een 4.2 is het: meer wind als dat die voor is ingesteld --> overvliegen / minder wind als ingesteld --> achteruit zakken, er is dus maar een beperkte windsnelheid die precies goed is)

Flying: XxTreme (no-)tribal II 3/4.5 + Xxtreme Tribal 2.0m²
Driving: Yellowcab

+Quote Post
sur5all
plaatsen 06-05-2003, 22:06
Bericht #5

Dus als ik het goed begrijp zal ik dit gewoon moeten accepteren.
Een beetje afstellen aan de huidige wind voordat ik echt kan gaan buggy-en.

Nou ja het is niet waar ik op hoopte maar wel wat ik verwachte.

Misschien is het een idee om met iemand te ruilen die een 3.2 heeft of heeft deze dezelfde problemen ??

Wat voor vliegers gebruiken jullie bij windkracht 2/2,5...3
Ik hoef geen snelheids records te breken aangezien ik ook maar de simpelste PL buggy heb, maar wil wel kunnen buggy-en bij zwakke wind.

www.silvantheband.com

+Quote Post
Guest_Pepijn_*
plaatsen 06-05-2003, 22:15
Bericht #6

Gast

Online:

Je zou eens een cq bar kunnen proberen...
Dat wil vaak wel helpen bij dat soort dingen.
(Ik hoop voor je dat je er niet al 1 hebt wink.gif)

+Quote Post
sur5all
plaatsen 06-05-2003, 22:35
Bericht #7

Helaas,..zo'n verschrikkelijk mooie C-quad bar heb ik al.
Het geeft niet het gewenste resultaat.
Ik heb de C-quad oorspronklijk gekocht om te kite surfen,..heb dus ook die tubes, en een kite board maar ook met die bar moet ik blijven corrigeren

Maar buggy rijden met een bar is toch wat lastiger, heb het al wel geprobeerd maar vond het met de losse C-grips beter gaan.

Maar in ieder geval bedankt voor het meedenken !!

Nog een vraag hebben alle grotere 4-lijns vliegers hier last van of heeft het echt iets met de C-quad te maken.

Zit er namelijk echt over te twijfelen om m in te ruilen tegen iets anders.

www.silvantheband.com

+Quote Post
job
plaatsen 07-05-2003, 05:48
Bericht #8

Sinds: 04-06-'02
Uit: Almere
Lid Nr.: 584
Online: 27-06-2016, 00:51
Kitesurf Flyboard      

Ik heb het zelfde probleem bij me 3.2,ik pak me handgrepen niet meer helemaal boven in,(ik hou ze vast onder me bovenlijnen als het waren,
ik hoop dat het ook helpt bij jou

groetjes,
job

Teamrider Vliegerop!

+Quote Post
Bart Bozon
plaatsen 07-05-2003, 06:49
Bericht #9

Sinds: 01-03-'02
Uit: Somewhere around Utrecht
Lid Nr.: 81
Online: 01-04-2009, 12:52
Zelfbouw Buggy      

Kan het mis hebben maar ik heb het gevoel dat m'n bean 4.3 dit niet heeft.....

Gr,
Bart

+Quote Post
ARC-Rider
plaatsen 07-05-2003, 07:19
Bericht #10

Sinds: 28-02-'02
Uit: Goedereede
Lid Nr.: 72
Online: 20-06-2009, 14:00
Kitesurf        

van alle mensen die ik ken met een 4.2 ben heb ik nog nooit van dergelijke problemen gehoord.
Als ik jou was zou ik nog eens kritisch naar je afstelling kijken, en niet te vergeten om je toming na te meten, deze blijkt links en rechts nog wel eens te verschillen.

Groeten,

Pieter

+Quote Post
sur5all
plaatsen 07-05-2003, 08:51
Bericht #11

Okee,..ga dus alle afstellingen nalopen.

Dus als jullie iemand zien klungelen met een C-quad op het autostrand in Oostvoorne dan ben ik dat !!!!

laugh.gif

www.silvantheband.com

+Quote Post
Snuffel
plaatsen 07-05-2003, 08:52
Bericht #12

Lid Nr.: 36
Online: 28-10-2018, 15:07
Kitesurf        

Sterker nog, van alle mensen met een C-Quad heb ik niet gehoord dat ze over je heen vliegen. Het is juist de eigenschap van de C-Quad dat hij dat niet (of minimaal) doet.

Zoals KiteWise al zegt: controleer je toming, of als je dat niet lukt: laat het controleren door een winkel.

Het constant moeten corrigeren van je C-Quad duidt m.i. op het feit dat je stuurlijnen verschillende lengtes hebben.
Leg ze een uit naast elkaar op de grond, en zet er spanning op. Ik vermoed dat er een kleine 20-50cm verschil in zit.
Met 4-lijns vliegeren is het van belang dat je stuurlijnen en je onderlijnen gelijk van lengte zijn.
Let wel: gelijk van lengte betekent dus niet automatisch dat ze alle 4 dezelfde lengte moeten hebben!

Inspired by Vliegers&Co

+Quote Post
killer
plaatsen 07-05-2003, 10:15
Bericht #13

Sinds: 05-05-'03
Uit: Poppel (België)
Lid Nr.: 1.591
Online: 13-11-2005, 12:55

C-Quad afstellen:

Voor de juiste vliegeigenschappen is het belangrijk met correcte lijnlengte te vliegen. Stel de onderlijnen precies zo af dat ze vrijwel los hangen wanneer je de onderkant van de handgreep helemaal viert. ( wanneer je dat niet hebt zal de vlieger veel lawaai maken en vaak over je heen willen vliegen waarnaar hij uit de lucht zal vallen). De vlieger zweeft dan met minimale trekkracht boven je hoofd. Zodra de onderlijnen volledig worden aangetrokken kan de C-Quad ook achteruit gevlogen worden. In principe is het mogelijk de vlieger achteruit vliegend te laten opstijgen. Lukt dat niet dan zijn de onderlijnen te lang.

Een Vogel !!! Een vliegtuig!!! Ohnee het is één of andere gek met een vlieger!

aangedreven door: C-quad 4.2, nasa lk 190, stack van 3 grote delta's en een speedwing pro

+Quote Post
plaatsen 07-05-2003, 17:33
Bericht #14

Groep:

Sinds: --
Lid Nr.: 0
Online: --

Stel je vlieger af op de gemiddelde wind waar je mee wil vliegen maar maak op de koortjes van je handvaten een aantal extra knoopjes en onthoud welk knoopje bij welke wind, zo kan je in de toekomst metteen het goede knoopje kiezen en gelijk gaan vliegen. Veel geluk.

+Quote Post
sur5all
plaatsen 07-05-2003, 22:05
Bericht #15

Zo heb ik het inderdaad ook gedaan,..extra knoopjes om meerdere instellingen te hebben en te testen.

Ik ga het nu dus zo afstellen zoals in dat bericht van Twentekiter.
Voor de duidelijkheid,..met vieren bedoel je dan zoveel mogelijk de ondelijnen naar voren duwen ???

Ik gebruik dezelfde lijnenset voor de revolution en daar zou je enig lengte verschil heel snel moeten voelen in de lijnen.
Ik zal ook de lengte van de toom's checken.

En weer bedankt !!!!

www.silvantheband.com

+Quote Post
Guest_Twente kiter_*
plaatsen 08-05-2003, 06:22
Bericht #16

Gast

Online:

Ik ga het nu dus zo afstellen zoals in dat bericht van Twentekiter.
Voor de duidelijkheid,..met vieren bedoel je dan zoveel mogelijk de ondelijnen naar voren duwen ???

Ja zo bedoel ik dat smile.gif

Als hij over je heen wil vliegen dn moet je op dat moment de onderlijnen ff op spanning houden dan zal hij echt niet over je heen vliegen.
Dit moet je tijdens een spromg ook gaan doen omdat hij anders na je sprong altijd naar beneden fladdert.

Greetz Sebastiaan

+Quote Post
plaatsen 08-05-2003, 07:54
Bericht #17

Groep:

hoi hoi ik ben pas begonnen met vliegeren en heb gisteren gevliegerd er was dus wel heel weinig wind en had ook t probleem dat ik hem continu moest bijsturen ik heb de reacties gelezen en heb er denk ik veel aan er zaten bij mij ook meerdere knopen in en vroeg me af waneer ik de onderlijnen op welke knoop moest leggen jt heeft met mijn vlieger gevliegerd en volgens hem waren mijn lijnen goed ik heb alleen niet goed opgelet op welke knoop hij mijn onderlijnen heeft vast gezet en had nog steeds last dat ie vladderde en dus weer uit de lucht kwam mischien was t omdat er te weinig wind was? ik weet t nie maar ja blijf proberen en kijken of ik de quad goed kan leren vliegeren. prullebak is wel erg zonde hoor met goede moed en doorzettingsvermogen kom je heel ver toch?? groetjes kitemuts

+Quote Post
Snuffel
plaatsen 08-05-2003, 08:37
Bericht #18

Lid Nr.: 36
Online: 28-10-2018, 15:07
Kitesurf        

Hoi Kitemuts,

Ik denk dat het probleem komt door en te weinig wind en de afstelling van je lijnen op je handvatten.

Als ik mij goed herinner, dan zitten je onderlijnen op de eerste knoope (uiteinde touw) en je bovenlijnen op de tweede knoop (vanaf het uiteinde).
Zo heb ik hem de eerste keer, en hij vloog direct.

V.w.b. het fladderen: ik denk dat je af en toe teveel buiten het windvenster vliegt. Zeker als je op het stekje bij 't Harde vliegert, zul je merken dat de wind continu draait. Zo komt het ook regelmatig bij mij voor dat de wind ineens uit mijn vlieger is, en dat hij naar beneden komt. Een windvaantje kopen (maken) en goed opletten waar de wind vandaan komt helpt een heel stuk.

Inspired by Vliegers&Co

+Quote Post
plaatsen 08-05-2003, 09:22
Bericht #19

Groep:

ha die snuffel een hele goeiemorge gisteren stond er inderdaad heel weinig wind en heb een nieuw stekkie gevonden nog dichterbij echt te gek een opgespoten industriterein bij ons in kampen wat wil je nog meer en heeeel veel ruimte volgens mij kan je daar ook wel met je buggy daar terecht tis bij de pauwgarage op t industri als je van de n 50 afkomt ga je rechts en dan 1e weer links en dan zie je t al liggen dus als je een keer daar na toe komt laat t dan ff weten oke? en bedankt voor de tips je tipt er wat af zeg klasse groetjes kitemuts

+Quote Post

Reply to this topicStart new topic
1 Gebruiker(s) lezen dit onderwerp (1 Bezoekers en 0 Anonieme gebruikers)
0 Leden:

Actuele tijd: 21-11-2018, 06:34