Jo-jo Rm 4.0, Inklappen bij oplaten |
Welkom Gast ( Inloggen | Registreer gratis )
Of je het nou doet met een Nasawing, een C-quad, racemat of met een Speedwing, het gaat om de power, de snelheid en de kick. En we praten er hier over. |
![]() ![]() |
Jo-jo Rm 4.0, Inklappen bij oplaten |
![]()
Bericht
|
|
Groep: Vaste Bezoeker Sinds: 16-08-'11 Lid Nr.: 9.166 Online: 27-02-2016, 22:22 Buggy Powerkite ![]() |
Beste forumleden, Wie kan me helpen met het volgende probleem? Ik heb een Jo-Jo RM 4.0. Het oplaten van de kite gaat vlot, maar dan...... Op het hoogste punt (einde van de lijnen) klapt de kite spontaan in en stort ter aarde! En als die eenmaal vliegt en ik wil met de buggy een bocht maken, dan klapt die ook weer spontaan in. Wat heb ik zoal gedaan: 1 Alle lijnen opnieuw nagemeten en afgesteld ( 15 m, 18 m, en 25 m). 2 Remlijnen meer speling gegeven. 3 Remlijnen minder speling gegeven. 4 Zoveel mogelijk zorgen, dat de stuurlijnen strak blijven. Ik heb gemerkt, dat vooral bij even slap worden van de stuurlijnen de kite inklapt. Wie heeft/geeft raad en/of suggesties. Veel dank en groet, Rien. |
|
|
![]()
Bericht
|
|
![]() ![]() Groep: BCH Sinds: 25-03-'02 Uit: renkum Lid Nr.: 305 Online: 16-08-2017, 06:52 Buggy Buggy Buggy BCH-nummer: H35 ![]() |
Beste forumleden, Wie kan me helpen met het volgende probleem? Ik heb een Jo-Jo RM 4.0. Het oplaten van de kite gaat vlot, maar dan...... Op het hoogste punt (einde van de lijnen) klapt de kite spontaan in en stort ter aarde! En als die eenmaal vliegt en ik wil met de buggy een bocht maken, dan klapt die ook weer spontaan in. Wat heb ik zoal gedaan: 1 Alle lijnen opnieuw nagemeten en afgesteld ( 15 m, 18 m, en 25 m). 2 Remlijnen meer speling gegeven. 3 Remlijnen minder speling gegeven. 4 Zoveel mogelijk zorgen, dat de stuurlijnen strak blijven. Ik heb gemerkt, dat vooral bij even slap worden van de stuurlijnen de kite inklapt. Wie heeft/geeft raad en/of suggesties. Veel dank en groet, Rien. oefenen oefenen en nog eens oefenen,de Rm is een racemat en moet je met de onderlijnen controleren cq sturen, |
|
|
|
|
![]()
Bericht
|
|
![]() ![]() Groep: BCH Sinds: 26-05-'02 Uit: Stompwijk Lid Nr.: 545 Online: 23-02-2018, 16:25 Buggy Zelfbouw Eenlijns ![]() |
Als hij voorover inklapt beginnend in het midden dan kun je hem iets achterover stellen. Door de a toomlijnen iets langer en de c lijnen iets korter te stellen.
|
H 161
|
|
|
|
![]()
Bericht
|
|
Groep: Vaste Bezoeker Sinds: 16-08-'11 Lid Nr.: 9.166 Online: 27-02-2016, 22:22 Buggy Powerkite ![]() |
Inklappen van Jo Jo RM. Bedankt voor de reacties. Ik zal blijven oefenen en kijken wat ik met de lijnen kan doen. Rien |
|
|
![]()
Bericht
|
|
Groep: Vaste Bezoeker Sinds: 14-06-'15 Uit: Zutphen Lid Nr.: 9.930 Online: 10-08-2017, 19:54 ![]() |
Ik zag dat dit bericht al een jaar oud is Rien maar toevallig heb ik dezelfde kite en heb kortere lijnen genomen omdat ik continue de draden in de klit had,ik heb nu 20 meter lijnen erop en nog geen problemen gehad.Wat ik wel heb gemerkt is als er even een moment is van weinig wind wil hij de kite in elkaar vouwen zeker met de lange lijnen die ik eerst had.De remlijnen heb ik kort de stuurlijnen lang ik moet wel zeggen dat ik net begin maar uit mijn gevoel wat ik heb ervaren reageer ik en zag dat Peter dat ook al had geschreven.. Bazz |
|
|
![]()
Bericht
|
|
Ik zag dat dit bericht al een jaar oud is Rien maar toevallig heb ik dezelfde kite en heb kortere lijnen genomen omdat ik continue de draden in de klit had,ik heb nu 20 meter lijnen erop en nog geen problemen gehad.Wat ik wel heb gemerkt is als er even een moment is van weinig wind wil hij de kite in elkaar vouwen zeker met de lange lijnen die ik eerst had.De remlijnen heb ik kort de stuurlijnen lang ik moet wel zeggen dat ik net begin maar uit mijn gevoel wat ik heb ervaren reageer ik en zag dat Peter dat ook al had geschreven.. Bazz Dankjewel Bazz voor je reactie op mijn probleempje met de Jo-Jo Rm 4.0 Ik vlieg hem nu inderdaad met kortere lijnen (15 m) en ik heb op aangeven van Peter de remlijnen korter en de stuurlijnen langer gemaakt. Hij "hangt" nu bij wijze van spreken wat achterover, maar het vliegt al stukken beter en is nog steeds goed te gebruiken bij het buggien. Dank alsnog voor je reactie en nog veel plezier in de sport. Rien |
|
|
![]()
Bericht
|
|
![]() ![]() Groep: BCH Sinds: 02-04-'06 Uit: Assen Lid Nr.: 5.155 Online: 13-10-2016, 20:56 Buggy Buggy Buggy Buggy Powerkite BCH-nummer: H003 ![]() |
De RM is met alle respect een oudere racekite die nog niks van Stabiliteit gehoord heeft. Die moeten wat langere lijnen hebben zo vanaf 18m en wat strakker op de rem. Geef je de teugels teveel los zekers in het binnenland dan zijn het geen fijne vliegers vergeleken bij de huidige generatie. Maar als je ermee leert vliegen kun je overal mee uit de voeten......
Dit bericht is bewerkt door speedyeagle: 20-09-2015, 20:07 |
|
|
|
|
![]() ![]() |
Actuele tijd: 26-04-2018, 12:36 |