Welkom Gast ( Inloggen | Registreer gratis )

> 

8 Pagina's V   1 2 3 > »   
Reply to this topicStart new topic
Beginner Powerkiten, Waar Te Beginnen
Akira
plaatsen 13-12-2011, 18:50
Bericht #1

Groep: Vaste Bezoeker

Sinds: 12-12-'11
Lid Nr.: 9.237
Online: 12-12-2013, 12:54

Hallo allemaal,

Ik wil graag gaan powerkiten, maar weet niet goed waar te beginnen. Laat ik eerst duidelijk maken wat ik eigenlijk wil. Ik wil vliegeren met een matras, op zo'n manier dat ik me lekker schrap moet zetten bij een beetje leuke wind (5 bft). Springen en dergelijke moet ik echt nog niet aan beginnen als beginneling.
Ik ben 1.87 lang en weeg ongeveer 85 kilo met kleding. Mijn vragen zijn, wat voor oppervlakte kite moet ik hebben, is 3 m2 genoeg of moet ik meteen voor de 4 m2 gaan. Ik wil eigenlijk meteen vierlijns gaan vliegen.

Ik woon zelf in Alkmaar, wat is een goede kitewinkel dichtbij waar ik goede informatie in kan winnen? Ik heb alleen in Amterdam iets gevonden op internet, joe's kitewinkel geloof ik.

Bedankt alvast!

Wouter.

Rhombus Stardust 1.8, Peter Lynn Core 1.8, Peter Lynn Hornet II 3.0, Peter Lynn Pepper 2 5.0, Ozone Haka 9.0, Peter Lynn Radical Seat Harnas, Bulletwheel spreader, Next Redux Flyboard.
Go to the top of the page

+Quote Post
emertoerik
plaatsen 13-12-2011, 19:11
Bericht #2

Sinds: 22-08-'11
Lid Nr.: 9.173
Online: 26-02-2012, 14:17

QUOTE(Akira @ 13-12-2011, 17:41) *
Hallo allemaal,

Ik wil graag gaan powerkiten, maar weet niet goed waar te beginnen. Laat ik eerst duidelijk maken wat ik eigenlijk wil. Ik wil vliegeren met een matras, op zo'n manier dat ik me lekker schrap moet zetten bij een beetje leuke wind (5 bft). Springen en dergelijke moet ik echt nog niet aan beginnen als beginneling.
Ik ben 1.87 lang en weeg ongeveer 85 kilo met kleding. Mijn vragen zijn, wat voor oppervlakte kite moet ik hebben, is 3 m2 genoeg of moet ik meteen voor de 4 m2 gaan. Ik wil eigenlijk meteen vierlijns gaan vliegen.

Ik woon zelf in Alkmaar, wat is een goede kitewinkel dichtbij waar ik goede informatie in kan winnen? Ik heb alleen in Amterdam iets gevonden op internet, joe's kitewinkel geloof ik.

Bedankt alvast!

Wouter.

4-lijns, oke dan vallen de peterlynn impulse tr en peterlynn vibe al af. dan kun je gaan voor een peter lynn hornet (of ozone flow is ongeveer het zelfde maar iets goedkoper) mischien een peter lynn core of viper S maar die zijn vooral voor het (beginnend) bugggien. maar die hebben trouwens wel genoeg trekkracht voor wat sleepwerk.

+Quote Post
Akira
plaatsen 13-12-2011, 21:30
Bericht #3

QUOTE(emertoerik @ 13-12-2011, 18:02) *
4-lijns, oke dan vallen de peterlynn impulse tr en peterlynn vibe al af. dan kun je gaan voor een peter lynn hornet (of ozone flow is ongeveer het zelfde maar iets goedkoper) mischien een peter lynn core of viper S maar die zijn vooral voor het (beginnend) bugggien. maar die hebben trouwens wel genoeg trekkracht voor wat sleepwerk.

Die Hornet had ik al in het vizier, rtf redelijk betaalbaar. Welk formaat zou je voor mijn gewicht aanraden? 3 m2 of toch meteen voor 4m2? En kan ik die bij meerdere windsnelheden gebruiken? Bij 2 bft n beetje vliegeren en bij 5bft hakken in 't zand?

Rhombus Stardust 1.8, Peter Lynn Core 1.8, Peter Lynn Hornet II 3.0, Peter Lynn Pepper 2 5.0, Ozone Haka 9.0, Peter Lynn Radical Seat Harnas, Bulletwheel spreader, Next Redux Flyboard.

+Quote Post
emertoerik
plaatsen 13-12-2011, 22:08
Bericht #4

QUOTE *
Die Hornet had ik al in het vizier, rtf redelijk betaalbaar. Welk formaat zou je voor mijn gewicht aanraden? 3 m2 of toch meteen voor 4m2? En kan ik die bij meerdere windsnelheden gebruiken? Bij 2 bft n beetje vliegeren en bij 5bft hakken in %t zand?

ik zou voor een 4.2 gaan. bij wk5 loopt die bijna gelijk met de 3.0 maar ik denk dat voor jouw een 4.0 net wat meer pit heeft. de hornet is wel een wat felle kite dus je kunt ook voor de ozone flow gaan die is wat rustiger en schijnt wat steviger te zijn. qwa prijs ook niezo groot verschil want de ozone is maar een tientje goedkoper. weet niet of het zo is maar zei je niet dat je geen ervaring had? zou je dan niet beter een 2,6 peter lynn vibe nemen? dat is een vrij krachtige 2-lijns kite en is ook veel goedkoper bevalt niet ben je niet ook nog arm.

Dit bericht is bewerkt door emertoerik: 13-12-2011, 22:09

+Quote Post
Akira
plaatsen 13-12-2011, 22:45
Bericht #5

QUOTE(emertoerik @ 13-12-2011, 20:59) *
ik zou voor een 4.2 gaan. bij wk5 loopt die bijna gelijk met de 3.0 maar ik denk dat voor jouw een 4.0 net wat meer pit heeft. de hornet is wel een wat felle kite dus je kunt ook voor de ozone flow gaan die is wat rustiger en schijnt wat steviger te zijn. qwa prijs ook niezo groot verschil want de ozone is maar een tientje goedkoper. weet niet of het zo is maar zei je niet dat je geen ervaring had? zou je dan niet beter een 2,6 peter lynn vibe nemen? dat is een vrij krachtige 2-lijns kite en is ook veel goedkoper bevalt niet ben je niet ook nog arm.

Ik heb inderdaad geen ervaring smile.gif. Maar dit gesprek helpt al veel smile.gif.
Begrijp ik goed dat een tweelijns powerkite bij een kleiner oppervlakte krachtier is dan een vierlijns? Is een vierlijns overdreven voor wat ik er mee wil?

+Quote Post
kitingDodo
plaatsen 13-12-2011, 23:15
Bericht #6

Sinds: 26-08-'09
Uit: Deventer
Lid Nr.: 8.350
Online: 05-05-2016, 13:01
Powerkite Powerkite      

QUOTE(Akira @ 13-12-2011, 21:36) *
Ik heb inderdaad geen ervaring smile.gif. Maar dit gesprek helpt al veel smile.gif.
Begrijp ik goed dat een tweelijns powerkite bij een kleiner oppervlakte krachtier is dan een vierlijns? Is een vierlijns overdreven voor wat ik er mee wil?

Een tweelijns vlieger zet in het algemeen de windkracht vooral in snelheid om. Een vierlijns is normaaalgesproken sterker. Daarnaast spelen een aantal andere zaken. Een tweelijns die op zijn kop ligt is erg moeilijk in de lucht te krijgen, ofwel er naartoe lopen, omdraaien, teruglopen en opnnieuw proberen. Mocht de tweelijner te sterk blijken te zijn bij de heersende wind, is er maar 1 oplossing: loslaten aan 1 kant (kite geeft geen power maar is wel nog terug te vinden) of aan beide kanten (rennen achter je kite aan). In de praktijk blijken de meeste mensen het erg moeilijk te vinden om een kite los te laten (zie de filmpjes op youtube zou ik zeggen).
De vierlijs vlieger is sterker, maar heeft als voordeel dat de onderlijnen als rem dienen, veiliger dus. Gaat het fout, gewoon aan de onderkant van je handles trekken en hij valts als een dweil uit de lucht. Met kitekilles kun je hem ook kompleet los laten, die trekken vervolgens aan de remlijnen en je kunt je kite zo weer ophalen. Bij een 2-lijner overigens slechts 1 kitekiller gebruiken.

Als de 4-lijner op zijn kop ligt, gewoon onderlijnen aantrekken en hij stijgt op. Even een van de lijnen iets laten vieren en hij draait weer met de neus naar boven en je kunt weer beesten.

Dan de maat: met een 3m2 kun je echt wel beesten op 5 bft. Het is zeer de vraag of je hem kunt houden, zeker in het begin. Voor 2 bft is hij mak, dan is een grotere maat meer geschikt. Maar je zult er snel achter komen dat je niet met 1 kite alle winden kunt afdekken. Ik raad aan 3m2 om te beginnen. Voor de kleine wind kun je altijd nog een 5-6 m2 erbij kopen, of een veel agressievere vlieger

Weke kite? Diverse threads hier op dit forum, zoek even verder. Peter Lynn Hornet, HQ Beamer, PKD Buster, PKD Buster Soulfly, Ozone Flow en Peter Lynn Twister om er slechts enkele te noemen. De twister zal je zeker de lucht in trekken bij 5bft, die valt dus af. Ook 2e hands is er veel te scoren bij deze vliegers, zeker als je nog zoekende bent wel een goed alternatief. Bevaslt het niet, verkoop je hem voor dezelfde prijs gewoon weer door. Maar wellicht nog verstandiger, zoek een vliegerplek en vraag iemand of je zijn vlieger even mag uitproberen. Werkt vrijwel altijd.

Flysurfer Speed III 15CE DLX, S-Kites, Ozone Samurais, Flexifoil Rages & Blades, Spacekites Torrero XT, Tauros, Picador, Matador, Wilde Hilde & Willy, en nog veel meer + 1 Tricker : Revolution Baressi Zie ze vliegen op youtube
Liever een keer te veel gevliegerd, dan een keer te weinig geleefd.

+Quote Post
Pulsar
plaatsen 14-12-2011, 00:07
Bericht #7

Sinds: 24-09-'07
Lid Nr.: 7.075
Online: 07-05-2013, 20:58
Flyboard Zelfbouw Powerkite    

Aangezien je niet wilt springen, heb je aan 3 vierkante meter naar mijn idee meer dan genoeg. Met windkracht 4 en 5 heeft zo'n ding meer dan genoeg kracht om je vooruit te trekken met de hakken in het zand, en aangezien je de lucht niet in wilt, heb je niet meer nodig dan dat. Meer nog: een 4 moet je met windkracht 4.5 of meer al niet meer gaan proberen, dat waait te hard om iets anders te doen dan springen. Dan heb je gewoon meer aan de 3. Wil je trouwens eerder hangen en staan en niet zozeer vooruit getrokken worden en met je voeten het strand omploegen, dan moet je nog kleiner gaan. Denk dan rond de 2.0 a 2.5 vierkante meter.

Qua model zou ik inderdaad vierlijns gaan, en dan vooral vanwege de stuurmogelijkheden en ondersteboven opstartmogelijkheden die de remlijnen je geven. Een tweelijner is gemakkelijker aan te leren, maar daar zit weinig leercurve in, en elke keer hij ondersteboven ligt, is het weer aanklooien voor je verder kan. Als je trouwens wel de relaunchmogelijkheden wilt, maar toch gemakkelijker wilt vliegeren, is een drielijner met bar ook een optie. Daarbij stuur je gewoon met een bar (dus niks ingewikkelds met remlijnen). Dan kan je dus geen remlijnen gebruiken voor preciezer sturen, maar dankzij de derde lijn kan je wel ondersteboven starten. Een soort compromis tussen twee- en vierlijns dus.

Neem je een vierlijner, dan is elk beginnensmodel wel geschikt. Ik zou gaan voor een Peter Lynn Hornet II, een Ozone Flow of een HQ Beamer V, zoiets. Alle iets geavanceerdere modellen zijn ofwel bedoeld om mee te springen, of om later eventueel mee te flyboarden of buggyen. Bij drielijners met bar kan je denken aan een Peter Lynn Impulse TR, een Ozone Imp Trainer of een HQ Rush Pro.

Verder is het beste advies al gegeven: vraag wat mensen die aan het vliegeren zijn of je hun vliegers mag testen, kom je het snelst achter wat leuk is en wat niet. Alleen is de wind daar deze weken niet echt geschikt voor, dan moet je even wachten op een dag met windkrachtje lage 3 of zo.

Omdat je nog shops zocht: Het Coraaltje in IJmuiden zit nog min of meer bij jou in de buurt. Dan ben je gelijk op het goeie strand om wat vliegeraars aan het werk te vinden.

Power: PL Vibe 1.9 - PL Vibe 2.3 - PL Hornet 2.0 - PL Twister 4.1 - PL Twister 5.6
Ride: Trampa (14ply 35deg channels)
Former gear: Libre Dragonboard Sirius - PL Guerilla 13 - Flysurfer Speed I 10 - Ozone Manta II 10
Homemade: PL Vibe 1.8 - Star 6.0 (Depower) - 3 Nasawings - Pixie 1.5 (fun foil) - Flowform 3.0 (slk) - Frog (laundry)

+Quote Post
emertoerik
plaatsen 14-12-2011, 07:59
Bericht #8

QUOTE(kitingDodo @ 13-12-2011, 22:06) *
Een tweelijns vlieger zet in het algemeen de windkracht vooral in snelheid om. Een vierlijns is normaaalgesproken sterker. Daarnaast spelen een aantal andere zaken. Een tweelijns die op zijn kop ligt is erg moeilijk in de lucht te krijgen, ofwel er naartoe lopen, omdraaien, teruglopen en opnnieuw proberen. Mocht de tweelijner te sterk blijken te zijn bij de heersende wind, is er maar 1 oplossing: loslaten aan 1 kant (kite geeft geen power maar is wel nog terug te vinden) of aan beide kanten (rennen achter je kite aan). In de praktijk blijken de meeste mensen het erg moeilijk te vinden om een kite los te laten (zie de filmpjes op youtube zou ik zeggen).
De vierlijs vlieger is sterker, maar heeft als voordeel dat de onderlijnen als rem dienen, veiliger dus. Gaat het fout, gewoon aan de onderkant van je handles trekken en hij valts als een dweil uit de lucht. Met kitekilles kun je hem ook kompleet los laten, die trekken vervolgens aan de remlijnen en je kunt je kite zo weer ophalen. Bij een 2-lijner overigens slechts 1 kitekiller gebruiken.

Als de 4-lijner op zijn kop ligt, gewoon onderlijnen aantrekken en hij stijgt op. Even een van de lijnen iets laten vieren en hij draait weer met de neus naar boven en je kunt weer beesten.

Dan de maat: met een 3m2 kun je echt wel beesten op 5 bft. Het is zeer de vraag of je hem kunt houden, zeker in het begin. Voor 2 bft is hij mak, dan is een grotere maat meer geschikt. Maar je zult er snel achter komen dat je niet met 1 kite alle winden kunt afdekken. Ik raad aan 3m2 om te beginnen. Voor de kleine wind kun je altijd nog een 5-6 m2 erbij kopen, of een veel agressievere vlieger

Weke kite? Diverse threads hier op dit forum, zoek even verder. Peter Lynn Hornet, HQ Beamer, PKD Buster, PKD Buster Soulfly, Ozone Flow en Peter Lynn Twister om er slechts enkele te noemen. De twister zal je zeker de lucht in trekken bij 5bft, die valt dus af. Ook 2e hands is er veel te scoren bij deze vliegers, zeker als je nog zoekende bent wel een goed alternatief. Bevaslt het niet, verkoop je hem voor dezelfde prijs gewoon weer door. Maar wellicht nog verstandiger, zoek een vliegerplek en vraag iemand of je zijn vlieger even mag uitproberen. Werkt vrijwel altijd.

dan toch niet de twister die is om mee te springen.

+Quote Post
emertoerik
plaatsen 14-12-2011, 08:02
Bericht #9

QUOTE(Akira @ 13-12-2011, 21:36) *

mhh, niet echt maar met 2,6 zit je tegen de 3.0. ja je kunt zeggen dat een vierlijns wat sterker is omdat je wat beter stuurt. maar bijv. een 3 is een 3

+Quote Post
Pulsar
plaatsen 14-12-2011, 14:38
Bericht #10

QUOTE(emertoerik @ 14-12-2011, 06:53) *
mhh, niet echt maar met 2,6 zit je tegen de 3.0. ja je kunt zeggen dat een vierlijns wat sterker is omdat je wat beter stuurt. maar bijv. een 3 is een 3

Dat klopt niet helemaal hoor. Die 2.6 Vibe waar je het over hebt, is vernoemd naar zijn lengte, de 3.0 die we aanraden is een oppervlakte. Die Vibe 2.6 zit qua oppervlakte rond de 2.0, even groot als bijvoorbeeld de Hornet 2.0. Doordat een Vibe meer op speelsheid gebouwd is en een Hornet op kracht, is het zelfs zo dat de 2.0 harder trekt dan de 2.6.

Tenzij je het natuurlijk over een vierlijner met maat 2.6 had, een Peter Lynn Viper bijvoorbeeld. Dat is wel een oppervlaktemaat, dus die zit wel netjes tussen een 2.0 en een 3.0 in.

Power: PL Vibe 1.9 - PL Vibe 2.3 - PL Hornet 2.0 - PL Twister 4.1 - PL Twister 5.6
Former gear: Libre Dragonboard Sirius - PL Guerilla 13 - Flysurfer Speed I 10 - Ozone Manta II 10
Homemade: PL Vibe 1.8 - Star 6.0 (Depower) - 3 Nasawings - Pixie 1.5 (fun foil) - Flowform 3.0 (slk) - Frog (laundry)

+Quote Post
emertoerik
plaatsen 14-12-2011, 15:10
Bericht #11

Dat klopt niet helemaal hoor. Die 2.6 Vibe waar je het over hebt, is vernoemd naar zijn lengte, de 3.0 die we aanraden is een oppervlakte. Die Vibe 2.6 zit qua oppervlakte rond de 2.0, even groot als bijvoorbeeld de Hornet 2.0. Doordat een Vibe meer op speelsheid gebouwd is en een Hornet op kracht, is het zelfs zo dat de 2.0 harder trekt dan de 2.6.

Tenzij je het natuurlijk over een vierlijner met maat 2.6 had, een Peter Lynn Viper bijvoorbeeld. Dat is wel een oppervlaktemaat, dus die zit wel netjes tussen een 2.0 en een 3.0 in.

oeps, das waar ook ik ben wel een blinde kip af en toe. doh.gif

en @Akira weet je al wat je gaat doen?

edit: joe kite shop?? zegt me niks maar als het internet moet zijn kun je hier wel kijken:

maxxkites.nl vliegerconcurent.nl depaddestoel.nl texelvliegerhuis.nl en nog veel meer.

Dit bericht is bewerkt door emertoerik: 14-12-2011, 15:13

+Quote Post
Akira
plaatsen 14-12-2011, 15:32
Bericht #12

QUOTE(emertoerik @ 14-12-2011, 14:01) *
oeps, das waar ook ik ben wel een blinde kip af en toe. doh.gif

en @Akira weet je al wat je gaat doen?

edit: joe kite shop?? zegt me niks maar als het internet moet zijn kun je hier wel kijken:

maxxkites.nl vliegerconcurent.nl depaddestoel.nl texelvliegerhuis.nl en nog veel meer.

Bedankt allemaal voor de informatie en verduidelijking smile.gif

Nog even een vraagje, overbodig wellicht, maar bij het advies welke jullie gegeven hebben, hebben jullie met mijn gewicht rekening gehouden toch?

Het wordt denk ik een peter lynn hornet II, en dan de 3m2 versie. Ik kan uiteindelijk wel een 4m2 nodig hebben, maar als ik met die 3m2 de nodige ervaring heb, wil ik misschien wel een nog grotere voor als er minder wind is. Of misschien wel een heel ander type. Maar die peter lynn hornet II is voor mij qua prijs en wat je ermee kan precies goed denk ik.

De aanschaf komt soweiso pas in de eerste week van januari, dus ik ga denk ik voor die tijd maar eens een zondagje naar IJmuiden om te zien of en wat daar rondvliegt smile.gif

+Quote Post
emertoerik
plaatsen 14-12-2011, 16:11
Bericht #13

QUOTE(Akira @ 14-12-2011, 14:23) *
Bedankt allemaal voor de informatie en verduidelijking smile.gif

Nog even een vraagje, overbodig wellicht, maar bij het advies welke jullie gegeven hebben, hebben jullie met mijn gewicht rekening gehouden toch?

Het wordt denk ik een peter lynn hornet II, en dan de 3m2 versie. Ik kan uiteindelijk wel een 4m2 nodig hebben, maar als ik met die 3m2 de nodige ervaring heb, wil ik misschien wel een nog grotere voor als er minder wind is. Of misschien wel een heel ander type. Maar die peter lynn hornet II is voor mij qua prijs en wat je ermee kan precies goed denk ik.

De aanschaf komt soweiso pas in de eerste week van januari, dus ik ga denk ik voor die tijd maar eens een zondagje naar IJmuiden om te zien of en wat daar rondvliegt smile.gif

ik ga ook na januari mijn hornet 3.0 kopen(ben op 3 jan jarig). denk dat het bij jouw wel goedkomt. en als het niet lukt gewoon met meer wind oplaten dan wil het wel. zou je mischien wel aanraden om een 4-lijns bar te kopen. zeker in het begin kun je dan minder fouten maken.

+Quote Post
Pulsar
plaatsen 14-12-2011, 16:24
Bericht #14

QUOTE(Akira @ 14-12-2011, 14:23) *
bij het advies welke jullie gegeven hebben, hebben jullie met mijn gewicht rekening gehouden toch?

Natuurlijk smile.gif

Als je begint met een drie, kan je later best iets als een 5 of 6 bijkopen. Dan hou je je 3.0 voor veel wind, en ga je met de 5 of 6 aan de slag in minder wind. Daarmee kan je alles wat "normaal" waait wel aan de slag. Maar goed, dat is voor later, begin gewoon met de drie en zie maar hoe goed het bevalt smile.gif

+Quote Post
Akira
plaatsen 14-12-2011, 17:42
Bericht #15

Ik heb nog een harnas van toen ik freestyle klom. Is dat hetzelfde of vergelijkbaar met de harnassen die je bij vliegeren gebruikt? Niet dat ik dat ga gebruiken, eerst maar eens wat ervaring voordat ik aan mn harnasje van Egmond tot aan Callantsoog over het strand sleep, ik ben gewoon nieuwsgierig smile.gif

Ik neig naar de Peter Lynn Hornet II, maar ik hoor jullie ook over de Ozone Flow. Nu zeggen dingen als "iets meer kracht" of "iets meer snelheid" mij nu nog niets, maar is er verschil in degelijkheid tussen beide vliegers?

Dit bericht is bewerkt door Akira: 14-12-2011, 17:44

+Quote Post
Pulsar
plaatsen 14-12-2011, 19:40
Bericht #16

Verschil in degelijkheid... niet zo veel. Het zijn beide vliegers van A-merken, behoorlijk stevig uitgevoerd met dubbel gestikte naden en dat soort dingen. De Hornet heeft wel straps over de cross-vents, die de Flow niet heeft. Die zorgen ervoor dat er minder kans is om je profielen te scheuren als je het ding op hoge snelheid verticaal de grond in boort. Verder is de Flow al iets ouder dan de Hornet II, maar volgens mij ga je met beide vliegers precies evenveel lol hebben.

Een klimharnas is een mogelijkheid, vooral omdat je hem toch al hebt liggen. Het werkt best okee, maar is vaak niet zo comfortabel. Zo'n ding is ontworpen om jou even op te vangen waarna je weer verder klimt, niet om lekker comfortabel een uur of twee in te blijven hangen (wat je met die vlieger wel gaat doen). Ik weet niet zo veel van klimharnassen, maar mij lijkt het dat het aangrijpingspunt waar de kabel of vlieger vast zit, vrij hoog zal zitten, zodat je netjes rechtop hangt. Het zou kunnen dat dat punt veel te hoog is voor een vlieger die voor je langs vliegt, en dat hij je de hele tijd voorover wilt trekken, met je neus het zand in. Moet je maar eens proberen hoe goed dat lukt, maar je zei het zelf ook al: wacht daar wel nog even mee. Ga jezelf vooral niet vastmaken aan een vlieger die je nog niet onder controle hebt. Eerst leren vliegeren op armkracht, en pas als je het ding 100% onder controle hebt, kan je aan een harnas gaan denken smile.gif

+Quote Post
emertoerik
plaatsen 14-12-2011, 20:07
Bericht #17

ik benn het met @pulsar eens wat dat betreft. ik doe ook aan abseilen en ik weet niet of je het weleens gevoelt hebt maar zon rockharnas is nou niet echt prettig op bepaalde delen die ik niet ga omschrijven om dat het forum voor alle leefttijden is. zeker met vliegeren niet als de kite op 12uur staat smile.gif dus ik zeggen als je straks een harnas wilt neem dan een harnas als bijv. die van ozone of libre. volgensmij kun je ook geen spreader aan een rockharnas zetten. maar goed je kunt in het begin ook voor een alternatief van een harnas gaan. er is een pl backstrap en die is niet gevaarlijk ofzo.

http://peterlynn.com/products/accessories/...-lynnbackstrap/

en die zijn maar 20 euro en je hebt geen spreader nodig.

Dit bericht is bewerkt door emertoerik: 14-12-2011, 20:09

+Quote Post
Akira
plaatsen 14-12-2011, 21:26
Bericht #18

zo'n harnas is het:

Misschien niet zo comfortabel als een dedicated harness, maar wellicht comfortabeler dan met windkracht 6 met beide handjes 2 uur lang een hornet II 3.0 vasthouden wink.gif

Ok, nu ik toch bezig ben, nog een vraagje. Ik heb een stuntvliegertje gekocht bij het strand, goedkoop 10 euro dingetje. Op aanraden van een vriendelijke vreemde op het strand heb ik daar nu een setje 25 meter dyneema lijn bij gekocht. Maar die twee lijnen zitten op 1 winder, met lussen aan beide einden. Wat moet ik nu doen, de lijnen aan de vlieger vastmaken, helemaal uitrollen en er dan straps aan vastmaken? Of moet ik ze op van die ronde houdertjes wikkelen?

Dit bericht is bewerkt door Akira: 14-12-2011, 21:27

+Quote Post
emertoerik
plaatsen 14-12-2011, 21:32
Bericht #19

QUOTE(Akira @ 14-12-2011, 20:17) *
zo'n harnas is het:

Misschien niet zo comfortabel als een dedicated harness, maar wellicht comfortabeler dan met windkracht 6 met beide handjes 2 uur lang een hornet II 3.0 vasthouden wink.gif

Ok, nu ik toch bezig ben, nog een vraagje. Ik heb een stuntvliegertje gekocht bij het strand, goedkoop 10 euro dingetje. Op aanraden van een vriendelijke vreemde op het strand heb ik daar nu een setje 25 meter dyneema lijn bij gekocht. Maar die twee lijnen zitten op 1 winder, met lussen aan beide einden. Wat moet ik nu doen, de lijnen aan de vlieger vastmaken, helemaal uitrollen en er dan straps aan vastmaken? Of moet ik ze op van die ronde houdertjes wikkelen?

als je nou twee wikkelaars koopt? heb ik ook op al me kites.

http://www.google.nl/imgres?q=vector+kitel...366&bih=673

deze maar dan zonder lijnen kosten rond de 2,50

oh en wat je harnas betreft daar zit je meer. en waar moet je spreader dan vast?

+Quote Post
Pulsar
plaatsen 15-12-2011, 03:24
Bericht #20

QUOTE(Akira @ 14-12-2011, 20:17) *
Wat moet ik nu doen, de lijnen aan de vlieger vastmaken, helemaal uitrollen en er dan straps aan vastmaken? Of moet ik ze op van die ronde houdertjes wikkelen?

Je kan kiezen, werkt allebei. Op ronde spoelen hoef je niet met de hele lengte te vliegen, met het risico dat je met ongelijke lijnen bezig bent en het voor geen meter wilt lukken. Straps eraan weet je zeker dat je lijnen gelijk zijn, en lang genoeg, maar dan heb je meer ruimte nodig. Maar volgens mij had je beter een stuntvlieger van 30 euro kunnen kopen dan lijnen van 20 euro op een vlieger van een tientje te zetten tongue.gif

Dat met die klimgordel: zit zo'n ding toch lager dan ik me voorstelde. Naja, gewoon proberen, maar wacht wel tot je zat ervaring hebt met de vlieger zonder harnas.

+Quote Post

8 Pagina's V   1 2 3 > » 
Reply to this topicStart new topic
1 Gebruiker(s) lezen dit onderwerp (1 Bezoekers en 0 Anonieme gebruikers)
0 Leden:

Actuele tijd: 24-04-2019, 21:30