Welkom Gast ( Inloggen | Registreer gratis )

> regels

Reply to this topicStart new topic
Peter Lynn Twister
Review_Beheer
plaatsen 01-03-2012, 13:02
Bericht #1

Groep: Review+tutorial

Sinds: 08-09-'03
Uit: Op het strand
Lid Nr.: 2.189
Online: 20-06-2012, 11:02

Na de thread over the Peter Lynn te hebben gelezen, hier nog een frisse review. Eigenlijk omdat het de enige twee vliegers zijn die ik heb na een paar kleinere vliegers. Handles en alleen powerkiten zonder wheels.

Vooral de 4.1 is een heerlijke vlieger voor een lekker workout op het strand en jumpen. Voor beide vliegers is een harnas aan te raden. Niet zozeer voor de actie, dan wel voor als de vliegers in de Zenith hangen om even uit te rusten. Vanwege de sterke lift, is het zelfs zwaar om de vliegers in rust stand stil te hangen en even bij te komen. Zeker met de 7.7. Met een trapeze kun je al gauw een sessie van een half uur tot uur volhouden, terwijl dat zonder trapeze met een redelijke wind na ongeveer tien minuten al echt zwaar wordt.

Zoals eerder vermeld zijn de vliegers inderdaad traag. Ik weeg zelf 65 kilo en voordat de 7.7 leuk is voor hoog jumpen, heb je zoveel wind nodig om lekker vaart te krijgen in de vliegers, dat het link wordt. De 7.7 is dus voornamelijk voor rustige jumps (met niet teveel wind) en lekker ploegen bij weinig wind waar andere vliegers saai zouden zijn. Dit is op zich jammer omdat het klopt dat je pas nut hebt van het vliegeroppervlak bij het dalen na een jump bij groter dan 6 vierkante meter. Daaronder (zoals bij de 4.1) moet je het eigenlijk zo zien, dat je van de hoogte waarop je springt gewoon van een muurtje afspringt na de daling. De kleinere vliegers helpen dus niet om je rustiger te laten dalen. Althans dat is mijn ervaring. Dit is een van de grootste redenen waarom vliegers eigenlijk nooit bedoeld zijn om te jumpen. Zelfs niet de Twisters die 'ervoor gemaakt zijn'. Hoe leuk het ook is smile.gif

De 4.1 heeft een ideale verhouding tussen genoeg volume en lift voor jumpen en toch niet te groot om onhandelbaar te worden. Langzaam opbouwen met windkracht zodat je er telkens goed veilig bij voelt is aan te raden.
Belangrijk met de vliegers is altijd een beetje vaart te houden. Zogauw je aan een van de zijkanten van de Zenith met een rustige wind stilhangt, zal die er lastig weer uit (omhoog) komen. Naar beneden gooien en een salto/loop maken om zo meer wind te vangen is dan een handige truuk. Als je het eng vindt de vlieger weer terug te draaien om je lijnen weer goed te krijgen, kun je ook zelf met de handles/bar een draai maken. Wat eng de eerste keer, maar het werkt echt fijn als alternatief om de vlieger in zware wind weer terug te moeten loopen.

Over het afstellen van de lijnen. Zelf heb ik weinig tot geen last van inklappen. Ik heb geleerd dat als de remlijnen te strak staan, ze inderdaad snellen in willen klappen. Als de remlijnen te los staan, zal de vlieger de neiging krijgen naar achter over je heen te vliegen. Als dat te ver gaat, zal hij daar ook inklappen. Belangrijk om dus de tussenweg te vinden. Met wat proberen vond ik die vrij makkelijk met beide vliegers.

De 4.1 is dus zeker een aanrader. De 7.7 meer als je zwaar bent of als je de vlieger (zoals ik) bij een mooie aanbieding tegenkomt.
Voor flyboarden zijn beide vliegers wellicht ook erg goed. Daar heb ik zelf nog geen ervaring mee.

De review is gemaakt door Leo
Go to the top of the page

+Quote Post
Leovanderhoef
plaatsen 01-03-2012, 13:16
Bericht #2

Groep icoon

Groep: BCH

Sinds: 29-02-'12
Uit: Delft
Lid Nr.: 9.272
Online: 18-05-2015, 12:59
Buggy Powerkite      

BCH-nummer: H505

Het zijn trouwens de Twister II, niet de nieuwere Twister IIr.
En mijn gewicht moet 75 kilo zijn ipv 65. Kleine %spelfout% smile.gif Maar dus nog steeds eigenlijk te licht voor de 7.7

Dit bericht is bewerkt door Leovanderhoef: 01-03-2012, 13:27

XXRacer – Ozone Yakuza 2.7 tm 10.0
Go to the top of the page

+Quote Post

Reply to this topicStart new topic
1 Gebruiker(s) lezen dit onderwerp (1 Bezoekers en 0 Anonieme gebruikers)
0 Leden:

Actuele tijd: 21-11-2017, 05:33