Welkom Gast ( Inloggen | Registreer gratis )

> 

Reply to this topicStart new topic
Nieuw Op Het Forum
Mecy
plaatsen 08-08-2017, 14:15
Bericht #1

Groep: Nieuwkomer

Sinds: 01-08-'17
Lid Nr.: 33.498
Online: 13-08-2017, 07:08
Powerkite Buggy Flyboard    

Dag allen,
Sinds een paar dagen ben ik de trotse eigenaar van een buggy. Al enige jaren vlieger ik gewoon op het strand en nadat ik pas een nieuwe Horned 4.0 erbij had gekocht, zag ik op het kaartje staan dat hij ook geschikt is voor een buggy en flyboarden... Sja toen ging het kriebelen. Een buggy leek mij al zo lang zo leuk maar het was er nooit van gekomen. Impulsief als ik ben heb ik een week later via Marktplaats een buggy gekocht en komt morgen de postbode nog een Next Redux landboard/mountainboard brengen. Handig voor als er wat minder wind staat.
Afgelopen zaterdag ben ik met de buggy/horned4.0/handles eens voorzichtig gaan oefenen op het strand. Af en toe stond er genoeg wind om te rijden maar helaas wel uit de verkeerde richting. Waarschijnlijk een beschamend tafereel voor de ervaren buggyer maar ik heb een paar keer het hele eind terug gelopen met de buggy in mijn hand. Met een big smile van oor tot oor... Het kon de pret niet drukken, wat is dit gaaf ! Zondag stond er helaas nog minder wind en heb ik uiteindelijk alleen maar gewoon gevliegerd.
Nu wil ik graag een vlieger gaan kopen die voor de buggy geschikt is vanaf windkracht 2 a 3. De komende tijd zal ik regelmatig met vragen komen in het buggy topic daar mijn kennis 0,0 is. Graag zou ik de ervaringen, meningen en advies van de ervaren buggy mensen horen. Alle info is van harte welkom !

Dit bericht is bewerkt door Mecy: 08-08-2017, 14:20
Go to the top of the page

+Quote Post
Jordi
plaatsen 08-08-2017, 20:50
Bericht #2

Groep icoon

Groep: Allmost admin

Sinds: 14-01-'02
Uit: Bruinisse
Lid Nr.: 3
Online: 26-09-2017, 12:04
Buggy Kitesurf      

BCH-nummer: H46

Dag allen,
Sinds een paar dagen ben ik de trotse eigenaar van een buggy. Al enige jaren vlieger ik gewoon op het strand en nadat ik pas een nieuwe Horned 4.0 erbij had gekocht, zag ik op het kaartje staan dat hij ook geschikt is voor een buggy en flyboarden... Sja toen ging het kriebelen. Een buggy leek mij al zo lang zo leuk maar het was er nooit van gekomen. Impulsief als ik ben heb ik een week later via Marktplaats een buggy gekocht en komt morgen de postbode nog een Next Redux landboard/mountainboard brengen. Handig voor als er wat minder wind staat.
Afgelopen zaterdag ben ik met de buggy/horned4.0/handles eens voorzichtig gaan oefenen op het strand. Af en toe stond er genoeg wind om te rijden maar helaas wel uit de verkeerde richting. Waarschijnlijk een beschamend tafereel voor de ervaren buggyer maar ik heb een paar keer het hele eind terug gelopen met de buggy in mijn hand. Met een big smile van oor tot oor... Het kon de pret niet drukken, wat is dit gaaf ! Zondag stond er helaas nog minder wind en heb ik uiteindelijk alleen maar gewoon gevliegerd.
Nu wil ik graag een vlieger gaan kopen die voor de buggy geschikt is vanaf windkracht 2 a 3. De komende tijd zal ik regelmatig met vragen komen in het buggy topic daar mijn kennis 0,0 is. Graag zou ik de ervaringen, meningen en advies van de ervaren buggy mensen horen. Alle info is van harte welkom !

Hoi,

Welkom op het forum, het is hier helaas niet meer zo druk, dus heel veel antwoorden zul je misschien niet krijgen.

De grootte qua vlieger is persoonlijk, ervaren buggyers hebben met die wind 10/12 meter nodig met handlekites zoals je nu hebt, als beginner zal dat misschien een beetje teveel zijn, de vliegers zijn ook lastiger te besturen als ze groter worden omdat ze veel langzamer reageren op stuurbewegingen.

Het ligt ook een beetje aan de buggy die je hebt en het strand waar je rijd, op het harde IJmuiden kun je met een kleinere vlieger aan de slag dan op een zacht strand als de Brouwersdam.
Je zou kunnen denken aan een Twister 6 meter, dat is een mooie aanvulling op de vlieger die je al hebt en dan kun je later nog een uitbreiden met bijvoorbeeld een Reactor 8,6... en misschien heb je tegen die tijd al besloten voor een ander type vlieger te willen gaan.

Op 9 september heeft de Buggy Club Holland een vrij toegankelijk funevenement op de Brouwersdam waar je materiaal kan testen en eventueel zelfs kopen, er staan dan zat idioten op het strand die je kunnen voorzien van advies.
Mocht je regelmatig op de Brouwersdam komen mag je me gerust eens aanschieten (buggy met H46) En ook Ruud (H777) of Rob(H250) zullen je graag helpen.

H46

Supporting MG Kites and Racenummers.nl

+Quote Post
Mecy
plaatsen 09-08-2017, 07:12
Bericht #3

Powerkite Buggy Flyboard    

Dag Jordy,

De 9e staat in mijn agenda genoteerd ! Wat leuk, dat wil ik zeker niet missen. De vorige eigenaar had er ook een reactor (12mtr) bij. Vandaag ga ik eerst maar eens voor een helm kijken. Ik zal ongetwijfeld binnenkort een paar stuiters gaan maken. Gebruiken jullie sport impact (bmx) helmen ?
Jammer dat zo'n forum zo stil wordt. Ik heb het bij meerdere meegemaakt de laatste paar jaar, het verschuift dan meer naar facebook. Nou ja ik ben in ieder geval bij dat er toch wel iets van een reactie is gekomen, dank daarvoor.

Dit bericht is bewerkt door Mecy: 09-08-2017, 07:15

+Quote Post
Mecy
plaatsen 09-08-2017, 07:39
Bericht #4

Powerkite Buggy Flyboard    

Oh die reactor was geen 12mtr zie ik net.

+Quote Post
MartijnH707
plaatsen 09-08-2017, 16:11
Bericht #5

Groep icoon

Groep: BCH

Sinds: 18-05-'11
Uit: Den Haag
Lid Nr.: 9.051
Online: 01-11-2017, 00:46
Buggy        

BCH-nummer: H707

Volgens mij kan je iedereen wel aanspreken.
En qua helm is het handig als je een goed vizier hebt of de mogelijkheid om een (soort van) skibril op kan doen, zeker als het wat harder gaat waaien wil het zand nog wel eens opwaaien.

+Quote Post
Bazz
plaatsen 09-08-2017, 16:35
Bericht #6

Groep: Vaste Bezoeker

Sinds: 14-06-'15
Uit: Zutphen
Lid Nr.: 9.930
Online: 10-08-2017, 19:54

Hoy Mecy,

Ik rij zelf met een jojo 3,8m met mijn buggy op gras (weinig strand hier ^^) maar met bft 4 gaat het daarmee leuk worden,ben nog niet heel ervaren en er te lang uit geweest maar blijft trekken..Het is erg rustig op de site en dat las ik al kan ook geen evenement vinden die er dit jaar die nog plaats gaan vinden ga wel graag kijken als het er is.
Mooie hobby Mecy en veel plezier ermee ;-)

Bazz

+Quote Post
Jordi
plaatsen 09-08-2017, 20:35
Bericht #7

Groep icoon

Groep: Allmost admin

Sinds: 14-01-'02
Uit: Bruinisse
Lid Nr.: 3
Online: 26-09-2017, 12:04
Buggy Kitesurf      

BCH-nummer: H46

QUOTE(Mecy @ 09-08-2017, 08:12) *
Dag Jordy,

De 9e staat in mijn agenda genoteerd ! Wat leuk, dat wil ik zeker niet missen. De vorige eigenaar had er ook een reactor (12mtr) bij. Vandaag ga ik eerst maar eens voor een helm kijken. Ik zal ongetwijfeld binnenkort een paar stuiters gaan maken. Gebruiken jullie sport impact (bmx) helmen ?
Jammer dat zo'n forum zo stil wordt. Ik heb het bij meerdere meegemaakt de laatste paar jaar, het verschuift dan meer naar facebook. Nou ja ik ben in ieder geval bij dat er toch wel iets van een reactie is gekomen, dank daarvoor.

Ik gebruik zelf graag een motorcross helm, veel anderen een parapente helm omdat die erg licht zijn en veel ruimte rond je ogen hebben voor genoeg zicht rondom. De Charly insider is zo'n beetje de meest gebruikte helm. Ook de Gath helm word gebruikt, dit is dezelfde helm die ozone ook verkoopt onder hun eigen merk. Een helm met kinstuk is wel aan te raden.

Oogbescherming is ook belangrijk zoals Martijn al zegt, ik gebruik zelf een motorcrossbril of soms ook gewoon een zonnebril als het wat minder waait in deze periode met warmer weer.

H46

Supporting MG Kites and Racenummers.nl

+Quote Post
Mecy
plaatsen 10-08-2017, 11:39
Bericht #8

Powerkite Buggy Flyboard    

Oh kijk daar heb ik wat aan ! Ik had er nog nooit van gehoord parapente helmen. En een vizier of bril is niet onverstandig nee. Valt me ook op hoeveel oogdruppels ik er op een middagje doorheen druppel. Lenzen is niet ideaal.
Ik denk dat ik op gras met de horned 4.0 nog wel wat beweging erin gekregen had doordat het minder weerstand geeft. Op het natte en hardere gedeelte van het strand ging het gisteren mondjesmate. Op het mulle losse zand was het wederom niets. Ook met het landboard was de wind te zacht om met de 3.0 te vliegen en met de 4.0 waren er af en toe vlagen die stek genoeg waren. Maar daar durfte ik niet vol in de kracht te sturen, bang dat ik gelijk zou verongelukken. Op het landboard heb ik vooral evenwicht, houding en afspringen geoefend met de vlieger in de vlucht en het board stilstaand.

+Quote Post

Reply to this topicStart new topic
1 Gebruiker(s) lezen dit onderwerp (1 Bezoekers en 0 Anonieme gebruikers)
0 Leden:

Actuele tijd: 22-11-2017, 06:08