Welkom Gast ( Inloggen | Registreer gratis )

> 

5 Pagina's V   1 2 3 > »   
Reply to this topicStart new topic
Pas op in thermische wind!!!
***KITELIFE***
plaatsen 25-08-2003, 10:30
Bericht #1

Groep: Vaste Bezoeker

Sinds: 04-03-'02
Uit: Heerenveen
Lid Nr.: 147
Online: 09-02-2007, 19:52
Kitesurf        

hey iedereen ik wou even de vliegeraars met grote vliegers (tubekites bv) waarschuwen om niet in thermische of andere draaiende winden te gaan kiten. Ik heb zaterdag de 22e namelijk een ongeluk gehad. Ik stond bij ons veldje te kiten met mijn F.one 16 meter (3/4 bft) en ik kon lekker springen. plotseling werd ik omhoog geslingerd, en bij elke stuurbeweging van mijn kite ging ik hoger en hoger. Ik begon te slingeren, omdat ik mijn kite wel moest sturen (om niet te vallen) en ik begon toen maar loopings te draaien met mijn kite. ik bleef zo'n 12 seconden op zeer grote hoogte hangen (schommelend tussen de 8 en 12 meter) en plotseling was ik uit de thermiek. toen ben ik naar beneden gekletterd en toen kon ik dus niet meer lopen. mijn rechtervoet is zeer zwaar gekneusd, ik heb erg geluk gehad ermee. maar ik kan dus minstends 4 weken niet meer kiten, om verdere blessures te voorkomen. Pas dus op, je kite houd zich niet goed in thermische wind, het is geen parapente.
Groet, Tijn

Go to the top of the page

+Quote Post
advanced man
plaatsen 25-08-2003, 10:35
Bericht #2

Sinds: 06-04-'03
Uit: amersfoort
Lid Nr.: 1.495
Online: 04-04-2004, 21:00

jo tijn

gaat het verder nog goed met je voet????

want volgens edwin had je je voet gebroken ofzo?????

en sorry dat ik het zeg maa, is het niet een beetje dom om in die wind met een 16 meter te gaan vlieger want ook zonder die termische stroom sprong je enorm hoog van 4 tot 8 meter misschien wel hoger

+Quote Post
polderboy
plaatsen 25-08-2003, 10:38
Bericht #3

Sinds: 05-08-'03
Uit: Dronten
Lid Nr.: 1.993
Online: 04-10-2017, 20:04
Powerkite Buggy Tricken    

Kerel!!!

Heb jij ff enorm geluk gehad!
Volgende keer iets minder zeiloppervlak nemen? :wink:

Niet meer zo gek doen hoor.
Suuc6 met het herstel

Greetzzzz Polderboy
Its one small step for man...
Nasa250Q,Buster2.0,Para3500 en een stuntertje

+Quote Post
plaatsen 25-08-2003, 10:47
Bericht #4

Groep:

Sinds: --
Lid Nr.: 0
Online: --

waarom zijn er nog steeds mensen die met een tubekite op het land gaan kiten? Gewoon niet doen, staat ook duidelijk in allen handleidingen etc. etc. Op deze manier word kitesurfen erg snel verboden!

Sorry dat ik het zeggen moet maar eigen schuld dikke bult. icon_evil.gif

+Quote Post
Guest_Erwin_*
plaatsen 25-08-2003, 10:53
Bericht #5

Gast

Online:

Tja, blijkbaar moeten sommige mensen het op de harde manier leren. Hoop voor jou dat je je lesje geleerd hebt. Mazzel dat je niet meer gebroken hebt.

En helaas voor je, ook van mijn kant geen melij..

+Quote Post
Henry Kulk
plaatsen 25-08-2003, 11:05
Bericht #6

Groep icoon

Groep: BCH

Sinds: 01-03-'02
Uit: Heerlen
Lid Nr.: 99
Online: 05-11-2012, 19:37

Gerespecteerd lid
BCH-nummer: H34

waarom zijn er nog steeds mensen die met een tubekite op het land gaan kiten? Gewoon niet doen, staat ook duidelijk in allen handleidingen etc. etc. Op deze manier word kitesurfen erg snel verboden!

Da's wel erg makkelijk gesteld vind ik... ik gebruik mijn kitesurfvlieger (G arc 13) ook vaak genoeg op land, in de buggie, wat heel prima gaat.

Mijn buggyvlieger (Dominator II 8.3) trekt harder als de G13, en zou dan dus ook zwaar gevaarlijk zijn om op land te gebruiken. Wat Tijn heeft meegemaakt zou mij net zo makkelijk met die DII kunnen gebeuren en is gewoon een botte samenloop van omstandigheden.

Ik denk niet dat het om te beginnen echt een kitesurf wind voor die tube is geweest, dan is het gewoonweg niet leuk om ermee op land te staan, omdat je bij elke beweging weer 10 meter verder naar voren staat en nouwelijks zonder hulp terug kan lopen...

beterschap Tijn!

Groet, Henry

Een omgekeerde u wordt ook wel eens een n genoemd.

+Quote Post
Snuffel
plaatsen 25-08-2003, 11:06
Bericht #7

Sinds: 28-02-'02
Lid Nr.: 36
Online: 26-02-2017, 08:46
Kitesurf        

Sneu voor je, maar toch: eigen schuld...

Ik hoop dat veel mensen dit lezen, en leren dat je met een tube op het water moet blijven.

Wel succes met het herstel van je voet.

Inspired by Vliegers&Co

+Quote Post
MadVinnie
plaatsen 25-08-2003, 12:21
Bericht #8

Sinds: 19-09-'02
Uit: Amersfoort
Lid Nr.: 1.027
Online: 30-11-2004, 20:48

Ach, volgens mij kan je ook op het water met een tube een behoorlijk klap krijgen als je verkeerd op het water neerkomt, of wat dan ook. Kijk naar Rintje Ritsma om maar even een bekend/recent voorbeeld te noemen. Ongelukken gebeuren nou eenmaal met vliegeren. Het zijn en blijven icon_twisted.gif natuurkrachten icon_twisted.gif en die heeft niemand in de hand.

Beterschap Tijn.

Greetz Vincent.

+Quote Post
robertdb
plaatsen 25-08-2003, 15:40
Bericht #9

Sinds: 25-06-'03
Uit: Breukelen
Lid Nr.: 1.797
Online: 01-10-2012, 11:47
Buggy        

Sneu voor je, maar toch: eigen schuld...

Nou, ik vind dat wel hard hoor! Persoonlijk vind ik het heel goed dat iemand zo open zijn fout beschrijft. Volgens mij kunnen we daar nog een hoop van leren. (Niet dat iedereen nu met een vraagteken naar het scherm zit te kijken van: "Oh, dat een tube-kite kan liften", maar toch.)

+Quote Post
Eagle747
plaatsen 25-08-2003, 16:40
Bericht #10

Sinds: 10-11-'02
Lid Nr.: 1.176
Online: 06-12-2005, 19:41

wist je dat het een termische wind was eigenlijk?

+Quote Post
Naish~X3
plaatsen 25-08-2003, 17:23
Bericht #11

Sinds: 10-04-'03
Uit: Brabant
Lid Nr.: 1.511
Online: 18-10-2003, 18:07

wat ben jij voor een misselijke (....), gewoon op een veldje kiten heeft toch nix mee kitesurfen te maken. Het probeem is bij het kitesurfen dat veel van die beginners lopen te kloten tussen de badgasten en geen verstand van kiten hebben zoals jij..

mzzls :x

Naish, Wipika & North

+Quote Post
KiteJ-W
plaatsen 25-08-2003, 17:42
Bericht #12

Sinds: 06-11-'02
Uit: Oostrum (LB)
Lid Nr.: 1.165
Online: 15-03-2013, 16:17
Buggy Powerkite      
Idioot
BCH-nummer: H-44

wat ben jij voor een misselijke (....), gewoon op een veldje kiten heeft toch nix mee kitesurfen te maken. Het probeem is bij het kitesurfen dat veel van die beginners lopen te kloten tussen de badgasten en geen verstand van kiten hebben zoals jij..

mzzls :x

Neej jij bent goed bezig geweest op Haamstede... En met je mountainboard en hond enzo... Das wel allemaal goed??? Weet niet hoor maar gewoon vliegeren op een veldje is niks mis mee... Alleen moet je niet te groot pakken.....

Ciao,
Jan-Willem

+Quote Post
Eagle747
plaatsen 25-08-2003, 18:04
Bericht #13

Sinds: 10-11-'02
Lid Nr.: 1.176
Online: 06-12-2005, 19:41

Je kunt discuseren wat je wilt jongens maar springen op land blijft riskant! als ik soms is een sprongetje maak met mn tube dan wordt ik ook Ineens gelift en dan ga je ook al 2-3 m terwijl je 1 in gedachten hebt. dan valt je de wind weg en ga je net zo hard naar beneden als naar boven..

conclusie: springen op land = niet verstandig want het kan ook op het water en dat is nog is veiliger en leuker ook!

Maarja kom op jullie doen net of jullie nooit een sprongetje maken op t land..? je zou maar ineens zo'n termiek bel krijgen.. t kan dus altijd gebeuren!

+Quote Post
Naish~X3
plaatsen 25-08-2003, 18:08
Bericht #14

Sinds: 10-04-'03
Uit: Brabant
Lid Nr.: 1.511
Online: 18-10-2003, 18:07

Neej jij bent goed bezig geweest op Haamstede... En met je mountainboard en hond enzo... Das wel allemaal goed??? Weet niet hoor maar gewoon vliegeren op een veldje is niks mis mee... Alleen moet je niet te groot pakken.....

Dat op haamstede nu veel controle is komt niet door mij hoor, dat kwam door een buggyer die bij iemand een gat in z'n kop heeft gereden.,

Naish, Wipika & North

+Quote Post
emiel
plaatsen 25-08-2003, 18:24
Bericht #15

Groep icoon

Lid Nr.: 27
Online: 04-04-2016, 21:51
Tricken Buggy Eenlijns Zelfbouw Powerkite
Gerespecteerd lid

Weet niet hoor maar gewoon vliegeren op een veldje is niks mis mee... Alleen moet je niet te groot pakken.....

uiteraard heb ik de heren al veel vaker zien stunten hier in amersfoort met veel te grote vliegers en veel te kleine mannetjes. Valt me nog mee dat er nu pas wat gebeurd. Het is over het algemeen stoer doen, niet meer en niet minder. Met andere woorde: iedereen kent de risico's en moet nu niet gaan zitten muilen dat het auw doet.

Het is te hopen dat niet een een omstander zich opgewonden heeft en de politie gebeld want dan kon het wel eens afgelopen zijn met 'ons' vliegerveldje.

ajuus
emiel

Kitedesign.nl - KiteBlog - Fano 2009
Lightcatcher.nl - Lights & Stuff

+Quote Post
plaatsen 25-08-2003, 19:28
Bericht #16

Groep:

hoop verder dat alles oke is met je.

Heb zelf ook een keer zo'n geintje gehad met een buggyvlieger. Vraag me alleen af hoe je denkt te gaan loopen als je in de lucht hangt. Volgens mij schiet je voor 80% naar voren, zeker met de draaicirkel van een 16m2 tubie

groente,

michel

+Quote Post
Henry Kulk
plaatsen 25-08-2003, 19:36
Bericht #17

Groep icoon

Sinds: 01-03-'02
Uit: Heerlen
Lid Nr.: 99
Online: 05-11-2012, 19:37

Gerespecteerd lid
BCH-nummer: H34

hoop verder dat alles oke is met je.

Heb zelf ook een keer zo'n geintje gehad met een buggyvlieger. Vraag me alleen af hoe je denkt te gaan loopen als je in de lucht hangt. Volgens mij schiet je voor 80% naar voren, zeker met de draaicirkel van een 16m2 tubie

groente,

michel

Als je vlieger in paraglide mode gaat lukt dat loopen, zeg maar het esdoornzaadje effect...

Ik heb namelijk ook al eens een loop kunnen maken in lichte thermische wind tijden sprong zonder vooruit te komen, rare ervaring...

Groet, Henry

Een omgekeerde u wordt ook wel eens een n genoemd.

+Quote Post
plaatsen 25-08-2003, 21:24
Bericht #18

Groep:

wat voor vlieger henry? 1 loop of meerdere?

+Quote Post
advanced man
plaatsen 26-08-2003, 11:00
Bericht #19

Sinds: 06-04-'03
Lid Nr.: 1.495
Online: 04-04-2004, 21:00

het valt me op dat alle buggyers negatieve opmerkingen hebben
het veld is niet alleen van jullie hoor.

ik ben vaak genoeg op dat veldje geweest en ik moet toegeven ik ga vaak op me bek maar alle buggyers gaan toch ook regelmatig op hun bek en die vallen harder dan dan dat je gewoon een beetje gaat jumpen

dus niet zeiken

+Quote Post
ARC-Rider
plaatsen 26-08-2003, 14:18
Bericht #20

Uit: Goedereede
Lid Nr.: 72
Online: 20-06-2009, 14:00
Kitesurf        

als buggyer ga ik de laatste tijd niet vaak meer op m'n bek, maar ik denk dat je gelijk hebt dat als je boven 50 km/h rijdt harder op je bek gaat dan met jumpen.

Ik denk dat er een groot verschil is in opvatting van de grootte van de vlieger. Buggyers zijn gewend om op land bezig te zijn, kiters zijn gewend om in water terecht te komen. Misschien dat buggyers daarom vaak kleiner geprojecteerd pakken dan kiters, omdat strand nu eenmaal minder meegeeft dan water...
Ik zie vaker kiters zwaar overpowered dan buggyers.

Hang me niet aan bovenstaande op, is mijn persoonlijke redenatie; Misschien ben je het helemaal niet met me eens, maar ik nodig je uit voor een tegenoffensief.

Groeten,

Pieter

+Quote Post

5 Pagina's V   1 2 3 > » 
Reply to this topicStart new topic
1 Gebruiker(s) lezen dit onderwerp (1 Bezoekers en 0 Anonieme gebruikers)
0 Leden:

Actuele tijd: 20-02-2018, 05:01