Welkom Gast ( Inloggen | Registreer gratis )

> 

Reply to this topicStart new topic
Welke Blade II ????? (help advies nodig!!)
Freeman
plaatsen 09-04-2002, 08:58
Bericht #1

Groep: Vaste Bezoeker

Sinds: 28-02-'02
Uit: Rhoon
Lid Nr.: 40
Online: 26-03-2007, 15:19
Buggy Powerkite      

Ik wil eind van de maand een Flexifoil Blade II aangschaffen. Aleen weet ik nog niet welke maat. Zelf zit ik te denken aan een 4.0 of een 4.9 Ik wil gebruiken voor het slepen en springen. Nu heb ik een Ekko Alpha 5.5 ( jaja, ik heb nog nog niet verkocht :wink: ) Deze kite is erg sterk voor het stoeien op land. Het probleem met deze vlieger (mijn eerste 4 lijns) is dat ik deze waarschijnlijk niet goed heb afgesteld. Hij klapt nog wel eens uit de lucht als hij boven mijn hoofd vliegt of hij vliegt erg zenuwachtig. En je raad het al, dan dwarrelt hij als een zoekdoek naar beneden en precies op ooghoogte klapt de wind er weer in en je weet wat er dan gebeurt sad.gif , precies bye bye Freeman !! Kunnen jullie (ervaren mannen van IJmuiden) mij misschien eens helpen met het afstellen van deze kite ?

Maargoed, terug naar het verhaal. Door deze harde ervaringen met de grond ben ik eigenlijk een beetje bang dat ik weer een aankoop doe die ik zonde vind. De 4.0 lijkt mij een leuke allround kite, maar ik weet niet of ik dan spijt krijg dat ik geen grotere Blade 4.9 heb gekocht :cry:
En springen vind ik echt mega vet

Nu is het geen probleem voor mij om zondag naar IJmuiden te komen.

Graag hoor ik jullie reacties

Freeman
Go to the top of the page

+Quote Post
FLY+
plaatsen 09-04-2002, 09:15
Bericht #2

Groep: Nieuwkomer

Sinds: 01-03-'02
Uit: Amersfoort
Lid Nr.: 88
Online: 23-08-2005, 18:49

Aloha freeman ,

Ik kom niet uit IJmuiden sad.gif maar kan je wel advcies geven. laugh.gif
En dat is als je minder dan 65 kg weegt een 4.0 en als je meer weegt de 4.9.
Heb zelf ook een 4.9 gehad ( 65 kg ) en kon er met windkracht 4/5 perfect en best hoog mee springen. 8)

Gr Jeroen

Gr. Jeroen

****North****
((powered by North kiteboarding))

+Quote Post
Freeman
plaatsen 09-04-2002, 12:27
Bericht #3

Buggy Powerkite      

Weeg 76 kg. Ik een beetje op internet zitten snuffelen. Zie ik daar megasprongen met de 4.9 Dat vind ik juist tof, maar de landing van deze gasten laat wel eens te wensen over. Zie :

http://microchipz.net/kitefanatics/videos/rich1.wmv

Nu kan ik al aardig jumpen, maar zo'n landing als deze zit ik niet op te wachten. De bedoeling is tot 5bft. Daarna pak ik wel een kleinere kite.

+Quote Post
Roy E
plaatsen 09-04-2002, 13:09
Bericht #4

Uit: Enschede
Lid Nr.: 51
Online: 11-04-2005, 17:00

Weeg 76 kg. Ik een beetje op internet zitten snuffelen. Zie ik daar megasprongen met de 4.9 Dat vind ik juist tof, maar de landing van deze gasten laat wel eens te wensen over. Zie  :  

http://microchipz.net/kitefanatics/videos/rich1.wmv

Nu kan ik al aardig jumpen, maar zo'n landing als deze zit ik niet op te wachten. De bedoeling is tot 5bft. Daarna pak ik wel een kleinere kite.

Denk dat de landing meer aan de onkunde van de piloot ligt. (hij spartelt nogal en houd de vlieger niet recht in het zenith)

Roy

+Quote Post
Andre
plaatsen 09-04-2002, 16:47
Bericht #5

Sinds: 18-03-'02
Uit: Oude-Tonge
Lid Nr.: 272
Online: 20-08-2004, 11:05

Ik weeg 85 a 90 kg en heb een Blade2 7.8. Jumpen hiermee is echt supergaaf en gemakkelijk. Met 4bft is het echt zweven geblazen. En wat je zegt klopt: zorg dat je geen spijt krijgt omdat je een te kleine vlieger hebt gekocht: het gaat tenslotte om een hoop geld. And guess what: it's your lucky day! Ik heb mijn blade2 7.8 te koop staan :wink: ! Op dit forum nog wel! Kijk maar eens bij de rubriek "te koop". idea.gif

Grtz,

Andre

+Quote Post
Freeman
plaatsen 10-04-2002, 08:20
Bericht #6

Buggy Powerkite      

Nah, ik vind de 7.8 weer net iets te groot. Bovendien heb ik geen zin om in Engeland weer te landen. Bovendien is de prijs voor mijn budget te hoog (ondanks je er een redelijke prijs voor vraagt) Denk maar dat het de 4.9 wordt biggrin.gif

+Quote Post
Andre
plaatsen 10-04-2002, 08:32
Bericht #7

Sinds: 18-03-'02
Uit: Oude-Tonge
Lid Nr.: 272
Online: 20-08-2004, 11:05

Ik denk oprecht dat je daar spijt van krijgt. Ik kan me voorstellen dat je die 7.8 te groot vindt, maar ik denk eerder dat je de 4.9 te klein gaat vinden... Er is ook nog een tussenmaat in een mooie aqua blauwe kleur; de 6.4. Misschien is dat wat? Overigens mag je mijn 7.8 best eens proberen hoor, al is het alleen maar om er zeker van te zijn dat je de juiste maat kiest. idea.gif Laat maar weten; dan spreken we wat af.

+Quote Post
Freeman
plaatsen 10-04-2002, 09:04
Bericht #8

Buggy Powerkite      

Als ik hem een keer mag proberen graag !! Ik woon zelf in Ridderkerk, ligt naast Rotterdam. Ik kan de gehele zondag middag (=voorstel). Noem maar de plaats en tijdstip waar je aanwezig bent, dan kom ik er ook naar toe. Meestal ga ik even bij Alblasserdam, lekker dichtbij (zie locaties), maar een andere plek is geen probleem. Ik zal mijn andere kites ook meenemen. Misschien kan je mij dan helpen met het afstellen van de Elliot Ekko Alpha 5.5. ??

Stuur maar een mailtje wanneer jou het beste uitkomt.

+Quote Post
VG Rudy
plaatsen 14-04-2002, 10:00
Bericht #9

Sinds: 31-03-'02
Uit: Belgie
Lid Nr.: 326
Online: 10-03-2005, 22:45

Hi guys,
De Blade 2 is super gaaf. Heb al eens met de 7.8 gevlogen met korte lijnen bij 2 bft en met de buggy gaat dit uitstekend, goed stabiel, perfekt bestuurbaar natuurlijk als de wind wat opsteekt 'fasten seatbelts'. Jumpen gaat zonder probleem. Als ik het geld moest hebben kocht ik hem zonder twijfelen. Een aanrader bij weinig wind.
Greets
Rudy :wink:

+Quote Post

Reply to this topicStart new topic
1 Gebruiker(s) lezen dit onderwerp (1 Bezoekers en 0 Anonieme gebruikers)
0 Leden:

Actuele tijd: 20-09-2018, 02:34