H133's Kitelog

Welkom Gast ( Inloggen | Registreer gratis )

Rating 0

H133

IPB Image


Nickname: H133
Name: Eric
Geboren: 17 augustus 1968
Woonachtige: Wijchen
Beroep: Mental coach

Boarding
X-tremeboards 127*36

Sailing
Best Waroo
Gin Eskimo

Protected by
Rip Curl
Prolimit

Assisted by
Pat Love Wire

Website
Vliegerdomein
Foto Gallery

Levensmotto
(1) The world is like a mirror and reflects on what you do. And if you face it smiling it will smile right back to you.
(2) Als je doet wat je altijd doet zul je krijgen wat je altijd hebt gekregen.


My Blog Links


0 user(s) viewing

0 guest(s)
0 member(s)
0 anonymous member(s)

Gin Eskimo

Posted by H133, 22-03-2007, 17:37 in Algemeen

Gin Eskimo
Nieuw in de tas, een gave depower matras van Gin Gliders. Het is een Eskimo 6m. Ik heb er nu een paar keer mee gevlogen en het is een gaaf ding. Ook in de buggy is het leuk rijden moet ik zeggen. En een barretje in een buggy valt prima te doen, ik vind het eigenlijk relaxter dan handles.

IPB ImageKlik hier voor een vergroting

IPB ImageKlik hier voor een vergroting

IPB ImageKlik hier voor een vergroting

IPB ImageKlik hier voor een vergroting

IPB ImageKlik hier voor een vergroting

Meer foto's: Klik hier.

Wil je de Eskimo een keer vliegen, spreek me dan even aan op het strand.

IPB Image


Youtube Video ->Bekijk op Youtube.
Toevoegen in je eigen bericht ? ->[ youtube ]aYiF9mpyUAg[ /youtube ]




De Eerste Keer....

Posted by H133, 12-09-2006, 19:19 in Flysurfer Pulse 13

Dag review Flysurfer Pulse 13 (27augustus2006)
IPB Image

Rider data
Naam: Eric/H133
Lengte: 178cm
Gewicht: 85kg
Board: Xtreme 127*37cm
Level: Beginner
Locatie: Oostvoorne/Autostrand

Windreport
IPB Image

Intro
Na een low-end ochtend 2 weken geleden was het gisteren dan toch de dag waarop ik de Flysurfer Pulse 13 over een groot wind bereik kon uitproberen/testen. De voorspelling was leuk en de richting zou zorgen dat het niet de meest contstante wind zou worden op het Autostrand. In de ochtend niet teveel wind en later in de middag wellicht een knoop of 20. Een fijnere dag kon ik me haast niet voorstellen omdat ik zo in de ochtend uren aan de Pulse 13 zou kunnen wennen en langzaam in steeds meer wind zou komen te varen.

Een mooie dag om de depower en Soft Steering Setup te ervaren. De Steering Setup had ik op Soft Steering +1 gezet. Dit zou minder bardruk geven, sneller bochtenwerk met iets minder power dan wanneer je richtig HSS zou gaan. Dit leek me zo een aardige setup om de dag door te komen. Hoe ik de trimmer zou zetten zou ik op het water wel bepalen.
Verder was ik heel erg nieuwsgierig hoe het zou zijn met zo'n grote vlieger (die vergelijkbaar is met tubemaat 13-19m) met bv 18/19 knopen? Ik ben immers nog een beginner!

Stabiliteit
De Flysurfer Pulse 13 gedraagt zich als een stabiele vlieger, inklappen van tips of vervorming van de kite komen niet voor. Overal in het windvenster behoudt de kite zijn vorm. Frontstall of backstall heb ik niet ervaren. Tijdens de gehele dag is de Pulse 13 maar één keer op het water geland en dat door een stuurfout.

12 uur
De Pulse blijft standaard niet op twaalf uur in de lucht staan. Daarvoor in de plaats gaat hij de ene keer naar links en de andere keer naar rechts. Wanneer het wat harder waait wordt dit wel iets minder, zeker als je wat spanning op de stuurlijnen/depowerbar houdt.

Water herstart
Ik heb slechts één herstart mogen meemaken. De Pulse lag met zijn neus op het water. Slechts één trekkende aan 1 van de Oh-shit handles was genoeg om de kite te doen draaien en te laten wegvliegen. Dit ging echt verbazend snel. Met de kite leading edge op het water is er wel wat pull, ik denk dat dat ook nodig is om zo snel te kunnen herstarten. Kortom de water herstart die ik heb gedaan was geen enkel probleem. Ik vermoed met het boardje nog onder de voeten de water herstart resulteerd in gelijk wegvaren tijdens het herstarten. Dat ga ik de volgende keer graag uitpoberen.

SSS+1
Deze WAC stand levert duidelijk merkbaar een aantal verschillen met de neutrale positie of HSS.
De barsdruk is echt minder, het sturen en poweren gaat lichter, de bochten zijn sneller en kleiner en genereren wat minder kracht. Het kiten werd er iig niet moeilijker van.

Depowerbar
Dit is echt een leuk speeltje. Door de bar van je af te duwen kruipt de vlieger iets verder in de hoek en dat komt het hoogte lopen weer ten goede.
Verder is de depowerbar net een gashendel. Je vaart en trek de bar wat naar je toe. Dit resulteerd in een direkt oplopende snelheid. Je trekt de bar nog meer naar je toe en je gaat nog harder. Dit vond ik een erg leuk speeltje.

Windbereik
Het heeft ongeveer tussen de 12 en 20 knp gewaaid. En tot mijn blijdschap heb ik alle windcondities van de dag prima doorstaan. De depowerbar is een knap staaltje van de ontwerpers bij Flysurfer. Ook de windvlagen waren geen reden tot paniek. De Flysurfer Pulse absorbeerd en zet de rider niet gelijk het mes op de keel.

13m2
De oppervlakte is best wel groot, zeker als je naast een c-shape kite vliegt van ongeveer gelijke grootte. Het geprojecteerde oppervlak is, van de Pulse 13, gewoon ff groter. Dat zie je dan ook direkt. De vlieger staat als een herenhuis in de lucht. Ondanks zijn grote is de Pulse 13 niet echt langzaam of lomp te noemen. Je zou zijn wendbaarheid moeten vergelijken met tubekites 16-19m2. Omdat ik geen tube ervaring heb en al helemaal niet met de maten 16-19m2 kan ik ook geen vergelijk maken. De wendbaarheid en snelheid vielen me zeker niet tegen.

Springen
De Pulse 13 is iets anders dan mijn Venom 10 en vraagt ook om een iets andere aanpak. Niet dat ik met mijn Venom 10 geweldig kan springen ik ben immers nog beginner. Een beginner met een nieuwe kite. Dus er was weer even veel tegelijk te doen. Na een paar probeersels waarbij ik de kite te ver terug stuurde, vergat aan te kanten, en de depowerbar op het verkeerde moment gebruikte was daar toch opeens een moment waarop alles goed getimed bleek te zijn.
Ik ging relatief rustig omhoog en nog veel rustiger naar beneden met alle tijd om het board een beetje stijlvol te houden en weer in goede richting te plaatsen voor de landing. De landing was best zacht en gecontroleerd. Ook het springen verdient nog oefening iets waar ik de volgende keer ook graag aan werk.

Bodydrag
Met de wind rond de 20 knopen kreeg ik het niet goed meer voor elkaar om upwind bij mij verloren boardje te komen. Of dit aan het formaat van de vlieger ligt of aan mijn kite kwaliteiten weet ik nog niet. Met wat minder wind gaat het me wel prima af. Hierop zal ik later terug komen als mijn kite kwaliteit wat is toegenomen.

Full DepowerBar
De FDB stelt de kiter in staat de kite nagenoeg compleet te depoweren binnen de reikwijdte van je armen. Nagenoeg is gelukkig niet helemaal want dat zou resulteren in een vlieger die naar beneden komt. Bij gebruik van de 5de lijn komt de kite idd naar beneden.

Nagenoeg depoweren via de bar betekend ook niet dat wanneer je de Pulse 13 door het windvenster (bij bv 16knp) vliegt er geen pull zou ontstaan. De pull is echter heel veel minder dan met de bar een beetje of helemaal aangetrokken. Wanneer de kite boven je in zenith staat te trekken en je depowered full over de bar lijkt het of alle lift naar huis is.

Tussen de twee bar uiterste zit een heel, heel groot verschil in power en onder het varen kun je daar heel handig gebruik van maken. De depower verloopt heel gelijkmatig. Begin je bv je rail te verliezen dan kun je een beetje depoweren op de bar en je rail weer herstellen. Begint je rit op een stampede te lijken, dan kun je weer depoweren en rak herstellen. Ook met de jump is je rail houden een minder grote opgave, immers je depowerd gewoon een beetje aan de bar en wat een genot als je bar naar je toe trekt en het water oppervlak verlaat.

Mede door de grootte depower range en het vriendelijke karakter van de Pulse heb ik de hele dag gecontroleerd kunnen kiten (op een stukje bodydraggen na) en had ik niet het idee dat ik tot het uiterste kwa high-end was gegaan.

De trimmer had ik op het water ongeveer op 80% power staan.

Uitpakken & starten
Het uitpakken en uitrollen van kite en lijnen is echt heel snel te doen. De meeste tijd zit in het controleren van de lijnen/tooming. De vlieger hoeft maar een beetje pre-inflated te zijn. En ondanks de 2 luchtinlaten is de Pulse 13 tijdens het opstijgen zo vol met lucht. Opvallende details zijn dat bij het oplaten de kitedruk aanzienlijk lager is en dat de Pulse heel makkelijk solo te starten is. De solo start wordt door de fabrikant ook geadviseerd als de manier van starten.

Inpakken & wegwezen
Achter op de Flysurfer Pulse zit een behoorlijk grote rits. Deze zorgt ervoor dat tijdens het opruimen de lucht heel snel uit de vlieger is verdwenen. De rest van het inpakken is heel simpel en zeer snel te doen. Het is echt: Inpakken en wegwezen!

Weer wat geleerd
Aan het einde van de rak komt het moment van draaien. Wat me voorheen niet lukte, lukte met de Flysurfer Pulse 13 zonder na te denken. Het is alsof de vlieger het werk voor je doet. Voorheen zakte ik altijd in het water maar nu kon ik op het boardje in beweging blijven, en terug varen zonder het water in de zakken. Ik weet niet hoe dit heet en het is heel prettig en leuk als dit opeens wel gaat.
Met mijn venom 10 vind ik dat dus nog niet zo makkelijk en met de Pulse 13 is het geen probleem. Ik vond de Pulse zowiezo een makkelijke kite waarbij ik het idee heb snel vorderingen te kunnen gaan maken.

Kortom, een prima dag gehad (vet, cool, bruut, über), lekker geboard & gekite. De Flysurfer Pulse 13 wat beter leren kennen en weer wat beter geworden.

Een meer en uitgebreide review zal binnenkort op mijn website verschijnen!


2. De Ontmoeting: Flysurfer Pulse 13

Posted by H133, 18-07-2006, 23:18 in Flysurfer Pulse 13

Omdat bijna al mijn vliegers via de post of koeriersdienst gebracht worden is het altijd weer even of het sinterklaas is. Een paar dagen toch lichtelijk nerveus en als de beloofde dag dan eindelijk is genaderd staan mijn oren telkens weer gespitst om de deur bel te kunnen horen.

Ding Dong............... de deurbel ................... daar is de doos.

Nu weet ik natuurlijk wat er in de doos zit en toch is het best een opgave om de doos niet gelijk aan flarden te scheuren. Wat het leuke van een doos is is dat er vaak meer inzit dan er besteld is. Soms wat stikkers, soms een boekje of een dvd. En ook dat wat een verrassing is maakt het mede moeilijk de doos heel te laten.

Wie kent het verhaal niet van de rups, de vogel en de kat die in de boom zitten? Met als moraal: Hoe langer je wacht de natter de poes. Nou in dat kader de doos nog dicht gelaten totdat het niet meer leuk was.

Een grootte bruine doos, een flitsende schaar en een hoop kapotte tape. Een grootte open bruine doos met daarin een: Fantastische stikker, een mooi T-shirt, een gaaf grijs en gevoerde muts, een gave grote grijze gevulde kitebag met daarin een waanzinnige blauw/wit/zwarte vlieger, lijnen & bar, leash, manual, armbandje, reserve onderdelen en nog meer stikkers.

Ruimte gemaakt en de kite half uitgevouwen bekeken en het begon te jeuken. Op zoek naar een uurtje of twee voor ons twee.

In de volgende post: De eerste keer.


1. Inleiding: Flysurfer Pulse 13

Posted by H133, 17-07-2006, 13:28 in Flysurfer Pulse 13

Mijn nieuwste vlieger is voor mij een nieuwe kennismaking. Hoewel ik diverse onderdelen (toming, matras, depower, kitesurfkite) al had leren kennen in voorgaan de vliegers is het samen komen hiervan in de Flysurfer Pulse 13 vlieger toch weer geheel een nieuwe ervaring.

IPB Image

In deze catagorie van mijn Blog de kennis making en de vriendschap tussen de Flysurfer Pulse en mij.
In de volgende post: De ontmoeting


Kiteboarding

Posted by H133, 26-06-2006, 01:02 in Algemeen

Sinds kort doe ik ook kiteboarden en ik kan zeggen dat het heel gaaf is smile.gif

IPB Image Klik hier voor een vergroting

Hier ben ik op mijn X-tremeboards (127*36) en laat me voortrekken door een Peter Lynn Venom 10. De foto is gemaakt op mijn derde kitesurf avontuur. Locatie: Oostvoorne.

Groetjes,
Eric
www.vliegerdomein.nl


Nieuwe Vlieger

Posted by H133, 23-02-2006, 10:47 in Algemeen

Naast de Scrub Ejector heb ik nu een tweede hands G Arc II 13m. Ik heb er zin in smile.gif smile.gif

IPB Image Klik hier voor een vergroting

Groetjes,
Eric
www.vliegerdomein.nl


Flyboard

Posted by H133, 31-01-2006, 10:16 in Algemeen

Het is dan eindelijk zover. H133 heeft een flyboard en gaat eens kijken hoe vet hij dit gaat vinden.

Ik ben de trotse bezitter van een Scrub Ejector. Ik vind hem er strak uitzien. Nu sparen voor een bijpassende vlieger smile.gif
IPB Image Klik hier voor een vergroting
Groetjes,
Eric
www.vliegerdomein.nl


Leerzaam Jaar.

Posted by H133, 30-12-2005, 12:26 in Algemeen

Afgelopen jaar wat minder gevliegerd omdat ik wat opleidingen heb gevold. Er veel weekenden bezig geweest en nog meer doordeweekse dagen.

Afgelopen jaar ben ik mental coach/begeleider geworden. Master Practioner NLP, heb een opleiding metale training en topsport gevolgd en meer. Dus 2005 was een erg leerzaam jaar.

Ik had graag in de kerstvakantie gaan buggiën maar helaas is de auto goed stuk en staat al 2 weken bij de garage. Dus op naar 2006 dan maar.

Groetjes,
Eric
www.vliegerdomein.nl