Welkom Gast ( Inloggen | Registreer gratis )

> 

Reply to this topicStart new topic
Beginnende Kitesurfer, Ervaren Powerkiter
truiy
plaatsen 27-05-2011, 17:27
Bericht #1

Groep: Nieuwkomer

Sinds: 26-05-'11
Lid Nr.: 9.054
Online: 03-08-2011, 11:25
Powerkite

Dag mensen!

Elk jaar dat we op vakantie gaan gaan we wel naar het strand. Sinds 3jaar ben ik begonnen met Powerkiten. Het eerste jaar had ik een kite van de Intertoys 1,2m. Na 1week daarmee gevliegerd te hebben wilde ik een grotere en ben overgestapt naar een 2m. Daarmee heb ik vorig jaar 2weken mee gekite en natuurlijk wilde ik nog een grotere omdat ik het Powerkite ondekt had. Ik naar de vliegerwinkel en stond toen te twijfelen tussen een 3m en een 4m. Na het gevraagd te hebben aan een medewerker raadde hij mij de 4m aan. Dit i.v.m. m'n gewicht etc. Ik heb toen echt die laatste week elke dag van 11.00uur tot 20.30/21.00uur staan powerkite omdat ik er niet genoeg van kreeg. En nu door dit jaar heen heb ik de kite veel gebruikt. Ben nu dus wel een ervaren piloot.

Nu voelen jullie hem waarschijnlijk al aankomen. Heb vorig jaar ook kitesurfers gezien. Ik wist niet wat dat was en heb dus het hele jaar naar kitesurf filmpjes gekeken en info erover opgezocht. Nu wil ik graag aankomende zomervakantie kitesurf lessen gaan nemen. We gaan naar Cadzand-bad in Zeeland. Raden jullie daar een kitesurf school aan of moet ik gewoon navragen waar er 1 zit? En zou ik alvast een set gaan kopen om in die vakantie na die lessen zelf aan de slag tegaan?

Ik weet het best veel vragen, maar hoop dat jullie me willen helpen!

Grtzz Dennis!
Go to the top of the page

+Quote Post
Kevin van Gorp
plaatsen 27-05-2011, 20:18
Bericht #2

Groep icoon

Groep: BCH

Sinds: 30-09-'03
Uit: Veldhoven
Lid Nr.: 2.269
Online: 12-09-2018, 08:41
Buggy

BCH-nummer: H142

QUOTE(truiy @ 27-05-2011, 17:18) *
Dag mensen!

Elk jaar dat we op vakantie gaan gaan we wel naar het strand. Sinds 3jaar ben ik begonnen met Powerkiten. Het eerste jaar had ik een kite van de Intertoys 1,2m. Na 1week daarmee gevliegerd te hebben wilde ik een grotere en ben overgestapt naar een 2m. Daarmee heb ik vorig jaar 2weken mee gekite en natuurlijk wilde ik nog een grotere omdat ik het Powerkite ondekt had. Ik naar de vliegerwinkel en stond toen te twijfelen tussen een 3m en een 4m. Na het gevraagd te hebben aan een medeweker raadde hij mij de 4m aan. Dit i.v.m. m'n gewicht etc. Ik heb toen echt die laatste week elke dag van 11.00uur tot 20.30/21.00uur staan powerkite omdat ik er niet genoeg van kreeg. En nu door dit jaar heen heb ik de kite veel gebruikt. Ben nu dus wel een ervaren piloot.

Nu voelen jullie hem waarschijnlijk al aankomen. Heb vorig jaar ook kitesurfers gezien. Ik wist niet wat dat was en heb dus het hele jaar naar kitesurf filmpjes gekeken en info erover opgezocht. Nu wil ik graag aankomende zomervakantie kitesurf lessen gaan nemen. We gaan naar Cadzand-bad in Zeeland. Raden jullie daar een kitesurf school aan of moet ik gewoon navragen waar er 1 zit? En zou ik alvast een set gaan kopen om in die vakantie na die lessen zelf aan de slag tegaan?

Grtzz Dennis!

Dennis,

Vaak heb je bij die kitescholen/shops dealtjes dat je de kosten van je les terug krijgt ok het moment dat je een kite koopt. Maar of die bij cadzand ook zijn weet ik niet.

Natuurlijk moet ik je adviseren eerst les te nemen. Maar ik hoor van veel mensen die net lekker aan het kiten zijn gegaan en die net lessen hebben gehad eigenlijk geen drol aan die lessen hebben gehad. Het mooiste is als je wat maten hebt die je goed op weg kunnen hebben.

Het nadeel van alleen powerkite ervaring is dat je nog geen gevoel hebt van koersen en windrichtingen. Wanneer moet je upwind steken wanneer downwind. Dat zal even lastig zijn denk ik.

Driving :: OZONE Yakuza GT :: XXtreme ApeXX ::
Sponsored by :: Ozone :: Vliegers&Co ::
Kevin van Gorp :: H142 ::

+Quote Post
nieuwvliet kiter
plaatsen 30-05-2011, 06:49
Bericht #3

Groep: Vaste Bezoeker

Sinds: 24-09-'05
Uit: nieuwvliet
Lid Nr.: 4.720
Online: 23-06-2011, 21:57
Buggy Buggy Zelfbouw Buggy Zelfbouw

QUOTE(truiy @ 27-05-2011, 16:18) *
Dag mensen!

Elk jaar dat we op vakantie gaan gaan we wel naar het strand. Sinds 3jaar ben ik begonnen met Powerkiten. Het eerste jaar had ik een kite van de Intertoys 1,2m. Na 1week daarmee gevliegerd te hebben wilde ik een grotere en ben overgestapt naar een 2m. Daarmee heb ik vorig jaar 2weken mee gekite en natuurlijk wilde ik nog een grotere omdat ik het Powerkite ondekt had. Ik naar de vliegerwinkel en stond toen te twijfelen tussen een 3m en een 4m. Na het gevraagd te hebben aan een medewerker raadde hij mij de 4m aan. Dit i.v.m. m'n gewicht etc. Ik heb toen echt die laatste week elke dag van 11.00uur tot 20.30/21.00uur staan powerkite omdat ik er niet genoeg van kreeg. En nu door dit jaar heen heb ik de kite veel gebruikt. Ben nu dus wel een ervaren piloot.

Grtzz Dennis!

bij moio in cadzand bad kunnen ze je verder helpen! prima instructeurs!

surfing: slingshot lunacy 129
flying :slingshot fuel 2007 9-11-15 en 2008 7 en 2009 9&11 en 6 barretjes
Als je nooit valt ga je niet hard genoeg!!!!

+Quote Post
truiy
plaatsen 31-05-2011, 14:48
Bericht #4

Powerkite

QUOTE(Kevin van Gorp @ 27-05-2011, 20:09) *
Dennis,

Vaak heb je bij die kitescholen/shops dealtjes dat je de kosten van je les terug krijgt ok het moment dat je een kite koopt. Maar of die bij cadzand ook zijn weet ik niet.

Natuurlijk moet ik je adviseren eerst les te nemen. Maar ik hoor van veel mensen die net lekker aan het kiten zijn gegaan en die net lessen hebben gehad eigenlijk geen drol aan die lessen hebben gehad. Het mooiste is als je wat maten hebt die je goed op weg kunnen hebben.

Het nadeel van alleen powerkite ervaring is dat je nog geen gevoel hebt van koersen en windrichtingen. Wanneer moet je upwind steken wanneer downwind. Dat zal even lastig zijn denk ik.

Ja dat was ik al van plan! Maar raden jullie dan aan om nu al een kiteset te kopen? Oh oke ja ik heb het een beetje onderzocht en weet nu wel redelijk wat het is. Bedankt voor de tip!

+Quote Post
truiy
plaatsen 31-05-2011, 14:49
Bericht #5

Powerkite

QUOTE(nieuwvliet kiter @ 30-05-2011, 06:40) *
bij moio in cadzand bad kunnen ze je verder helpen! prima instructeurs!

Ervaring mee:)? Kan je een beetje vertellen wat de tarieven zijn enz?

+Quote Post
indope
plaatsen 03-06-2011, 12:55
Bericht #6

Sinds: 11-08-'09
Uit: Utrecht
Lid Nr.: 8.312
Online: 04-07-2011, 17:01
Powerkite

Ik heb zelf lessen gehad en moet zeggen dat het enige waar ik echt iets aan heb gehad is de ervaring en kennismaken met de-power en het waterstarten. Hiernaast komen een aantal safety issues aan bod zoals hoe je het best een kite kan opstarten en neerleggen etc. Als je al ervaring hebt met powerkiten dan heb je de feeling van een kite al en kan je enigzins verwachten wat de kite doet. Hiernaast vind ik een de-power makkelijk vliegen dan een 4lijns matras. Het is alleen ff wennen dat de kite aan je lichaam vastzit (dus niet aan de bar gaan hangen bij de-power).

Wat ik heb gedaan is aangegeven dat ik al ervaring had en hierdoor kan je sneller op het bodydraggen bijvoorbeeld overgaan. Twee lessen waren voor mij voldoende en ga nu me eigen setje kites halen.

Have fun met de lessen in ieder geval!!

+Quote Post
Weeping Camel
plaatsen 19-07-2011, 16:33
Bericht #7

Sinds: 19-07-'11
Lid Nr.: 9.118
Online: 25-03-2012, 00:45
Flyboard Kitesurf Powerkite

QUOTE(Kevin van Gorp @ 27-05-2011, 20:09) *
Natuurlijk moet ik je adviseren eerst les te nemen. Maar ik hoor van veel mensen die net lekker aan het kiten zijn gegaan en die net lessen hebben gehad eigenlijk geen drol aan die lessen hebben gehad.

Vergeten we voor het gemak de veiligheidtruucjes om weer terug te komen aan land of om je bord weer op te vissen als die achter je ligt. Ow ja...en de regeltjes die op het water gelden. Natuurlijk blijft een gevalletje van veel oefenen na de cursus, maar dat geldt ook voor de buggy. Toch Kevin? Ik kan me niet voorstellen dat iemand na een korte buggy cursus (google maar eens) ook direct een coureur is.

@Truiy: Zeker even een lesje of wat nemen en vraag even of je meerdere kites kan proberen om de verschillen te voelen. En misschien kan je wel een dealtje maken met de kiteschool.

Succes

Ride: Brunotti -Trampa
Fly: Airush LithiumII 10.0-6.0 / Flysurfer Speed3 DLX 15.0
Safety: First

+Quote Post
KiteKoen
plaatsen 19-07-2011, 20:47
Bericht #8

Sinds: 11-07-'02
Uit: IJsselstein
Lid Nr.: 745
Online: 27-04-2013, 12:33
Buggy Kitesurf Powerkite Zelfbouw

Denk ook eens na over aansprakelijkheid. Maak jij brokken met andermans kite of je sloopt je eigen net gekochte kite bij je eerste probeersels... Jammer dan.

Een school heeft vaak beter en nieuwer materiaal en is aansprakelijk bij brokken.

En verder is les nemen mijns inziens nooit weggegooid geld.
Ik buggyde al 5 jaar voordat ik ging kitesurfen en ik moest zelf erg wennen aan het totaal andere gedrag van depower kites t.o.v. Buggy vliegers. Maar ja de learning curve is voor elke vliegeraar natuurlijk weer anders...

Flysurfers: Psycho 4 8m, Speed 4 10m DLX, Speed 3 19m DLX
Kiteboards: Flyboards Radical4 M 12, Spleene Door 164 06

+Quote Post

Reply to this topicStart new topic
1 Gebruiker(s) lezen dit onderwerp (1 Bezoekers en 0 Anonieme gebruikers)
0 Leden:

Actuele tijd: 17-10-2018, 10:55