Ad Branger

Welkom Gast ( Inloggen | Registreer gratis )

Rating 5

Passion 4.0

Posted by Ad Branger, 27-08-2007, 21:57 in Passion 4.0

Passion 4.0



Na enkele intermediate matrassen te hebben ontworpen en gebouwd (de Buggy Ranger ), ben ik in 2006 begonnen met het ontwerpen van een racematras: de Passion. Ook bij de Passion is mijn doel: 'strak...'
In 2007 ging de eerste de lucht in. Een 4.0 uitvoering.



Enkele specificaties:

Voor dit matras zijn zoveel specificaties gewijzigd ten opzichte van de Buggy Ranger dat er een andere naam verzonnen moest worden: "Passion". De belangrijkste wijzigingen in vergelijking met de Buggy Ranger zijn onder andere te vinden in een hoger aantal cellen, de toomopbouw, ander/sneller profiel, iets rondere canopy curve, totaal gewijzigde planview en misschien wel de belangrijkste: deze Passion heeft een hogere aspect ratio.

Oppervlakte (flat): 4.0 vierkante meter
Aspect Ratio (flat): 5.0
Aantal cellen: 31
Wingspan: 4,55 meter




In de buggy

Inmiddels heb ik deze matras ook diverse malen in de buggy gebruikt. Het is, ondanks een AR van 5.0, een heerlijk stabiele vlieger, die goed op snelheid komt en blijft. Hoewel je de kracht snel voelt opbouwen, is hij zeker niet agressief of nerveus. Zowel de tips als het midden van de matras blijven zowel in de bochten als op de rechte stukken prima op druk. Aan de toming heb ik geen millimeter meer verandert. De eerdere afstelling, nog zonder buggy, is naar mijn zin. Het hoogte lopen, zoals dat soms wordt beschreven, gaat ook zonder meer goed.

Wat is er mooier dan met je zelfgebouwde matras op de Brouwersdam?


Kortom, een prima buggymatras! Voor mij in elk geval motiverend genoeg om op deze weg en met dit model verder te gaan, zodat ik ook bij iets meer en wat minder wind een Passion in de tas heb…


Leading edge



Trailing edge





Toming



Onderdek





Bovendek



In de tips heb ik weer de hier goed zichtbare dirt-outs aangebracht:




Voor meer informatie en reactie's zie ook het topic op het vliegerforum.

Ad Branger, augustus 2007



Comments

There are no comments on this entry


 
« Next Oldest · Ad Branger · Next Newest »